چگونه ارزان به اصفهان سفر کنیم

گزارش بازرگانی،   3980607104

اصفهان دوست داشتنی یکی از کلان شهرهای ایران است که آثار تاریخی بی نظیر آن آوازه ای جهانی دارند و بسیاری از گردشگران از سرتاسر دنیا تنها برای دیدن این جاذبه های به اصفهان سفر می کنند. سفر به اصفهان در میان هموطنانمان نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است، به همین دلیل در تعطیلات از جمله شلوغ ترین و پربازدیدترین شهرهای ایران به حساب می آید.

چگونه ارزان به اصفهان سفر کنیم

در این مطلب قصد داریم شما را با هرآنچه که باید درباره سفر به اصفهان بدانید، آشنا کنیم؛ بنابراین با تهیه بلیط هواپیما تهران اصفهان ، بلیط هواپیما مشهد اصفهان و  بلیط هواپیما اصفهان مشهد از گت بلیت، ما را در این سفر هیجان انگیز همراهی کنید.

ارزان ترین روش تهیه بلیط اصفهان

شاید بسیاری اصفهان را از جمله شهرهای گران ایران بدانند و مسافرت به آن را هزینه بر ، با این حال با انجام کارهای ساده ای می توان سفر نسبتا ارزانی را به این شهر دوست داشتنی تجربه کرد.

اولین گام برای سفر ارزان به اصفهان، پیدا کردن راه های رفت و آمد به صرفه است. پیشنهاد می کنیم متناسب با بودجه، شرایط جسمانی و زمان خود از میان قطار، اتوبوس، هواپیما، خودرو شخصی و تاکسی های بین شهری، مناسب ترین روش را انتخاب کنید. اما اگر قصد دارید سفر هوایی به اصفهان را تجربه کنید، می توانید با اندکی زمان، بلیط  هواپیما را با قیمتی منصفانه پیدا کنید.

تهیه بلیط های لحظه آخری برای سفرهای داخلی، یکی از ارزان ترین روش های سفر است؛ بنابراین کافی است با عضویت در سایت های فروش بلیط، از آفرهای ویژه با خبر شوید. توجه داشته باشید با اینکه این بلیط ها بعضا تا قیمتی خیلی کم تر از ارزش اصلی آن ها فروخته می شود،مشکلاتی مثل عدم امکان زمان بندی و انتخاب صندلی و... را برای شما به همراه خواهد داشت.

در هر صورت اگر قصد سفر هوایی به اصفهان را دارید، پیشنهاد می کنیم با مراجعه به سایت گت بلیت به همه ی پروازهای چارتری دسترسی داشته باشید و بلیط هواپیما تهران اصفهان، بلیط هواپیما اصفهان تهران و بلیط هواپیما اصفهان تهران را با ارزان ترین قیمت تهیه کنید.

 

هزینه های اسکان در اصفهان

دومین گام برای سفر ارزان به اصفهان، اقامت با کمترین هزینه است. شما می توانید طیف وسیعی از اقامتگاه ها از هتل های لوکس تا مهمانپذیرها و هتل های معمولی را پیدا کنید. در ادامه بعضی از هتل های ارزان و باکیفیت اصفهان را با هم بررسی می کنیم.

هتل پارت

هتل سه ستاره پارت یکی از اقامتگاه های باکیفیت و نسبتا ارزان این شهر است که اتفاقا امکانات بسیار خوبی را به مسافران ارائه می دهد. هتل پارت در بافت تاریخی اصفهان قرار دارد و نزدیکی آن به بسیاری از جاذبه های گردشگری، این هتل را در میان گردشگران محبوب کرده است. فاصله هتل پارت تا سی و سه پل با خودرو تنها  3 دقیقه است، پس با اقامت در این هتل در هزینه های حمل و نقل درون شهری تا حد زیادی صرفه جویی می کنید.

از جمله امکانات هتل سه ستاره پارت می توان به لابی، آسانسور، کافی شاپ، صندوق امانات، سالن کنفرانس، تاکسی سرویس، لاندری، ماهواره، استخر، سونا و جکوزی، اعلام حریق، اینترنت و... اشاره کرد. هزینه اقامت برای هر نفر از شبی 170 هزار تومان آغاز می شود.

آدرس: حدفاصل چهارباغ عباسی و آیت الله شمس آبادی، کوچه جهان آرا

هتل سنتی اصفهان

اقامت در هتل سنتی اصفهان، پیشنهاد ویژه ی ما برای همه ی کسانی است که دوست دارند، زندگی در یک خانه 400 ساله را تجربه کنند. بنای این هتل در بافت تاریخی و یکی از کوچه باغ های شهر قرار دارد و حیاط زیبا و اتاق هایی به سبک قدیمی، از اصلی ترین جاذبه های آن به حساب می آید.

از جمله امکانات هتل سنتی می توان به  تاکسی سرویس، اینترنت، صندوق امانات، سیستم تهویه مطبوع، پارکینگ، روم سرویس، رستوران، خدمات خشکشویی و... اشاره کرد. این هتل فاصله کمی تا میدان نقش جهان و خیابان چهارباغ دارد و هزینه ی اقامت در آن برای هر نفر از 200 هزارتومان آغاز می شود.

آدرس: اصفهان، خیابان سپه، خیابان حکیم، کوچه هفتم (کوچه باغ قلندرها)

سوغات و غذای اصفهان

بی شک اصفهان یکی از خوشمزه ترین شهرهای ایران است و طعم لذیذ شیرینی های محلی آن دل هر گردشگری را می برد. صنایع دستی این شهر نیز آوازه ای جهانی دارند و تماشای نقش و نگار و رنگ و لعاب آن ها یکی از اصلی ترین دلایل سفر به این شهر دوست داشتنی است.

از جمله معروف ترین سوغاتی های اصفهان می توان به گز، پولکی، نبات، برشتوک، سوهان عسلی و... اشاره کرد. جالب است بدانید قدمت گز اصفهان به بیش از 450 سال پیش برمی گردد.

همانطور که پیشتر اشاره کردیم صنایع دستی اصفهان شهرتی جهانی دارد؛ بنابراین سوغاتی های زیبا و ارزشمندی از سفر به این شهر دوست داشتنی هستند. مینا کاری، خاتم کاری، پارچه های قلمکار و... از معروف ترین صنایع دستی این شهر به حساب می آیند.

نوبتی هم باشد نوبت جذاب ترین بخش سفر، یعنی امتحان کردن غذاها و خوراکی های اصفهان است.

بریان یا بریون یکی از معروفترین غذاهای اصفهان است که شهرتی جهانی دارد. این غذا ترکیبی از گوشت سردست و دنده گوسفندی به همراه جگر سفید و ادویه های مخصوص است که شباهت زیادی به کباب تابه ای خودمان دارد و همراه با ریحان، دوغ و نان محلی تازه سرو می شود.

خورشت ماست نیز از معروف ترین خوراکی های اصفهان است که برخلاف نامش یکی از دسرهای این شهر است. خورشت ماست ظاهری شبیه به حلیم دارد و در پخت آن از گوشت گردن، ماست، زعفران، شکر و خلال بادام استفاده می شود.

 

دیدنی های اصفهان

در ادامه بعضی از دیدنی های کمتر شناخته شده اصفهان دوست داشتنی را به شما معرفی می کنیم:

اگر خوش شانس باشید و زمانی که زاینده رود پرآب است را برای سفر انتخاب کنید، میتوانید از پیاده روی در کنار مادی ها لذت ببرید. مادی ها نهر های کوچک و بزرگی هستند که از زاینده رود برای آبیاری مزارع و باغ ها سرچشمه می گیرند. در اطرف مادی ها درخت های تنومندی وجود دارد و پیاده روی در کنار آن ها حس زندگی را در هر گردشگری بیدار می کند. بزرگترین مادی اصفهان نیاصرم در خیابان چهارباغ عباسی است.

از آثار تاریخی معروف اصفهان که بگذریم به دیدنی های دیگری می رسیم که شاید در میان گردشگران چندان شناخته شده نیست. مثلا بزرگترین آکواریوم خاورمیانه با مساحت ۳۵۰۰ متر در کنار پارک ناژوان اصفهان واقع شده. جالب است بدانید بیش از 5000 موجود دریایی در این آکواریوم زندگی می کنند که بعضی از آن ها از کمیاب ترین گونه های جانوری هستند. برای سرزدن به این آکواریوم شگفت انگیز، می توانید همه روزه از ساعت 9 صبح تا 9 شب به پارک ناژوان مراجعه کنید.

اگر به کویر و شب های پرستاره آن علاقه مندید، پیشنهاد می کنیم به ورزنه، سفیدترین شهر ایران سری بزنید. ورزنه در در جنوب غربی نایین و نزدیک تالاب گاوخونی واقع شده و یکی از زیباترین مناطق کویری ایران با آداب و رسوم منحصر به فرد است. مثلا زنان این روستا به جای استفاده از چادر سیاه از چادر سفید استفاده می کنند.

 

اطلاعات فرودگاه اصفهان

اگر بلیط هواپیما تهران اصفهان، بلیط هواپیما اصفهان تهران و بلیط هواپیما مشهد اصفهان را از سایت گت بلیت تهیه کرده اید، گذرتان به فرودگاه اصفهان خواهد خورد. در ادامه اطلاعات اولیه ای از این پاینه ی هوایی را برای شما آورده ایم.

فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان در سال 1316 در مساحتی بالغ بر 1041 هکتار و ارتفاع 1542 از سطح دریا تاسیس شد. این فرودگاه یکی از بزرگترین پایانه های هوایی ایران به حساب می آید که در منطقه ای کویری در شرق اصفهان واقع شده است. از بخش های مختلف این فرودگاه می توان به دفاتر شرکت های هواپیمایی، تاکسیرانی، چک بار و مسافر، سرویس بهداشتی و اتاق مادر و کودک، سالن پذیرش مسافر، غرفه های مواد غذایی، صنایع دستی و سوغات و... اشاره کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین