رحمانی فضلی: زمانی افتخار شاه کشور به تعداد حرمسراها بود

گروه سیاسی الف،   3980607129

وزیر کشور با اشاره به اینکه با برخی تحلیل‌های نادرست و حب و بغض‌ها روبه‌رو هستیم، گفت:نباید فراموش کنیم که تخریب دولت با هر جناحی اعتماد مردم را خدشه‌دار می‌کند.

رحمانی فضلی: زمانی افتخار شاه کشور به تعداد حرمسراها بود

به گزارش فارس،عبدالرضا رحمانی فضلی امروز در مراسم گرامیداشت شهدای هفته دولت که در سالن اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، با گرامیداشت هفته دولت و یاد شهدا اظهار کرد: هفته دولت، هفته‌ای برای تجدید میثاق با خادمینی است که جان خودشان را فدای اسلام کرده‌اند و هفته‌ای است که باید پیوند خود را با مردم عزیز بیشتر و مستحکم‌تر کرد.

وی با بیان اینکه در این هفته گزارشات متعددی از عملکرد دولت در هر سخنرانی مطرح شد، گفت: من از یک منظر دیگر یعنی منظر شکر و قدردانی می‌خواهم به ابن موضوع نگاه کنم.

وزیر کشور در ادامه سخنان خود افزود: شکر از مردم، شهدا، امام راحل و مقام معظم رهبری باید کرد.

وی با اشاره به اینکه سه دوره موجود در کشور به قبل از مشروطیت، مشروطیت و انقلاب اسلامی در کشور تقسیم شده است، تصریح کرد: مفهوم دولت در ادبیات سیاسی ویژگی و شرایطی بر آن حاکم است و بدون آن نمی‌تواند ادعا کرد که دولت وجود دارد از این‌رو می‌توان گفت که ایران تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی و حاکیت نظام جمهوری اسلامی ایران به معنی واقعی کلمه دولتی نداشت.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: عنصر قدرت قبل از مشروطیت زمین و ارزش افزوده زمین بود و براساس توزیع زمین بین ولایت و حکام آن را در اختیار خود داشتند و حتی معنای ملت هم تا مشروطیت وجود نداشت.

قبل از انقلاب اسلامی دولت‌ها مقبولیت و مشروطیت نداشتند

وی ادامه داد: دادن خراج و سرباز دو وظیفه ملت برای قبل از مشروطیت بود به طوریکه دولت‌ها نه مقبولیت و نه مشروطیت داشتند.

وزیر کشور بیان کرد: دو ویژگی مهم دولت‌ها مقبولیت و مشروطیت است ولی قبل از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رابطه ملت و دولت براساس زور بود چراکه یک شاه بود که برای مال و ناموس مردم تصمیم گرفته و آن را اجرا می‌کرد.

وی ابراز کرد: مردم در زمان مشروطیت عدالت، قانون و اجرای قانون می‌خواستند که زمانی ایجاد شد ولی بعدها خالی از معنا و مفهوم شد چراکه انتخابات ایجاد می‌شد ولی کاملاً تشریفاتی بود که البته این موضوع در زمان شاه نیز حاکم بود.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: وقتی کودک بودم و هنوز حق رای نداشتم همراه خانواده برای شرکت در انتخابات رفتیم ولی هنوز صف زیادی برای رای دادن بود که اعلام کردند فلانی انتخاب شد در حالیکه همان آقا هر سه دوره انتخاب شده بود ولی حتی یکبار هم به شهر ما نیامد.

وی با اشاره به اینکه در زمان شاه تضاد بین دولت‌ها و ملت بود، افزود: در خود دوران مشروطیت مالیات دادن به دولت را حرام می‌دانستند.

وزیر کشور تصریح کرد: در غرب تشکیل دولت به گونه‌ای بود که والیان و فئودالیته به عنوان محور اصلی حاکمیت به گونه‌ای بود که هم زمین، هم قانون و هم سرباز داشتند ولی برای رهایی از جنگ اقدام به تشکیل دولت مرکزی کردند.

زمانی افتخار شاه کشور به تعداد حرمسراها بود

وی ادامه داد: قبل از انقلاب سیستم کشور کاملا سلطنتی بود از این‌رو نتیجه آن منجر به عدم مشارکت مردم در تصمیم‌گیری، عدم ارزیابی و نظارت بر دولت شد و زمانی که فناوری‌های زیادی در غرب اتفاق افتاد، در مقابل افتخار شاه کشور ما در تعداد زن در حرمسراها بود.

رحمانی‌فضلی اذعان داشت: در مقطع سال ۵۷ است که معنای واقعی دولت را درک کرده و توفیق پیدا کردیم چراکه از این سال به بعد، امام رحمت‌الله علیه به دولت مشروعیت دادند.

وی اضافه کرد: اگر هزاران بار برای انقلاب شکر کنیم باز هم کم است زیرا امام راحل به خاطر رابطه خوب با مردم، آن تفکر و تضاد بین دولت و مردم را از بین برده و مردم به امام خمینی(ره) اعتماد کردند.

وزیر کشور ادامه داد: تداوم مقبولیت، مشروعیت و مشارکت وقتی است که بتوان کارآمدی دولت و رضایتمندی مردم را محقق کنیم زیرا اگر عدم کارآمدی باشد، دولت‌ها دچار اشکال می‌شوند.

رسانه‌های خارجی برای انحراف اذهان به جای فرد خاطی کل نهاد را زیر سوال می‌برند

وی خاطرنشان کرد: اگر رسانه‌های خارجی را رصد کنیم قطعا خواهید دید که اگر یک نماینده تخلفی کرده به جای مورد نشانه قرار دادن وی، به نهاد مجلس هجمه وارد می‌کنند و این در دولت، قوه قضائیه و غیره نیز حاکم است. یعنی آنها می‌خواهند در ذهن و قضاوت مردم انحراف ایجاد کنند.

رحمانی‌فضلی بیان کرد: حلقه وصل دولت و ملت، اعتماد است که ما آن را سرمایه اجتماعی می‌دانیم.

وی ابراز کرد: ما با برخی عدم تحلیل درست و برخی بغض‌های نادرست درگیر هستیم در حالیکه باید از این میراث که شهدا در اختیار ما گذاشته‌اند حفظ و حراست کنیم.

دولت با هر جناحی اگر تخریب شود این اعتماد مردم است که از دست می‌رود

وزیر کشور بیان کرد: اگر من وزیر کشور هستم و آقای روحانی رئیس جمهور است قطعا بعدا یکی دیگر وزیر کشور و رئیس جمهور خواهد شد ولی همه ما یک هدف و آرمان داریم از این‌رو اگر اساس و نهاد دولت تخریب شود و دولت هم  از هر جناحی باشد، این  مردم هستند که دیگر اعتمادشان تضعیف می‌شود.

وزیر کشور ادامه داد: اگر قوه قضائیه و مجلس تضعیف شود هم روال همین است و اعتماد مردم مورد خدشه قرار می‌گیرد.

 وی اضافه کرد: وظیفه داریم تا در این هفته بررسی عملکرد سالانه و ارائه گزارش با محوریت اینکه چقدر گام برای تقویت مقبولیت و مشروطیت و تقویت اعتماد و افزایش سرمایه اجتماعی کرده‌ایم را ارائه دهیم.  

وزیر کشور خاطرنشان کرد: باید در این هفته‌ها ضعف و قوت و امکانات هر سال را بازنگری کرده و خود را برای تقویت بیشتر تجهیز کنیم.

رحمانی‌فضلی با تاکید بر اینکه ما رسالت عظیم بر دوش داریم و دولت ابزار تحققی آن است، افزود: ما وظیفه داریم تا ظهور آقا امام زمان(عج) را تسریع کنیم بنابراین کارآمدی یکی از موضوعاتی است که باید به دنبال آن باشیم از این‌رو باید مردم در همه امور وارد شوند.

وی متذکر شد: با تونه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، یکی از ویژگی مهم اقتصاد مقاومتی، مردم‌محوری آن است به طوریکه طبق فرامین ایشان، تحقق رفع آسیب‌های اجتماعی از طریق اجتماعی شدن باید باشد.

وزیر کشور ادامه داد: فرهنگ عمومی باید اصلاح شود زیرا صاحبان اصلی حکومت مردم هستند و عمیقا باید اعتقاد داشته باشیم و این شعار سیاسی نیست بلکه تجربه تاریخی سیاسی و عملکردی است.

وی بیان کرد: قطعا اگر دولت مبتنی بر رای و مشارکت سرمایه اجتماعی باشد، همه مشکلات قابل حل خواهد بود.

وزیر کشور تصریح کرد: ما چهلمین سال انقلاب را پشت سر گذاشتیم و در طول این سال‌ها اگر یکی از این فشارها که بر ایران وارد شده به کشورهای دیگر وارد می‌شد الان حکومت ساقط شده بود ولی مردم از آرمان‌های خود دفاع کردند.

دشمن روی مسائل خرد با ما دعوا ندارد

رحمانی‌فضلی افزود: الان دیگر محل دعوای آنها با ما روی مسائل خرد نیست بلکه آنها حتی تاریخ روزشمار و تقویم برای حوادث دی ماه گذاشته و مدعی بودند که انقلاب اسلامی جشن ۴۰ سالگی خود را نخواهد دید.

رحمانی‌فضلی اذعان داشت: سیمان و ملات قوی این اعتماد مردم که همه سختی‌ها را تحمل می‌کنند، اعتقاد اسلامی است و دشمنان  آن را نمی‌فهمند.

وی گفت: الان دشمن از ما می‌خواهد تا بُرد موشک خود را بالای ۲ هزار نبریم  در حالیکه قبلا باید دو کیسه دلار برای چهار تا موشک می‌بردیم تا آن را بخریم.

وزیر کشور اضافه کرد: الان دشمن می‌گوید که چرا در همه کشورهای منطقه که با ایران در ارتباط هستند یا مثلا نیروهای مقاومت به پهباد و موشک مجهز شده است و ما به آنها می‌گوییم که به ما چه ربطی دارد ما اگر کشوری برای انتقال تکنولوژی و علم نیاز به کمک داشته باشد، در بحث علمی کمک می‌کنیم.

چراهای زیاد دشمن به جمهوری اسلامی ایران

وی با تاکید بر اینکه دشمن از تکنولوژی و تکنولوژی فضایی ایران هراس دارد، تصریح کرد: الان حرف دشمن این است که چرا در یمنی که قرار بود ظرف دو هفته متلاشی شود و یا سوریه و عراق و لبنان متلاشی شوند و آنها خودشان مستقر شود، هیچ کاری نشده، البته چراهای زیادی برایشان مطرح است اما نمی‌دانند همه این امور ناشی از قدرت و اراده ملت‌هاست.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: اینکه دولتی دارای ضعف است را قبول داریم زیرا در بهترین شرایط هر دولتی در هر جای دنیا هم باشد، باز در آن شاهد ضعف و خواسته محقق نشده و نیازهای مانده خواهیم  بود زیرا خصلت انسان کمال‌گرایی است.

وی بیان کرد: حرکت و اصلاح وقتی صورت می‌گیرد که بدانیم ضعف و مشکل داشته و با هدف‌ها فاصله داریم در غیر این صورت اگر آنها را ندانیم نمی‌توان حرکت کرد.  

وزیر کشور افزود: اگر زخم می‌بینبم مهم این است که بدانیم به دنبال درمان هستیم یا خونریزی؟ اگر نهاد مجلس را نشانه بگیریم مطمئناً هر کسی بیاید دیگر مردم اعتماد خود را از دست خواهند داد.

وزیر کشور اذعان کرد: استان آذربایجان‌شرقی یک استان‌های موفق و پیشرو در همه شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بوده و قطعاً رسالت در داخل این استان  و پیشگامی برای الگوسازی می‌تواند اقتدار نظام و دولت افزایش دهد.

آذربایجان‌شرقی الماس گرانبهاست

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: بنده ۶ سال است که ارتباط مستمر در حوزه وزارت کشور با استان شما دارم و به حق آذربایجان‌شرقی منشور بلورین و قطعه الماسی گرانبهاست.

وی افزود: باید کاری کنید تا این الگو به بقیه استان‌ها تسری یابد، ما حکومتی برای یک روز و دو روز نیستیم و شهدا و امام راحل را ملاک و مبداء  قرار می‌دهیم.

وزیر کشور متذکر شد: مراجعه به نوآوری، ابتکار و خلاقیت، ایده جدید، روش‌ها و الگوهای نو بسیار زیاد شده است به طوریکه مردم دنیا از همه تعهد و قول‌هایی که ایدئولوژی‌های مختلف داده‌اند، دیگر در عمل خسته شده‌اند.

وی افزود: لیبرالیسم، کمونیست و سایر ایدولوژی‌ها نتوانستند مشکل دنیا را حل کنند زیرا مبتنی بر اندیشه‌های ناقص انسانی است که خود هر لحظه دچار تحول می‌شود ولی ما مبتنی بر وحی و اصول الهی هستیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین