رهبر اخوان‌المسلمین مصر به حبس ابد محکوم شد

گروه جهان الف،   3980616100

دادگاه جنایی قاهره «محمد بدیع» رهبر اخوان‌المسلمین مصر را به همراه ده نفر دیگر برای چندمین بار به حبس ابد محکوم کرد.

به گزارش فارس، دادگاه جنایی قاهره ظهر امروز (شنبه) برای چندمین بار «محمد بدیع» رهبر اخوان‌المسلمین مصر را به همراه ۱۰ نفر دیگر به حبس ابد محکوم کرد.

به گزارش الجزیره، از جمله افراد سرشناس اخوانی که به همراه محمد بدیع به حبس ابد محکوم شده‌اند «رشاد بیومی»، «سعد الکتاتنی»، «العریان» و «البلتاجی» هستند. دادگاه جنایی قاهره همچنین هشت نفر را به ۱۵ سال زندان محکوم کرد.

این حکم در ارتباط با پرونده «یورش به زندان‌ها» صادر شده است. رهبران اخوان‌المسلمین از جمله «محمد بدیع» و «محمد مرسی رئیس‌جمهور فقید مصر متهم هستند که اجازه داده‌اند حزب‌الله لبنان و جنبش حماس از طریق تونل وارد مرزهای استان الشرقیه مصر شده و برخی زندانیان را از مصر فراری دهند.

این برای اولین بار نیست که «محمد بدیع» و رهبران اخوان‌المسلمین به حبس ابد محکوم می‌شوند. دادگاه جنایی مصر تا کنون چندین بار در پرونده‌های مختلف آنها را به حبس ابد محکوم کرده است. در ۱۴ آذر سال ۹۷ نیز «محمد بدیع» در ارتباط با پرونده «حوادث دفتر ارشاد» به حبس ابد محکوم شد.

سال ۹۶ نیز دادگاه فرجام‌خواهی مصر حکم حبس ابد محمد بدیع در خصوص حوادث الاسماعیلیه و قتل سه شهروند را تأیید کرد.

تاکنون احکام دیگری علیه محمد بدیع از جمله در حوادث سوئز، الاستقامه، قلیوب، یورش به زندان‌ها و اهانت به دستگاه قضایی صادره شده که بیشتر این احکام حبس ابد بوده است.