تهدید فدراسیون فوتبال به صادر نکردن مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس

گروه ورزشی الف،   3980615017

عضو کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای می‌گوید به علت وجود مشکلات مالیاتی، هنوز اعضای هیات مدیره و مدیرعامل استقلال و پرسپولیس به سازمان ثبت شرکت‌ها معرفی نشده‌اند.

کاظم اولیایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مشکل حقوقی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: مشکلی حقوقی این تیم‌ها فراتر از مشکل مالی است و باید آن را به طور جدی دنبال کرد. اگر بحث حقوقی به درستی انجام شود، بحث مالی تیم‌ها هم قابل حل شدن است. باشگاه‌های ما از نظر حقوقی، تعریف واقعی ندارند و این موضوع گرفتاری بیشتری است.

وی ادامه داد: مجمع و هیات مدیره باشگاه‌ها موظف هستند درباره وضعیت حقوقی اقدام کنند. وضعیت حقوقی این تیم‌ها چند سال قبل انجام شده و به علت وجود مشکلات مالیاتی، هیات مدیره و مدیرعامل فعلی در سازمان ثبت شرکت‌ها معرفی نشده‌اند.

عضو کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: وزارت‌خانه به عنوان مجمع و اعضای هیات مدیره به عنوان مسئول باید تعریف حقوقی را حل کنند. به خاطر به روز نشدن وضعیت باشگاه‌ها در سازمان ثبت شرکت‌ها، افراد دیگری به جای مسئولان حقوقی این باشگاه‌ها ممنوع الخروج شده و حساب‌های بانکی‌آن‌ها بسته شده است.

اولیایی با بیان اینکه امضای قراردادها و مدارک رسمی این باشگاه‌ها توسط کسانی انجام می‌شود که در قانون به رسمیت شناخته نشده‌اند، گفت: این مسائل به عهده کسی است که در سازمان ثبت شرکت‌ها به عنوان مدیرعامل و اعضای هیات مدیره معرفی شدند. در حال حاضر گرشاسبی به عنوان مدیرعامل پرسپولیس در سازمان ثبت شرکت‌ها معرفی شده است.

وی با تاکید بر اینکه کمیته‌های صدور مجوز حرفه‌ای همانند دوره‌های گذشته با تیم‌ها و باشگاه‌ها مماشات نخواهند کرد، افزود: اگر ما هم لاپوشانی کنیم، این موضوع مانند سرطان باقی می‌ماند و به قانقاریا تبدیل می‌شود. چرا باید گرشاسبی مدیرعامل پرسپولیس باشد؟ نه تنها استقلال و پرسپولیس بلکه در لیگ یک و دو هم وضعیت به همین منوال است.

عضو کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: اکنون گرشاسبی ممنوع الخروج شده و حساب‌هایش را توقیف کردند. او چند روز قبل این موضوع را در جلسه کمیته بدوی اعلام کرد. چون تیم‌ها مشکل مالیاتی دارند و برای تغییر نام مدیرعامل و اعضای هیات مدیره باید تسویه حساب صورت گیرد، به سمت این موضوع نمی‌روند. تا وقتی که مریضی را نشناسیم و درمان قطعی نکنیم، مشکل درست نمی‌شود.

اولیایی در واکنش به این سوال که با ثبت تغییرات اعضای هیات مدیره تیم‌ها، مدیران در قبال بدهی‌های بعد از خود پاسخگو خواهند بود، گفت: در این شرایط مدیران بیشتر به فکر می‌شوند و مدیری که مسئولیت می‌پذیرد، می‌داند چه کاری می‌کند.

وی درباره مدت زمان رسیدگی به پرونده تیم‌ها در کمیته صدور مجوز حرفه‌ای گفت: باید تا ۱۴ شهریور گزارش مالی باشگاه‌ها به دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای ارائه شود.بعد از ارائه گزارش، تعیین تکلیف تیم‌ها انجام می‌شود. بعد از رسیدگی دپارتمان و انجام کارشناسی، کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای نظر خود را ارائه می‌دهد. اگر تیمی مشکل داشت و شرایطش با مقررات منطبق نبود، کمیته استیناف به بررسی می‌پردازد. این پروسه تا شروع فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا ادامه دارد که در مجموع دو تا سه ماه به طول می‌انجامد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین