بهزیستی به دنبال گرفتن ساختمان از شهرداری تهران نیست

گروه اجتماعی الف،   3980620005

معاون توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد که بهزیستی به دنبال گرفتن ساختمان از شهرداری تهران نیست.

به گزارش ایسنا، فرید براتی سده در گفت وگویی در مورد اظهارات مطرح شده از سوی برخی مدیران شهری تهران در مورد واگذاری مراکز بهاران به سازمان بهزیستی اظهارکرد:  در بهزیستی اصلا و ابدا نه به دنبال این بودیم که ساختمانی از شهرداری بگیریم و نه اساسا اعتقاد داریم که ورود شهرداری خیلی اثربخش است. البته شهرداری ها و به خصوص شهرداری تهران طبق قانون برنامه ششم مصوب مجلس و نیز مصوبات ستاد مبارزه با موادمخدر که ریاست آن با رییس جمهور است و وزیر کشور هم به عنوان فرد مرتبط با شهردارهای‌ها و شوراهای شهر در جلسات آن حضور دارد،  وظایفی دارند که باید به آنها عمل کنند.

وی با بیان اینکه ما منتظر نمی‌مانیم که آنها وارد شوند یا نشوند ، کار خودمان را انجام می دهیم، اظهارکرد: اما شهرداری ها طبق قانون وظیفه‌هایی بر عهده دارند که باید به این وظایف عمل کنند. اینکه در یک جایی تصمیمی گرفته شده که ساختمانی به بهزیستی بدهند و بعد هم سرو صدا راه می افتد تاثیری در کار ما ندارد چون ما در حال انجام وظایف و کار خودمان هستیم.

براتی سده با اشاره به ارتباطات بهزیستی با سازمان های مردم نهاد گفت: اولا ارتباط ما به عنوان بهزیستی با بخش غیردولتی و موسسات مردم نهاد فعال در حوزه اعتیاد به مراتب بیشتر از شهرداری است و برهمین اساس نیز اعتماد آنها به ما  هم بیشتر از اعتمادشان به شهرداری و شورای شهر در این حوزه است و این قابل بررسی است .

معاون توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: نکته دوم هم این است که شهرداری تهران برای این خدمات میلیاردها تومان به بخش غیر دولتی بدهکار است و بالاخره باید این بدهی خود را پرداخت کند.

وی با اشاره به جلسات مشترک میان رییس وقت بهزیستی (محسنی بندپی) و معاون فرهنگی اجتماعی وقت شهرداری تهران(شجاع پوریان)، خاطر نشان کرد: در جلسه ای که آقایان شجاع پوریان و محسنی بندپی داشتند، بحثی پیش آمد که شهرداری و بهزیستی در مورد مراکز توانمندسازی کار کنند و قرار شد تا همکاری مشترکی با هم داشته باشند. علت همکاری هم این بود که با توجه به تجربه بهاران که موفق نبوده و میلیاردها تومان برایش هزینه شده بود، شهرداری گفته بود  خیلی در این حوزه متخصص نیست و از بهزیستی خواستند که این مراکز را بگیرد و به پروتکل های خودش عمل کنند.
 
براتی سده با بیان اینکه من فکر می کنم مشکلی وجود داشته که شهرداری چنین اقدامی انجام داده است، گفت: وگرنه شهرداری در سال های قبل خودش وارد عمل می شد. من فکر می کنم در این دوره چون شهرداری از نظر هزینه ها دچار مشکل شده خواسته اند تا هزینه ها را سرشکن کنند و گردن ستاد یا بهزیستی بیاندازند.

  مراکز بهاران یک طرح شکست خورده است

معاون توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اظهارات یکی از اعضای شورای شهر تهران در مورد مراکز بهاران گفت: یک عضو شورای شهر تهران هم که گفته با دادن مراکز بهاران به بهزیستی کار دولتی می شود، به نظرم ایشان بهزیستی نمی شناسد، البته حوزه نه اعتیاد را می شناسد و نه بهزیستی را .

وی با اشاره به جلسات مشترکی که با حضور نمایندگانی از بهزیستی، شهرداری تهران و دیگر دستگاه های مرتبط با حوزه اعتیاد به ریاست، جعفری دولت آبادی، دادستان وقت تهران برگزار می شد، گفت: در جلسات متعددی که در زمان آقای دولت آبادی دادستان تهران که داشتیم دائم این بحث از سوی شهرداری مطرح می شد که ما یکسری مراکزی داریم که تخصص آن را نداریم و از بهریستی خواستند که بیاید و آن را از شهرداری بگیرد و با بخش غیر دولتی وارد عمل شوند.

براتی سده ادامه داد: در آن جلسات قرار شد، ما وارد شویم و آنها ساختمان ها را به ما تحویل دهند و ما بدهیم به مراکز غیر دولتی. چرا که شهرداری تهران نوشته و اعلام کرده بود که ما بودجه نداریم و بهتر است این مراکز را به بهزیستی بدهیم.


معاون توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در آن جلسه  ستاد مبارزه با موادمخدر مخالف چنین اقدامی بود، گفت: استدلال ستاد مبارزه با موادمخدر این بود که طبق قانون و مقررات، شهرداری خودش باید وارد عمل شده و هزینه کند. این بحث ادامه داشت تا اینکه در جلسات شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قرار شد هشت مرکز را بدهند به بهزیستی که نشد و بعد تصمیم گرفتند که دو تا را به کودکان کار بدهند و ما باقی را بدهند که بازهم نشد.

وی با بیان اینکه  طرح مراکز بهاران یک طرح شکست خورده است، گفت: در این مراکز از روز اول کار به گونه ای پیش رفت که به اثر بخشی نرسید. اولا مشخص نشد که این مرکز برای بازتوانی معتاد است یا بناست به مراکز ماده 16 تبدیل شود، چون هم معتاد ماده 16 درآن بود و هم معتاد بهبود یافته که این خود یک ملغمه ای بود.

براتی ادامه داد: نکته بعد اینکه بسیاری از این معتادان داروهایی مانند متادون می خورند، اما شهرداری برای این مراکز طرحی گذاشته بود که کسی که متادون میخورد نباید بیاید.  شهرداری چه صلاحیتی دارد که در این مورد اظهارنظر کند، ما خیل عطیمی از معتادان متجاهر خیابانی را داریم که متادون مصرف می کنند.

وی تاکید کرد:ما اصلا و ابدا دنبال ساختمان گرفتن از شهرداری و فشار به آنها نیستیم و در کشور با 3 میلیارد تومان، 27 مرکز توانمند سازی را مدیریت می کنیم.

معاون توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: اعضای شورای شهر تهران اگر می خواهند اظهارنظر کنند،اول تجربه کار و پیشینه را ببیننند و بعد بیایند به رسانه ها، مسائلشان را مطرح کنند. شهرداری طبق قانون موظف است و باید یکسری خدمات را به افراد معتاد و خصوص افرادلامکان بدهد و باید پاسخگو باشند، البته در همه جای دنیا شهرداری این خدمات را می دهند. اما اینکه نمی توانند این خدمات  را بدهند، بیاند و بگویند که نمی توانند.

وی ادامه داد: مشکل دوستان این است که فکر می کنند بهزیستی این خدمات را از طریق بخش دولتی انجام می دهد درحالی که تمام مراکز ما در تهران از سوی سازمان های غیر دولتی و ... اداره می شود  

براتی با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر موظفند در قبال رایی که به آنها داده شده و من هم به آن رای داده ام،  عمل کنند، گفت: شش  ماه از سال گذشته و شهرداری کوچکترین قدمی برای معتادان خیابانی برنداشته است و معلوم هم نیست که می خواهند چکار کنند.  این ها در جلسات مختلف مطرح می شود و به هرحال باید تعیین تکلیف کنند اما پاسخگو نیستند  وهر روز توپ را به زمین دیگران می اندازند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین