تمرین دریایی ایران در خزر آغاز شد

گروه سیاسی الف،   3980610077

تمرین دریایی امنیت پایدار ۹۸ نیروی دریایی ارتش با رمز مقدس یا حسین(ع) و با ارسال پیام صلح و دوستی از صبح امروز در آب‌های دریای خزر آغاز شد.

تمرین دریایی ایران در خزر آغاز شد

به گزارش الف به نقل از روابط عمومی ارتش، تمرین دریایی امنیت پایدار ۹۸، به منظور ارتقای توان و آمادگی رزمی در دریا و با شرکت انواع یگان‌های سطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش اعم از ناوشکن های رزمی، ناو موشک انداز، هواپیماهای بال ثابت و بالگرد و همچنین تفنگداران و تکاوران نیروی دریایی ارتش صبح امروز در دریای خزر آغاز شد.

این تمرین دریایی امنیت پایدار در گستره‌ای به وسعت ۲۵ هزار و ۸۰۰ مایل مربع دریایی در منطقه ۲۰ درصد حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر اجرا و طی آن سناریوهای آفندی و پدافندی برای حراست از آب‌های سرزمینی کشورمان و حفظ خطوط مواصلاتی انجام می‌شود.

 برپایه این گزارش، نیروهای پدافند هوایی و هوایی ارتش نیز در راستای پوشش و  پشتیبانی نزدیک هوایی، تامین منطقه تمرین را برقرار می کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در رابطه با این تمرین دریایی گفت: این رزمایش به مدت ۴ روز در دریای خزر برگزار می‌شود و تمام جهت گیری آن نیز دستیابی به امنیت جمعی و حفظ آن است و طبیعی است برای رسیدن به امنیت حتماً باید آمادگی نیروها، تجهیزات و تسلیحات در سطح معناداری همیشه فراهم باشد.

امیر دریادار «حسین خانزادی»  افزود: اگر ما آمادگی رزمی خودمان را در دریای خزر حفظ نکنیم، این احتمال وجود دارد که خدای ناکرده فرصتی برای شکل‌گیری تروریسم جهانی پیش بیاید و جای پایی برای شکل گرفتن ناامنی توسط تروریسم جهانی شکل بگیرد که امروزه بسیاری از مناطق دریایی جهان را درگیر خودش کرده است. بنابراین خیلی هوشمندانه و هدفمند این رزمایش برای دستیابی به امنیت جمعی در حال برنامه ریزی و برگزاری است.

ویی با بیان این که این رزمایش در دستور کار است و ان شاء الله به زودی به صورت مستقل برگزار می‌شود، افزود: این رزمایش در قالب توافقی میان نیروهای دریایی و با حضور کشورهای همسایه برگزار می‌شود.

فرمانده نداجا افزود: دریای خزر به عنوان بزرگترین دریاچه بسته جهان، همسایگان مشخصی دارد و همه به دنبال این هستیم، برابر توافقاتی که در سطح ملی بین روسای جمهور کشورها انجام شده است، همان توافق‌ها را اجرایی کنیم.

خانزادی گفت: تکلیف اصلی ما در مجموعه نیروهای مسلح این است که برای حفظ امنیت این دریا تلاش کنیم و همه جدیت ما روی این موضوع است که امنیت دریای خزر باید به وسیله همسایگانش حفظ شود و طبق توافقاتی که انجام شده است هیچ کشوری خارج از این منطقه به هیچ عنوان نباید در دریای خزر حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه هیچ بیگانه‌ای را در دریای خزر نمی‌پذیریم، افزود: هدف اصلی ما از این رزمایش دستیابی به امنیت جمعی است و توافق‌هایی بین نیروهای دریایی در سطح فرماندهان در حال انجام است به طوری که تاکنون سه اجلاس برگزار شده  و اجلاس بعدی ما که اجلاس چهارم است در ماه آینده در روسیه برگزار خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امیدواریم نتایج این نشست‌ها به امضای یک موافقتنامه بین فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه دریای خزر منتهی شود و تعاملات و هماهنگی و همکاری نظامی در سطح نیروهای نظامی به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده انجام شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  20. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین