پایه نت، ریز نقش ولی پرکاربرد در موسیقی

گزارش بازرگانی،   3980606044

علاقه مندان به موسیقی و نوازندگی علاوه بر اینکه باید به موسیقی مورد علاقه خود اشراف داشته باشند باید لوازم مورد نیاز برای نواختن موسیقی خود را نیز تهیه کنند. شاید مهم‌ترین فاکتور در خرید ساز، قیمت ساز باشد ولی این تنها نکته‌ای نیست که باید در نظر گرفته شود. لوازم جانبی نیز هستند که به انجام کار کمک می‌کنند، مانند پایه نت. پایه نت یکی از وسایلی است که هر علاقه‌مند به موسیقی باید مدلی از آن را داشته باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با این وسیله بیشتر آشنا کرده و اطلاعاتی را در مورد آن در اختیارتان قرار دهیم. همراه ما باشید.

پایه نت یک وسیله کاربردی در نواختن موسیقی

خرید پایه نت کار سختی به نظر نمی‌رسد اما این تفکر تا زمانی ادامه خواهد داشت که شما برای خرید آن اقدام کنید. در این حال شما با انواع مختلفی از آن روبه رو خواهید شد که کار خرید را برایتان سخت می‌کند. برای اینکه خریدی آسان داشته باشید باید اطلاعاتی مفید در مورد این وسیله به دست آورده و آن‌ها را هنگام خرید رعایت کنید.

این را همه می‌دانیم که پایه نت یک پایه بلند است که برای نگه داشتن دفتر نت یا متن آهنگ‌ها در هنگام نوازندگی و یا خوانندگی خوانندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این پایه‌ها بر اساس تقسیم بندی‌های مختلف مدل‌های متنوعی دارند. به عنوان مثال برخی از پایه‌های نوت تاشو هستند تا نوازنده بتواند به راحتی آن را جمع کرده و در مکان‌های مختلف پایه را مورد استفاده قرار دهد.

برخی از انواع پایه‌های نت:

پایه نت تقسیم بند‌ی‌های مختلفی از نظر طرح و مدل و کاربرد دارد. برخی از انواع این پایه‌ها عبارت‌اند از:

  1. پایه تاشو: این قابلیت را دارد که جمع شده و در یک حالت کوچک برای حمل قرار بگیرد. معمولا وزن این پایه‌ها بسیار سبک خواهد بود.
  2. پایه غیر تاشو: همانگونه که از نامش پیداست نمی‌توان این پایه را جمع کرد. بیشتر برای افرادی که در یک مکان مشخص موسیقی تمرین و یا اجرا می‌کنند مفید است.
  3. دیجیتالی: از جدیدترین مدل‌های پایه نت است که به صورت دیجیتالی می‌باشد. با فشار دادن دکمه‌ای که در پایه آن قرار داده شده می‌توانید از پایه نت دیجیتالی استفاده کنید.
  4. رومیزی: این پایه تن قابلیت تنظیم ارتفاع نداشته و برای افرادی مناسب است که دوست دارند پایه بر روی میز و یا روی پیانو قرار دهند.

این‌ها معمول‌ترین پایه نت‌هایی هستند که شما می‌توانید در فروشگاه‌های مختلف آن‌ها را مشاهده کرده و اقدام به خرید کنید. نیاز خود را دانسته و سپس یکی از مدل‌ها را خریداری نمایید.

معمولا پیشنهاد می‌کنند که از پایه نت تاشو استفاده نمایید چراکه مزایای آن بیشتر از دیگر مدل‌ها است.

چرا پایه نت تاشو؟

دلیل آن کاملا مشخص است. دلیل هم قابلیت تاشو بودن آن است. شما می‌توانید این پابه را به راحتی تا کرده و در داخل کبف خود قرار دهید و هر زمان که به آن نیاز داشتید آن را از کیف بیرون آورده و مورد استفاده قرار دهید. برای اینکه این مدل پایه‌ها قابل حمل باشند معمولا وزن آن‌ها را نیز سبک می‌کنند تا افراد در هنگام حمل و نقل آن به مشکل زیادی برنخورند.

عیب این پایه‌ها نیز این است که به دلیل استفاده از مواد سبک در تولید آن‌ها دوام کمی داشته و اگر مراقبت خوبی صورت نگیرد خیلی زود خراب می‌شوند.

اگر به فکر خرید سازهای مختلف و یا لوازم مربوط به حوزه موسیقی هستید می‌توانید به سایت سازستو مراجعه کرده و به صورت آنلاین کالای مورد نظرتان را خریداری نمایید.

سازستو این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید با پکیفیت‌ترین سازها را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کرده و درب منزل تحویل بگیرید. همچنین راهنماهای مختلفی نیز برای سازهای متنوع تهیه شده است تا شما قبل از خرید اطلاعات کافی در مورد موادر مورد نیازتان به‌دست بیاورید. به عنوان مثال راهنمای خرید گیتار و یا راهنمای خرید پایه نت که به صورت کاملا تخصصی نوشته شده تا هر فردی بتواند بعد از خواندن آن بهترین انتخاب را برای خود انجام دهد.

ممنون که با این مقاله نیز همراه ما بودید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین