نماینده ولی فقیه در سپاه: در زمان مذاکره ثبات دلار نداشتیم اما روزی که پهپاد آمریکایی زده شد دلار سقوط کرد/ گرگ را با نرمش نمی‌توان عقب راند

گروه سیاسی الف،   3980612119 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در زمان مذاکره و لبخندها و… هرگز ثبات دلار نداشتیم اما همان روزی که این بچه‌های انقلابی الهی پهپاد آمریکایی را زدند هیبت دلار سقوط کرد. ما را می‌ترسانند که اگر با پهپاد آمریکایی درگیر شویم کشور نابود می‌شود، اما اینگونه نبود و ببینید که مقاومت با آمریکا چه کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه: در زمان مذاکره ثبات دلار نداشتیم اما روزی که پهپاد آمریکایی زده شد دلار سقوط کرد/ گرگ را با نرمش نمی‌توان عقب راند

به گزارش مهر، حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی صبح امروز سه شنبه در مراسمی به مناسبت ایام ماه محرم که در حسینیه ثارالله برگزار شد، اظهار داشت: سه ویژگی در نهضت عاشورا می‌بینیم و انقلاب اسلامی نیز چون نشأت گرفته از این نهضت است این سه ویژگی را دارد.

وی اولین ویژگی را تقدس و بعد ارزشی عنوان کرد و افزود: در تحقق اسلام و حاکمیت دین خدا ۴ روز مهم داریم روز اول روز بعثت پیامبر (ص) است که تاریخ تولد و شروع شکل گیری آخرین و جامع‌ترین دین خداست، دومین روز، روز غدیر است روز کمال دین و روزی که بعد از ۲۳ سال رسالت دین کامل شده است سومین روز عاشوراست که روز حفظ و نجات دین است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: دشمنان بسیار توطئه کردند دینی که با بعثت آغاز و با غدیر کامل شده است از کارایی بیاندازند اما عاشورا این اجازه را به آنها نداده است.

این مسئول بیان داشت: چهارمین روز که در انتظار او قرار داریم روز ظهور و حاکمیت دین است که در اسلام بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: ما تاکنون سه روز آنها را پشت سر گذرانده‌ایم و نسبت به روز چهارم مأموریت زمینه‌سازی داریم.

حجت الاسلام حاجی صادقی گفت: انقلاب اسلامی با فرهنگ عاشورایی و فرهنگ حسینی آغاز شد و تقوای خود را احیای دین و بعثت قرار داد و انقلاب اسلامی یک بعثت بود که با تمسک به ولایت، نظام ولایی را چهل ساله کرد.

وی خطاب به پاسداران گفت: باید با افتخار سر را بالا بگیریم که نگذاشتیم نظام الهی عمری کوتاه داشته باشد و نظام الهی را چهل‌ساله کردیم و با افتخار گام در چهل ساله دوم انقلاب گذاشتیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: در تاریخ همه ادیان تاکنون حاکمیت الهی ۴۰ سال عمر نکرده است اما این نظام چون حسینی وار بوده است توانسته در مقابل تمام توطئه‌هایی که قصد به زوال کشاندن آن را داشتند مقاومت کند.

انقلاب اسلامی هم چون برگرفته از نظام عاشوراست تقدس دارد

این مسئول ادامه داد: تقدسی که نهضت عاشورا دارد به خاطر آن است که نگذاشت اصل دین از بین برود و خدا اراده کرده است عاشورا برای همیشه زنده بماند و بین همه ادیان تقدس خاصی داشته باشد و انقلاب اسلامی هم چون برگرفته از نظام عاشوراست تقدس دارد.

وی بیان داشت: دفاع مقدس تقدس را از جنگ به دست نیاورد چرا که جنگ تقدسی ندارد بلکه چون راهی را طی کرد که در عاشورا امام حسین آن را طی نمود تقدس کسب کرد.

حجت الاسلام حاجی صادقی خاطرنشان کرد: آنچه که تقدس می‌دهد خداست و هر چیزی که رنگ الهی پیدا کرد روح قدسی پیدا می‌کند.

وی اذعان داشت: عاشورا اوج عرفان است و کسانی که دنبال عرفان و معنویت تحرک آفرین هستند تمام معنویت را در کربلا پیدا کنند و در جبهه امام حسین (ع) آن را ببینند.

این مسئول افزود: معنویت یعنی کار برای خدا و آنچه خدا برایش در نظر بگیرد او را جز زیبایی نبیند.

حجت الاسلام حاجی صادقی بیان داشت: اولین تشابهی که بین انقلاب ما و نهضت عاشورا وجود دارد این است که در این انقلاب هم برای خدا قدم برداشته شد.

ماندگاری از ویژگی‌های نهضت عاشورا است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دومین ویژگی نهضت عاشورا را ماندگاری بیان کرد و گفت: عاشورا طلوعی بی غروب و آغازی بی پایان است، یک حادثه نبود که در محرم ۶۱ رخ داده باشد و الان ما یاد آن را گرامی بداریم.

این مسئول خاطرنشان کرد: اینکه فکر کنیم هر سال عاشورای سال ۶۱ را گرامی می‌داریم ظلم به عاشورا است چرا که عاشورا هر سال دین خدا را زنده می‌کند.

حجت الاسلام حاجی صادقی اظهار داشت: حضرت امام (ره) در تعبیر کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا" بیان زیبایی دارد و می‌فرماید معنای این جمله بسیار زیباست یعنی اگر می‌خواهی حسینی باشی هر جا هستی آنجا را کربلا کن و هر روز خود را عاشورا کن.

این مسئول افزود: عاشورا یعنی ظلم ستیزی و در برابر ظالم و ستمگر ایستادگی کردند و در دفاع از حق همه چیز خود را به میدان آوردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: قیام عاشورا یعنی دارای روحیه جهادی بودن و این روحیه بنا نیست که تمام شود در طول تاریخ دشمنان بسیار تلاش کردند تا نور عاشورا را خاموش کنند و در این راه دست به هر اقدامی زدند اما می‌بینیم که مراسم‌های مذهبی هر سال از سال قبل با شکوه بیشتری برگزار می‌شود.

این مسئول به پیاده روی اربعین اشاره کرد و بیان داشت: در کجای دنیا می‌بینید که جمعیتی با این عظمت در یک مکان جمع شوند.

وی مأموریت عاشورا را زنده نگه داشتن دین خدا عنوان کرد و افزود: تا عاشورا هست دین زنده است همانطور که امام فرمود این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

حجت الاسلام حاجی صادقی بیان داشت: انقلاب اسلامی هم ماندگار شد چون حسینی است وبه همین خاطر چهل ساله شد.

وی به توطئه‌ها، فتنه‌ها و دسیسه‌های دشمنان در طول چهار دهه انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: این یک معجزه است که با وجود این همه توطئه‌های دشمن از انقلاب زنده مانده و پیش رفته است و هیچ گاه در جا نزده و هر روز شاهد پیشروی‌های چشمگیری در سطح جهانی برای آن بوده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: امروز وضعیت ما در برابر جبهه استکبار همان وضعیتی است که جبهه استکبار در برابر ما گرفته است و از آنها عقب نمانده‌ایم.

حجت الاسلام حاجی صادقی گفت: امروز دشمن ما اعتراض دارد که چرا انقلاب اسلامی ما او را نابود می‌کند اینکه آمریکایی‌ها بگویند انقلاب اسلامی ایران مرگ تدریجی ما را رقم زده است و بگویند اگر انقلاب اسلامی بماند ما نابود می‌شویم نشان از اقتدار بالای ایران اسلامی دارد.

انقلاب اسلامی سنگرهای کلیدی جهان را فتح کرده است

وی با اشاره به اینکه انقلاب سنگرهای کلیدی جهان را فتح کرده است، گفت: به همین جهت دشمن جبهه درست کرده و قصد دارد ماندگاری انقلاب را بر هم بزند و وظیفه ما باید این باشد که این ماندگاری را تقویت کنیم.

این مسئول بیان داشت: در این راستا باید ببینیم عناصر ماندگاری انقلاب چیست و در راستای تقویت آن قدم برداریم و به لطف الهی خواهیم دید هر فتنه‌ای دشمن به کار ببرد اعم از خارجی و داخلی آنها را خنثی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به شرایط سخت اقتصادی حاکم بر جامعه اشاره کرد و گفت: در این شرایط مردم حق دارند گله مند باشند لذا باید با بصیرت و هوشیاری عمل کنیم و آب به آسیاب دشمن نریزیم و در راستای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم همه تلاش خود را بکار بگیریم.

این مسئول با بیان اینکه این حق مردم است که از مسئولین مطالبه کنند، گفت: مسئولین می‌توانند با تکیه بر این مردم و داخل مشکلات را حل کنند.

وی افزود: قرآن به ما یاد داد که برای نصرت و پیروزی باید از خدا خواست و به او تکیه کرد و غیر از آن باشد نباید از خداوند انتظاری داشت.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به توصیه‌هایی که به مسئولین و مردم در خصوص مقاومت شد، تاکید کرد: مردم عمل کردند اما عده‌ای از مسئولین عمل نکردند.

با مقاومت و گفتمان مقاومت دشمن عقب نشینی می‌کند

حجت الاسلام صادقی تصریح کرد: به مسئولین گفته شد با مقاومت و گفتمان مقاومت است که دشمن عقب می‌رود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: گرگ را با نرمش نمی‌توان عقب راند بلکه باید با قدرت او را عقب راند.

این مسئول ادامه داد: در آن زمان برخی از مسئولین به این موضوع روشن دادند و نتیجه آن را نیز دیدیم و کشور دچار سرخوردگی و افسردگی سیاسی شده بود و دشمن برای آن فرضیاتی مطرح کرده بود.

حجت الاسلام صادقی تاکید کرد: به مجردی که گفتمان ما به گفتمان مقاومت تبدیل شد، فرمانبری طرحی به نام برجام تمام شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: ببینید ایستادگی و صراحت رهبری با نخست وزیر ژاپن چه برکاتی برای انقلاب داشت.

وی افزود: در زمان مذاکره و لبخندها و… هر گز ثبات دلار نداشتیم اما همان روزی که این بچه‌های انقلابی الهی پهپاد آمریکایی را زدند هیبت دلار سقوط کرد.

حجت الاسلام صادقی یادآور شد: شما ما را می‌ترساندید که اگر با پهپاد آمریکایی درگیر شویم کشور نابود می‌شود، اما اینگونه نبود و ببینید که مقاومت با آمریکا چه کرد.

وی زدن پهپاد آمریکایی توسط جوانان انقلابی را نوعی ذلت برای آمریکایی‌ها دانست.

این مسئول با بیان اینکه مقاومت می‌تواند مشکلات را حل کند، گفت: روحیه مقاومت و ایمان جوانان انقلابی باعث شکست استعمار پیر در تنگه هرمز شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: من از دوستانی که این ایام برنامه‌های محرمی دارند، خواهشم این است که امسال در جلسات، عزاداری‌ها و مداحی‌ها بیشتر از فرهنگ عاشورا صحبت شود.

این مسئول تاکید کرد: امام حسین (ع) در جای جای واقعه عاشورا گفتمان مقاومت را به ما نشان داد و تکلیف ما این است که این گفتمان مقاومت را در رابطه با عاشورا بیش از سال‌های دیگر تبیین کنیم.

کلید حل مشکلات کشور مقاومت است

وی تاکید کرد: مردم بدانند که کلید حل مشکلات این کشور مقاومت است و این همان نسخه‌ای است که رهبری به ما داد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: باید از مسئولین به صراحت مطالبه کنید و ترس به دل راه ندهید و بدانید که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

این مسئول عنوان کرد: شما مقاومت کنید و با فرهنگ حسینی بایستید، مشکلات خودش حل می‌شود.

حجت الاسلام حاجی صادقی خطاب به دولت و رئیس بانک مرکزی گفت: چه اتفاقی افتاده که می‌گوید وضعیت در حال بهتر شدن است و بازار ثبات پیدا کرده است؟! البته این به معنای آن نیست که کوتاهی‌های خودمان را فراموش کنیم.

وی با اشاره به عملکرد خوب قوه قضائیه در برخورد با فساد و مفسدین گفت: مفسد یک غده سرطانی در جامعه است که باید قطع شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اثرگذاری را دیگر خصوصیت نهضت عاشورا دانست که انقلاب اسلامی ایران نیز از آن الهام گرفته است.

حجت الاسلام حاجی صادقی افزود: کارکرد عاشورا این است که اسلام ناب نمی‌رود و بزرگترین مشکل اسلام نیز همین اسلام‌های بدلی است.

این مسئول ادامه داد: دشمن می‌خواهد با اسلام‌های بدلی و اسلام خوارج مردم را از اسلام براند.

وی عملیات عاشورا را نیز یک اتفاق مستمر در تاریخ برشمرد که مرحله اول آن امام حسین (ع) انجام داد و مرحله آخر آن را حجت بن الحسن (عج) به پایان خواهند رساند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تکفیری‌ها، داعش و… را مصادیق دین بدلی دانست که قاتل حقیقت دین است.

این مسئول تاکید کرد: ما امروز از امام حسین (ع) یاد گرفته‌ایم که همان اندازه که باید برابر کفر و استکبار ایستادگی کرد، باید مقابل تحریف حقیقت دین و اینکه محتوای دین کم رنگ شود، نیز ایستاد.

حجت الاسلام حاجی صادقی گفت: ماندگاری و اثرگذاری انقلاب اسلامی از این است که تولد جدید اسلام ناب است.

وی افزود: انقلاب اسلامی گفته هر ولایتی جز ولایت الله انسان را نابود می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه دین به معنای حاکمیت الله است گفت: انقلاب اسلامی این حاکمیت الهی را در عصر غیبت در قالب ولایت فقیه تحقق بخشید.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۷۷۹۵۱۱۲:۳۴:۳۴ ۱۳۹۸/۶/۱۲
خوب ربطش چیه
ناشناس۱۰۷۸۱۵۵۱۴:۲۰:۰۱ ۱۳۹۸/۶/۱۲
با سقوط اعتبار امریکا، اعتبار دلار هم سقوط کرد. (دلار خود نوعی برگه اعتباری است: credit note).
ناشناس۱۰۷۷۹۷۹۱۲:۴۸:۲۰ ۱۳۹۸/۶/۱۲
زدن پهباد و ایجاد تنش هیچ ربطی به قیمت دلار نداره. کدام سقوط؟ دلار 11900.شده 11500
ناشناس۱۰۷۸۰۰۹۱۳:۰۰:۰۷ ۱۳۹۸/۶/۱۲
در طول مذاکرات و تا قبل از خروج امریکا از برجام قیمت دلار ثابت بود
ناشناس۱۰۷۸۰۱۷۱۳:۰۵:۴۳ ۱۳۹۸/۶/۱۲
کل پهباد های بیگانه منطقه را بزنیم دلار میشود هفت تومان
ناشناس۱۰۷۸۰۳۰۱۳:۱۴:۱۵ ۱۳۹۸/۶/۱۲
صحیح است
ب۱۰۷۸۰۴۸۱۳:۲۳:۴۴ ۱۳۹۸/۶/۱۲
دلار را دولت تدبیر وامیده بالا وپایین می بره نه مذاکره وسقوط پهباد
ناشناس۱۰۷۸۲۱۹۱۴:۴۷:۲۲ ۱۳۹۸/۶/۱۲
فروش نفت دلار میره مردم در صف هم دلار میخرن ! عمو جان ربطی به دولت نداره
ناشناس۱۰۷۸۰۶۷۱۳:۳۲:۵۷ ۱۳۹۸/۶/۱۲
عزیز دل اقتصاد ربطی به سیاست نداره
hossein۱۰۷۸۱۳۲۱۴:۰۷:۱۹ ۱۳۹۸/۶/۱۲
نه طرف دار مذاکره ام و نه جنگ اما بیاین یکم دقیق تر صحبت کنیم زمان مذاکره دلار نیمایی 4200 بود و دلار بازار ازاد تا 18 رفت بالا اما الان دلار نیمایی و بازار شده حدود 12 و کالا های مردم هم با دلار نیمایی تامین میشه نه ازاد حالا دلار رفته بالا یا اومده پایین؟؟؟
ناشناس۱۰۷۸۲۲۱۱۴:۴۸:۳۴ ۱۳۹۸/۶/۱۲
فروش نفت از 1.5 میلیون بشکه شده 300 هزار دلار کمتر وارد میشه و گرون میشه . خیلی ساده هست حالا شما نظر بده
ناشناس۱۰۷۸۲۳۲۱۴:۵۵:۳۶ ۱۳۹۸/۶/۱۲
کدام سقوط؟
م۱۰۷۸۵۲۵۱۸:۳۸:۰۰ ۱۳۹۸/۶/۱۲
باز هم بزنید تا پایین تر بیاد
ناشناس۱۰۷۸۶۱۱۲۰:۱۹:۲۱ ۱۳۹۸/۶/۱۲
مشکلات کشور مربوط به فروش نفت و مربوط به تحریم هاست
ناشناس۱۰۷۸۷۰۶۲۲:۰۰:۰۹ ۱۳۹۸/۶/۱۲
استدلال درستي نيست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  25. با انواع شیوه‌های اعدام در دنیا آشنا شوید

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

      پربحث‌های هفته

      1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

      2. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

      3. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

      4. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

      5. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

      6. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

      7. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

      8. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

      9. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

      10. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

      11. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

      12. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

      13. ادعای حسنی و رفتار اموی!

      14. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

      15. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

      16. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

      17. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

      18. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

      19. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

      20. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

      21. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

      22. روز قدس باید به زلزله سیاسی علیه صهیونیست‌ها تبدیل شود

      آخرین عناوین