برگزاری مراسم معرفی دبیرکل جدید مجمع جهانی اهل‌بیت

گروه فرهنگی الف،   3980609125 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

آیین تکریم حجت‌الاسلام و المسلمین اختری- دبیرکل سابق مجمع جهانی اهل بیت (ع) - و معارفه حجت‌الاسلام و المسلمین رمضانی – دبیرکل جدید مجمع جهانی اهل بیت (ع) - با حضور سید عباس صالحی-وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آشنا -مسئول دفتر رئیس جمهور، آیت‌الله رشاد -رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران و جمعی از اساتید، مدیران و مسئولان فرهنگی و اعضای شورای مجمع جهانی اهل بیت (ع) برگزار شد.

برگزاری مراسم معرفی دبیرکل جدید مجمع جهانی اهل‌بیت

به گزارش ایسنا، در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب- دبیر شورای اهل بیت (ع) - با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های حجت‌الاسلام اختری گفت: راه‌اندازی حزب‌الله لبنان از مهمترین اقدامات ایشان بوده است. شاید حزب‌الله لبنان قبل از ایشان راه اندازی شده باشد اما کارآمد کردن آن و این که پلی بین امام و انقلاب باشد از اقدامات وی است و در مدت اقامت در سوریه خدمات ارزشمندی را برای نظام و انقلاب به همراه داشتند. امروز که با انتخاب مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی دبیر کل مجمع حهانی اهل بیت شدند ایشان نیز از یاران خدوم و با سابقه انقلاب هستند. امیدواریم از این پس نیز شاهد فعالیت وافزایش اقدامات مجمع جهانی اهل بیت (ع) در سطح جهان باشیم.

در ادامه، شیخ معطول – عضو کویتی مجمع جهانی اهل بیت (ع) - با تقدیر از تلاش‌های حجت الاسلام اختری و با تاکید بر این که حجت‌الاسلام و المسلمین رمضانی تجربه طولانی در زمینه تبلیغ و ترویج دین داشتند و این شخصیت در امتداد شخصیت شهید بهشتی هستند گفت: از رهبر معظم انقلاب تشکر می‌کنم و آرزوی طول عمر برای ایشان دارم. در راستای فعالیت مجمع جهانی اهل بیت (ع) چند نکته را باید مد نظر داشته باشیم. یکی این که نیروهای مولد از موازی کاری پرهیز کنند و در صدد باشیم که در این مجمع به بیان چهره‌ اهل بیت (ع) برای جهانیان بپردازد و امیدواریم که مجمع جهانی (ع) بتواند بیشتر و بهتر از گذشته به فعالیت خود ادامه دهد.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری - رئیس عالی شورای مجمع جهانی اهل بیت(ع) - با تاکید بر این موضوع که یکی از پرخاصیت‌ترین موجودات این عالم نور است، گفت: ما نور معنوی همچون قرآن و عترت را داریم. در زیارت جامعه کبیره بیش از هفت تا هشت مورد درباره انوار و نور اهل بیت (ع) سخن گفته شده است. در اثر نور قیام امام حسین (ع) بود که جامعه رشد و تعالی پیدا کرد.

وی با اشاره به شخصیت‌های دبیرکل سابق و جدید مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: هر دوی بزرگواران عزیز و محترم هستند و اقدامات حجت‌الاسلام و المسلمین اختری در سوریه و لبنان قابل تقدیر است. آقای رمضانی هم فعالیت‌های متعددی در هامبورگ  داشته‌اند و در آنجا که مشغول فعالیت بودند با شیعیان بسیار زیادی در ارتباط  داشته‌اند. امیدواریم این امر عامل وحدت باشد. امیدواریم در مدیریت جدید بیشتر از گذشته در  فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و دانشگاه‌ها فعالیت داشته باشیم.

در ادامه، آیت‌الله تسخیری – مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام - با قرائت حکم مقام معظم رهبری خطاب به حجت‌الاسلام و المسلمین رمضانی گفت: خود مکتب اهل بیت (ع) مکتب عظیمی است و راه نجات بشریت را ارائه می‌دهد. عظمت این مکتب به طور طبیعی بسیار زیاد است و عظمت این مسئولیت نیز همین گونه است. مسئولیتی که رهبری بر عهده این مجمع گذاشتند با رویکرد تحول گرایی است. به دلیل جایگاه مهم و حساس اهل بیت (ع) در جهان این مسئولیت بر عهده این مجمع نهاده شده است و از مسئولان اتنظار می‌رود که پیروان اهل بیت (ع) از تمام جهان در این مجمع حضور داشته باشند. پیروان اهل بیت (ع) در صد کشور جهان حضور دارند و همواره موفق هستند و می‌خواهند که مجمع پشتیبان آنها باشند و مدافع حقوقشان. دشمنان همواره نسبت به این مکتب فعالیت زیادی داشتند و بخصوص شاهد فعالیت‌های وهابی، نیز در زمینه خنثی کردن اقدامات اهل بیت (ع) هستیم. خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امکانات تشیع بسیار عظیم‌تر شده است.

در ادامه، حجت‌الاسلام و المسلمین اختری – دبیر کل سابق مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: در این ۱۵ سال مجمع اقدامات بسیار زیادی داشت که در طول این چند دقیقه نمی‌توانیم این فعالیت‌ها را مطرح کنم. از جمله اهداف مجمع ساماندهی و سازماندهی به وضعیت شیعیان و نشر معارف اهل بیت (ع) بر اساس وحدت و تعامل و تعاون با مسلمانان با حتی غیر مسلمانان است و در این امر تلاش‌های زیادی صورت گرفته شده است و جای تلاش بیشتری هم دارد. امروز شیعیان از ما انتظار دارند که حامی و یاور آنها باشیم و این نیازمند امکاناتی است که باید در تمام ظرفیت‌ها بهره ببریم.

وی با تبریک به حجت‌الاسلام رمضانی گفت: امیدواریم اقدامات مجمع با سرعت بیشتری به پیش برود تشکیلات متعددی از جمله مجمع جوانان، پزشکان بدون مرز، بانوان، دانشگاه جهانی اهل بیت (ع) و... راه‌اندازی و ساماندهی شده است. همچنین درفضای مجازی نیز قدم‌های خوبی برداشته شده است اما فضای مجازی نیازمند تولید و بهره‌وری است و امیدواریم از این پس نیز این فعالیت‌ها بیشتر از گذشته ادامه داشته باشد.

او توضیح داد: خبرگزاری اهل بیت (ع) با ۲۵ زبان در دنیا فعالیت دارد. ویکی شیعه نیز با ۱۰ زبان فعال است و جای گستردگی بیشتری دارد. در زمینه تشکل‌های تجاری ما اقداماتی داشته‌ایم اما کافی نیست و نیازمند تلاش‌های بیشتری است. ۱۵ میلیون صهیونیست در جهان وجود دارد که در تمام مراکز بزرگ دنیا در عرصه‌های اقتصادی،فرهنگی، سیاسی و... حضور دارند. به برکت انقلاب نیز بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون مسلمان داریم و امیدواریم تعداد آنها نیز بیشتر از این‌ها شود. برخی فکر می‌کنند ما می‌خواهیم اهل بیت (ع) را تبلیغ کنیم اما هدف ما این نیست  ما نمی‌خواهیم تمام مردم جهان را شیعه کنیم اما وقتی آنها نور و ایستادگی اهل بیت (ع) را می‌بینند خود به این سمت می‌آیند. در سه سال گذشته  کتاب‌های اهل بیت (ع) را به ۵۸ زبان ترجمه کردیم و اگر پیگیری‌های شورای عالی مجمع و سایر دوستان نبود، نمی‌توانستیم کاری از پیش ببریم. امیدواریم از این پس نیز این فعالیت‌ها ادامه داشته باشد که انشاء الله همینطور است.

راهبرد مجمع جهانی اهل بیت (ع) بر محور عقلانیت، معنویت، عدالت خواهی، بیداری و ترویج نهضت مقاومت است

در ادامه، حجت‌الاسلام رمضانی- دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) - با تشکر از حسن اعتماد مقام معظم رهبری گفت: آنچه که مهم است این است که تلاش کنیم همواره در این مسیر گامی ارزشمند برای اجرای سنت اهل بیت (ع) برداریم.

وی گفت: راهبرد مجمع همان گونه که در سخنان رهبری  به آن اشاره شده و تاکنون نیز اعمال شده است بر اساس عقلانیت و معنویت و عدالت خواهی، بیداری و ترویج نهضت مقاومت است. کارهای گذشته باید ادامه پیدا کند و بر توسعه کمی و کیفی آن نیز افزوده شود.

در این مراسم توسط آیت الله تسخیری-مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام- حکم مقام معظم رهبری به حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی اعطا و از زحمات حجت‌الاسلام والمسلیمن اختری نیز  تقدیر و تشکر شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

آخرین عناوین