دولت ترامپ پیشنهاد رشوه به ناخدای نفتکش ایران را تأیید کرد

گروه جهان الف،   3980614183

وزارت خارجه آمریکا گزارش منتشرشده در یک روزنامه انگلیسی درباره پیشنهاد رشوه چندمیلیون دلاری به ناخدای نفتکش ایران را تأیید کرد.

به گزارش فارس، دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا گزارش‌های منتشرشده در یک روزنامه انگلیسی درباره پیشنهاد رشوه چند میلیون‌دلاری به ناخدای نفتکش ایران را تأیید کرد. 

فایننشال‌تایمز روز چهارشنبه گزارش داده بود «برایان هوک»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در ایمیلی غیرمعمول از ناخدای نفتکش ایران خواسته کشتی را به سمت آب‌های کشوری هدایت کند که امکان بازداشت آن توسط آمریکا وجود داشته باشد.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با «واشنگتن‌فری‌بیکن» این خبر را تأیید کرده و گفته که این پیشنهاد برای ایجاد اخلال در فعالیت‌های سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داده شده است.

این سخنگو به واشنگتن‌فری‌بیکن گفت: «نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محموله‌های نفت خام ایران که هر کدام ده‌ها میلیون دلار ارزش دارند به سوریه و نقاط دیگر ارسال می‌کند.

روزنامه فایننشال‌تایمز چهارشنبه گزارش داده بود «برایان هوک»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در ایمیلی به تاریخ ۲۶ اوت برای «آکلیش کومار»، ناخدای نفتکش ایرانی نوشت: «من برایان هوک هستم... برای مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا کار می‌کنم و نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران هستم. خبر خوشی برای شما دارم.»

خبر خوش دولت ترامپ این بود که ناخدای نفتکش ایرانی می‌تواند در ازای همکاری با دولت آمریکا برای توقیف کشتی می‌تواند میلیون‌ها دلار پول نقد از آمریکا بگیرد. هوک از کومار خواسته کشتی را به سمت آب‌های کشوری هدایت کند که امکان توقیف آن به نیابت از آمریکا وجود داشته باشد.

نماینده ویژه دولت آمریکا برای اینکه کومار مطمئن شود که این ایمیل جعلی نیست شماره وزارت خارجه آمریکا را داخل ایمیل نوشته بود. 

فایننشال‌تایمز نوشته این تنها اقدام برایان هوک نبوده است. او در ماه‌های گذشته برای ارعاب دریانوردان از همکاری با ایران جهت دور زدن تحریم ها برای آنها پیام‌های یا متن‌هایی ایمیل کرده است. 

برایان هوک در مصاحبه با فایننشال‌تایمز گفت: «ایران می‌داند که موفقیت کمپین فشار ما به اجرای موشکافانه تحریم‌ها وابسته است.»

طبق گزارش روزنامه انگلیسی، پیشنهاد برایان هوک به کومار ذیل برنامه‌ای موسوم به «جایزه‌ در حمایت از اجرای عدالت» صادر شده که برنامه‌ای برای مبارزه با «تروریسم» است. 

مقام‌های آمریکایی می‌گویند دولت این کشور اخیراً استفاده از این برنامه را برای ضربه زدن به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز و اعلام کرده در ازای اطلاعاتی که به اخلال در فعالیت‌های ایران منجر شود ۱۵ میلیون دلار جایزه اعطا خواهد کرد.

برایان هوک در ایمیلی دیگر خطاب به ناخدای آدریان‌دریا نوشته است: «شما با این پول می‌توانید هر جور می‌خواهید زندگی کنید و زندگی مرفهی در دوران پیری داشته باشند. اگر این مسیر آسان را انتخاب نکنید زندگی برایتان خیلی دشوار خواهد شد.»

بعد از آنکه ناخدای کشتی از همکاری با دولت آمریکا خودداری کرد هوک با ارسال ایمیلی به او گفت که خزانه‌داری آمریکا او را تحریم کرده است. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین