کوربین: انگلیس باید ائتلاف خطرناک نتانیاهو-ترامپ علیه ایران را رد کند

گروه جهان الف،   3980614211 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس‌ حزب کارگر انگلیس شامگاه پنجشنبه از دولت این کشور خواست «ائتلاف خطرناک» «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا علیه توافق هسته‌ای ایران را رد کند.

به گزارش فارس، «جرمی کوربین»، رئیس‌ حزب کارگر انگلیس شامگاه پنجشنبه از دولت این کشور خواست «ائتلاف خطرناک» «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا علیه توافق هسته‌ای ایران را رد کند. 

کوربین در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «انگلیس باید ائتلاف خطرناک ترامپ-نتانیاهو علیه توافق هسته‌ای ایران را رد کند. ما برای پیشبرد صلح و امنیت در جهان نیازمند گشایش‌های دیپلماتیک بیشتری مانند برجام هستیم.»

رئیس حزب کارگر انگلیس این توئیت را چند ساعت بعد از دیدار نتانیاهو و «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس در لندن منتشر کرده است. دفترهای نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی و نخست‌وزیری انگلیس بعد از دیدار بیانیه‌هایی درباره گفت‌وگوهای دو طرف درباره ایران منتشر کرده‌اند. 

 طبق گزارش روزنامه گاردین، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس از لندن خواسته گفت‌وگوها با ایران در خصوص توافق هسته‌ای را متوقف کند. 

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای گفته است: «امروز صحبت از تخلف دیگری است که ایران این بار در زمینه عدم اشاعه مرتکب شده است.»

وی اضافه کرد: «این در ادامه اقدامات ستیزه‌جویانه ایران علیه کشتی‌رانی بین‌المللی و علیه کشورهای منطقه و همچنین در ادامه تلاش‌های تهران برای انجام حملات مرگبار علیه اسرائیل است.»

نتانیاهو در ادامه خواستار توقف گفت‌وگوها با ایران شده است. در این بیانیه آمده است: «وقت گفت‌وگو با ایران نیست. وقت افزایش فشار علیه ایران است. اینها مسائلی هستند که همیشه برای اسرائیل اهمیت دارند، اما در مقطع کنونی اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده‌اند.»

یک سخنگوی نخست‌وزیری انگلیس هم روایت خود از دیدار میان نتانیاهو و جانسون را بیان کرده است. این بیانیه، بر خلاف درخواست نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر اهمیت گفت‌وگو با ایران تأکید می‌کند. لندن، علی‌رغم این گفته که دو طرف در خصوص جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و فعالیت‌های ایران اتفاق نظر داشته‌اند. 

یک سخنگوی نخست‌وزیری انگیس گفت: «هر دو نخست‌وزیر در خصوص ضرورت جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و متوقف کردن فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در سطحی گسترده‌تر اتفاق نظر داشتند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «نخست‌وزیر [انگلیس] اهمیت گفت‌وگو با ایران و راه حل دیپلماتیک را مورد تأکید قرار داد.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیش از این هم در گفت‌‌وگوی تلفنی با «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه گفته بود که وقت گفت‌وگو با ایران نیست. 

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای روز ۸ شهریورماه گفته بود: ««با توجه به اینکه ستیزه‌جویی‌های ایران بیشتر و بیشتر می‌شود الان زمان مناسبی برای گفت‌وگو با این کشور نیست.»

برخی گزارش‌های منتشرشده در روزهای گذشته مدعی شده‌اند «امانوئل ماکرون» در تلاش برای پیشبرد طرحی جهت باز کردن باب مذاکرات بیشتر بر سر برجام است. 

در اجلاس گروه ۷ که از شنبه تا دوشنبه هفته گذشته (۲ تا ۴ شهریورماه) در شهر «بیاریتز» فرانسه برگزار شد رایزنی‌هایی درباره ایران انجام شد. سران گروه ۷ «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه را مأمور ارسال پیام سران این گروه به ایران کردند. 

منابع دیپلماتیک بعد از پایان این اجلاس گزارش دادند رهبران گروه ۷ «توافق کرده‌اند که ماکرون با طرف ایرانی مذاکره کند و پیام آنها را به تهران منتقل کند.»

ماکرون پیش از حضور در نشست سران گروه ۷ با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در کاخ الیزه دیدار کرده بود و برخی رسانه‌ها از ارائه پیشنهاداتی از سوی پاریس به تهران خبر داده بودند.

ماکرون یک روز قبل‌تر هم در حاشیه این نشست با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا دیدار و با وی درباره مسائل مربوط به ایران گفت‌وگو کرد. 

رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با ترامپ گفت در تلاش برای ترتیب دادن دیداری میان ترامپ و رئیس‌جمهوری ایران، حسن روحانی است. تهران، گفته هر نوع دیدار مشروط به رفع تمامی تحریم‌ها از سوی آمریکا خواهد بود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۸۱۶۸۶۰۹:۰۲:۰۲ ۱۳۹۸/۶/۱۵
کوربین هم نخست وزیر شود، مجبور است با ترامپ بسازد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین