سخنان مخالفان و موافقان مونسان و حاجی‌میرزایی+ حاشیه‌های جلسه رای اعتماد

گروه سیاسی الف،   3980612118 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به بررسی صلاحیت علی اصغر مونسان و محسن حاجی میرزایی برای وزارتخانه های میزاث فرهنگی و گردشگری و آموزش و پرورش اختصاص داشت.

 سخنان مخالفان و موافقان مونسان و حاجی‌میرزایی+ حاشیه‌های جلسه رای اعتماد

به گزارش الف، امروز حجت‌الاسلام حسن روحانی به همراه محسن حاجی میرزایی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پروش و علی اصغر مونسان، وزیر پیشنهادی گردشگری و میراث فرهنگی همراه  تعدادی از اعضای کابینه برای اخذ رای اعتماد در جلسه مجلس حضور پیدا کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نهایت با ۲۰۰ رای موافق، ۴۸ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۵۵ نماینده به محسن حاجی میرزایی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش رای اعتماد دادند.

علی اصغر مونسان نیز به عنوان اولین وزیر وزارت خانه جدید التاسیس میراث فرهنگی و گردشگری انتخاب شد. صلاحیت مونسان با ۱۶۳ رای موافق، ۸۷ رای مخالف و  ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۵۵ نماینده حاضر برای وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تایید شد.

در ادامه به صورت خلاصه سخنان رئیس جمهور، موافقان و مخالفان وزرا آمده است.

گردشگری به عنوان یک پیشران در اقتصاد و اشتغال است/ حاجی میرزایی سابقه 20 سال سابقه کار در آموزش و پرورش دارد

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در تشریح ویژگی‌های وزیر پیشنهادی برای وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: مونسان فردی فعال، بانشاط، پرکار و خوش‌فکر است که از بهترین دانشگاه‌های کشور فارغ‌التحصیل شده است. امیدوارم با رای شما بتواند در طول این دو سال مسئولیت این وزارتخانه را به عهده بگیرد.

رییس جمهور ادامه داد: گردشگری به عنوان یک پیشران در اقتصاد و اشتغال است. ما نباید اجازه دهیم جوانان‌مان بیکار باشند و باید محیطی برای سرمایه‌ گذاری فراهم کنیم. گردشگری هم موجب سرمایه‌ گذاری شده و هم می‌تواند ایجاد اشتغال کند.

روحانی گفت: حاجی میرزایی از خلق و خوی خوب و اخلاق و ادب برخوردار بوده و انسان فوق‌العاده‌ای است تا حالا عصبانیت وی را ندیده‌ایم. دبیری دولت و آماده کردن برنامه‌های دولت سخت است که همیشه این کار را به خوبی و با نظم و حوصله و دقت انجام داده است ما هیچ وقت ندیدیم که وی بحثی را در دولت بیاورد که متن یا چارچوب آن ایراد داشته باشد. حاجی میرزایی با همه اعضای دولت و سیاست‌های دولت آشناست.

وی در پایان گفت: من می‌دانم معلمان مطالباتی دارند و ما باید به آنها کمک کنیم. وزیر پیشنهادی این توان را دارد تحصیلات وی علوم اجتماعی است و او تجربه کار معلمی و سابقه 20 سال سابقه کار را در آموزش و پرورش را دارد. من معتقدم با وجود حاجی میرزایی تحول بسیار خوبی در آموزش و پرورش را شاهد خواهیم بود. من از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهم به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اعتماد کنند{اینجا}

موافقان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

نباید آموزش و پرورش را بیش از این معطل نگه داشت

محمدرضا منصوری، نماینده مردم ساوه و زرندیه در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به عنوان موافق وزیر پیشنهادی گفت: امروز روز مهمی است، چرا که می خواهیم برای مهمترین وزارتخانه کشور تصمیم گیری کنیم که سرنوشت کشور در انتظار این وزارتخانه خواهد بود.

وی با بیان اینکه ۱۲ سال طول می‌کشد تا برنامه‌ها و تصمیمات در این وزارتخانه به بار بنشیند، افزود: تمام مشکلات اقتصادی و صنعتی امروز کشور مربوط به تصمیماتی است که سال‌ها قبل در این وزارتخانه گرفته شده است.

اقای منصوری با انتقاد از نگاه روزمره آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان عنوان کرد: متاسفانه این سیستم فقط دانش آموزان را به سمت آموزش عالی و اخذ مدرک فوق لیسانس و دکتری فوق می‌دهد، به همین جهت از وزیر پیشنهادی تقاضا داریم که همانطور که در برنامه هایش وجود دارد، لایحه‌ای برای انقلاب در حوزه آموزش و پرورش به مجلس ارائه کند.

حاجی میرزایی پاکدست است، نه جاه‌طلب

خانم سیده فاطمه ذوالقدر در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: امروز که رئیس جمهوری، حاجی میرزایی را برای تصدی آموزش و پرورش معرفی کرد باید مطرح کنم که وی دارای سابقه طولانی در نظام آموزشی کشور است و با دولت همکاری داشته و عضو شورای معاونان و معلمان بوده است.

خانم ذوالقدر یادآور شد: هر چند انتظارات نمایندگان برای پیشنهاد وزیر زن محقق نشد، اما انتظار می‌رود حاجی میرزایی از توانمندی زنان در پست‌های مدیریتی، معاونت‌های حوزه وزارت و مدیرکل استان‌ها استفاده کند. همچنین دفتر امور زنان در ساختار وزارتخانه با توجه به اینکه ۶۰ درصد از کارکنان آموزش و پرورش زنان هستند، راه‌اندازی شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مبارزه با مافیای کنکور و جلوگیری از رشد قارچ‌گونه آموزشگاه‌های آزاد، برقراری عدالت آموزشی و توسعه هنرستان‌های حرفه‌ای باید از جمله اولویت‌های کاری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باشد، ادامه داد: توجه به دختران بازمانده از تحصیل خصوصاً رسیدگی به وضعیت دانش‌آموزان دختر، تعیین تکلیف حق‌التدریسی‌ها، نهضتی‌ها و خرید خدمتی‌ها و اجرای کامل طرح نظام رتبه‌بندی معلمان که سا‌ل‌ها مطرح است، باید در دستور کار وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش قرار گیرد.

تاکید بر اجرای سند تحول بنیادین و مخالفت با سند ۲۰۳۰

محمدحسین فرهنگی در نشست علنی امروز در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: اینجانب با آقای حاجی میرزایی از روز‌های نخست انقلاب اسلامی آشنایی داریم، وی در تبریز بوده و مسئولیت نهضت سوادآموزی را در استان آذربایجان برعهده داشت و شخصا شاهد تلاش‌های ارزشمند و انقلابی وی در حوزه‌های کاری بودم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: در تاریخ انقلاب وزرایی داشتیم که در وزارتخانه‌های مختلف همچون جهاد کشاورزی، نفت و نیرو سمت داشته و کارنامه‌شان نیز قابل‌توجه است، چراکه مهارت ادراکی آن‍‌ها بالا بوده و در مقابل آموزش و پرورش وزیرانی به خود دیده که از ابتدا در این وزارتخانه فعالیت داشته، اما منشأ آثار گسترده مفیدی نشده اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: با توجه به شناختی که از آقای حاجی میرزایی دارم معتقدم به دلیل داشتن مهارت ادراکی بالا می‌تواند بنای تحولات مختلف را در آموزش و پرورش گذارد، این در حالی است که وی به اجرای سند تحول بنیادین و مخالفت با سند ۲۰۳۰ تاکید دارد.

پرداخت مطالبات به حق فرهنگیان محور برنامه‌های حاجی میرزایی

عضو کمیسیون عمران مجلس، پرداخت مطالبات به حق فرهنگیان، اجرای سند تحول بنیادین و نظام رتبه بندی معلمان را از مهم‌ترین برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دانست.

آقای حمید بنایی در نشست علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در موافقت با آقای محسن حاجی میرزایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: آقای حاجی میرزایی در چند روز گذشته در کمیسیون و فراکسیون‌های مختلف برنامه‌های خوبی را برای حفظ جایگاه آموزش و پرورش ارائه دادند، نمایندگان نیز از وی خواستند تا آموزش و پرورش را درگیر مسائل سیاسی و حزبی نکند.

وی ادامه داد: آقای حاجی میرزایی تاکید دارد که از تمامی ظرفیت‌ها براساس شایسته سالاری استفاده خواهد کرد، وی زبان آموزش و پرورش را می‌شناسد و سال‌ها جزء معاونان این وزارتخانه بوده است، همچنین در زمینه تحولات نظام آموزشی و نوآوری در آموزش برگزیده جهانی شده است.

مخالفان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

تجربه عالی و برجسته در آموزش و پرورش ندارد

نادر قاضی‌پور در جلسه بررسی صلاحیت محسن حاجی‌میرزایی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش به عنوان مخالف، بیان کرد:‌ فردی باید وزیر آموزش و پرورش شود که شخصیت ملی و جذاب داشته باشد تاکنون ما نسبت به معیشت فرهنگیان ارزان فروشی کردیم. اما آنان در انجام رسالت تعلیم و تربیت خود کوتاهی نکردند. دولت در انتخاب وزیر آموزش و پرورش ساده‌ترین راه را رفته است.

وی اظهار کرد: فقط نباید از بین اعضای دفتر رئیس جمهور وزیر به مجلس معرفی شود. انتخاب آقای حاجی میرزایی دم دستی است و ایشان ۲۰ سال است که از بدنه آموزش و پرورش دور هستند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس تاکید کرد:‌ امروز سرنوشت بیش از ۱۳ میلیون دانش آموز در دستان این وزارت خانه است. آیا در بدنه فرهیخته آموزش و پروش کسی برای تصدی این وزارت‌خانه نبود؟. آقای حاجی میرزایی تجربه عالی و برجسته در آموزش و پرورش ندارد و ماه‌ها طول می‌کشد تا مسائل اصلی حوزه آموزش و پرورش را شناسایی کند. وزارت آموزش و پرورش جای آزمون و خطا و تجربه اندوزی نیست.

برنامه وزیر پیشنهادی آرمانگرایانه و کلی است
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه پیشنهادی شما بسیار کلی و آرمانگرا می‌باشد و واقع‌گرایانه نیست.

آقای سیدتقی کبیری در نشست علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی گفت: آقای حاجی میرزایی که به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش انتخاب شده است دارای سوابقی هستند که بر هیچ کس پوشیده نیست، اما بر اساس وظیفه‌ای که قسم خورده‌ایم لازم است نکاتی در این موضوع و در راستای مخالفت با این پیشنهاد عرض کنم گرچه باید این نکته را متذکر شوم که متأسفانه رئیس جمهور محترم پیشنهاد وزارت را در دقیقه ۹۰ مطرح کردند تا موضوع حساسیت زمان نیز مطرح شود.

کبیری گفت: برنامه پیشنهادی شما بسیار کلی و آرمانگرا می‌باشد و واقع‌گرایانه نیست، برنامه‌ای که می‌توانست برای هر وزیر دیگری نیز ارائه گردد که با توجه به سهم ۴ درصدی از تولید ناخالص ملی در آموزش و پرورش و با حضور یک میلیون نفر معلم و ۱۳ میلیون نفر دانش‌آموز شما در برنامه پیشنهادی‌تان، چه برنامه‌ای برای افزایش سهم ۴ درصدی در تولید ناخالص ملی دارید.

وزیر سابق قربانی تعهداتی شد که هنگام رأی اعتماد داده بود
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تمرکز اختیارات در تهران را یکی از مشکلات مهم آموزش و پرورش دانست و گفت: خشکسالی از مدارس شروع شده است.

آقای محمداسماعیل سعیدی در نشست مجلس شورای اسلامی در مخالفت با آقای حاجی میرزایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با بیان اینکه ایشان دارای سوابق انقلابی بوده و متدین است، گفت: مخالفت من نسبت به وی مربوط به نکاتی در برنامه‌های پیشنهادی است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با یادآوری اینکه آیا با اختیارات کامل آمدید، افزود: وزرای سابق برنامه‌های جامعی را ارائه کردند، اما چرا اجرا نشدند و در نقطه شروع به پایان رسیدند.

آقای سعیدی با یادآوری اینکه وزیر سابق قربانی رتبه بندی معلمان و تعهداتی شد که هنگام رأی اعتماد داده بود، تصریح کرد: متاسفانه نتوانست از عهده تعهدات برآید البته امکانات و پول و بودجه در اختیار نداشت.

آموزش و پرورش اولویت دهم رئیس جمهور هم نیست
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبره بودن در تئوری و سابقه اجرایی متعدد را لازمه موفقیت در حوزه حساس آموزش و پرورش دانست و افزود: در این شرایط حساس، آموزش و پرورش به فردی متخصص و کارآمد نیاز دارد.

آقای محمود نگهبان سلامی، نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در تمام دنیا آموزش و پرورش اولویت اصلی کشورهاست، اما بحث من با شخص رئیس جمهور است که آموزش و پرورش را نه تنها اولویت اول بلکه اولویت دهم خود نیز لحاظ نمی‌کند و اینگونه بزرگترین سرمایه کشور که همان نیروی انسانی است به ورطه فراموشی و نابودی سپرده می‌شود.

محتوای برنامه‌های درسی ما و بسته‌های آموزشی جامعیت لازم ندارد

محسن حاجی میرزایی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در نشست علنی امروز گفت: تجهیزات گران قیمت، فن آوری‌های نو، سرمایه‌های اقتصادی و منابع نفتی برای کشور قطعاً مهم است اما مهمتر از این مسئله انسان‌ها هستند که آینده را می‌سازند، همان‌هایی که روی نیمکت مدارس به عنوان دانش‌آموز مشغول به فعالیت هستند.

حاجی میرزایی گفت: محتوای برنامه‌های درسی ما و بسته‌های آموزشی جامعیت لازم ندارد، از طرفی کتب درسی ما باید در جهت دستیابی به اهداف غنی‌تر نظام تعلیم و تربیت، بازنگری و تولید شود. روش‌های آموزشی نباید موجب اضطراب و تشویش خاطر دانش‌آموزان باشد، این مسئله به جای هیجان و شوق یادگیری در دل و ذهن فرزندان ما رخنه کرده است. اضطراب در مدرسه، علاقمندی به تحصیل و امکان بروز خلاقیت را کاهش می‌دهد، درخت تنومند تربیت در چنین فضای مسمومی رشد می‌کند.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تصریح کرد: یکی از نارضایتی‌ها در بین کارکنان آموزش و پرورش همواره شیوه انتخاب مدیران و مدیران کل استان‌ها بوده است و این در حالی است که ستاد آموزش و پرورش نیاز به جوانگرایی و استفاده از ظرفیت‌های درونی است؛ بنابراین در سال‌های آینده شاهد نسل جدید مدیریتی خواهیم بود.

موافقان وزیر پیشنهادی گردشگری و میراث فرهنگی

مهم ترین اقدامات مونسان

یوناتن بت کلیا نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز-سه شنبه-مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری گفت: میراث فرهنگی ریشه در گذشته های دور این سرزمین به درازای تمدن بشریت دارد و زمینه هایی را فراهم می کند تا ضمن کنترل منفی گردشگری به معرفی فرهنگ و هنر و تاریخ کشور پرداخته و موجب ورود ارز به کشور می شود که در نهایت سبب بهبود زندگی مردم و گسترش تبادلات فرهنگی خواهد شد.

بت کلیا کارنامه موفق مونسان را بررسی کرد و اظهار داشت: رشد ۵۲ درصدی گردشگران ورودی در سال ۹۷، رشد ۶۶ درصدی درآمد ارزی در این سال، افزایش ۴۰ درصدی گردشگران ورودی در چهار ماه ابتدایی سال ۹۸، طراحی برند ملی گردشگری، جلب مشارکت سازمان های متخصص بین المللی برای اجرای شش پروژه گردشگری در کشور از مهم ترین اقدامات وی است.

 افزایش ۵۲ درصدی گردشگران خارجی

مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در موافقت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری گفت: مخالفان مونسان به کمبود نیرو و عدم تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی در میراث فرهنگی اشاره کردند در حالی که این موضوعی است که مونسان به آن اذعان دارد.

وی گفت: امروز صنعت گردشگری ما رتبه سوم اقتصاد دنیا را به خود اختصاص داده است، سال ۹۷، ۱۱ میلیارد دلار درآمد ارزی داشتیم، ۶۶ درصد درآمدها ناشی از نوسانات ارزی بوده است.

لاهوتی افزود: شرایط سیاسی حاکم را در نظر بگیرید ما ورود گردشگران خارجی را قبول داریم، ۵۲ درصد گردشگران خارجی در سال گذشته افزایش یافته است، با دو کشور چین و عمان حذف روادید شده است و شرایط برای ورود گردشگران تسهیل شده است.

مونسان مدیریتی قوی در سازمان میراث فرهنگی دارد

احمد سالک نماینده اصفهان در موافقت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری گفت: مونسان در دو سال گذشته مدیریتی قوی با طراحی و توجه مبانی برنامه های ششم توسعه داشته است، وزارت میراث فرهنگی کاربردی اقتصادی و فرهنگی دارد و هر دو مقوله در برنامه های مونسان مورد توجه قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به آمار ارائه شده از معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: طبق این آمار اقدامات مونسان ۵۶ درصد با برنامه های مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی تطبیق داشته و تعجب می کنم چرا برخی می گویند اقدامات مونسان با اسناد بالادستی منطبق نبوده است.

سالک اظهار داشت: ۳۲ درصد برنامه ها همسو با برنامه های سیاست های ابلاغی دولت و برنامه ششم توسعه است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اهمیت حوزه سرمایه گذاری در وزارت گردشگری افزود: در سابقه مونسان افتتاح و بهره برداری از ۲۰۹ پروژه، افتتاح ۱۴۲۵ واحد بوم گردی و صدور ۴۵۷۵ موافقت اصولی با حجم سرمایه گذاری ۱۰۰ هزار میلیاردی دیده می شود که این موارد نشان دهنده توانمندی وی است.

مونسان هیچ گاه وارد بازی های سیاسی نشده است

سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در موافقت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری گفت: به دلیل آنکه وزارت میراث فرهنگی به همت مجلس دهم تاسیس شده است لازم است یک شخصیت موثر و کاربلد و آشنا به مشکلات حوزه و واقف به ظرفیت ها و کمبودهای وزارتخانه جدیدالتاسیس ریاست ان را بر عهده بگیرد.

وی اظهار داشت: مدیریت مونسان بر میراث فرهنگی قابل توجه بوده است، تحرک قابل توجه در سطح میراث فرهنگی، تقویت مشارکت بخش خصوصی، استفاده از سایر ظرفیت های نهادهای دولتی در مرمت بناهای تاریخی، توسعه زیرساخت های گردشگری، احداث هتل و تلاش برای رشد ۵۲ درصد گردشگران خارجی با توجه به تحریم های ظالمانه از دستاوردهای مونسان است.

وی افزود: همچنین تسهیل صدور روادید و لغو ویزا با کشورهای بازار هدف، استفاده از ظرفیت دیپلماسی فرهنگی در دوره مسوولیت ایشان قابل توجه است، مونسان از لحاظ سیاسی با همه جناح ها و جریان های سیاسی همکاری داشته است اما هیچ گاه وارد بازی های سیاسی نشده است

مخالفان وزیر پیشنهادی گردشگری و میراث فرهنگی


برخی آثار باستانی به مرغداری و دامداری تبدیل شده‌اند
نماینده مردم مهاباد در مجلس با انتقاد از عدم به کارگیری راهکارهای درآمدزا به جای بودجه‌خواری در سازمان میراث فرهنگی گفت: برخی آثار باستانی در زمان مسئولیت مونسان به مرغداری و دامداری تبدیل شده‌اند.

جلال محمودزاده  در مخالفت با مونسان، وزیر پیشنهادی صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی با اشاره به ظرفیت بالای کشورمان در جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و صنایع دستی گفت: به ازای هر 5 کارشناس یک مدیر وجود دارد در حالی که اعتبارات سازمان طی10 سال گذشته 4 برابر و اعتبارات تملکی دو برابر شده است و متأسفانه ضعف در جذب افراد متخصص و عدم تعیین تکلیف وضعیت نیروهای قراردادی، یگان حفاظت و میراث فرهنگی و همچنین عدم امکان تجهیز آنها، استفاده بهینه از نیروها، آموزش آنها و عدم تناسب پاداش با ارزش آثار، نبود منابع مالی برای اقدامات اولیه ثبت جهانی آثار میراث فرهنگی، تخریب بافت‌های تاریخی به بهانه‌های مختلف، عدم توانایی در جلوگیری از تخریب آثار، توانایی در تأمین منابع برای مرمت آثار به دست آمده از مشکلات موجود است.

محمودزاده با انتقاد از اینکه برخی آثار باستانی به مرغداری و دامداری تبدیل شده‌اند، یادآور شد: افزایش سرقت آثار و عدم اقدام قاطع در اجرای قانون مجازات سارقان فرهنگی و آثار باستانی، سهل انگاری در صدور مجوزهای معادن در جوار آثار تاریخی که آلایندگی آنها می‌تواند آثار مخرب بر آثار باستانی داشته باشد، عدم تدوین برنامه‌های مدون و هماهنگی میان دستگاه‌ها و ... از مشکلات موجود در دوران مسئولیت مونسان است.

آمارهای ارائه شده بعضاً مخدوش و بدون پشتوانه هستند

پروانه سلحشوری در مخالفت با برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی گفت: امروز من روی سخنم با تمام کسانی است که در روند وزارتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی تلاش‌های بسیاری را صورت داده‌اند، اگرچه دولت حتی پس از تأیید شورای نگهبان با ناراحتی این وزارتخانه را پذیرفت اما امری که محال به نظر می رسید، پس از سال‌ها تلاش مجلسیان به نتیجه رسید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه آمارهای ارائه شده وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی بعضاً مخدوش و بدون پشتوانه هستند از این رو در جایی اشاره به ساماندهی بناهای تاریخی با 4 هزار پروژه شده اما در جایی دیگر به دو هزار پروژه اشاره شده است، در جایی دو هزار و 901 موافقت اصولی مطرح و در جای دیگر 3 هزار و 900 موافقت اصولی عنوان شده است.

سلحشوری تصریح کرد: در برنامه‌هایشان به ساخت هر چند روز یک بار موزه‌ها اشاره می‌کنند بدون آن که بحث استانداردسازی و اینکه آیا این موزه‌ها در کجا قرار دارند، اشاره ‌کنند. از طرف دیگر در صفحه 18 برنامه‌های ایشان اشاره به اقداماتی که می‌ خواهند انجام شود، صورت گرفته است و در متن بارها اعلام می‌کنند که این کارها در سال 2018 صورت می‌گیرد در حالی که ما در شرایط کنونی در سال 2019 قرار داریم؛ کاش ایشان یک بار برنامه‌های خود را مطالعه می کردند.

حاشیه های جلسه رای اعتماد به دو وزیر پیشنهادی

حسن روحانی زمانی که وارد بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پروش شد، با کنایه در مورد استعفای بطحایی، گفت: وزیر سابق آموزش و پرورش به عشق شما نمایندگان و حضور در انتخابات از سمت خود استعفا داد و من چندان موافق استعفا نبودم.سرانجام فشار ایشان و دفتر موجب شد تا من این را بپذیرم، در دولت هیچ مشکلی بین من و آقای بطحایی و وزرای قبلی وجود نداشت.

روحانی در بخش دیگری از اظهاراتش به هجمه ها علیه دولت بعد از سخنانش درباره مذاکره گریزی زد و ضمن تاکید براینکه تصمیمی برای مذاکره دوجانبه بین ایران و آمریکا نداشته و نخواهیم داشت گفت: چون ما این ها را نمیتوانیم در هر جلسه ای باز کنیم وقتی مذاکره میگوییم برخی گمان میکنند منظور مذاکره دو جانبه است. حرف ما واضح است حالا خارجی ها برداشت های مختلف میکنند ما به زبان فارسی صحبت میکنیم و آنها به زبان دیگر، ممکن است مترجمین یک مقدار بالا و پایین کنند. حال به این ها کاری نداریم.

اما زمانی که نمایندگان وارد بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش شدند، نادر قاضی پور به عنوان مخالف حاجی میرزایی پشت تریبون قرار گرفت. او اینبار هم حضوری پر حاشیه پشت تریبون داشت و وقتی که با حضور و تجمع نمایندگان دور رئیس جمهور روبرو شد، گفت «روحانی در مجلس دکان باز کرده است» او جهانگیری را هم بی نصیب نگذاشت و گفت: چرا فقط اعضای دفتر رئیس جمهور باید وزیر شوند؟ آقای جهانگیری خودت وزیر می‌شدی.

آذری جهرمی از جمله وزرایی بود که همراه روحانی به صحن علنی مجلس آمده بود.حضوری که با استقبال نمایندگان هم روبرو شد و اطراف وزیر جوان بسیار شلوغ بود و به نظر می رسید نمایندگان درحال گرفتن امضاهایی از وزیر هستند.

صندلی برخی نمایندگان مجلس چون عارف و جلالی شلوغ بود و برخی نمایندگان چون نعمتی، میرزایی نکو، وکیلی، حسنوند، ابطحی و ...در بین صندلی های نمایندگان درحال رفت و آمد بودند و لابی های پیش از رای گیری در جریان بود.

دیدگاه کاربران

جاسم۱۰۷۸۲۵۵۱۵:۱۲:۳۹ ۱۳۹۸/۶/۱۲
نمایندگان محترم : خدا وکیلی به کسی رای اعتماد بدید که شجاع و از خودش اراده داشته باشه و زیر بلیط مقامات دفتر رییس جمهور نباشه , که بخواهند معاونین و مدیران اش را براش انتخاب / انتصاب کنند و وزارتخانه را با معضل کارکرد و ماموریت دچار کنند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  13. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  14. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  15. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  18. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  19. وحدت ملی با وعده صادق

  20. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  21. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  24. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  25. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

پربحث‌های هفته

  1. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  3. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  8. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  9. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  10. وحدت ملی با وعده صادق

  11. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  12. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. اولین واکنش قوه قضائیه به ماجرای صدیقی و باغ ازگل/ انتقاد روزنامه اصولگرا از فرزین/ ارزیابی وزیر ارشاد از فضای گفت‌وگو در کشور

  18. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  19. اسراییل چه باید بکند؟ 

  20. تورم نقطه‌به‌نقطه به ۳۵ درصد کاهش پیدا کرد

  21. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  22. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  23. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  24. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

آخرین عناوین