نامه توکلی به لاریجانی: نمایندگان متهم به فساد را از ورود به مجلس منع کنید

گروه سیاسی الف،   3980605111 ۴۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

احمد توکلی رئیس هیات مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه ای از رئیس مجلس خواست با اصلاح فوری آیین نامه داخلی مجلس، متهمان به فساد و خیانت را تا محکومیت یا برائت، از ورود به خانه ملت منع کند.

نامه توکلی به لاریجانی: نمایندگان متهم به فساد را از ورود به مجلس منع کنید

به گزارش الف متن این نامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر ارجمند جناب دکتر علی لاریجانی
رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

درباره نماینده ابهر و نماینده زنجان که اخیرا بازداشت شده بودند و موضع‌گیری جنابعالی، دیده بان شفافیت و عدالت نکات زیر را در خور توجه شما و سایر نمایندگان محترم می‌داند:

۰۱- هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان بر اساس قانونی تشکیل شده است که فلسفه تصویب آن در خود آن ذکر شده است. فلسفه تصویب آن قانون، حفظ شأن و منزلت نمایندگان و نظارت درباره امور دوران نمایندگی بود. بدین معنا که اگر نماینده‌ای تخلف کرد با جدا ساختن وی از جمع نمایندگان و اعمال مجازات قانونی درباره‌ وی، شأن و منزلت کل نمایندگان را حفظ کنند؛ نه آنکه برای نمایندگان متهم، شأن و منزلت قائل شوند.

۲- تذکر جنابعالی مبنی بر اینکه بازداشت دو نماینده، نباید موجب هتک حرمت همه مجلس شود موضع حقی است، ولی مقدمات و مقارناتی بوده و هست که باعث انتقاد از مجلس شده است. اینکه شما هم وساطت کنید که ۲ بازداشتی تا رسیدگی قضایی آزاد شوند، حتی اگر تاثیر در مبلغ وثیقه نگذاشته باشد، باز در شأن رئیس مجلس نیست. آیا صلاح است رئیس مجلس برای دو نماینده‌ای توصیه کند که از یک سال پیش از آن، از اتهامات کثیف مالی آن دو باخبر بوده است؟ دو نماینده‌ای که با اعمال نفوذ به نفع مجرمان خائن و اخلال‌گر در بازار خودرو شریک در جرمشان هستند و با دادن کارت بانکی خود به آن دو اخلال‌گر، اجازه دادند آن دو مجرم با دارایی آنها (از کجا آورده بودند؟) سوداگری و اخلال در بازار سکه و طلا را نیز انجام دهند تا بر ثروت حرام دو طرف بیفزایند.

۳- کار هیئت نظارت بر نمایندگان شگفت‌آور بود. نایب رئیس محترم هیئت نظارت با اشاره به نامه دادستان وقت تهران به جنابعالی که حاکی از سوءاستفاده از موقعیت سیاسی و اعمال نفوذ بازداشت‌شدگان به نفع چند چپاول‌گر منافع مردم در بازار خودرو بود، قضاوت هیئت نظارت را چنین گزارش می‌کند که «اقدامات آن نمایندگان خارج از مصادیق ایفای وظیفه نمایندگی تشخیص داده نشده است»! (۱۶/۱۱/۹۷)

۴- مسئله مشارکت دو نماینده بازداشت‌شده در سوداگری طلا نیز مطرح است که دادستان وقت تهران به اطلاع جنابعالی رسانده بود. ما مطلع هستیم که جناب‌عالی در حاشیه نامه نوشته‌اید که مسئله روشن‌تر از آن است که نظر هیئت را احتیاج داشته باشد. حق با شما بود ولی عجیب است که درباره آن دو خائن توصیه کردید و اعضای هیئت نظارت به آن تشخیص شگفت‌آور رسیدند.

۵- در یکی دو سال گذشته مواضع مشابه ولی رقیق‌تر به جانبداری از نمایندگان توهین‌کننده به ماموران در حین خدمت، از هیئت نظارت دیده شده است.

۶- یکی از سنن پسندیده در کشورهای غربی این است که وقتی مسئولی متهم به فساد مالی می شود بلافاصله استعفا می‌دهد یا وادار به استعفا می‌شود سپس رسیدگی آغاز می‌گردد. کنار گذاشتن فوری متهم از سمتش، لااقل سه نتیجه ارزشمند دارد: یک) فردی که صلاحیتش زیر سوال می‌رود امانتی در دستش باقی نمی‌ماند. دو) اگر فردی که متهم به خیانت مالی است در موضع قدرت باشد برای از بین بردن اسناد مربوط یا جعل اسناد تازه یا لابی بین صاحبان قدرت تواناتر است و ممکن است سیر رسیدگی قضایی را مخدوش سازد. سه) متهم به‌محض ورود اتهام به او، باید به همان نسبت، مجازات آبرویی ببیند تا همگنانش نیز از موضع تهمت بپرهیزند. متاسفانه اینجا متهم صاحب قدرت طلبکار می‌شود و به مجلس بر می‌گردد و برای سرنوشت مردم که گاهی با یک رای این ور و آن ور می‌شود، رأی می‌دهد! اگرچه آیین‌نامه در این باره ساکت است ولی جنابعالی قدرت فضاسازی برای جلوگیری از این وقاحت را داشته‌اید و ای کاش از آن استفاده می‌کردید. حالا با این سیر مسئله‌دار بهتر نیست به جای ملامت منتقدان و حتی مغرضان، زمینه‌های انتقاد و غرض‌ورزی را کاهش دهید؟

مشکل از آنجا پیدا شده است که قانون در باره سلب صلاحیت از نمایندگان پس از تصویب اعتبارنامه ساکت است و نظارت به گروهی از خود نمایندگان سپرده شده که دچار تعارض منافع هستند. کار باید به ناظری بیرونی واگذار شود که نه‌تنها اختیار تعلیق عضویت بلکه صلاحیت سلب عضویت نماینده را هم به‌طور کاملا شفاف، داشته باشد. بند ۱۳ سیاست‌های کلی انتخابات نیز صراحتا به این نقیصه اشاره دارد. با توجه به این که در دوران صدارت جنابعالی طی سه دوره، مکرراً اصلاح آیین‌نامه به فوریت انجام شده است، دیده‌بان شفافیت و عدالت پیشنهاد می‌کند در طرح یک فوریتی آیین‌نامه را اصلاح فرمایید تا بتوانید متهمان به فساد و خیانت را تا محکومیت یا برائت، از ورود به خانه ملت باز دارید. اصل هشتادوششم قانون اساسی، حکمی مترقی برای حفاظت از نمایندگان مردمی و حق‌طلب در برابر اصحاب قدرت است، نه کسانی که از قدرت امانتی مردم، علیه منافع مردم سوءاستفاده می‌کنند. بلکه بر اساس فرهنگ قضایی و سیاسی اسلام، حق این است که قوه قضائیه باید با آنها شدیدتر از افراد عادی برخورد کند. پیشنهاد دوم دیده‌بان به جنابعالی این است که به عنوان رئیس قوه مقننه از قوه قضائیه بخواهید به این فرهنگ علوی عمل نماید.

احمد توکلی

رئیس هیئت‌مدیره سازمان مردم‌نهاد
دیده‌بان شفافیت و عدالت
۱۳۹۸/۰۶/۰۵

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۶۸۰۶۷۱۴:۱۱:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۵
در عجبم از مجلسی که از نمایندگان فاسد حمایت می کند البته مجلس اصلاح طلب بهتر از این نمیشه !
ناشناس۱۰۶۸۲۹۸۱۵:۵۷:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۵
زنده باشی دکترتوکلی عزیز __________ اختاپوس‌ها در حال جان‌کندن هستند امیدواریم شاهد نابودی کاملشان باشیم
ناشناس۱۰۶۸۴۰۴۱۶:۵۳:۲۵ ۱۳۹۸/۶/۵
20 میلیارد تومان وثیقه از کجا تامین شده قوه قضاییه این موضوع را هم رسیدگی کند
ناشناس۱۰۶۸۴۳۶۱۷:۱۰:۲۶ ۱۳۹۸/۶/۵
کامنت های خبر های داغ را بیشتر و زودتر منتشر بفرماییدسپاس
علی۱۰۶۸۳۱۰۱۶:۰۱:۳۱ ۱۳۹۸/۶/۵
اون دو نماینده که از طیف اصولگرا هستند
ناشناس۱۰۶۸۳۹۶۱۶:۴۸:۱۰ ۱۳۹۸/۶/۵
چه فرقی میکنه؟ وقتی کسی فریب عثلاهاط‌ی‌ها رو میخوره ، دیگه اصلاح‌ناپذیر میشه همه باید مراقب باشن گول شیطان رو نخورن
ناشناس۱۰۶۸۸۱۱۲۳:۴۳:۱۵ ۱۳۹۸/۶/۵
یکی از آن دو نماینده اصلاح طلب میباشد.
ناشناس۱۰۶۸۳۶۶۱۶:۳۵:۳۷ ۱۳۹۸/۶/۵
دیده بان شفافیت و عدالت تنها سمنی که هیچ صنمی با هیچ یاسمنی ندارد و شفاف و واضح حقایق را پیگیری و فساد ها را بر ملا میکند
ناشناس۱۰۶۸۷۷۱۲۲:۵۶:۲۳ ۱۳۹۸/۶/۵
در فقه اسلامی متهم کسی است که جرمش اثبات نشده و تا زمانی که جرمش اثبات نشده همانند احاد مردم از حقوق و مزایای عادی برخوردار هست و شان و ابروی او همانند افراد بی گناه و سالم جامعه هست . در حالی که مجرم کسی است که جرمش در دادگاه صالح محرز شناخته شده و باید متناسب با جرمش مجازات بشه .
ناشناس۱۰۶۸۰۶۹۱۴:۱۱:۳۲ ۱۳۹۸/۶/۵
یک دفعه بگید مجلس رو تعطیل کنند دیگه. آخه اگه نمایندگان ... اجازه ورود نداشته باشند که جلسات به حد نصاب نمی رسه.
ناشناس۱۰۶۸۳۴۴۱۶:۱۹:۵۵ ۱۳۹۸/۶/۵
اگر در چین کمونیست بود بعد از دادگاه و در صورت محکومیت جلوی همان مجلس به دار مجازات اویخته میشدند
ناشناس۱۰۶۸۳۹۸۱۶:۴۸:۵۰ ۱۳۹۸/۶/۵
الان اینا نماینده ی مردمند. اخراجشون که برای مردم بیشتر سودمنده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شهروند۱۰۶۸۵۰۳۱۸:۱۶:۰۵ ۱۳۹۸/۶/۵
باید نصف نمایندگان رو به مجلس راه ندن
ناشناس۱۰۶۸۰۸۴۱۴:۱۹:۰۴ ۱۳۹۸/۶/۵
هرکس از نمایندگان فاسد حمایت می کند به احتمال زیاد خود نیز فاسد است .
ناشناس۱۰۶۸۴۱۴۱۶:۵۶:۴۷ ۱۳۹۸/۶/۵
همین طور است
پیر پالان دوز طرقبه و قصبات۱۰۶۸۴۳۱۱۷:۰۸:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۵
این سنت خداست که بواسطه این دو نماینده عده دیگری هم که از انها حمایت کردند تشت رسوایشان بر ملا شود
عباس۱۰۶۸۰۹۴۱۴:۲۲:۲۸ ۱۳۹۸/۶/۵
جناب آقای توکلی شما که طرفدار قانون و قانونمداری هستید، چرا به نمایندگانی که هنوز قوه قضائیه فساد آنها را مشخص نکرده است، تهمت فساد میزنید؟ لااقل صبر میکردید که دو ارگان مسئول (قوه قضائیه و مجلس) نظر خود را بدهند
ناشناس۱۰۶۸۱۰۱۱۴:۲۷:۲۹ ۱۳۹۸/۶/۵
اومدن دوباره این دوتا به مجلس، آبرو ریزی بزرگی
ناشناس۱۰۶۸۱۶۲۱۴:۵۰:۳۷ ۱۳۹۸/۶/۵
آن نماینده ای هم که در گمرک به مامور آن اداره ناسزا گفته بود و البته دوربینها نشان داده بودند که سوار بر لکسوس شخصی که در کار واردات ماشین بوده است، به آن اداره رفته بود، نیز باید مورد بازخواست قرار گیرد.
علی۱۰۶۸۱۷۸۱۴:۵۷:۵۶ ۱۳۹۸/۶/۵
جناب توکلی ظاهرا فراموش کرده اند که اینجا ایران است و مقایسه آن با کشور های غربی قیاس مع الفارق است.
آزاده۱۰۶۸۱۸۴۱۵:۰۲:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۵
شخص و نهادی که حامی و حمایت کننده و همینطور پشتیبان چه بصورت مستقیم چه بصورت غیر مستقیم شریک جرم تلقی میشن
علیرضا۱۰۶۸۱۹۰۱۵:۰۶:۲۱ ۱۳۹۸/۶/۵
به خدا قسم این مجلس فقط بیت المال رو حروم میکنه و بود و نبودش هیچ تاثیری رو کشور نداره
ناشناس۱۰۶۸۲۸۸۱۵:۵۲:۵۴ ۱۳۹۸/۶/۵
به نظر من نبودش تاثیر مثبت داره
ناشناس۱۰۶۸۲۰۶۱۵:۱۳:۰۰ ۱۳۹۸/۶/۵
واقعا از آقای لاریجانی در شگفتم !! انسان ها این جور مواقع خودشون را نشون میدهند
رسول۱۰۶۸۲۷۰۱۵:۴۳:۰۷ ۱۳۹۸/۶/۵
واقعا اومدنشون به مجلس فاجعس
هموطن۱۰۶۸۲۹۵۱۵:۵۶:۱۷ ۱۳۹۸/۶/۵
خداوند بهترین پاداشها را به خاطر این حق گویی بخصوص بند آخر که مجازات فوق العاده تر از مردم عادی داشته باشند را به شما آقای توکلی عنایت فرماید و فرزند مرحومتان را علو درجه عنایت کند انشاالله
من۱۰۶۸۳۰۶۱۶:۰۰:۲۶ ۱۳۹۸/۶/۵
یعنی قوه قضائیه اینارو بیخودی گرفت؟؟
علی 671۱۰۶۸۳۶۵۱۶:۳۴:۰۲ ۱۳۹۸/۶/۵
آقای توکلی این ها تا می توانند کار ها را ماست مالی می کنند .دفاع تمام قد نایب رئیس را دیدیم .اینها عصاره مردم هستند .وای به ما
ناشناس۱۰۶۸۳۹۳۱۶:۴۷:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۵
اره والا شرم آوره. اینا نماینده ملت هستند یا نماینده جیب خودشون. قباحت داره الان دقیقا تو مجلس چه کاری انجام میدند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۰۶۸۴۲۹۱۷:۰۶:۴۷ ۱۳۹۸/۶/۵
اگر اين دو نماينده از مجلس اخراج نشوند نشان دهند ضعف قوانين كشور وحمايت از خلافكاران است
ناشناس۱۰۶۸۴۶۹۱۷:۴۳:۵۱ ۱۳۹۸/۶/۵
مردم !موقع رأی دادن باید آگاه سازی و ارشاد بشن که به هر کسی رأی ندهند!
ناشناس۱۰۶۸۴۹۳۱۸:۰۹:۱۳ ۱۳۹۸/۶/۵
حقوق یک نماینده در کل دوره نمایندگی اش چقدر است؟ وقتی یک نماینده چند میلیارد خرج می کنه که بره توی مجلس، این پول را چگونه باید برگردونه؟ وقتی انتخابات ما شفاف نیست هر کاری کنیم این مشکلات دوباره شکل می گیره. امسال یک انتخابات دیگر داریم اگر برای این انتخابات فکری نشه دوباره یک تعداد نماینده خواهیم داشت که از اینها هم بدتر خواهند بود
اصفهانی املی۱۰۶۸۵۰۴۱۸:۱۶:۰۶ ۱۳۹۸/۶/۵
جناب توکلی واقعا حرفی را بعنوان اینکه کامنت بگذارم نداشتم بسیار متین ومنطقی اشتباه رییس مجلس را گوشرد فرموده اید وبنظرم اقای لاریجانی سنگین تر هست دیگر ازپست سیاسی کناربرود وکناررفتن ایشان مثل این میماند ورزشکاری دراوج قدرت زمین ورزش راببوسد وکناربرود
ناشناس۱۰۶۸۵۲۱۱۸:۳۳:۰۸ ۱۳۹۸/۶/۵
مجلسی جدید وتاریخی بسازیم اسفند ماه انشالله
حامد۱۰۶۸۵۲۷۱۸:۳۶:۱۱ ۱۳۹۸/۶/۵
اونوقت مجلس از اکثریت خواهد افتاد .
ناشناس۱۰۶۸۵۶۲۱۹:۰۰:۰۸ ۱۳۹۸/۶/۵
خود توکلی اگر رئیس مجلس بود همچین کاری میکرد؟
نجیبی۱۰۶۸۵۶۸۱۹:۰۴:۳۲ ۱۳۹۸/۶/۵
نگارش این بیانیه و تذکر جناب آقای دکتر توکلی نشان میدهد هنوز هم عده ای دلسوز و پیگیر مسائل و معضلات جامعه هستند و با بی تفاوتی در برخورد با مشکلات در جامعه بیگانه اند .
ناشناس۱۰۶۸۶۰۳۱۹:۳۴:۴۵ ۱۳۹۸/۶/۵
واقعا جای اقای دکتر توکلی تو مجلس خالیه.
ناشناس۱۰۶۸۶۰۴۱۹:۳۵:۳۲ ۱۳۹۸/۶/۵
شیر مادرت حلالت باشد...
ناشناس۱۰۶۸۷۳۰۲۲:۱۵:۵۹ ۱۳۹۸/۶/۵
به امید روزی که مبارزه با فساد ورای مصونیت های سیاسی و کاپیتولاسیونهای داخلی باشد و اسلام واقعی و ناب محمدی بیش از این خدشه دار نشود.و ملیت و تمامیت ایران بیش از این به حراج گذاشته نشود.
ناشناس۱۰۶۸۷۴۷۲۲:۳۰:۱۷ ۱۳۹۸/۶/۵
متاسفانه آقای لاریجانی بد ضربه ای با این کارش به مجلس زد هر چند که این مجلس خودش بی خاصیت بود. باعث تمسخر هم شد.
ناشناس۱۰۶۸۷۶۱۲۲:۴۶:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۵
سعی کن سنگ کوچکی باشی برای ترازوی نا میزان عدالت ویانقط ای نباشی برروی ذلالت بجای دلالت.
ناشناس۱۰۶۸۸۰۷۲۳:۴۰:۵۷ ۱۳۹۸/۶/۵
یک فیلسوف مسلمان که به غرب سفر کرده بود می نویسد من در کشورهای مسلمان، مسلمان دیدم ولی اسلام ندیدم. در کشور های غربی مسلمان ندیدم ولی اسلام را دیدم. همین مسئله که در غرب افراد متهم به فساد مالی استعفا می دهند و یا وادار به استعفا می شوند گویای این مسئله هست.
حسین۱۰۶۸۸۵۳۰۰:۲۷:۵۹ ۱۳۹۸/۶/۶
مردم تردید دارند این دوره درانتخابات شرکت کنند چون می‌ترسند نمایندگانی که انتخاب می کنند چون به مجلس درآیند مفسد وخیانت کار از آب درآیند
مهدی۱۰۶۸۸۷۷۰۱:۰۶:۲۲ ۱۳۹۸/۶/۶
نمایندگان فاسد و حامیان آنها را اعدام کنید.
ناشناس۱۰۶۸۹۱۱۰۲:۱۴:۰۲ ۱۳۹۸/۶/۶
درود خدا بر شما اقای توکلی عزیزحسین یا حسین
ناشناس۱۰۶۸۹۹۲۰۷:۵۴:۴۸ ۱۳۹۸/۶/۶
آقای توکلی حرف درستی زده . اگر برای مجلس حرمتی از از قداست انسانهایی است که درست کار کرده اند . تا زمانی که وضعیت اتهام این نماینده ها روشن نشده اگر لاریجانی نگران قداست مجلس است نباید حرمت سایر نمایندگان را بخاطر چند نفر به خطر بیاندازد .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    12. کمی دیر نیست؟

    13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

    24. اسراییل چه باید بکند؟ 

    25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

    پربحث‌های اخیر

      پربحث‌های هفته

      1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

      2. این صدای اقتدار ایران است ...

      3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

      4. وحدت ملی با وعده صادق

      5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

      6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

      7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

      8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

      9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

      10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

      11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

      12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

      13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

      14. اسراییل چه باید بکند؟ 

      15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

      16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

      17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

      18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

      19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

      20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

      21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

      22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

      23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

      24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

      25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

      آخرین عناوین