در گفت و گو با الف: فلاحت‌پیشه: روحانی ضعیف‌ترین کارنامه اقتصادی را در دولت های بعد از انقلاب دارد

گروه سیاسی الف،   3980605130 ۴۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

حشمت الله فلاحت پیشه در ارزیابی کارنامه دولت گفت: در دو سال گذشته دولت آقای روحانی در حوزه اقتصاد و معیشت دوران پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته و نمی توان در زمینه مدیریت مشکلات مردم به دولت نمره خوبی داد. مردم در دو سال گذشته فشارها و سختی های زیادی را تحمل کرده اند.

فلاحت‌پیشه: روحانی ضعیف‌ترین کارنامه اقتصادی را در دولت های بعد از انقلاب دارد

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت‌گو با الف در بررسی کارنامه اقتصادی دولت افزود: دولتمردان بخشی از مشکلات بوجود آمده در عرصه اقتصادی را به موضوع بازگشت تحریم ها از زمانی که دونالد ترامپ برجام را کنار گذاشت مرتبط می کنند که منجر به افزایش نرخ ارز و فشار به مردم شده است. اما در حال حاضر که نرخ ارز تثبیت شده مشاهده می کنیم هیچ تغییری در زندگی مردم رخ نداده، آنها از آسایش و امنیت ذهنی برخوردار نیستند و پاسخ جدی برای آن از سوی دولتمردان داده نمی شود.  لذا می بینیم تورم 42 درصدی شده و تنها شاخص اقتصادی که دولت روحانی در دوره اول به آن افتخار می کرد که تک نرخی است در حال حاضر دو رقمی شده و این گونه رشد پیدا کرده است.

فلاحت پیشه در ادامه گفت: با این توضیحات باید گفت کارنامه اقتصادی دولت روحانی به هیچ وجه قابل دفاع نیست و نقطه ضعف اصلی دولت به حساب می آید. به عبارتی حتی یکی از ضعیف ترین عملکرد دولت های بعد از انقلاب به دولت روحانی می رسد و تغییر و تحولاتی هم که در این باره صورت گرفته  موجب تحول و اثر محسوسی نشده است.

حشمت الله فلاحت پیشه در بررسی محور دوم کارنامه اقتصادی دولت یعنی در موضوع عمرانی گفت: در بخش سازندگی نیز باید گفت بودجه پروژه های عمرانی تخصیص پیدا نمی کنند، عملاً تعطیل شده اند و رکود عمرانی شکل گرفته است. از این نظر هم می باید عنوان کرد تعطیلی و رکود پروژه های عمرانی در تمامی دولت هایی که بعد از انقلاب اسلامی بر سرکار آمده اند به غیر از دولت زمان جنگ که انجام چنین پروژه هایی بدلیل شرایط خاص کمتر مورد توجه بوده سابقه نداشته است.

فلاحت پیشه در بررسی محور سوم کارنامه اقتصادی دولت به شاخص های توسعه اشاره کرد و گفت: بحث دیگر در زمینه توسعه است که می توان ذیل آن شاخص های مختلفی را بررسی کرد. یکی از آن شاخص ها، اشتغال و رفع بیکاری است که متاسفانه در این حوزه نیز دولت کارنامه قابل قبولی ندارد و هنوز هم بیکاری،  مهمترین دغدغه خانواده های ایرانی است. به طور کلی باید گفت در بررسی و سرجمع این سه محور باید گفت دولت در حوزه اقتصادی ضعف جدی دارد و به هیچ وجه کارنامه دولت قابل دفاع نیست.

برخی پروژه های اقتصادی که تحریم ناپذیرند اجرایی نمی شوند

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: برخی پروژه های اقتصادی به طرز مشکوکی اجرایی نمی شوند، طرح هایی که هم برای کشور به صرفه است و هم اینکه زمینه های اجرای آن ها فراهم بوده است. به عنوان مثال می توان به طرح های پتروشیمی و پالایشگاهی که تحریم ناپذیرند اشاره کرد.

فلاحت پیشه عنوان کرد: قبل از 3 آذر 1393 که موافقتنامه ژنو بدست آمد و زمینه ساز برجام شد تحریم های جدی علیه ایران وجود داشت اما بعد از آن به یکباره میلیاردها دلار یورو وارد کشور شد و زمینه برای فاینانس فراهم شد. لذا انتظار ایجاد شده بود که دولت یک کار راهبردی انجام دهد و این که طرح های پالایشگاهی و پتروشمی یا به عبارتی طرح های تحریم ناپذیر را اجرایی کند ولی ما می بینیم دولت در این زمینه ضعف نشان داده و اجرای همین طرح ها با کارشکنی مواجه می شود. در مواردی نیز مشاهده می شود برای گرفتن یک مجوز زیست محیطی دولت مردان یک سال کارشکنی و وقت کشی می کردند و طرح هایی که توجیه اقتصادی ندارد، هزینه بر است و منابع کشور را می بلعند اجرایی می شود.

 حشمت الله فلاحت پیشه با بیان این که همیشه تلاش کرده در حوزه اقتصادی مصاحبه نکند چرا که نومیدانه ترین موضع گیری ها را داشته گفت: شاخص های اقتصادی دولت به هیچ وجه قابل دفاع نیست و متاسفانه هم عزمی نیز در دولت برای حل مشکلات شکل نگرفته است.

جای مناسبات دوجانبه در سیاست خارجی خالی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ارزیابی کارنامه سیاست خارجی دولت گفت: در دو سال اخیر دولت قدری واقع گرایانه تر و وحدت گرایانه تر عمل کرده است. در واقع دولت سعی کرده مواضع واقعی در مقابل دشمنان کشور اتخاذ نماید، برخلاف دوره اول که پیکان حملات دولت به سمت منتقدان داخلی بود. در این راستا یک همسویی بین مواضع دولت و نیروهای مختلف کشور به رغم اختلاف نظرات بوجود آمد و دولت به نوعی سردمدار وحدت در سیاست خارجی شد و اتفاقاً همین عامل موجب شده راهبرد مقاومت دولت در مقابل دشمنان و تحریم های آمریکا جواب دهد.

فلاحت پیشه در ادامه با اشاره به مسائل منطقه ای گفت: البته هنوز هم دولت یک ضعف اساسی در سیاست خارجی دارد و جای مناسبات دوجانبه در سیاست خارجی خالی است. به عنوان مثال باید به  تیم B اشاره کرد که آقای ظریف از آن صحبت می کند. این گروه متشکل از آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان و امارات است البته  تفاوت هایی در مواضع امارات با عربستان، ریاض با آمریکا و رژیم صهیونیستی وجود دارد و فضا مهیا است که ایران در عرصه منطقه ای سیاست تنش زدایی را پیگیری کند بویژه با بازیگرانی مثل امارات متحده عربی و از این روش برای مقابله با سیاست های خصم اصلی کشور یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی استفاده کند.

 دولت به انتخابات نگاهی مقطعی داشت

فلاحت پیشه در حوزه سیاست داخلی و ارتباط دولت با جریانات مختلف سیاسی نیز گفت: نگاه مقطعی دولت به انتخابات موجب شد که روحانی بخصوص در دوره دوم هزینه و زمان زیادی را صرف پاسخ دهی به وعده های انتخاباتی کند. آقای روحانی برای جذب آرای سبد اصلاح طلبان، خیلی به آنها نزدیک شد و عدم عمل به این وعده ها موجب شد که در حال حاضر مهمترین چالش دولت در عرصه داخلی همین نومیدی طرفداران اصلاح طلب دولت و شکل گیری اختلا بین این طیف و دولتمردان باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه گفت: البته روحانی تلاش کرد با یارگیری از اصلاح طلبان و بکارگیری آنها در برخی از مناصب وزارتی و مدیریتی میانی بخشی از اختلافات را کاهش دهد اما بخش عمده اختلافات بین آنها موضوعی بوده است. یعنی  خواسته برخی از اصلاح طلبان این بود که روحانی به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی با از خودگذشتگی و جسارت بیشتری نوعی ریسک و خطر بیشتری را پذیرا باشد تا بتواند مشکلاتی را حل کند اما روحانی در همه مسائل مربوط به شورای عالی امنیت ملی به شدت محافظه کارانه عمل کرد.

فلاحت پیشه گفت: در حال حاضر اصلاح طلبان تصور می کنند بخشی از سبد آرای خود را برای انتخابات آینده از دست داده اند و آقای روحانی این تصور را دارد مشکل ارتباط با اصلاح طلبان را به عنوان یک دغدغه همیشگی با خود در آینده به همراه خواهد داشت.

فلاحت پیشه درباره دلیل پیش آمدن چنین مشکلاتی در عرصه سیاسی و تبعات آن گفت: من معتقدم این مشکلات بخاطرعدم نظام حزبی در ایران است؛ چرا که احزاب وارث و ضامن وعده های سیاسی انتخاباتی هستند. در غیاب احزاب، سیاستمداران به راحتی وعده های خود را نادیده می گیرند که نتیجه آن یک گسست تازه بین جریانات و نخبگان سیاسی است که معمولا در مجلس و بویژه در ریاست جمهوری شکل می گیرد و نوعی فضای بی اعتمادی در جامعه بوجود می آید. با شرایط فعلی که پیش آمده اصلاح طلبان چاره ای ندارند جز این که دوباره یک یارگیری جدیدی را انجام دهند تا برای برای انتخابات آینده آماده شوند. اقای روحانی هم که اصولاً در پی حذف کل صورت مساله است و خود را بی نیاز از این می بیند که دیگر به اصلاح طلبان جواب دهد، چرا که دیگر نیازمند رای نیست.

                                                                      

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۷۱۹۵۹۰۰:۱۸:۲۵ ۱۳۹۸/۶/۸
ضعیف ترین دولت احمدی نژاد بود
ناشناس۱۰۷۱۹۸۱۰۰:۴۰:۱۴ ۱۳۹۸/۶/۸
شما نمایندگان هم،هم.
ناشناس۱۰۷۱۹۹۰۰۰:۵۴:۴۹ ۱۳۹۸/۶/۸
البته برای وابستگان و خودی های این دولت ، قوی ترین دوران اقتصادی عمرشان بوده است .
ناشناس۱۰۷۲۰۰۰۰۱:۱۶:۰۸ ۱۳۹۸/۶/۸
کسی که با یک کلید رای بیاورود از این بهتر هم نباید باشد
ناشناس۱۰۷۲۰۰۹۰۱:۳۰:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۸
چشم و دل خودش و دولتش در این 6 سال در پی کدخدا و ناخدا بوده تا از اثرات برجام استفاده کند تکیه بر خدا و داشته های کشور را پشت سرش هشته بیده
ناشناس۱۰۷۲۰۱۳۰۱:۳۸:۴۴ ۱۳۹۸/۶/۸
یه مصاحبه درست و حسابی دیدیم تو الف
معلم۱۰۷۲۰۵۶۰۵:۵۹:۱۴ ۱۳۹۸/۶/۸
مثل اینکه یادتان رفته تحریم هستیم. با اقتصاد وابسته به نفت کار روحانی در این شرایط عالی است. انهایی که با تحریم اشنا هستند ارزش کار روحانی را می دانند.روحانی بدون عوام فریبی و با حفظ مصالح نظام کار خود را انجام می دهد.
کریم۱۰۷۲۰۶۱۰۶:۱۵:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۸
بدترین دولت تاریخ ایران
ناشناس۱۰۷۲۱۰۲۰۸:۱۲:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۸
راستی مگه هفته دولت نیست?! قبلا که هفته دولت بود روزی چند صدتا پروژه عمرانی در کشور افتتاح میشد چرا امسال روبانی قیچی نشد!؟!؟
دانشجوی پشیمان۱۰۷۲۱۳۸۰۹:۲۲:۰۷ ۱۳۹۸/۶/۸
تو که حامی اش بودی
ناشناس۱۰۷۲۱۷۷۱۰:۰۹:۲۶ ۱۳۹۸/۶/۸
و البته قوی ترین تیم عملیات روانی ..
ناشناس۱۰۷۲۱۹۳۱۰:۲۲:۳۱ ۱۳۹۸/۶/۸
ایشان باید این مسئله را در نظر بگیرند که این دولت تحت شدیدترین فشارهای خارجی و داخلی قرار دارند. در خارج توسط آمریکا و در داخل توسط دولت پنهان
ناشناس۱۰۷۲۲۱۱۱۰:۴۵:۰۹ ۱۳۹۸/۶/۸
البته کارنامه درخشانی داره!در حمایت از قشر سرمایه دار خودی!اقتصاد بدون عدالت افتخار ندارد!
ناشناس۱۰۷۲۲۱۳۱۰:۴۶:۲۲ ۱۳۹۸/۶/۸
مثلا فرهنگیش بهتره یا سیاست خارجیش یا علمیش؟ امسال برای اولین بار بدترین نتایج المپیاد جهانی رو بدست آوردیم. بهتر بود میگفتین ضعیف ترین دولت نه تنها بعد از انقلاب که تاریخ ایران
ناشناس۱۰۷۲۲۲۰۱۰:۵۲:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۸
دولت روحانی کپی برابر با اصل دولت حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی است در آنزمان هم قیمت دلار و سکه و مسکن و بنزین و غیره چندین برابر شد و نرخ تورم 50 درصد بود.
ناشناس۱۰۷۲۲۲۳۱۰:۵۳:۵۰ ۱۳۹۸/۶/۸
این روزهای سخت می گذرد اما روسیاهیش برای اصلاح طلبان غربگدا باقی می ماند.
حسنعلی سبد سبد گل یاس۱۰۷۲۲۳۲۱۱:۰۲:۰۲ ۱۳۹۸/۶/۸
افتضاس(افتضاحس)
ناشناس۱۰۷۲۲۳۷۱۱:۰۶:۴۵ ۱۳۹۸/۶/۸
روحانی اصلا کارنامه ای نداره
الله داد۱۰۷۲۲۶۵۱۱:۲۴:۵۳ ۱۳۹۸/۶/۸
حواسمان هست که اسفندماه انتخابات مجلس است.از این دست اظهارات شدیدتر یا ضعیف تر قابل پیش بینی است.
پورامینی۱۰۷۲۳۰۰۱۱:۴۴:۴۹ ۱۳۹۸/۶/۸
صاحب نظران اقتصادی که هنوز هم راه حل هایی ارایه کرده وایده پردازی می کنندمعتقدند مسیله فعلی اقتصاد راه حل دارد ولی چون موضوع چند وجهی وتقریبا پیچیده است به تحلیل های چند وجهی وچند جانبه نیاز داریم
ناشناس۱۰۷۲۳۱۰۱۱:۵۲:۵۰ ۱۳۹۸/۶/۸
راست میگه بقیه کارنامه شون ٢٠بود.تورم صفر،رشد اقتصادی ١٠٠٪‏بود
ناشناس۱۰۷۲۳۲۲۱۲:۰۵:۴۰ ۱۳۹۸/۶/۸
وظیفه این دولت ویرانی کشور است
ناشناس۱۰۷۲۳۲۸۱۲:۱۱:۴۴ ۱۳۹۸/۶/۸
حشمت الله خان دفاع شمااز کارنامه دولت در مذاکرات برجامی فراموش ناشدنی است آدم خوبه با داشتن مسئولیت منتقد باشه.
ناشناس۱۰۷۲۳۴۴۱۲:۳۵:۱۰ ۱۳۹۸/۶/۸
هرکه بغیر خدا(کدخدا) امید ببندد ناامید خواهد شد و این یک سنت الهی است .
ناشناس۱۰۷۲۳۶۵۱۲:۵۸:۵۷ ۱۳۹۸/۶/۸
هیچکدام از دولتها عملکرد قوی نداشتند و ضعیف رو به پایین بودند. باید مسئولین و دولتمردان را مجبور کرد بیشتر در بین مردم زندگی کنند. مسئولین ما برج عاج نشین شده اند.
یک ایرانی فهیم ( شغل : کارگر ساده )۱۰۷۲۳۷۶۱۳:۰۷:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۸
خداشاهده من که اصلا حاضر نیستم که روحانی در کنار بنده عکس یادگاری بندازه . مگر که خودش فتوشاپ کنه .
ناشناس۱۰۷۲۳۹۱۱۳:۲۴:۰۰ ۱۳۹۸/۶/۸
دولت روحانی در زمینه اقتصاد اصلا چه کاری کرده تا کارنامه ای داشته باشد. واقعا اگر دولتی وجود نداشت به جایی بدتر از وضعیت کنونی میرسیدیم؟!
ناشناس۱۰۷۲۴۳۲۱۴:۰۴:۳۷ ۱۳۹۸/۶/۸
خود شماها هم به واسطه حضور همین دولت ضیعف تونستید قدرت پیدا کنید
ناشناس۱۰۷۲۴۳۳۱۴:۰۶:۰۳ ۱۳۹۸/۶/۸
امان از نزدیک شدن به انتخابات و ترس از رد صلاحیت شدن ها.
ناشناس۱۰۷۲۴۸۱۱۴:۵۰:۵۷ ۱۳۹۸/۶/۸
این سه گروه اصولگرا و اصلاح طلب و کارگزاران امتحان خود را پس دادند و دیگه باید جوانان بیان روحانی هم بسیار بد مدیریت کرد و در واقع تبخیر امید بود
ناشناس۱۰۷۲۴۸۸۱۵:۰۱:۴۹ ۱۳۹۸/۶/۸
روحانی مرد میدان اجرا نیست. رای دهندگان ایشان، اگر سابقه کار اجرایی از وی سراغ دارند، اعلام فرمایند. در سخنرانی ها معمولا به سمت اجرا نمیروند، یا از برجام و مذاکره سخن میگویند، یا از مقوله آزادی و ۰۰۰۰۰۰
سروش۱۰۷۲۴۹۹۱۵:۱۲:۵۰ ۱۳۹۸/۶/۸
میانگین رشد دو سه درصدی آخه شد کارنامه دولت ها که بخوایم این دولت رو مقایسه کنیم اونا بدتر بودن این دولت یکم بدتر از اونا
ناشناس۱۰۷۲۵۳۶۱۵:۵۱:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۸
واقعیت زندگی مردم بدبختی فقر بیکاری گرسنگی چیزی نیست و در شدیدترین شرایط بسر میبرند تنها مسولان بیدرد مولتی میلیاردر از تحریمها سود میبرند
بیگی29۱۰۷۲۵۴۵۱۶:۰۰:۵۶ ۱۳۹۸/۶/۸
هیچ یک از دولت ها کارنامه قابل قبولی نداشته اند.
پرویز۱۰۷۲۵۷۳۱۶:۴۶:۳۷ ۱۳۹۸/۶/۸
کدومتون راه کار ارائه دادین از هر دو طرف.
ناشناس۱۰۷۲۶۳۳۱۷:۳۵:۴۸ ۱۳۹۸/۶/۸
فقط اقتصاد پس حوزه فرهنگ که کشف حجابها مراسمهای رقص و مواردبسیار و مشکلات ساخت وساز مسکن که تقریباً متوقف شد و...
ناشناس۱۰۷۲۶۴۷۱۸:۰۳:۵۰ ۱۳۹۸/۶/۸
در هر زمینه ای دولت ایشون ضعیف عمل کرد و واقعا نمره ی مطلقی که به دولت روحانی در مجموع میشه داد صفره هیچ توجه و نگاهی به نخبگان در این دولت نشد و سهم نخبگان از تصدی گری مناصب مهم و اثرگذار ناچیزه
ناشناس۱۰۷۲۶۹۸۱۸:۵۷:۳۹ ۱۳۹۸/۶/۸
نشستن به امید ورود سرمایه گذاران خارجی بزرگترین خصارت را به اقتصاد زد!
ناشناس۱۰۷۲۷۲۴۱۹:۵۴:۲۲ ۱۳۹۸/۶/۸
بنظر میرسه اصلا نیاز به سیستم حزبی نداریم. بلکه باید بصیرت مردم را بالا برد. نخبگان و روشنفکران متعهد و مسئولیت پذیر بشن تا حقایق برای مردم باز بشن
ناشناس۱۰۷۲۷۵۸۲۱:۰۱:۵۶ ۱۳۹۸/۶/۸
الان دیگه نون افتاد توی روغن انتقاد از روحانی؟
ناشناس۱۰۷۲۸۳۰۲۳:۱۳:۰۵ ۱۳۹۸/۶/۸
آقای روحانی ، رئیس جمهور محترم تا حالا خاک چند گلدان خانه اش را با بیلچه تعویض کرده و یا حتی یک شب تا صبح برای کاری بیدار مانده است ؟
ناشناس۱۰۷۲۸۳۱۲۳:۱۵:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۸
بهانه های واهی و داستان های حاشیه ای راه های فرار خوبی برای دولت جهت عدم پاسخگوئی به مطالبات مردم در مورد سوء مدیریت و غارت بیشتر ثروت آنها است .
ناشناس۱۰۷۲۸۶۳۰۰:۰۳:۲۳ ۱۳۹۸/۶/۹
بیرون گود نشستن و نظر دادن راحت هست.
ناشناس۱۰۷۳۲۱۲۱۰:۰۸:۳۸ ۱۳۹۸/۶/۹
آقای فلاحت دولت مقصر فقط؟ اسامی اصلی اختلاسیونو دولت باید معرفی کنه؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  25. با انواع شیوه‌های اعدام در دنیا آشنا شوید

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

      پربحث‌های هفته

      1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

      2. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

      3. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

      4. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

      5. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

      6. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

      7. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

      8. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

      9. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

      10. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

      11. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

      12. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

      13. ادعای حسنی و رفتار اموی!

      14. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

      15. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

      16. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

      17. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

      18. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

      19. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

      20. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

      21. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

      22. روز قدس باید به زلزله سیاسی علیه صهیونیست‌ها تبدیل شود

      آخرین عناوین