نادال فاتح تنیس اپن آمریکا شد

گروه ورزشی الف،   3980618047

تنیسور اسپانیایی در یک رقابت نزدیک توانست دنیل مدودف را شکست دهد و قهرمان اپن آمریکا شود.

به گزارش ایسنا، فینال تنیس «اپن» آمریکا در بخش مردان را بامداد دوشنبه رافائل نادال و دنیل مدودف برگزار کردند. دو تنیسور در حالی برابر هم قرار گرفتند که مرد شماره دو جهان به دنبال نوزدهمین قهرمانی گرند اسلم خود بود و مدودف ۲۳ ساله برای نخستین فینال یک گرند اسلم را تجربه می‌کرد. نادال توانست با پیروزی ۳ بر ۲ فاتح این رقابت‌ها شود.

گیم نخست به نام تنیسور اسپانیایی ثبت شد اما مدودف توانست در دو گیم بعدی مرد شماره دو جهان را شکست دهد و نتیجه را ۲ بر یک کند. نادال خیلی زود به خود آمد و پس از بریک همه چیز دوباره مساوی شد. سپس یک گیم دیگر پیروز شد تا بازی ۳ بر ۲ شود. پس از آن هر یک از تنیسورها یک گیم را به خود اختصاص دادند. در گیم دهم بازی برتر دو تنیسور به نقطه اوج خود رسید و پس از چند تساوی پیاپی در نهایت مدودف توانست بازی را ۵ بر ۵ کند. با این حال نادال با قدرت به کار خود ادمه داد و دو گیم بعدی را پیروز شد تا برنده ست اول شود.

در شروع ست دوم رقابت نزدیکی بین دو تنیسور دیده شد اما نادال خیلی زود اختلاف را به جایی رساند که کار برای تنیسور روس تمام شده بود. مرد شماره دو جهان سه گیم پیاپی را به نام خود اختصاص داد. پیروزی مدودف در گیم بعد بی‌نتیجه بود و نادال توانست ست دوم را با پیروزی ۶ بر ۳ به پایان برساند.

در ست سوم دو تنیسور بازی زیبایی به نمایش گذاشتند. رقابت نزدیک مرد شماره دو و پنج جهان باعث شد هواداران شاهد رالی‌های تماشایی باشند و به وجد آیند. نادال با قدرت شروع کرد و پس از کسب یک بریک می‌توانست از حریف روسش فاصله بگیرد اما یک اشتباه موجب شد مدودف شرایط را به نفع خود کند. تنیسور روس در گیم‌های پایانی فوق العاده ظاهر شد و باز هم یک اشتباه نادال همه چیز را به نفع مرد شماره پنج جهان کرد. در نهایت مدودف ست سوم را با نتیجه ۷ بر ۵ پیروز شد تا بازی در ست چهارم دنبال شود. درخشش تنیسور روس در کسب برخی از امتیازها باعث شد هواداران سر پا به تشویقش بپردازند. این اتفاق در حالی رخ داد که تماشاگران بیش از همه به حمایت از نادال می‌پرداختند.

رقابت نزدیک نادال و مدودف در ست چهارم هم ادامه داشت. در این گیم اشتباه‌هایی از دو تنیسور در گیم‌های نخست دیده شد. با این حال هر تنیسوری که سرو را در اختیار داشت پیروز گیم می‌شد تا این که نتیجه ۵ بر ۴ به نفع مدودف شد. نادال در گیم دهم باز هم اشتباه کرد و از طرفی مرد شماره پنج جهان قدرتمند ظاهر شد تا با پیروزی در این گیم نتیجه را ۶ بر ۴ کند و قهرمان در ست پنجم مشخص شود.

تنیسور ۲۳ ساله به راحتی گیم نخست ست آخر را به نام خود ثبت کرد اما نادال برای به تساوی رساندن بازی به زحمت افتاد. با این حال هر دو تنیسور زمان در اختیار داشتن سرو گیم را با پیروزی به پایان می‌رساندند. این شرایط تا زمانی ادامه داشت که بازی ۳ بر ۲ به نفع نادال شد. مرد شماره دو جهان با قدرت گیم ششم را به نام خود ثبت کرد. او سپس تمام توان خود را برابر مدودف بی‌انگیزه به کار برد و نتیجه ۵ بر ۲ شد. در ادامه تنیسور روسی به خود آمد و اختلاف را به حداقل رساند. در نهایت گیم دهم به نام نادال ثبت شد تا تنیسور اسپانیایی پس از ۴ ساعت و ۵۱ دقیقه رقابت برای نوزدهمین بار فاتح گرند اسلم شود و در یک قدمی راجر فدرر (۲۰ قهرمانی) قرار بگیرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین