احمد توکلی: مارمولک‌های فساد، اژدها شدند/ افراد فاسد در مجلس اجازه نمی‌دهند افراد سالم تصمیم درستی بگیرند

گروه سیاسی الف،   3980610086 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه مبارزه جدی با فساد دیر پا گرفت و مارمولک‌ها، اژدها شدند گفت: اگر مجلس تصویب می‌کرد که حقوق نمایندگان منتشر شود، در نوع نگاه به مجلس بسیار تاثیرگذار بود، در حالی که نمایندگان این لایحه را رد کردند، معنی کارشان این است که یکسری افراد فاسد وجود دارد که اجازه نمی‌دهند افراد سالم نیز تصمیم درستی بگیرند.

احمد توکلی: مارمولک‌های فساد، اژدها شدند/ افراد فاسد در مجلس اجازه نمی‌دهند افراد سالم تصمیم درستی بگیرند

به گزارش الف، احمد توکلی رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو گفت: مبارزه جدی با فساد دیر پا گرفت و به قول رهبری باعث شد مارمولک‌ها، اژدها شوند، اما به هر حال با مسیری که به ویژه در این دوره شروع شده، در حال پیشروی هستیم، اگرچه در دوره قبل نیز برخی تلاش‌ها صورت گرفت، اما امروز با جسارت و صراحت بیشتری به مبارزه با متخلفان از دارندگان قدرت سیاسی یا افرادی که نسبتی با مقام‌های سیاسی دارند، شروع شده و دستگاه قضا با هیچ کس تعارف ندارد و به شکل گسترده‌ای با فساد مبارزه می‌کند.

احمد توکلی افزود: در حال حاضر مبارزه با فساد از سوی جامعه به شدت دنبال می‌شود و این توقع را خود حجت الاسلام رئیسی ایجاد کرد و برای اینکه ادامه پیدا کند، شرطش آن است که قوه قضائیه همچنان بی‌طرفی خودش را در پرونده‌های فساد حفظ کند. همچنین در هنگام بررسی پرونده‌ها صداقت قضات آسیب نبیند و تبعیضی روی ندهد و با رعایت این نکات می‌توان اعتماد مردم به مبارزه جدی با فساد را جلب کرد. ضمن این‌که آنجا که باید با آن برخورد جدی کرد و حساسیت داشت، برخورد با سازمان قدرت است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در اصل باید دید صاحبان قدرت و ثروت چگونه به این دو مهم دست یافتند، دو نگاه است یا آنها این دو را به ناحق به دست آوردند یا به عمد در پیشبرد فساد به کار بردند که باید با هر دو برخورد شود. در حال حاضر فساد مالی و فساد در سپردن مناصب وجود دارد که هر دو باید به طور دقیق بررسی شود که اکنون این دو طیف در کشور وجود دارند و فعالیت می‌کنند که قوه قضائیه با بخشی از آنها برخورد کرده که این برخوردها جای امیدواری دارد.

احمد توکلی گفت: حرمت امامزاده را متولی باید نگه دارد، اگر ما همان‌طور که رهبری فرمودند و تجربه بشری به آن رسیده است، کارهای‌مان شفاف باشد، متهم نمی‌شویم. اگر امروز مجلس تصویب می‌کرد که حقوق نمایندگان منتشر شود، در نوع نگاه به مجلس بسیار تاثیرگذار بود، در حالی که نمایندگان این لایحه را رد کردند، معنی کارشان این است که یکسری افراد فاسد وجود دارد که اجازه نمی‌دهند افراد سالم نیز تصمیم درستی بگیرند. وقتی نماینده مجلس اجازه نمی‌دهد که میزان حقوقش منتشر شود و در اذهان عمومی شفاف‌سازی شود، چگونه باید به نمایندگان مجلس اعتماد کرد و عزم آنها را برای مبارزه با فساد جدی گرفت.

وی افزود: نمایندگان وکیل مردم در مجلس هستند، چرا در شرایط دشوار فعلی باید جیب نمایندگان انباشته شود. اگر همین مجلس شفاف عمل می‌کرد، در معرض اتهام قرار نمی‌گرفت. اگر دولت تکلیف ماده ۲۶ برنامه ششم را که اکنون دو سال است، معطل مانده، مشخص می‌کرد، امروز دریافتی تمام مدیران دولتی روشن می‌شد و همین مدیران نمی‌توانستند هر سال برای خودشان ۲۰۰ میلیون تومان پاداش بنویسند! لذا اگر شفافیت باشد، مردم اعتماد می‌کنند و اگر نباشد مردم به دولت و حکومت بی‌اعتماد می‌شوند.

نماینده سابق مجلس عنوان کرد: ما تلاش داریم آئین دادرسی کیفری بدون تبعیض اعمال شود و در همین زمینه مواردی را یادداشت کردیم که به حجت الاسلام رئیسی ارسال می‌کنیم که وقتی فردی در یک پرونده‌ای ۱۱ میلیون سوء‌استفاده داشته، در پرونده دیگر ۳، ۴ میلیون در میان بوده، هر دو در یک دادگاه محاکمه نشوند. به عبارتی اگر متهمان دادگاه سرمایه به دادگاه ویژه می‌روند، متهمان پرونده خصوصی‌سازی به دادگاه عادی نروند، بلکه با همه به شکل یکسان برخورد کنند. من اطمینان دارم که آقای رئیسی به تذکرات ما عنایت می‌کنند و آن زمان خبرهای خوشی می‌شنویم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۷۵۱۲۴۱۳:۰۴:۲۶ ۱۳۹۸/۶/۱۰
یکی از روشهایی که الان بهش نیاز داریم، روش میتی کومانه که افرادی باید به صورت مامور مخفی و در قالب ارباب رجوع و با اختیارات گسترده به سازمانها و نهادها مراجعه کنند و مسئولان فاسد رو شناسایی و به قوه قضاییه معرفی کنند.
ناشناس۱۰۷۵۴۹۴۱۷:۰۳:۰۸ ۱۳۹۸/۶/۱۰
همین میتی کومانها عوامل اصلی فساد شده اند والا تا دلت بخواهد سازمان بازرسی و حراست و اطلاعات و .... سازمانهای موازی دیگر وجود دارند.
ناشناس۱۰۷۵۸۴۵۰۰:۵۲:۴۲ ۱۳۹۸/۶/۱۱
در این دوره از مجلس فقط عده‌ای که تعدادشان کمتر از انگشتان ۲ دست است سعی کرده‌اند روزی حلال خود را آلوده به آه و خون‌دل ملت و رشوه و خیانت نکنند _________________
000۱۰۷۵۹۳۳۰۷:۰۰:۵۶ ۱۳۹۸/۶/۱۱
بياييد يه سري ميتي كومان ديگه از خارج وارد كنيم تا اين ميتي كومان هاي خودمون رو كنترل كنند تا اونها كار خودشان را درست انجام بدهند
ناشناس۱۰۷۵۵۱۵۱۷:۲۲:۱۴ ۱۳۹۸/۶/۱۰
شاه عباس هم با لباس مبدل به میان رعیت میرفت و گاهی شب تا صبح را با انها در بیقوله ها و کوچه و بازار زندگی میکرد شب سمور گذشت لب تنور گذشت
ناشناس۱۰۷۵۵۸۶۱۸:۲۶:۵۲ ۱۳۹۸/۶/۱۰
هرچی توی مبارزه با بیکاری موفق بودید توی مبارزه با فساد موفق خواهید شد
ناشناس۱۰۷۵۷۲۸۲۱:۴۱:۴۳ ۱۳۹۸/۶/۱۰
قوه قضائیه با چند فرمان و دستور العمل درست نمیشود در هر شعبه از منشی تا مدیر دفتر تا قاضی و دادیار و بازپرس هر کدام حکم خدایی دارند.
ناشناس۱۰۷۵۱۳۹۱۳:۱۰:۱۴ ۱۳۹۸/۶/۱۰
همه جا صحبت از این است آقای رئیسی در قوه قضاییه کولاک کرده با مفسدین برخورد میکند قوه قضائیه داره پاکسازی میشه و پاکسازی میکنه خوب یک سوال مطرح هست که جوابی برایش نیست اگه قبلا قوه قضائیه داری اشکالاتی بود و نمی توانست در برابر فساد مقابله کنه حتی بعضا اعضا داخل قوه نیز فسادی مرتکب میشدن مثل زمین خواری در اراضی قزوین توسط پرسنل دادگستری قزوین که در رسانه ها منعکس گردید
ناشناس۱۰۷۵۱۶۹۱۳:۲۴:۲۴ ۱۳۹۸/۶/۱۰
قبلا سالم وارد مجلس می شدند و افعی خارج الان افعی وارد و خداکند فقط اژدها خارج شوند .
