آیت‌الله علم‌الهدی: اولین اقدام دشمنان علیه امام حسین(ع) تحریم اقتصادی بود

گروه سیاسی الف،   3980615067 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

امام جمعه مشهد گفت: اولین اقدام دشمنان علیه امام حسین(ع) تحریم اقتصادی بود که آب را بر ایشان بستند که با تحریم اقتصادی آمریکا علیه شیعیان امام حسین(ع) قابل تطبیق است.

آیت‌الله علم‌الهدی: اولین اقدام دشمنان علیه امام حسین(ع) تحریم اقتصادی بود

به‌گزارش فارس ، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در حرم مطهر رضوی یکی از مصادیق تقوا در زندگی را ترک گناه دانست و گفت: ترک گناه در زمانی به‌صورت موردی است که در شکل موردی مصداق تقوا نیست.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: ترک گناه در مصداق تقوا باید به‌صورت یک فرهنگ باشد نه اینکه گاهی گناه را ترک و گاهی مرتکب گناه شد.

وی با بیان این مطلب که زمانی که انسان در برابر گناه زندگی پاکیزه دارد این زندگی، زندگی باتقوا است، تصریح کرد: ترک گناه در این شکل مصداق تقوا است.

آیت‌الله علم‌الهدی با طرح این پرسش که چگونه می‌شود که عمر انسان چراگاه شیطان می‌شود؟ گفت: در این حالت شیطان استعداد انسان را به‌استخدام خود درمی‌آورد.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: در این حالت سرمایه‌ای که انسان دارد و نام آن «عمر» است، صرف گناه و در راه معصیت خداوند قرار می‌گیرد و ثروت را در اجرای عیاشی‌های نامشروع اختیار کرده است.

وی با بیان این موضوع که امید است خداوند هر زمان که عمر به‌استخدام شیطان درآمد آن را بگیرد، خاطرنشان کرد: در چنین زندگی‌ای که غضب خداوند بر آن استحکام یابد و خشم خداوند در آن نهادینه شود، در ظاهر خوش است.

آیت‌الله علم‌الهدی با تاکید بر اینکه بکوشیم حتی به‌گناه کوچک هم دوری کنیم، عنوان کرد: چنانچه اولین گناه را انجام دادیم، دریچه زندگی به‌سوی زندگی باز می‌شود و گناه سیل‌آسا به‌سوی زندگی می‌آید و این زندگی مصداق تقوا نیست.

امام جمعه مشهد یادآور شد: برخی معترض هستند که چرا فرزند ما به‌گناه آلوده شده و این درصورتی است که پدر و مادر هر دو بی‌توجه به‌زندگی بودند، این افراد توجه ندارند که زندگی مانند یک کارگاه است، چنانچه زندگی پاک بود بنده خدا و فدایی امام حسین(ع) تربیت می‌کند، اما چنانچه زندگی مرتع شیطان شد، بچه معتاد و آلوده تربیت می‌کند.

اولین اقدام دشمن علیه امام حسین(ع) تحریم اقتصادی بود

وی با بیان اینکه فردا نخستین روزی است که آب را بر خیمه‌های امام حسین(ع) بستند، گفت: مسئله‌ای که از تابلوی کربلا قابل برداشتن بوده، این است که تمام بحران‌هایی که در زندگی داریم در تابلوی کربلا قابل رؤیت است، بنابراین می‌توانیم از عمکلرد امام حسین(ع) راهبرد پیدا کنیم.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: اولین اقدام دشمنان علیه امام حسین(ع) تحریم اقتصادی بود که آب را بر ایشان بستند که با تحریم اقتصادی آمریکا علیه شیعیان امام حسین(ع) قابل تطبیق است.

خطیب جمعه مشهد تصریح کرد: امام حسین(ع) از دشمن رفع تحریم را درخواست نکردند، ایشان هیچ‌گاه نگفتند که تحریم آب را بردارید.

وی تاکید کرد: چنانچه امام به‌دشمن می‌گفتند جلوی تحریم را بگیرید، دشمن متوجه می‌شد که سیدالشهدا(ع) در مضیقه قرار گرفتند، بنابراین فشار را بیشتر می‌کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: چنانچه امام(ع) در جایی اظهار عطش می‌کردند، نه اینکه از دشمن رفع تحریم را بخواهند، بلکه درصد بودند نشان دهند در برابر تحریم دشمن تا کجا مقاومت می‌کنند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: البته امام حسین(ع) دست بر روی دست نگذاشتند و از دیگر طرق اقدام به‌تهیه آب کردند که یکی از این راهبردها جریه‌بندی آب بود.

«اقتصاد مقاومتی» درسی از کربلا است

وی اضافه کرد: این راهبرد را رهبری معظم انقلاب با عنوان «اقتصادی مقاومتی» مطرح کردند که درسی از کربلا بوده که دارای مولفه و شاخصه است.

آیت‌الله علم‌الهدی ضمن اشاره به‌این موضوع که تاکنون هیچ فردی نتوانسته نسبت به‌این راهبرد اشکال‌تراشی کند، گفت: نباید کاری کنید که دشمن سوء استفاده کند، حال مدام سفرهای پیاپی به‌غرب داریم و 100 دقیقه صحبت می‌کنیم.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: نباید اجازه دهیم آنان ما را زبون کنند، 16 ماه است که آمریکا از برجام خارج شده، آیا در تمام مراوداتی که در این مدت چه آمریکا و چه غرب با ما داشته، غیر از کلاه برداری از ما بوده است؟!

وی بیان کرد: پس از خروج آمریکا از برجام، اروپاییان هم ما را به‌بازی گرفتند که «اینستکس» یکی از این بازی‌ها بود، همچنین روز گذشته وزیر دارایی فرانسه به‌واشنگتن سفری داشته تا از آنان کسب تکلیف کنند، آیا در عصر ارتباطات امروز نمی‌توانسته با آمریکا تماس گیرد و حتما باید سفر می‌کرد، همه این‌ها بازی است، آنان می‌خواهند حتی به‌مدت یک ماه هم که شده ما را معطل و در تعهدات برجامی خود نگاه دارند.

می‌توانیم به‌رنگ امام حسین(ع) باشیم

امام جمعه مشهد تاکید کرد: شرایط ما با یک هزار و 300 ساله گذشته تفاوت دارد، اما امیرالمومنین در نامه به‌عثمان فرمودند، شما نمی‌توانید مانند من باشید، اما می‌توانید به‌رنگ ما باشد، ما در تحریم اقتصادی نمی‌توانیم مانند امام حسین(ع) باشیم، اما می‌توانیم به‌رنگ ایشان باشیم.

وی بیان کرد: چنانچه معنای این عزاداری‌ها و مشکی پوشیدن‌ها به‌معنای به‌رنگ امام حسین(ع) شدن است، باید به‌بیانات رهبری گوش بسپاریم.

دیدگاه کاربران

علی۱۰۸۲۱۲۹۱۵:۳۲:۳۳ ۱۳۹۸/۶/۱۵
الان دقیقا چه کسی را با امام حسین مقایسه کردید؟
ناشناس۱۰۸۲۱۵۸۱۶:۰۳:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۱۵
اما بزرگترین ضربه ببه انقلاب فساد هست که از تحریم ها بیشتر اثر گذاشته.
ناشناس۱۰۸۲۱۷۶۱۶:۱۵:۲۷ ۱۳۹۸/۶/۱۵
آخه ما چیمون شبیه امام حسینه ؟
ناشناس۱۰۸۲۳۸۸۲۰:۲۷:۴۸ ۱۳۹۸/۶/۱۵
درود خداوند بر آن خاندانی که حتی در مقابل تحریم آب هم تسلیم دشمن نشد و زیر بار ذلت نرفت.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین