لیست بدهی 69 هزار میلیاردی شهرداری تهران منتشر شد+ سند

گروه اجتماعی الف،   3980610004 ۳۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو شورای پنجم شهر تهران لیست بدهی 69 هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران را منتشر کرد، این در حالی است که معاون قالیباف میزان بدهی شهرداری را 16 هزار میلیارد تومان عنوان و تاکید می کند که سند هم داریم.

لیست بدهی 69 هزار میلیاردی شهرداری تهران منتشر شد+ سند
 

فارس نوشت: شورای پنجم شهر تهران از شهریور 1396  سکان اداره پایتخت را بر عهده گرفتند. از همان زمان مدیران جدید اعلام کردند که گذشتگان 52 هزار میلیارد بدهی روی دست شهرداری گذاشته‌اند البته محمد علی نجفی شهردار اول اصلاح‌طلبان، محمد علی افشانی شهردار دوم و پیروز حناچی شهردار سوم شورای پنجمی‌ها  هر بار رقم متفاوتی برای بدهی‌ها اعلام کردند و در حال حاضر به گفته محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران بدهی‌های شهرداری 69 هزار و 945 میلیارد تومان است. 

نجفی: بدهی شهرداری 30 هزار میلیارد است/معاون نجفی: بدهی شهرداری 52 هزار میلیارد است

محمدعلی نجفی شهردار اول اصلاح طلبان ابتدا میزان بدهی‌های شهرداری را 30 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و دو ماه نگذشته معاونش 22 هزار میلیارد تومان بر روی بدهی‌ها گذاشت و همچنین میرزایی معاون برنامه ریزی نجفی میزان بدهی شهرداری به پیمانکاران را 9 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بخش از این بدهی‌ها فاقد سند است.

معاون قالیباف: بدهی شهرداری 16 هزار میلیارد است و سند داریم

قدرت‌الله گودرزی معاون مالی و اقتصاد شهرداری تهران در زمان قالیباف در این باره ، گفت: وقتی که شهرداری را تحویل دادیم میزان بدهی‌ها 16 هزار میلیارد تومان است و البته یک عددی هم از سال 95 اضافه شده است، تمام اسناد ریز به ریز موجود است  و ما کاملاً در این زمینه شفاف هستیم و ما اعلام می‌کنیم که اگر کسی شک و شبهه‌ای دارد اسناد ما موجود است و می‌توانند آن را ببینند و ابایی هم نداریم.

میرلوحی: شهرداری جدول بدهی ها را اعلام کرد

اما  محمود میرلوحی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، گفت: طی تذکرات پیاپی که به شهرداری دادیم، شهرداری جدول بدهی‌ها را برای ما ارسال کرد.

جمع کل جدول نهایی (ردیف 1 و 2): کلیه ارقام با واحد میلیارد تومان است.

شرح مبلغ
دیون و تعهدات ثبت شده (1-1) ۸.۹۵۹
دیون و تعهدات بانک‌ها و اوراق مشارکت (2-1) ۲۹.۵۲۶
بیمه و مالیات ثبت نشده (1-2) ۲.۳۸۹
سایر دیون ثبت نشده (برآوردی) (2-2) ۲۹.۰۷۱
جمع کل ۶۹.۹۴۵

لازم به ذکر است که مبلغ ثبت نشده در حساب‌ها با ارزش تقریبی برآورد شده است که در زمان ثبت در حساب‌های شهرداری امکان تغییر آن وجود دارد. با عنایت به گزارش و جداول فوق‌الاشاره به اطلاع می‌رساند شهرداری تهران با ایجاد و راه‌اندازی و عملیاتی کردن سیستم‌های مکانیزه برگزاری مناقصات، قراردادها، صورت‌وضعیت‌ها و سامانه شفافیت به منظور نظارت و کنترل تمامی معاملات و قراردادها و جلوگیری از انعقاد هر گونه قراردادی بدون تشریفات قانونی اقدام نموده است. 

نیاز به ذکر است شهرداری در نظر دارد سامانه جامع معاملات شهرداری تهران برای ورود تمامی معاملات اعم از تدارکاتی و قرارداد و تأمین اعتبار تا سقف اعتبار مصوب و تعهد اعتبار تا سقف اعتبار تخصیصی به صورت مکانیزه در سامانه قراردادها و صورت‌وضعیت و همچنین راه‌اندازی بازار تهاتر آنلاین برای کاهش دیون سنواتی و جلوگیری از دیون جدید اقدام کند.

بدهی 30 هزار میلیاردی به بانک‌ها

محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران در ادامه، گفت: در حال سروسامان دادن  دیون شهرداری تهران هستیم. بدهی شهرداری به بانک‌ها حدود 30 هزار میلیارد تومان بوده که 20 هزار میلیارد تومان آن اصل و 10 هزار میلیارد تومان سود بوده است.

وی ادامه داد: پیمانکاران از سال 93 طلبکار بودند و در حال پرداخت دیون هستیم.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه در حال حاضر 69 هزار میلیارد تومان بدهی داریم، گفت: قبلاً عددهای مختلفی اعلام می‌شد اما مدام زوایای پنهان دیون مشخص می‌شد اما شهرداری جدول دیون را برای ما ارسال کرد.

بر اساس گزارش، مدیران شهری تاکنون رقم‌های متعددی برای بدهی‌های شهرداری اعلام کردند و خودشان علت این تناقض‌ها را زمان‌بر بودن جمع‌آوری بدهی‌ها و اینکه هر زمان زوایای جدیدی آشکار می‌شود، اعلام می‌کند. 

 میرلوحی چندی پیش از بدهی 56 هزار میلیارد تومانی شهرداری خبر داد و گفت که 500 نفر از پیمانکاران هم بدهی قابل توجهی دارند که پیمانکاران دسته‌بندی شدند و طلب پیمانکاران در سال‌های 93 و 94 تسویه شده است و در حال تسویه الباقی بدهی‌ها هستیم.

قالیباف: بدهی 52 هزار میلیاردی شهرداری دروغ است

بعد از صحبت‌های اعضای شورای شهر تهران در خصوص رقم بدهی ها محمدباقر قالیباف شهردار اسبق تهران با حضور در برنامه تلویزیون بدون توقف بدهی 50 هزار میلیاردی دوران خود را دروغ بزرگ عنوان کرد و گفت: این افراد برای ماندن در قدرت علاوه بر اینکه باید دروغ بگویند باید ذلت هم بپذیرند و زدوبند کنند و در واقع چون کشور و جامعه نیاز به کار دارد این افراد می‌آیند و بهانه‌های بیخودی می‌گیرند.

واکنش حناچی به انتشار لیست بدهی ها

اما و  اگرهایی در خصوص انتشار لیست بدهی‌ها مطرح بود و با وجود اینکه اعضای شورا بارها از شهرداری خواسته بودند که لیست بدهی را منتشر کنند اما پیروز حناچی شهردار سوم اصلاح‌طلبان تأکید کرد که ترجیح می‌دهیم به کار خود ادامه دهیم.

البته لیستی هم از سوی شهرداری منتشر نشد و محمود میرلوحی عضو شورای شهر پاسخ اعتراضات خود را که حناچی داده بود را در اختیار فارس قرار داد.

در حالی که مسؤولین جدید شهری میزان بدهی‌ شهرداری به بانک‌ها را 30 هزار میلیارد تومان عنوان می‌کنند اما بر اساس گزارش مدیران اسبق شهرداری میزان دیون شهرداری تا اول شهریور 96 به بانک ملی 2563 میلیارد تومان بوده است. همچنین میزان بدهی به بانک ملت 481 میلیارد تومان، بانک سپه 165 میلیارد تومان، بانک سرمایه 167 میلیارد تومان، بانک صنعت و معدن 450 میلیارد تومان و بانک سامان 7 میلیارد تومان، بانک تجارت 2781 میلیارد و بانک صادرات 813 میلیارد تومان بوده است.

همچنین میزان بدهی شهرداری به بانک شهر 10 هزار و 529 میلیارد تومان بوده است که طی تفاهم‌نامه‌ای که در تاریخ 13 تیر ماه سال 96 بسته شده است با واگذاری املاک در حاشیه چمران، دردشت و ملکی در کرج همچنین پرداخت 2 هزار میلیارد تومان عوارض بخشی از بدهی‌های بانک شهر کاسته و میزان بدهی‌ها 2547 میلیارد تومان است.

بر اساس این گزارش، مدیران شهری میزان بدهی دوره قالیباف را 69 هزار میلیارد تومان عنوان می‌کنند، این در حالی است که مدیران قبلی این رقم را رد می‌کنند و معتقدند که بر اساس اسنادی که آنها دارند رقم بسیار پایین است و گودرزی معاون قالیباف تاکید کرده بود  تا زمانی که ما بودیم میزان بدهی به بانک‌ها 12 هزار میلیارد تومان و بدهی به پیمانکار، بیمه و املاک 4 هزار میلیارد تومان و در مجموع شهرداری تهران 16 هزار میلیارد تومان بدهکار بوده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۷۴۴۸۵۰۱:۴۴:۵۰ ۱۳۹۸/۶/۱۰
چه خبر تونه؟ چه خبر تونه هست؟
ناشناس۱۰۷۵۱۱۰۱۲:۵۷:۳۲ ۱۳۹۸/۶/۱۰
از وقتی قالیباف رفت تهران تعطیل شده
ناشناس۱۰۷۴۴۸۷۰۱:۴۷:۱۵ ۱۳۹۸/۶/۱۰
بدهی که چیز بدی نیست منم بدهی دارم
ناشناس۱۰۷۵۱۲۱۱۳:۰۱:۲۸ ۱۳۹۸/۶/۱۰
البته شورای شهر جدید که بدهی نداره آخه آدمی که صبح تا شب خونه اش هست و کار نمیکنه که بدهکار نمیشه خخخخ
ناشناس۱۰۷۴۴۸۸۰۱:۴۸:۰۱ ۱۳۹۸/۶/۱۰
حق با قالیباف است
ناشناس۱۰۷۴۴۹۰۰۱:۴۹:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۱۰
هرچی نجفی قاتل بگه
ناشناس۱۰۷۴۴۹۲۰۱:۵۱:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۱۰
قالیباف باید محاکمه شود
ناشناس۱۰۷۴۸۹۸۱۰:۴۸:۱۸ ۱۳۹۸/۶/۱۰
حالا بزار جلسه محاکمه نجفی نتیجه اش خشک بشه
ناشناس۱۰۷۵۱۸۶۱۳:۳۵:۳۴ ۱۳۹۸/۶/۱۰
محاکمه نجفی به خاطر قتل بود نه خیانت و فساد مالی گسترده هر دو محکومه اما ربطی به هم نداره. بعد مملکت یه قاضی که نداره.
ناشناس۱۰۷۵۱۱۸۱۳:۰۰:۱۸ ۱۳۹۸/۶/۱۰
به خاطر کار زیاد باید محاکمه بشه؟ شماها حقتونه یه شورای شهر از قبیله تَکرار بیاد بالای سرتون پنج تا شهردار توی یه دوره عوض کنند بعد چهار سال کارهای عمرانی قالیباف رو افتتاح کنند
ناشناس۱۰۷۴۴۹۵۰۱:۵۲:۵۰ ۱۳۹۸/۶/۱۰
کارهای قالیباف همش نمایشی و برای انتخابات بود برای همین بودجه 10 سال اینده شهر رو خرج کرده و بدیهی درست کرد
ناشناس۱۰۷۵۱۲۲۱۳:۰۳:۲۸ ۱۳۹۸/۶/۱۰
ایکاش اصلاح طلب ها و دولت و همه غربگراها برای گرفتن رای مردم هم که شده به صورت نمایشی چهارتا کار میکردن الان یه وضعی شده که توی هفته دولت دارن دیوار و جوی آب و ترانس برق افتتاح میکنن
ناشناس۱۰۷۴۴۹۸۰۱:۵۴:۲۹ ۱۳۹۸/۶/۱۰
شهردار و اعضای شواری شهر تهران را دستگیر و به سیاه چاله بیندازید
ناشناس۱۰۷۵۰۳۲۱۱:۵۹:۰۹ ۱۳۹۸/۶/۱۰
چون عملکرد قالیباف را در دوره شهرداریش شفاف کردند؟
ناشناس۱۰۷۴۵۰۰۰۱:۵۶:۴۵ ۱۳۹۸/۶/۱۰
جناب قالیباف برای شهر خرج کرد شما پول ها رو کجا خرج کردید گماشته های اسلاحتلب؟
ناشناس۱۰۷۴۵۰۷۰۲:۰۸:۴۸ ۱۳۹۸/۶/۱۰
مسئولان فعلی باید پاسخگو باشن
ناشناس۱۰۷۴۵۰۸۰۲:۱۰:۰۸ ۱۳۹۸/۶/۱۰
پیشنهاد من اینکه ایادی خاتمی به همرا خاتمی زاده از کشور فرار کن تا مردم نفس راحتی بکشن
ناشناس۱۰۷۴۹۲۵۱۱:۰۴:۵۲ ۱۳۹۸/۶/۱۰