سیروس مهدوی۱۰۷۵۳۶۲۱۵:۲۴:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۱۰
چه افعی باشند چه اژدها کافیست با قانون حمایت از افشاکنندگان فساد رسوایشان کنید آنوقت خواهید دید فقط می توانند کرم خاکی باشند . این من و شما هستیم که با سکوتمان از این کرمهای خاکی افعی و اژدها ساختیم . باید فساد را فریاد زد فریاد زد فریاد زد .
mostaf.kamali95@yahoo.com۱۰۷۵۵۰۴۱۷:۱۱:۲۹ ۱۳۹۸/۶/۱۰
وقتی جناب دکتر فرمودند مارمولک های فساد اژدها شدند یاد آن جوک افتادم که که یکی در خوزستان به مارمولکی خیره میشه مارمولکه بحرف میاد میگه چیه کا بد جوری نگاه میکنی بچه سوسمار تا حالا ندیدی اگر قوه قضاییه چند تا از این به اصطلاح اژدهای فساد را به دار مجازات اویزان کند تمامشون به صف میشن پول های بیت المال را باز گردانند و برونند در سوراخ هایی که مارمولک ها میرن پنهان بشن زندگی زیر زمینی بکنندداز ترس ابرو
بیگی29۱۰۷۵۶۶۷۲۰:۲۶:۳۴ ۱۳۹۸/۶/۱۰
آقای توکلی مگر در کتاب های شما حکایت،تخم مرغ دزد شتر دزد میشود نبود؟اینها نتیجه کوتاهی های مکرر گذشته است.نتیجه دوست بازی ها و رانت ها است.وقتی رابطه جای ضابطه را میگیرد،انتظار دیگری دارید؟
ناشناس۱۰۷۵۹۲۹۰۶:۲۵:۱۰ ۱۳۹۸/۶/۱۱
اینا اضافه بر ضرب المثل شتر را باربارش برده و میبرند
ناشناس۱۰۷۵۱۷۸۱۳:۳۰:۱۶ ۱۳۹۸/۶/۱۰
زاکانی: تنها در یک مورد فردی زمین با کاربری سبز را به بهای ٣٧ میلیارد تومان از بنیاد شهید خریده و سپس با تغییر کاربری نیمی از مساحت این زمین آن را به ویلاسازی در قطعات ٢۰۰۰ مترمربعی اختصاص داده و سود چند صد میلیاردی کسب کرده است. وی سپس با کسب این درآمد نامشروع ۴۰ درصد از سهام یکی از پتروشیمی های کشور را خریداری کرد و ظرف چند ماه پس از خرید وی، بهای سهام شرکت یک مرتبه چند ١۰ برابر شده است. به این ترتیب فرد صاحب سرمایه ای در حدود ٩۰ تا ١۰۰هزار میلیارد تومان شده؛ رقمی که با بازگشت آن به بیت المال می توان تمام بی خانمان های کشور را خانه دار کرد.
سیروس مهدوی۱۰۷۵۱۸۲۱۳:۳۰:۵۹ ۱۳۹۸/۶/۱۰
همانطور که دستگاه قضایی پاکسازی مفسدین را از خودش شروع کرد در مجلس هم می بایست ریاستی حاکم شود که به پاکسازی مجلس از درون خودش بپردازد . و البته تا زمانی که این دو قوه از فساد مبری نشوند هرگز دولت که خودش عامل تولید فساد است اصلاح نمی شود . رانت و یقه سفیدی و اختلاس و غارت و دزدی همه از درون دولت شروع شده است . دولت خودش را اصلاح نمی کند مگر آنکه قوانین مقتدرانه و ضد فساد از مجلس و بعد دستگاه قضایی دولت را نظارت و اصلاح نماید. تا زمانیکه قوانین تعارض منافع و حمایت از افشاکنندگان فساد و شفافیت به خواست و مطالبه ملت و رهبر به اجرا در نیایید دستگاه قضایی در مبارزه با فساد اقتدار نمی یابد . اقتدار دستگاه قضایی در همنوا شدن با مردم و اعتماد به نظارت مردمی می باشد که آقای رئیسی عالم به این موضوع می باشند . باید مردم ایران با حمایت رهبر ایران یکپارچه مطالبه گر قوانین ضد فساد شوند و عناصر فاسد را از قوای سه گانه بیرون بریزند و برای همیشه به این وضع خاتمه دهند که در غیر اینصورت این مارمولک فساد برای همیشه اژدهای هفت سر فساد باقی خواهد ماند و خون ملت را همچنان می مکد.
ناشناس۱۰۷۵۱۹۸۱۳:۴۷:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۱۰
معیارهای مردم برای انتخابات مجلس که در پایان سال انجام میشود باید با معیارهای گذشتع تفاوت داشته باشد مجلس بعدی باید از افراد کاردان و غیر وابسته به اصول گرا و اصلاح طلب پر شود
ناشناس۱۰۷۵۳۹۴۱۵:۵۳:۵۰ ۱۳۹۸/۶/۱۰
جناب توكلى شما با ذكر نام و ميزان فساد افراد شفاف سازى كنيد بياييد شما جلودار باشيد و اصلى هارو به محاكمه بكشانيد
هادی۱۰۷۵۴۵۳۱۶:۳۲:۴۰ ۱۳۹۸/۶/۱۰
پس اگر راست میگویید.نگذارید افراد دون پایه وارد مجلس شوند.حالا که شدند و مخل نظام اقتصادی کشور هستند کار برخود با مفاسد اقتصادی را از مجلس شروع کنید .نگذارید " خانه ملت " بیش از این آلوده شود .
ناشناس۱۰۷۵۵۰۶۱۷:۱۳:۳۱ ۱۳۹۸/۶/۱۰
مثل کشور چین باید با شدت برخورد کردن با مفاسد اداری حکومت رو از مفسدین پاکسازی کرد!وگرنه با خواهش وتمنا جلیتر میشوند!وحشت از مجازات است که وسوسه سؤاستفاده از قدرت رو میگیره!
ناشناس۱۰۷۵۶۵۴۲۰:۰۹:۲۹ ۱۳۹۸/۶/۱۰
با جایزه گذاشتن برای سر اژدها ها میشود با آنها مبارزه کرد!:)
ناشناس۱۰۷۵۶۵۹۲۰:۱۷:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۱۰
چه کسی باید بر ناظران نظارت کند
ناشناس۱۰۷۶۱۵۷۱۰:۲۶:۰۱ ۱۳۹۸/۶/۱۱
موضوع شفافیت یعنی نظارت همه به همه!که موجب وحشت ریگ بکفش داران میشود!
سینا۱۰۷۵۷۶۰۲۲:۱۷:۱۷ ۱۳۹۸/۶/۱۰
من یه چیز بگم توکلی دمت گرم
ناشناس۱۰۷۵۸۱۹۰۰:۰۳:۵۷ ۱۳۹۸/۶/۱۱
یکی از انواع فساد بورسیه شدن برای تحصیل در فرنگ به هزینه بیت المال است.
ناشناس۱۰۷۵۸۸۰۰۱:۴۲:۳۳ ۱۳۹۸/۶/۱۱
دیده بان شفافیت وعدالت چرا می ترسی شفاف افراد فاسد مجلس را معرفی کنی اگر شفافیت بخور و نمیر است اسم نمایندگان سالم را بگو ما با یک جمع و تفریق ساده افراد فاسد را احصا می کنیم
فردانش۱۰۷۵۸۹۹۰۲:۳۹:۵۱ ۱۳۹۸/۶/۱۱
دفاع بی دریغ رئیس مجلس از دو نماینده خطا کار نمایانگر خیلی از اماها و اگرها در خصوص رفتار نمایندگان خواهد بود که مردم آنرا کاملا درک میکنند.
فرهنگ۱۰۷۶۰۰۳۰۸:۲۶:۳۹ ۱۳۹۸/۶/۱۱
افراد فاسد در مجلس اجازه نمی‌دهند افراد سالم تصمیم درستی بگیرند!!!!!!!! خوشبحالمون با این مملکت
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  25. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

آخرین عناوین