در گفتگو با الف مطرح شد فواد ایزدی: برخی از مقامات وسواس مذاکره پیدا کرده‌اند/ نباید با مطرح کردن مذاکره به غربی‌ها تنفس مصنوعی داد/ ترامپ دنبال دیدار است‌ نه مذاکره

گروه سیاسی الف،   3980609071 ۴۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک کارشناس مسایل سیاست خارجی معتقد است که متاسفانه برخی از مقامات کشورمان وسواس مذاکره پیدا کرده و مطرح می‌کنند که امکان دارد فرصت مذاکره را از دست بدهیم، در صورتیکه آمریکایی ها با مذاکره کردن به دنبال امتیازگیری بیشتر از ایران هستند و ما گام‌های بعدی خودمان در قبال رفتار آنها را با جدیت بیشتری برداریم.

فواد ایزدی: برخی از مقامات وسواس مذاکره پیدا کرده‌اند/ نباید با مطرح کردن مذاکره به غربی‌ها تنفس مصنوعی داد/ ترامپ دنبال دیدار است‌ نه مذاکره

به گزارش الف، چند ماهی است که تنش‌ها میان ایران و آمریکا بالاگرفته است و اروپایی‌ها به جای انجام تعهداتشان در برجام، هم اکنون به دنبال نوعی مصالحه آمریکایی - ایرانی هستند تا از این طریق بتوانند خود را از مخمصه‌ای که در آن گرفتار شده‌اند، نجات دهند. 

سفر غیر منتظره محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به بیاریتز فرانسه و نیز مواضع امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه در خصوص تلاش کاخ الیزه برای انجام دیدار احتمالی میان حسن روحانی رئیس جمهور ایران، موجب شده است که برخی جریان سازی‌های رسانه‌ای و سیاسی در این رابطه، علی رغم اعلام مواضع صریح تهران و عدم مذاکره با آمریکا، شدت بگیرد.

این در حالی است که تنها چند روز تا برداشتن گام سوم ایران باقی مانده است و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر اینکه ایران برای حفظ برجام نه با آمریکا بلکه با اروپا مسئله دارد، گفت که نیم ساعت رفتن به کاخ سفید مشکلات ایران را حل نمی‌کند و ایران ۱۵ شهریور گام سوم را برمی‌دارد.

در همین راستا، فواد ایزدی، کارشناس مسایل سیاست خارجی و آمریکا در گفتگو با خبرنگار سیاسی الف، در مورد اقدامات اروپایی‌ها در قبال برجام و گفتگوهای اخیر با ایران اظهار داشت: برجام توافق خوبی برای اروپا و آمریکا بود چراکه متاسفانه به صورت گسترده فعالیت‌های هسته‌ای ایران را متوقف کرد و نظارت‌هایی را بر کشورمان حاکم کرد که برای هیچ کشوری چنین موضوعی رخ نداد. آمریکایی‌ها همواره مطرح کردند که برجام هم محدودیت هسته‌ای و هم نظارت‌های زیادی را برای ایران به وجود آورده است اما با برجام نمی‌توان همه فعالیت‌های ایران را متوقف کرد لذا از برجام خارج شدند.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها اعتقاد داشتند که خروج از برجام می‌تواند ایرانی‌ها را به پای میز مذاکره کشاند، اما اروپایی‌ها با این موضوع مخالف بوده و به آمریکا تذکر می‌دادند که نباید از برجام خارج شد چراکه با پایبندی به برجام می‌توان امتیازهای جدید دیگری از ایران گرفت. تحولات دو سه ماه اخیر نشان می‌دهد که اکنون که ایران به سمت خروج از برجام رفته است، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به دنبال راهکارهایی می‌گردند که این اتفاق رخ ندهد چراکه در اینصورت نمی‌توانند امتیازات جدیدی از ایران بگیرند.

ایزدی با بیان اینکه ایران باید گام بعدی را با سرعت بیشتری بر دارد، تاکید کرد: باتوجه به اقدامات کارشکنانه آمریکایی‌ها و وقت‌کشی اروپا، ایران باید گام بعدی را به سرعت بیشتری بردارد چراکه غربی‌ها تا به الان به دلیل حرکت لاک‌پشتی ایران، اقدامات ما را خیلی جدی نمی‌گرفتند ولی الان که اروپایی‌ها از اقدامات ایران احساس خطر کرده به تکاپو افتاده و به دنبال راهکارهای جدید هستند.

این کارشناس مسایل آمریکا ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران، در حال حاضر حرکت جدی‌تر را برای خروج از برجام آغاز کرده است، اما اینکه آیا با اروپا به توافق رسیده و آنها چه تصمیمی خواهند گرفت بستگی به اقدامات ما دارد، همانطور که گفتم حرکت لاک‌پشتی ما فایده ندارد، بلکه باید اقدام سوم را بسیار جدی و عملیاتی‌تر بر داشت، چراکه اگر آنها احساس کنند که اقدامات ما جدی است، آن زمان امکان دارد که کارهای جدی‌تری انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه یک سال و نیم است که برخی از مقامات دولتی همواره مطرح می‌کنند که صبر راهبردی را در دستور کار قرار داده و منتظر اقدامات اروپایی‌ها هستند، در صورتی که این وقت تلف کردن اشتباه بود.

ایزدی در پاسخ به این سوال که آیا مذاکره‌ای با حضور آمریکا به وقوع خواهد پیوست، گفت: بین مذاکره و دیدار فرق بسیار است، در دیدار تنها عکس یادگاری می‌گیرند اما مذاکره‌ای نیست. آمریکایی‌ها هم به نظر می‌رسد که به دنبال دیدار هستند، نه مذاکره.چراکه ترامپ سال دیگر، انتخابات ریاست‌جمهوری را پیش‌رو دارد و تاکنون در هیچ کدام از پروژه‌های سیاست خارجی‌اش هم موفق نبوده است، لذا نیاز دارد به یک موفقیتی با ایران دست پیدا کند. قطعا دیدار با ترامپ به نفع ما نیست و به نفع خود ترامپ خواهد بود.

این کارشناس مسایل سیاست خارجی با بیان اینکه قبل از سفر دوم ظریف به فرانسه، ترامپ علاقه‌مند به مذاکره با ایران بود، اظهار داشت: قبل از سفر دوم ظریف به فرانسه و دیدار با مکرون، ترامپ همواره مطرح می‌کرد که به دنبال مذاکره با ایران است ولی زمانیکه دولتمردان ایرانی به این موضوع علاقه نشان دادند، ترامپ از مذاکره خود عقب‌نشینی کرده و دوباره بحث مذاکره موشکی با ایران را مطرح کرد. باید دقت شود که هر زمانی که ایران از مذاکره با آمریکا صحبت می‌کند، تنفس مصنوعی را برای آنها ایجاد می‌کند و آنها تصور می کنند که سیاست فشار بر روی ایران جواب داده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی از مقامات کشورمان وسواس مذاکره پیدا کرده و مطرح میکنند که امکان دارد فرصت مذاکره را از دست بدهیم، در صورتیکه آمریکایی ها با مذاکره کردن به دنبال امتیازگیری بیشتر از ایران هستند و ما گام‌های بعدی خودمان در قبال رفتار آنها با جدیت بیشتری برداریم و به جای فرصت‌های شصت روزه باید شش روز به آنها فرصت داد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۷۴۷۶۳۰۹:۳۴:۵۳ ۱۳۹۸/۶/۱۰
من شنونده تحلیلهای آقای ایزدی در تلویزیون بوده ام تمام نظرات ایشان در مورد برجام به واقعیت پیوست و نکاتی را اشاره فرمودند که مسئله را بروشنی توضیح می داد .
راد۱۰۷۴۹۰۲۱۰:۵۰:۵۸ ۱۳۹۸/۶/۱۰
ظریف۹۴ خطاب به ایزدی: امکان ندارد رییس جمهور بعدی از برجام خارج شود! اما پیش بینی منطقی ایزدی به تحقق پیوست و ترامپ خارج شد! چرا دوباره ما را با مذاکره بازی میدهند؟ آیا آقای ظریف و‌ دولت اکنون پاسخگوی این خسارتها و امتیازات یکطرفه همراه با طعم رانت و گرانی انفجاری هستند؟
فرهاد۱۰۷۵۵۶۵۱۷:۵۷:۲۸ ۱۳۹۸/۶/۱۰
سلام دوست عزيز .سالهاي قبل ايشان به دفعات در مصاحبه هاي تلويزيوني اظهار مي فرمودند كه آمريكا هيچوقت از برجام خارج نخواهد شد چون خيلي به نفع آنهاست .
ناشناس۱۰۷۴۷۷۲۰۹:۳۹:۰۴ ۱۳۹۸/۶/۱۰
او بدنبال دیدار و تحقیر افراد است.
ناشناس۱۰۷۴۷۷۳۰۹:۳۹:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۱۰
مذاکره به معنی تسلیم نیست. آدم عاقل اول مذاکره می کند بعدا" جنگ.
ناشناس۱۰۷۴۸۷۸۱۰:۴۱:۲۷ ۱۳۹۸/۶/۱۰
جایگزین عدم مذاکره جنگ نبوده و نخواهد بود.
ناشناس۱۰۷۴۸۹۲۱۰:۴۶:۰۹ ۱۳۹۸/۶/۱۰
مگه تا الان داشتین چی کار می کردید به جز مذاکره؟!!! در ضمن مذاکره نخواهیم کرد جنگ هم نخواهد شد
ناشناس۱۰۷۴۹۳۷۱۱:۰۸:۱۹ ۱۳۹۸/۶/۱۰
برجام حاصل "مذاکره" چند آدم "عاقل" از چند کشور مختلف بود و به همین راحتی توسط یک "دیوانه" کنار گذاشته شد حاصل مذاکره ای که شما به آن فرمایش می فزمایید کدام ضمانت اجرایی را دارد که برجام نداشت ؟ اینها عملکرد نقد می خواهند و قول نسیه می دهند مثلا وقتی نقاط قوت شما را معامله کردند و ازدستان گرفتند دوباره زیر میز مذاکره خواهند زد و روزی نو و روزی از نو
ناشناس۱۰۷۵۱۴۵۱۳:۱۳:۵۳ ۱۳۹۸/۶/۱۰
خب با استدلال شما با توجه به اینکه ما کلی برای برجام مذاکره کردیم و به نتیجه نرسید پس الان وقت جنگه! اما ..... اما یه راه سومی هم وجود داره: جنگ نخواهد شد, مذاکره نخواهیم کرد!
حسین بن علی۱۰۷۵۴۱۲۱۶:۰۳:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۱۰
با آدم عاقل میتوانیم کشور را اداره کنیم و میتوانیم قبول کنیم که میشود مذاکره کرد! اما با موجوداتی به شدت ریاکار و متظاهر و دروغگو نمیتوان مطمئن بود که مذاکره به نفع ملت و کشور باشد و همه چیز برعکس است!
ناشناس۱۰۷۶۲۷۱۱۱:۳۷:۵۹ ۱۳۹۸/۶/۱۱
مضحک است این همه وقاحت واقعا جای تعجب دارد توجیه گری امثال ترامپ برای چه؟؟
ناشناس۱۰۷۴۷۷۷۰۹:۴۰:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۱۰
کسی که از جنگ نمی ترسد از مذاکره هم نباید بترسد.
ناشناس۱۰۷۴۸۹۳۱۰:۴۶:۲۳ ۱۳۹۸/۶/۱۰
بعد از موضوع هسته ای که با برجام حل و فصل شد چیزی برای مذاکره باقی نمانده است بحث موشکی بحث امنیت ملی ماست و قابل مذاکره نیست .
ناشناس۱۰۷۵۱۴۸۱۳:۱۵:۲۶ ۱۳۹۸/۶/۱۰
ما از مذاکره نمیترسیم بلکه از بدعهدی طرف مذاکره میترسیم. راستش رو بخوای خیلی دلواپسیم!
مهران۱۰۷۶۵۶۶۱۴:۰۷:۲۵ ۱۳۹۸/۶/۱۱
انصافا وقتی روحانی و ظریف برن مذاکره ادم باید ترسید تو برجام هسته ای رو نیمه تعطیل کردیم تحریم ها هم چند برابر شد تو مذاکره جدید چی روتعطیل میکنند و در عوض تحریم ها چند برابر خواهد شد خدا میدونه؟
ناشناس۱۰۷۴۷۸۱۰۹:۴۲:۰۴ ۱۳۹۸/۶/۱۰
شرایط نه جنگ و نه صلح، شرایط بلاتکلیفی است. بلاتکلیفی بدتر از مرگ است.
ناشناس۱۰۷۴۹۵۴۱۱:۱۷:۰۹ ۱۳۹۸/۶/۱۰
نگاه صفر و صدی داشتن بدتر از جنگ هست نه وضعیت الان
ناشناس۱۰۷۴۷۸۵۰۹:۴۲:۲۸ ۱۳۹۸/۶/۱۰
مذاکره چیز بدی نیست خودش یک روش مقابله محسوب می شود برای حفظ دستاوردهایمان و ثروت مادی و معنوی کشورمان باید دست به هر کاری بزنیم
ناشناس۱۰۷۴۸۸۵۱۰:۴۳:۲۳ ۱۳۹۸/۶/۱۰
مذاکره باعث از دست رفتن دستاوردهایمان می شود مثل برجام که دستاوردهای دانشمندان شهید هسته ای را برباد داد و نتیجه اش تقریبا"هیچ شد !
ناشناس۱۰۷۵۱۶۰۱۳:۲۰:۳۸ ۱۳۹۸/۶/۱۰
دوتا از دستاوردها رو بگویید: 1- قیمت مسکن 2-تورم 3-بیکاری جوانان ...
ناشناس۱۰۷۶۳۰۲۱۱:۵۳:۰۳ ۱۳۹۸/۶/۱۱
تورم و بیکاری و غیره سیب و گلابی برجام است !
علی۱۰۷۵۲۵۹۱۴:۲۹:۲۱ ۱۳۹۸/۶/۱۰
من کاملا با مذاکره موافقم. اما معقتدم: - گفتگو با کسی که خودش رو به هیچ توافقی پایبند نمی‌دونه اسمش مذاکره نیست. - امنیت دفاعی یک طرف نمی‌تونه موضوع مذاکره باشه. - توافق ثبت شده باید طوری باشه که هر کدام از دوطرف توافق نتونند زیرش بزنند نه اینکه به هم زدنش برای یک طرف هزینه داشته باشه و برای طرف دیگه نه!
هنر۱۰۷۵۲۹۳۱۴:۴۴:۴۸ ۱۳۹۸/۶/۱۰
البته دادا مهمش اینه که مذاکره کننده کی باشه بله در حالت کلی مذاکره بمعنی لزوما دادن امتیاز نیست. بحث اصلی و مهم اینه که به این دولت و مذاکره کننده هاش اعتماد و امیدی دیگر نداریم
ناشناس۱۰۷۶۰۲۸۰۸:۵۶:۱۵ ۱۳۹۸/۶/۱۱
اون وقت دست به هر کاری بزنیم دست اوردهای معنوی که اشاره کردید حفظ خواهد شد ؟ خودتون هم نمیدونید چی میگید.
ناشناس۱۰۷۴۷۹۲۰۹:۴۶:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۱۰
امید است مذاکرات رو در رو با آمریکا در سفر قریب الوقوع رییس جمهور به نیویورک کلید بخورد.
ناشناس۱۰۷۴۸۸۷۱۰:۴۴:۳۱ ۱۳۹۸/۶/۱۰
با دشمن بدعهد و پیمان شکن مذاکره نمی کنیم انسان زیرک و باهوش از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود.
ناشناس۱۰۷۵۲۴۴۱۴:۱۷:۴۴ ۱۳۹۸/۶/۱۰
زیرکی و باهوشی رو تعریف کن!!
علی۱۰۷۵۲۶۳۱۴:۳۱:۲۶ ۱۳۹۸/۶/۱۰
این‌هایی که منفی دادن دقیقا منظورشون چیه؟!: - آیا آمریکا بدعهد نیست؟ - یا اشکال ندارد آدم اشتباه بزرگش رو دوباره تکرار کنه؟
ناشناس۱۰۷۵۲۶۵۱۴:۳۱:۳۲ ۱۳۹۸/۶/۱۰
چین و روسیه همیشه در حال گفتگو اقتصادی با امریکا هستن مثل ما قهر نکردن !
ناشناس۱۰۷۴۸۰۴۰۹:۵۲:۲۸ ۱۳۹۸/۶/۱۰
وسواس مذاکره ؟؟ دارند خودشان را به در و دیوار می کوبند تا عرض ارادت بکننند به کدخدا
ناشناس۱۰۷۴۸۹۱۱۰:۴۵:۴۳ ۱۳۹۸/۶/۱۰
نباید با مطرح کردن مذاکره به غربی‌ها تنفس مصنوعی داد/
ناشناس۱۰۷۴۸۹۵۱۰:۴۷:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۱۰
مذاکره در این شرایط به معنای پاس گل دادن به ترامپ برای برنده شدن در انتخابات 2020 است .
ناشناس۱۰۷۴۹۱۲۱۰:۵۶:۴۶ ۱۳۹۸/۶/۱۰
یعنی الان آمریکا با نفس مصنوعی زنده است و اقتصاد ما سرحال است.
ناشناس۱۰۷۴۹۷۴۱۱:۳۲:۲۵ ۱۳۹۸/۶/۱۰
چه ربطی دارد ؟ موضوع را نخوانده ای
ناشناس۱۰۷۴۹۴۱۱۱:۱۰:۰۲ ۱۳۹۸/۶/۱۰
دیدگاه های آقای ایزدی نشون میده ایشون به مرگ ما و تب غربیها بسیار علاقه مندند
ناشناس۱۰۷۴۹۶۵۱۱:۲۷:۵۶ ۱۳۹۸/۶/۱۰
خستمون کردین همتون چه مذاکره کنندگان چه مذاکره نکنندگان
ناشناس۱۰۷۴۹۸۰۱۱:۳۴:۴۹ ۱۳۹۸/۶/۱۰
مذاکره خیلی وقت پیش انجام شد و نتیجه اش برجام بود حالا زمان وفای بعهد اروپایی هاس نه مذاکره مجدد
ناشناس۱۰۷۵۰۵۱۱۲:۱۳:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۱۰
سیاست یعنی مذاکره و چانه زدن والا اگر قرار بر جنگ باشد سیاست لازم نیست یا سیاه یا سفید
ناشناس۱۰۷۵۱۴۰۱۳:۱۰:۱۹ ۱۳۹۸/۶/۱۰
برجام فرصت سوزی بزرگی بود که 6 سال از فرصت طلایی کشور را هدر داد و نه تنها باعث لغو تحریم ها نشد بلکه باعث تشدید تحریم ها شد.
ناشناس۱۰۷۵۳۲۰۱۵:۰۶:۲۲ ۱۳۹۸/۶/۱۰
8 سال طلایی شما رو هم دیدیم !!
علی۱۰۷۷۰۹۵۲۰:۳۱:۴۴ ۱۳۹۸/۶/۱۱
چرا فکر می‌کنی هر کی از وضعیت الان انتقاد می‌کنه طرفدار دولت قبله؟! البته این دولت کاری کرده که مخالفان دولت قبل هم الان می‌گن: احمدی‌نژاد کجایی؟!
ناشناس۱۰۷۵۱۵۹۱۳:۱۹:۱۳ ۱۳۹۸/۶/۱۰
خیلی دوست دارم روحانی این بار که رفت نیویورک با ترامپ دیدار کنه و کلی هم از هم تعریف کنن تا یه عده ببینن که این هم راه حلش نیست اما بیشتر که فکر میکنم میبینم خب اگر قرار بود این عده نظرشون عوض بشه که با برجام شده بود!!!!
ناشناس۱۰۷۵۳۲۳۱۵:۰۷:۰۹ ۱۳۹۸/۶/۱۰
کسانی که از مذاکره می ترسن ریگی به کفش دارند شک نکنید
علی۱۰۷۵۶۴۹۲۰:۰۰:۴۴ ۱۳۹۸/۶/۱۰
شاید! شاید هم ریگی به کفش مذاکره‌کنندگان دیدند!
ناشناس۱۰۷۵۷۲۷۲۱:۴۱:۳۳ ۱۳۹۸/۶/۱۰
اینکه تحریمها برداشته بشه و بعد از یکی دو سال دوباره گذاشته بشه ضررش از اینکه تحریم باشیم بیشتره. چون نوسان اقتصادی خودش ضربه بزرگی به مردم و اقتصاد میزنه و مخصوصا ضربه میزنه به تولید
ناشناس۱۰۷۷۰۶۲۱۹:۵۰:۳۶ ۱۳۹۸/۶/۱۱
عجب
رضا۱۰۷۷۰۵۳۱۹:۴۱:۵۰ ۱۳۹۸/۶/۱۱
تحریم ها صفر هم بشه ایرانی ها موجوداتی هستند که به هم رحم نمیکنند پس خودتونو خسته نکنید از ماست که بر ماست تحریم کجا بود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  25. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

آخرین عناوین