چرا ورزش می‌کنیم اما لاغر نمی‌شویم؟

گروه ورزشی الف،   3980620004

یک مربی بدنسازی معتقد است، نوع تمرینات ورزشی، خواب نامناسب و رژیم غذایی غیراصولی باعث می شود تا افراد از ورزش کردن برای لاغری نتیجه لازم را نگیرند.

چرا ورزش می‌کنیم اما لاغر نمی‌شویم؟

به گزارش ایسنا، روح الله فریادی در گفتگویی، بابیان اینکه افراد چاق و یا دارای اضافه وزن برای لاغری باید فاکتورهای مختلفی را رعایت کنند، عنوان کرد: بسیاری از این افراد برای کاهش وزن به ورزش روی می آورند و انتظار دارند به سرعت هم نتیجه بگیرند، درحالی که بسیاری از نکات اصولی را رعایت نمی کنند.

وی بابیان اینکه برای کاهش وزن باید تغذیه مناسب را مکمل تمرینات ورزشی کنیم، گفت: افرادی که می خواهند با ورزش لاغر شوند، باید نوع تغذیه خود را نیز اصلاح کنند، به این معنی که از خوردن غذاهای سرخ کردنی صرف نظر کرده و حجم غذایشان را نیز کاهش دهند.

مربی بدنساز تیم ملی هندبال نوجوانان صبحانه نخوردن را یکی از دلایل مهم برای افزایش وزن افراد دانست و گفت: براساس تحقیقات انجام گرفته، میزان اضافه وزن و شیوع چاقی در میان افرادی که صبحانه را از وعده های غذایی‌شان حذف می کنند، بیشتر است. برای همین افرادی که با ورزش کردن به دنبال کاهش وزن هستند، باید صبحانه را مفصل بخورند.

وی اضافه کرد: وعده شام این دسته از افراد باید قبل از ساعت هشت شب باشد و از زیاد خوردن هم در این وعده پرهیز کنند.

فریادی به تاثیر کم خوابی در افزایش وزن افراد هم اشاره کرد و گفت: بدن هر فرد در طول شب به حدود هفت ساعت و نیم و در طول روز به یک ساعت خواب نیاز دارد. البته بهترین زمان هم برای خواب افراد از ساعت ۱۰ شب تا پنج و نیم صبح و در طول روز نیز از ساعت دو تا سه ظهر است.

وی یادآورشد: این خواب کافی به بدن کمک می کند تا هورمون رشد در آن ترشح شده و فرد اندام شاداب تری داشته باشد.

این مربی بدنساز در ادامه به نقش تمرینات ورزشی در کاهش وزن افراد هم اشاره کرد و گفت: تمرکز صرف روی تمرین هوازی یا تمرین قدرتی تاثیر چندانی در کاهش وزن ندارد و باید این دو بصورت مکمل اجرا شوند، یعنی هفته ای سه جلسه تمرینات قدرتی و سه جلسه نیز تمرینات هوازی باشد.

وی تصریح کرد: اگر تمرینات ورزشی خیلی شدید باشد باعث هدر رفتن انرژی زیادی از فرد می شود که برای جبران به تغذیه بیشتری روی می آورد، اگر هم سبک باشد تاثیر زیادی بر بدن نخواهد داشت.

فریادی در ادامه تاکید کرد: یکی از انواع طراحی های تمرین که امروزه مورد توجه قرار گرفته و باعث چربی سوزی و کاهش وزن زیادی می شود، تمرینات اینتروال – تناوبی – است که در هفته برای تمرینات قدرتی چهار ساعت و نیم و برای تمرینات هوازی حدود هفت ساعت در نظر گرفته اند.

وی همچنین تاکید کرد: بانوان ورزشکار آماتور می توانند در طول هفته ۷۰۰ گرم و بانوان ورزشکار حرفه ای ۹۰۰ گرم کاهش وزن داشته باشند. همچنین این آمار برای ورزشکاران مرد آماتور هفته ای ۹۰۰ گرم و مردان ورزشکار حرفه ای هفته ای یک کیلو و ۲۰۰ گرم است.

مربی بدنسازی تیم ملی هندبال نوجوانان تاکید کرد: درصورتی که فردی تمرینات ورزشی خود را بصورت اصولی انجام دهد و رژیم غذایی مناسبی هم داشته باشد، اما وزن کم نمی کند حتما باید به پزشک مراجعه کند، چراکه این شخص احتمالا دارای مشکل کم کاری تیروئید است.
انتهای پیام

پربحث‌های هفته

  1. یک درس مهم ظریف در سیاست خارجی

  2. از تنور سوال از رییس جمهور نانی گرم ‌می‌شود؟!

  3. پایان شوروی گونه آمریکا ؟

  4. مجلس به تهدیدهای تاجگردون چه پاسخی می‌دهد؟

  5. به چه قیمت؟

  6. طرح سؤال از رئیس‌جمهور با ۲۰۰ امضا تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شد + محورهای سوال

  7. اعتبارنامه تاجگردون رد شد

  8. حاشیه‌های حضور ظریف در مجلس

  9. شما بگویید به چه قیمتی ؟!

  10. تاجگردون کیفش را از مجلس برداشت و رفت

  11. روایت روحانی از مدیریت دولت بر اقتصاد کشور/جنجال سخنرانی ظریف/ بازداشت عضو تیم سابق مذاکره‌کننده هسته‌ای/افروغ: صداوسیما اسیر نفوذ، تظاهر و ریا شده است

  12.  ردپای زنگنه در هپکو به نقل از نماینده تهران/ وزارت نفت: بیژن زنگنه از سال ۸۵ بازنشسته است  

  13. ضرب و شتم پزشک متخصص توسط همراهان بیمار + عکس

  14. روحانی: اقتصاد کشور تحت مدیریت قرار دارد/ در ماه‌های آینده به ثبات در اقتصاد و بازار ارز خواهیم رسید

  15. تهیه طرح تغییر الگوی سهمیه بندی بنزین در مجلس/ اختصاص سهمیه بنزین به خانواده به جای خودرو

  16. معجزه ای که اتفاق نیفتاد!

  17. واکنش همتی به برخی اقتصاددانان؛ نقدینگی موجود نمی‌تواند به تورم بالا منجر ‌شود

  18. حکم یک دادگاه آمریکایی: محموله نفتکش‌های ایرانی که به ونزوئلا رفته بودند، مصادره شود

  19. شهردار تهران: ۹ میلیون دلار ضرر کردیم

  20. نمکی: دلم نمی‌خواست با چنین تاوان سنگینی حرف‌هایم را جدی بگیرند

  21. سیف: بانک مرکزی استقلال ندارد و تابع نظرات رئیس‌جمهور است/ برجام مشکل روابط بانکی ایران را حل نکرد

  22. احمد توکلی: با استیضاح روحانی بیشتر موافقم

  23. واکنش کاربران توییتر به رد اعتبارنامه تاجگردون؛ مجلس از اولین آزمون بزرگ خود سربلند بیرون آمد/ حالا نوبت تلاش مضاعف برای حل مشکلات است

  24. جزئیاتی از سند ۲۵ ساله ایران و چین/ واگذاری کیش به چینی‌ها صحت دارد؟

  25. واکسن کرونای آمریکا موفق عمل کرد

ابر آروان

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

      آخرین عناوین