آفرین . خاتمی هر لیستی بده چه توی شورای شهر یا مجلس یا ریاست جمهوری رای میارن . این چند سال در اصل خاتمی رییس جمهور بوده . ببیند ایادی خاتمی چه بهسر این مملکت اوردن
ناشناس۱۰۷۵۱۲۶۱۳:۰۵:۰۵ ۱۳۹۸/۶/۱۰
چهل ساله مملکت دست اصلاح طلب ها ست و باید پاسخگوی وضع موجود باشن بازرگان بنی صدر میرحسین موسوی هاشمی خاتمی روحانی
ناشناس۱۰۷۴۹۹۳۱۱:۴۰:۲۳ ۱۳۹۸/۶/۱۰
اگه اونايي كه كمترن برن، كمتر هم هزينه بر ميداره !!!
ناشناس۱۰۷۴۵۱۰۰۲:۲۰:۰۳ ۱۳۹۸/۶/۱۰
این قماش بدنام چه می خواهند از جان قالیباف؟
ناشناس۱۰۷۴۵۱۱۰۲:۲۱:۱۱ ۱۳۹۸/۶/۱۰
از عمو نجفی چه خبر؟
ناشناس۱۰۷۵۱۶۴۱۳:۲۲:۴۷ ۱۳۹۸/۶/۱۰
از تبریک تولد مایکل جکسون توسط احمدی نژاد چه خبر؟
ناشناس۱۰۷۴۶۲۰۰۷:۵۶:۰۶ ۱۳۹۸/۶/۱۰
دستاورد به این میگن کوچکترین رقم یعنی 1 هزار میلیارد تومان! و حقوق یک خانواده پنج نفره کارگــــری 12 هزار هــــزار ریال!
ناشناس۱۰۷۴۶۶۵۰۸:۳۷:۲۵ ۱۳۹۸/۶/۱۰
آقای رئیسی مسئول محترم قوه قضاییه الان وقتشه که به تخلفات شهرداری در همه ی ادوارش رسیدگی کنه . البته اگه جهت گیری های سیاسی طرفین اجازه بده که الته اینکار می تونه بهترین کمک به اعتماد مردم به قوه قضاییه باشه
رامین۱۰۷۴۶۷۱۰۸:۴۲:۳۷ ۱۳۹۸/۶/۱۰
دارین جک میگین یا من حالم خوب نیست ؟! این اعداد به تومنه ؟!؟!؟ با این پول میشه یک کشور رو از اول ساخت . چی کار کردین مگه ؟!با کدوم ماشین حساب حساب کردین ؟!؟!؟!
ناشناس۱۰۷۴۷۴۸۰۹:۲۷:۳۷ ۱۳۹۸/۶/۱۰
بخور بخور خیلی بخور ! یادش بخیر مسابقه ...ا! صدا و سیما از همان موقع خیلی بخور یاد می داد !
پویا۱۰۷۴۸۸۴۱۰:۴۳:۰۶ ۱۳۹۸/۶/۱۰
آره تقصیر صدا و سیما است به عبارت دقیق تر همه بدی ها تقصیر اصولگرایانه چپ قشنگ گناهی نداره که
ناشناس۱۰۷۵۱۷۲۱۳:۲۷:۳۸ ۱۳۹۸/۶/۱۰
چه ربطی به اصولگرایان داشت ؟ غیر از آقای ضرغامی صدا سیما مدتهای طولانی در دست محمد هاشمی برادر آقای رفسنجانی بود سالهای طولانی دیگری هم در اختیار علی لاریجانی که تکلیفش تقریبا مشخصه !
ناشناس۱۰۷۴۸۳۴۱۰:۱۶:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۱۰
مگر ممکن است مبلغ دو هزار و خورده ای میلیارد تومان با عنوان ثبت نشده قانونی باشد این چه صیغه ای است قانونگذاران توضیح دهند
پویا۱۰۷۴۸۷۶۱۰:۴۱:۱۹ ۱۳۹۸/۶/۱۰
نگاه کنید اندازه شفافیت رو بیشترین بدهی مربوط به سایر دیون هست
ناشناس۱۰۷۵۰۲۳۱۱:۵۶:۰۴ ۱۳۹۸/۶/۱۰
قالیباف بیشترین بدهی را ایجاد کرد ولی نذاشتن که ارقامش منتشر بشه
ناشناس۱۰۷۵۳۳۸۱۵:۱۲:۱۸ ۱۳۹۸/۶/۱۰
قالیباف باید توضیح بده با این حجم پول دقیقا چی کار کرده ؟ با این پول میشه کل کشور رو از نو ساخت
ناشناس۱۰۷۵۶۷۰۲۰:۲۷:۳۸ ۱۳۹۸/۶/۱۰
سازمان تامين اجتماعي را نيز طي 6 سال گذشته به همين ميزان بدهكار نمودند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  24. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

آخرین عناوین