حاجی دلیگانی: تعطیلی پنجشنبه‌ها در شرایط فعلی کشور جایز نیست

گروه سیاسی الف،   3980613080 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده مردم شاهین شهر گفت: با کلیات طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالف هستم، زیرا در شرایط فعلی آن را برای کشور لازم نمی‌دانم.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن مخالفت باطرح تعطیلی پنجشنبه‌ها، گفت: معتقدم تهران هم باید مانند شهرستان‌ها روزهای پنجشنبه ادارات باز و مشغول کار باشند تا جوابگوی شهرستان‌های خود باشند.

او تصریح کرد: میزان ساعت کار و تعداد کاری در بخش دولتی و نه کارگری کم است و باید افزایش پیدا کند، با نگاهی به بخش خصوصی متوجه می‌شویم که آنها زحمت بسیاری در حوزه کاری خود می‌کشند یا یک کارگر نانوایی چگونه قبل از طلوع آفتاب به سرکار آمده و تا شب مشغول است.

حاجی‌دلیگانی ادامه داد: آنهایی که شغل دولتی ندارند زحمت بسیاری می‌کشند ولی ساعت کاری افرادی که در بخش دولتی مشغولند نسبت به شرایط کنونی کم است لذا نه تنها ساعت کاری ادارات نباید کاهش پیدا کند بلکه باید افزایش یابد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی اظهار کرد: اکنون با وجود تعداد بالای پرسنل دولتی هنوز کار مردم به درستی انجام نمی‌شود که یکی از دلایل آن همین تعطیلات بسیار زیاد است، زمانی که یک روز وسط هفته تعطیل می‌شود، کارمندان بین روزهای تعطیل هم مرخصی می‌گیرند و این گونه چند روز کار مردم می‌ماند.

او بیان کرد: زمانی که پنجشنبه تعطیل شود، با توجه به تعطیلی روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه در برخی کشورها و تقارن روزهای تعطیلی ما با آنهاا، ناهمخوان شده و طبیعی است مراودات کشورمان با سفارتخانه‌های ایران در سایر کشورها دچار مشکل می‌کند و کاهش می‌دهد.

حاجی‌دلیگانی تأکید کرد: من با کلیات طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالف هستم زیرا در شرایط فعلی آن را برای کشور لازم نمی‌دانم.