مصطفوی: پرسپولیس و استقلال بدون پرداخت بدهی از آسیا حذف می شوند

گروه ورزشی الف،   3980613002

رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای فوتبال ایران گفت: استقلال و پرسپولیس به شرط پرداخت بدهی هایشان می توانند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند.

داریوش مصطفوی در گفت و گو با فارس در مورد وضعیت دو تیم استقلال و پرسپولیس برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا گفت: در حال حاضر در کمیته‌های بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه‌ای هنوز به بررسی مسایل مالی دو باشگاه نرسیده ایم. با این حال ما یک دستور العمل داریم که بر اساس آن به طور دقیق عمل خواهیم کرد. طبق این دستور  العمل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا زمانی که مطالبات طلبکاران داخلی و خارجی خود را نپردازند نمی‌توانند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند. این دو باشگاه باید طلب مربی، بازیکن و هر شخص حقیقی و حقوقی را بدهند.

وی افزود: روز گذشته چند طلبکار دو باشگاه به من مراجعه کردند و به آنها گفتم به شرطی که برای دریافت مطالبات شان به کمیته انضباطی شکایت کرده باشند و رای گرفته باشند به پول خود خواهند رسید. کنفدراسیون فوتبال آسیا قوانینی دارد که از قوانین فیفا نشات گرفته و مهم ترین مساله هم این است که باشگاه‌های بدهکار تنبیه شوند و جریمه آنها هم محرومیت از حضور در لیگ قهرمانان آسیاست. بنابراین تهدید حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا جدی است. 

مصطفوی با اشاره به ساز و کار ضعیف فوتبال ایران برای حرفه‌ای شدن گفت: آقای صفایی فراهانی 48 ساعته لیگ فوتبال ایران را حرفه‌ای اعلام کرد بدون اینکه ساز و کار آن فراهم شده باشد. نتیجه اش همین می شود که اکنون حتی تماشاگران ما برای ورود به ورزشگاه با مشکل مواجه می‌شوند. 15 هزار نفر به خاطر مشکل گیت‌ها پشت در ورزشگاه می مانند! این ها در فوتبال روز دنیا حل شده است و مساله  نیست اما ما هنوز در این مسایل ابتدایی مشکل داریم. به نظرم باید کانون های هواداری باشگاه ها فعال شود و هواداران برای حضور در ورزشگاه ها از کارت های هواداری به  جای کارت ملی استفاده کنند. 

رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای فوتبال ایران در مورد اینکه امکان دارد با اعمال نظر و کدخدمنشی از او و کمیته اش بخواهند که رای بر حضور استقلال و پرسپولیس در آسیا بدهد گفت: همیشه دنبال کدخدامنشی بودیم که وضع فوتبال مان به اینجا رسیده است. به عقیده من طلبکار چه مربی چه بازیکن چه شخص حقیقی و حقوقی باید به طلبش برسد. به طور مثال می گویم اگر استقلالی ها خواهان کدخدامنشی هستند تا در آسیا حضور پیدا کنند بهتر است به سراغ امیرقلعه نویی بروند و از او بخواهند یا طلب یک میلیارد تومانی اش را ببخشد یا تخفیفی به باشگاه بدهد در غیر این صورت وقتی این رای به کمیته استیناف بیاید باید اجرایی شود. باشگاه های استقلال و پرسپولیس باید رضایت طلبکاران خود را جلب کنند و بدهی‌ها را بپردازند. وگرنه رایی که کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای بدهد این رای قطعی و لازم الاجراست. آخرین رای کمیته استیناف است که تکلیف حضور استقلال و پرسپولیس در آسیا را روشن می‌کند و ما این رای را به کنفدراسیون فوتبال آسیا هم خواهیم فرستاد و مطمئن باشید ما کوتاه نمی‌آییم زیرا مطالبات طلبکاران باشگاه ها باید پرداخت شود.

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین