درگاه‌های بانکی سایت‌های قمار ۲۴ ساعته مسدود می‌شوند

گروه اجتماعی الف،   3980612111 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور از بررسی موضوع استفاده سایت‌های شرط بندی از درگاه‌های بانکی خبر داد و گفت: هم اکنون اقدامات بسیار خوبی در این حوزه صورت گرفته و در کمتر از ۲۴ ساعت، درگاه‌های شناسایی شده مسدود می‌شوند.

درگاه‌های بانکی سایت‌های قمار ۲۴ ساعته مسدود می‌شوند

به گزارش تسنیم، جاوید جاویدنیا در حاشیه جلسه کمیته نظارت بر کسب و کارهای اینترنتی با تقدیر از طرح پایش هوشمند کسب و کارهای مجازی و حمایت دادستانی کل کشور و کارگروه تعیین مصادیق و محتوی مجرمانه از اقداماتی که باعث افزایش نظارت بر کسب و کارهای فضای مجازی شود اظهار کرد: در بخشی از این طرح، کسب و کارهای اینترنتی که اقدام به فروش کالاهای ممنوعه، کالاهای تقلبی و حتی سایت‌هایی که کارکرد فعالیت‌شان با مجوزهای اخذ شده مغایرت داشته، شناسایی می‌شوند و بر اساس نتایج به دست آمده، کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در صورت نیاز اقدام به فیلترینگ سایت‌های مجرمانه خواهد کرد.

معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور در پاسخ به برخورد مراجع قانونی با مجرمانی که با راه‌اندازی سایت‌های جعلی در قالب سایت یارانه و ...، اقدام به کلاهبردای از مردم می‌کنند گفت: دادستانی کل کشور با همکاری پلیس فتا، کارگروه ویژه‌ای را برای شناسایی و برخورد با سایت‌های فیشینگ و شماره‌تلفن‌های ارسال کننده آدرس این سایت‌ها تشکیل داده است.

وی ادامه داد: البته در موضوع ارسال پیامک‌های انبوه، نیازمند اقداماتی هستیم که در حوزه اختیارات ما نیست ولی ما علی‌رغم این موضوع، پیگیری‌های لازم را به عمل می‌آوریم و اقداماتی برای شناسایی سرشماره‌های ارسال کننده پیامک‌های انبوه انجام گرفته است.

جاویدنیا اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات موجود در این بخش، سیم‌کارت‌های فاقد هویت و سیم‌کارت‌ اتباع خارجی است که از کشور خارج شده‌اند چراکه 80 درصد جرائم در این بخش توسط این سیم‌کارت‌ها انجام می‌شود؛ لذا کمترین کاری که بسیاری از کشورهایی که سطوح پایین‌تری نسبت به ما قرار دارند انجام می‌دهند، محدود کردن زمان فعال بودن این سیم‌کارت‌ها است.

معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور با انتقاد از برخی موازی‌کاری‌ها در این بخش گفت: متاسفانه علاوه بر برخی موازی‌کاری‌ها، بعضاً دستگاه‌های مربوطه حاضر به تبادل دیتابیس‌های خود با سایر دستگاه‌ها نیستند و حتی در خصوص موضوع اتباع خارجی با اختلاف نظر بین 3 دستگاه مواجه هستیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره چرایی مسدود نشدن درگاه‌های بانکی مورد استفاده در سایت‌های شرط‌بندی گفت: در حال حاضر کارگروهی به صورت ویژه در حال بررسی این موضوع هستند ولی نکته قابل توجه اینجاست که برای ساماندهی این وضعیت نیازمند استقرار سامانه‌های تشخیص تخلف در پرداخت‌یارها هستیم و بانک مرکزی و شرکت کاشف باید این موضوع را پیگیری کنند.

جاویدنیا خاطرنشان کرد: البته هم اکنون اقدامات بسیار خوبی در این حوزه صورت گرفته و در کمتر از 24 ساعت، درگاه‌های شناسایی شده مسدود می‌شوند.

وی در پایان در پاسخ به سوالی درباره رمزارزها گفت: ما در حوزه کلان نیازمند یک نظر واحد در مورد رمز‌ارزها هستیم و تا مادامی که اختلاف نظر نسبت به کالا بودن رمزارزها یا پول بودن آن‌ها حل نشود، ابهامات وجود خواهد داشت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۷۸۶۶۱۲۱:۱۴:۲۶ ۱۳۹۸/۶/۱۲
سیمکارت بدون هویت رو کی به مجرمین میده؟ یک شخص عادی که نمیتونه اونو تولید کنه؟ پس دست اپراتورهای از خدا بی خبر همراه اول- ایرانسل- رایتل در این موضوع دخیل هست .باید با این اپراتورها برخورد جدی بشه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین