انصارالله یمن: فریب آمریکا را نخواهیم خورد

گروه جهان الف،   3980606101

عضو انصارالله یمن ضمن تکذیب تماس انصارالله و آمریکا گفت: جنبش انصارالله حاضر نیست با آمریکایی‌های دروغگو و پیمان شکن مذاکره کند.

به گزارش صداوسیما، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن ضمن تکذیب هرگونه تماسی بین این جنبش و آمریکایی ها , تأکید کرد این جنبش حاضر نیست با آمریکایی های دروغگو، منافق و دو رو، حیله گر و پیمان شکن مذاکره کند و هرگز به آنها اعتماد نخواهد کرد. 

محمد البخیتی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره در پاسخ به این سؤال که آیا بین حوثی ها با آمریکایی ها یا سعودی ها تماس هایی برقرار شده است؟ گفت: هیچ تماس هایی با آمریکایی ها وجود ندارد. ما از تماس مستقیم با سران سعودی علنی یا سری استقبال می کنیم اما با صراحت و به روشنی می گوییم که ما به آمریکایی ها اعتماد نداریم. آمریکایی ها کذاب، دروغگو، منافق، حیله گر و پیمان شکن هستند. آنها برای فتنه انگیزی در جهان تلاش می کنند. این موضوع محدود به یمن نیست و آمریکایی ها وارد هر جا که شدند، فتنه انگیزی کردند.

جنگ علیه یمن یک جنگ آمریکایی است

جنگ علیه یمن یک جنگ آمریکایی است. جنگ علیه یمن از ریاض یا ابوظبی اعلام نشد، بلکه از واشنگتن و از زبان عادل الجبیر ( وزیر خارجه وقت عربستان ) اعلام شد. الجبیر تأکید کرد آمریکا شریک اصلی در این جنگ است. آمریکایی ها چند بار اعتراف کردند که در تجاوزگری علیه یمن، شریک هستند. ما دو هواپیمای پیشرفته آمریکایی را در آسمان یمن سرنگون کردیم. این هواپیماها مجهز به موشک بودند. به عبارت دیگر، آمریکا فقط در دادن گزارش های اطلاعاتی و ماهواره ای به عربستان و امارات مشارکت ندارد، بلکه همچنین در تجاوز به یمن دست دارد. ما به همین علت، هرگز به آمریکا اعتماد نخواهیم کرد.

البخیتی: ما فریب آمریکا را نخواهیم خورد 

البخیتی افزود: آمریکایی ها مدتی پیش از توقف جنگ یمن خبر دادند و گفتند اگر عربستان و امارات پس از یک ماه، جنگ را متوقف نکنند، برای توقف جنگ وارد عمل خواهد شد. چه چیزی در عمل رخ داد؟ شاهد تشدید حملات بودیم. ما فریب آمریکا را نخواهیم خورد. آیا باید حرف آمریکایی ها را باور کنیم یا حرف خداوند را که می فرماید و ”وَلا یَزالونَ یُقاتِلونَکُم حَتّیٰ یَرُدّوکُم عَن دینِکُم“ (مشرکان، پیوسته با شما میجنگند، تا اگر بتوانند شما را از آیین تان برگردانند) و ”لَن تَرضیٰ عَنکَ الیَهودُ وَلَا النَّصاریٰ حَتّیٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم“ (هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، تا از آنان، پیروی کنی). اگر آمریکایی ها در این باره صداقت دارند مشارکت خود در تهاجم علیه یمن را متوقف کنند. آمریکایی ها از مبارزه با تروریسم به عنوان بهانه ای برای توجیه دخالت های خود استفاده می کنند. آنها به بهانه مبارزه با تروریسم در افغانستان و عراق دخالت کردند. شاهد دعوت هایی در کنگره آمریکا برای توقف مشارکت این کشور در تهاجم علیه یمن بودیم. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در این باره چه کاری صورت داد؟ ترامپ مصوبه کنگره را وتو کرد تا آمریکا به مشارکت در تجاوز علیه یمن ادامه دهد. همانطور که گفتم این رفتار آمریکایی ها نشانه دروغگویی و دورویی آنهاست.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن: بزودی شاهد فروپاشی ارتش سعودی و مزدورانش خواهیم بود

وی در پاسخ به سؤالی درباره خبر روزنامه وال استریت ژورنال در مورد تلاش آمریکا برای مذاکره با حوثی ها در پادشاهی عمان، خاطر نشان کرد: همانطور که در مصاحبه های قبلی گفتم، تقویت توانمندی های دفاعی و موشکی و هوایی ما باعث ایجاد توازن قدرت نمی شود زیرا ما از همان ابتدای تهاجم علیه یمن، به لطف پایداری ملت و شجاعت مجاهدان، توازن قدرت ایجاد کرده بودیم. سلاح های جدید ما، این توازن را به سود ملت یمن تغییر می دهد و تأثیر مستقیم بر نبردهای میدانی دارد و بزودی شاهد فروپاشی ارتش سعودی و مزدورانش خواهیم بود. در واقع این فروپاشی از هم اکنون آغاز شده است. به همین علت، آمریکایی ها ممکن است دعوت به گفتگو را مطرح کنند تا ابتکار عمل را در دست خود حفظ کنند. آمریکایی ها زمانی دخالت می کنند که نظام سعودی در آستانه فروپاشی قرار بگیرد. روند تحولات در مسیر سرنگونی نظام سعودی است، اما این خطر هنوز فوری نیست.
 
البخیتی: ما باید هوشیار باشیم تا آمریکا بین ما فتنه و اختلافی ایجاد نکند

آمریکاییها می خواهند ابتکار عمل را در بحران در دست داشته باشند. ما به سران سعودی می گوییم که برای مذاکره کردن چه علنی و چه سری، نیازی به حضور آمریکاییها نیست. ما برای پایان جنگ آمادگی داریم. بلافاصله پس از آنکه عربستان و امارات تجاوزگری خود علیه یمن را متوقف کنند، ما هم حملات خود را متوقف خواهیم کرد. اگر آمریکایی ها در این باره صادق بودند فقط به محمد بن سلمان و محمد بن زاید دستور می دادند که جنگ را متوقف کنند. امارات زیر فشار شدید آمریکا، انگلیس و اسرائیل قرار دارد تا به این جنگ ادامه دهد. همه از این موضوع آگاهی دارند. ما باید هوشیار باشیم تا آمریکا بین ما فتنه و اختلافی ایجاد نکند. ما اکنون شاهد جنگ در یمن، سوریه و لیبی هستیم. حتی اختلافات و دودستگی ها در ترکیه و مصر به سود چه کسی است؟ به سود آمریکا و اسرائیل است و آنها برای دامن زدن به این اختلافات و جنگ ها تلاش می کنند. ما باید این واقعیت را درک کنیم. آمریکایی ها دشمن ما هستند و ما مسلمانان و عرب ها باید بر این موضوع متمرکز شویم و با هم به توافق برسیم. ادامه جنگ در یمن از نظر اقتصادی به سود آمریکا و انگلیس است. اگر جنگ در یمن نباشد، چگونه می توانند از محمد بن سلمان باج بگیرند و به او سلاح بفروشند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های دیروز

    پربحث‌های هفته

    1. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    2. روسفیدی «هنیه»

    3. فرار رو به جلوی نتانیاهو در واکنش به پاسخ ایران/ «بی بی»: حملات ایران را دفع‌کردیم

    4. موج نخست موشک‌های بالستیک ایران به اراضی اشغالی شلیک شد

    5. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    6. پایان جلسۀ شورای امنیت بدون صدور قطعنامه

    7. سفیر ایران به وزارت خارجه فرانسه دعوت شد

    8. مشاهده پهپاد شلیک شده به سمت رژیم صهیونیستی در کرمانشاه

    9. واکنش انگلیس به حمله پهپادی ایران علیه رژیم صهیونیستی

    10. آمریکا عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد  

    11. نتايج عمليات وعده صادق

    12. وزیر خارجه اردن: مسوولیت جلوگیری از افزایش تنش در منطقه برعهده اسرائیل است

    13. نیویورک‌تایمز: اسرائیل گزینه حمله تلافی‌جویانه به ایران را کنار گذاشته است

    14. اولین واکنش کاخ سفید به حمله هوایی ایران علیه رژیم صهیونیستی

    15. تماس تلفنی کامرون با امیرعبداللهیان؛ تاکید بر کاهش تنش‌ها

    16. فرانسه به حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل واکنش نشان داد

    آخرین عناوین