فدراسیون فوتبال پاسخ بدهد؛ شترمرغ هستیم یا مرغ

گروه ورزشی الف،   3980608126

فدراسیون فوتبال هنوز نتوانسته دستمزد سرمربی تیم ملی را پرداخت کند.

به گزارش ایلنا، فدراسیون فوتبال پول مارک ویلموتس را نداده و مربی بلژیکی هم پا روی بندهای قرارداد گذاشته و به ایران نیامده تا بازی‌های لیگ را تماشا کند.

 این حربه جدید مهدی تاج است برای دریافت پول از وزارت ورزش. قرار است به غیبت ویلموتس پرداخته شود، وزات ورزش از فدراسیون فوتبال در این رابطه سؤال کند و در نهایت هم چنین جوابی بشنود: «پول ویلموتس را نداده‌ایم و او به ایران نیامده.»

این همان حربه‌ای است که فدراسیون فوتبال در نظر گرفته تا وزارت ورزش را تحت فشار بگذارد و بودجه‌ای دریافت کند. به مصاحبه کاظم طالقانی، عضو هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال نگاه کنید.

 او علنی از پرداخت نشدن مطالبات ویلموتس صحبت و تأکید کرده که فدراسیون پول مربی بلژیکی تیم ملی را نداده: «در جریان جزئیات قرارداد ویلموتس نیستم اما من و فدراسیون از عملکرد او راضی هستیم و دوست داریم به کارش ادامه دهد. البته او باید بازی‌های لیگ را از نزدیک ببیند اما ما هم نتوانستیم به تعهدات‌مان پایبند باشیم. ما در تعهدات‌مان به ویلموتس پایبند نبودیم اما این دلیلی نیست که او به ایران نیاید. به هر حال او هم مشکلاتی دارد و بعد از حضورش در ایران، درباره غیبتش صحبت خواهیم کرد. البته باز هم می‌گویم که غیبت ویلموتس به دلیل مسائل مالی نیست.»

اتفاقاً غیبت ویلموتس مسأله‌ای مهم است که ارتباط ویژه‌ای با مشکلات مالی دارد. مصاحبه طالقانی قطعاً آخرین مصاحبه از افراد حاضر در فدراسیون فوتبال نخواهد بود.

نفرات بعدی هم درباره مشکلات مالی صحبت خواهند کرد تا وزارت ورزش تحت فشار قرار گیرد و با پرداخت بودجه به تاج و همکارانش موافقت کند. بخصوص که فدراسیون فوتبال به وزارت ورزش فشار آورده تا نامه‌ای به بانک مرکزی بفرستد و از آنها درخواست کمک 10 میلیون دلاری کند.

چندی پیش مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال با توجه به پول‌های بلوکه‌شده فدراسیون در فیفا، از رئیس بانک مرکزی در نامه‌ای رسمی درخواست کرد 10 میلیون دلار به این فدراسیون کمک شود تا پس از دریافت پول‌های بلوکه شده این قرض به بانک مرکزی پس داده شود ‌اما رئیس بانک مرکزی پاسخ منفی به درخواست رئیس فدراسیون داد. گویا به تازگی مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش در نامه‌ای رسمی به رئیس بانک مرکزی از وی خواسته تا به فدراسیون فوتبال در این زمینه کمک کند که البته هنوز پاسخی به این نامه داده نشده است.

 این درست که تحریم‌ها باعث شده تا پول‌های فدراسیون فوتبال در فیفا بلوکه شود اما آیا تاج و همکارانش که ماه‌ها و سال‌ها فریاد می‌زنند که دولتی نیستند، حالا دولتی شده‌اند که از وزارت ورزش کمک می‌خواهند؟ به یکی از مصاحبه‌های تاج در یک سال اخیر نگاهی می‌اندازیم، آن‌هم وقتی که بحث قانون بازنشسته‌ها مطرح شد. تاج وقتی موقعیت ریاست خود را در خطر دید چنین صحبت‌هایی را انجام داد: «بسیاری از اعضای هیأت‌رئیسه و هیأت‌های فوتبال سراسر کشور مشمول بحث بازنشستگی هستند. حضور این عزیزان براساس بند یک اساسنامه فدراسیون فوتبال است که فدراسیون را یک نهاد غیردولتی و دارای شخصیت حقوقی مستقل دانسته است.

 براساس همین اساسنامه، آقای کفاشیان 10 سال پیش از این، رئیس فدراسیون فوتبال شدند در حالی که همان زمان 3 سال بود که بازنشسته شده بودند. نظر ما نظر کارشناسانی است که در این چند روز دیدگاه‌های ارزشمند خود را بیان کرده‌اند.

آنچه من بیان می‌کنم این است که فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در بحث قوانین، تابعی از اساسنامه‌ای است که به تأیید فیفا رسیده و در آن مجمع رکن اصلی این نهاد مستقل غیردولتی است. اگر واقعاً فدراسیون فوتبال مشمول قوانین نهاد دولتی شود، هیچ اصراری بر استفاده از بازنشسته‌ها نداریم.»

حکایت فدراسیون فوتبال مثل همان شترمرغی است که وقتی از او می‌خواهند بپرد می‌گوید شتر است و وقتی می‌خواهند بار ببرد جواب می‌دهد مرغ است.

در آن مقطع که بحث عدم حضور بازنشسته‌ها بود، فدراسیون فوتبال مستقل بود اما حالا که مشکلات مالی وجود دارد، تاج از دریافت کمک صحبت می‌کند و اینکه وزارت ورزش باید کنار این نهاد غیر دولتی باشد و برای پرداخت مطالبات مارک ویلموتس بودجه‌ای را در نظر بگیرد. به نظر می‌رسد، وقتی فدراسیون فوتبال مشکلات مالی دارد، دولتی است و باید از وزارت ورزش بودجه بگیرد اما زمانی که بحث بازنشسته‌ها مطرح است، یک نهاد غیر دولتی محسوب می‌شود. این سیاست یک بام و دو هوای تاج به نظر تمامی ندارد، بخصوص وقتی پای پول و دریافت بودجه دولتی در میان است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین