لیگ بلژیک در تملک بازیکنان ایرانی

گروه ورزشی الف،   3980611085

امید ابراهیمی جدیدترین بازیکن ایرانی در لیگ بلژیک خواهد بود و این در حالی است که این روز ها توجه بازیکنان ایرانی به لیگ این کشور بیش از پیش شده است.

لیگ بلژیک در تملک بازیکنان ایرانی

به گزارش ایرنا، در حالی که شایعات زیادی پیرامون بازگشت امید ابراهیمی به لیگ برتر ایران وجود داشت این بازیکن با تجربه با قراردادی قرضی و یک ساله از الاهلی قطر راهی تیم یوپن بلژیک شد تا ششمین لژیونر فعلی ایران در ژوپیلر لیگ شود. این بازیکن ملی پوش که علاقه خاصی هم به شماره ۶ دارد ششمین لژیونر فعال ایران در بلژیک است. او برای اولین بار به فوتبال اروپا قدم گذاشته و باید دید عملکردی از خود نشان می دهد.

خط میانی یوپن در چنگ دو ملی پوش ایرانی

البته امید ابراهیمی در یوپن تنها نیست. چند روز قبل بود که سعید عزت اللهی نیز با جدایی از تیم روستوف روسیه به این تیم پیوست تا بدین ترتیب خط میانی یوپن در سیطره دو ملی پوش ایرانی قرار بگیرد. یوپن هم اکنون در جدول ۱۶ تیمی لیگ بلژیک در رده نازل پانزدهم قرار دارد. آنها از ۶ بازی هیچ بردی نداشته اند و با ۴ تساوی و دو باخت در وضعیت خطرناکی قرار دارند. هدایت این تیم بر عهده "بِنات سن خوزه" اسپانیایی و ۳۹ ساله است که پیش از این در باشگاه النصر دوبی مربیگری می کرده است. این سرمربی در عربستان هم سابقه فعالیت دارد. به جز عزت اللهی و ابراهیمی یک بازیکن آسیایی دیگر نیز در یوپن عضویت دارد. یوتا تویوکاوای ژاپنی و ۲۴ ساله در خط حمله سفید مشکی ها فعالیت می کند. فصل گذشته مرتضی پورعلی گنجی نیز به مدت نیم فصل در یوپن حضور داشت که در آن برهه کلود ماکلله سرمربی این تیم بود.

اما یوپن تنها تیم لیگ بلژیک نیست که از بازیکن ایرانی استفاده می کند. در حال حاضر تیمهای شارلروا و خنت نیز مهره ایرانی دارند. کاوه رضایی به تازگی بعد از دوران ناموفق در بروژ به شارلروا برگشت. او حالا در کنار یونس دلفی جوان و علی قلی زاده که تازه از بند مصدومیت رها شده سه ایرانی تیم مهدی بیات هستند. البته نباید فراموش کرد که امید نورافکن نیز عضو این تیم است ولی فعلا به صورت قرضی برای سپاهان بازی می کند. گورخرها(لقب شارلروا) هم اکنون در رده هشتم جدول رده بندی جای دارند. میلاد محمدی نیز دیگر بازیکن ایرانی شاغل در ژوپیلرلیگ است. او در نقل و انتقالات تابستانی، بعد از سه فصل احمدگروژنی روسیه را ترک کرد و به خنت پیوست. تیمی که هم اکنون در جایگاه دهم جدول رده بندی قرار دارد.

ایرانی ها در بلژیک؛ از رضاییان تا امامی فر

فوتبال ایران در برهه کنونی بیشترین میزان لژیونر را در بلژیک دارد اما قبلا نیز شاهد حضور بازیکنان ایرانی در این لیگ درجه دوی اروپایی بوده ایم. رامین رضاییان مدتی برای اوستنده بازی می کرد. محمد نادری عضوی از تیم کورتریک به حساب می آید که هم اکنون به صورت قرضی برای پرسپولیس توپ می زند.رضا قوچان نژاد سابقه عضویت در استانداردلیژ را دارد. داریوش یزدانی، علیرضا امامی فر و محمدرضا مهدوی نیز در سالیان دورتر مدتی در لیگ بلژیک بازی کردند و در لباس تیم شارلروا به میدان رفتند.

حال باید دید در این فصل بازیکنان ایرانی چه عملکردی در لیگ بلژیک خواهند داشت. بازیکنانی که در تیمهای متوسط و ضعیف مشغول هستند ولی با این حال به برخی از آنها امید زیادی می رود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  16. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  17. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  18. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  19. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  20. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  21. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  24. با انواع شیوه‌های اعدام در دنیا آشنا شوید

  25. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

آخرین عناوین