معاون وزیر تعاون: شاخص‌های اجتماعی کشور حال ناخوشی دارد

گروه اجتماعی الف،   3980608004

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: متاسفانه شاخص‌های اجتماعی کشور نمایانگر حال ناخوش این حوزه است که باید به علاج‌بخشی آن بپردازیم.

به گزارش ایسنا، صادقی‌فر در آئین تجلیل از تعاونی‌های برتر در اردبیل اظهار کرد: آنچه که در همه حوزه‌ها به عنوان یک هدفگذاری مشخص مدنظر است تلاش برای ارتقای بهره‌وری در بنگاه‌های اقتصادی در سایه نیروی کار ماهر و توانمند است.

وی صیانت از نیروی کار را به عنوان یک ماموریت اصلی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد و خاطرنشان کرد: در انجام این ماموریت باید به حوزه فرهنگی و اجتماعی توجهی ویژه داشته باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: برگزاری این جشنواره‌ها راهی برای رسیدن به نقطه تعالی و تلاش برای فراهم کردن بستر آرمانی در عرصه تعاونی‌هاست تا شایسته‌ترین نیروی انسانی در عرصه تعاونی‌ها بتوانند توان و مهارت خود را به نمایش بگذارند.

صادقی‌فر موضوع آموزش را با هدف توانمندسازی نیروی انسانی و افزایش انگیزه آنها در رسیدن به توان تولید بالا مهم ارزیابی کرد و افزود: برای رسیدن به شاخصه‌های بهره‌وری مطلوب و کیفی همچنان موضوع آموزش و مهارت‌افزایی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی به حال ناخوش شاخص‌های اجتماعی در کشور اشاره و تصریح کرد: این وضعیت ناخوش در بنگاه‌های اقتصادی خود را نشان می‌دهد به گونه‌ای که نیروی انسانی ما گرفتار برخی از معضلات نظیر اعتیاد، ناهنجاری‌های اجتماعی و برخی بزه‌هاست.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: همانطوری که بسیاری از خانواده‌های ایرانی تنها به شکل فیزیکی در کنار هم هستند و هیچ خبری از صمیمیت و عاطفه نیست در عرصه واحدهای تولیدی نیز نیروهای انسانی ما متاثر از این حال ناخوش هستند که در بخش تعاون به دلیل همفکری و همبستگی بیشتر باید این معضلات به حداقل برسد.

صادقی‌فرد نگاه خانواده‌محوری را در سطح جامعه یادآور شد و گفت: زن و مرد باید در کنار هم در پیگیری و رفع مشکلات زندگی اجتماعی خود تلاش کنند تا بسیاری از دغدغه‌ها و آسیب‌ها از بین برود.

وی نقش تعاونی‌ها را در پویایی اقتصاد کشور نقشی غیرقابل انکار توصیف کرد و افزود: در اعتلای جایگاه تعاونی‌ها باید سه اصل مهم تلقی شود که علم و آگاهی اولین مولفه است و تعاونی‌ها باید دانش روزآمد خود را ارتقا دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: دومین محور کار توسعه تعاونی‌ها توجه به اصل دانایی و نگاه مدبرانه است که اغلب تعاونی‌های ما به این عنصر نیز مجهزند.

صادقی‌فر خاطرنشان کرد: در کنار آگاهی و دانایی بحث توانایی نیز بسیار مهم به نظر می‌رسد چرا که با افزایش دامنه مهارت در قالب نیروهای تعاونی به راحتی می‌توان زمینه قدرت‌نمایی در عرصه اقتصادی و برندسازی را فراهم کرد.

وی در پایان بیان کرد: ما به واسطه این اصول و بها دادن به بخش تعاون در اقتصاد کشور می‌توانیم از شرایط موجود عبور کرده و بستر توسعه همه جانبه را فراهم کنیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین