نمایش برترین روبات‌های جهان در چین

گروه فناوری الف،   3980605062

چین یکی از کشورهای پیشتاز در حوزه فناوری بویژه علوم روباتیک است و برای پنجمین سال متوالی میزبان کنفرانس جهانی روباتیک در پکن شد تا نوآوری‌های جهان در حوزه علوم روباتیک را به نمایش درآورد. چین سالانه میلیاردها دلار برای توسعه سرویس‌های روباتیک هزینه می‌کند و در این کنفرانس نیز با روبات‌های ویژه خود خوش درخشید.

نمایش برترین روبات‌های جهان در چین

به گزارش ایران، پنجمین کنفرانس جهانی روبات ها(WRC2019) که از 20 اوت آغاز به‌کار کرد و دیروز به‌کار خود پایان داد، موفق به جذب بیش از 4هزار و 500 فعال حرفه‌ای حوزه روباتیک شد و 200میهمان از 22کشور جهان نیز آخرین پیشرفت‌های خود را در زمینه روبات‌ها و علوم وابسته به آن با دیگران به اشتراک گذاشتند.

 در دل این کنفرانس که با شعار «اکوسیستم هوشمند برای عصر نوین» برگزار شده، 4مسابقه و تعدادی نمایشگاه گنجانده شده و بازدیدکنندگان با آخرین دستاوردها و محصولات نوین حوزه فناوری در جهان آشنا شدند.

این نمایشگاه که در آن، آخرین محصولات در حوزه اتوماسیون و علوم روباتیک به نمایش گذاشته شد، برای نخستین بار در سال 2015 آغاز به‌کار کرده و تا سال 2018، چهار بار در پکن برگزار شد و حالا پنجمین دوره این کنفرانس، با اعتبار ویژه‌ای برپا شده و بیش از 40هزارنفر جذب آن شدند.

«شیائولان» معاون مؤسسه برگزار‌کننده این رویداد گفت: کنفرانس ما بیشتر بر روبات‌های صنعتی تمرکز دارد اما سایر روبات‌ها هم در آن نمایش داده می‌شوند. وی ادامه داد: روبات‌ها که پیش از این بیشتر برای مونتاژ یا حمل وسایل به کار گرفته می‌شد حالا به لطف تجهیز به فناوری هوش مصنوعی، بسیار باهوش‌تر شده و می‌توانند از پس شغل‌های بزرگ و پیچیده در حوزه‌های مختلف ازجمله سلامت، ساخت و ساز و زندگی روزمره برآیند. به هرحال محققان معتقدند که هسته تکنولوژی‌ها نیاز به تغییر و پیشرفت دارند و سناریوهای کاربرد آنها نیز باید توسعه یابد.

وی یادآور شد: از کشورهایی که آنها را می‌توان پای ثابت هر 5 دوره این کنفرانس در چین دانست می‌توان به امریکا، چین، آلمان، ایتالیا، کانادا، کره و سوئیس اشاره کرد.

نمایش روبات‌های مطرح در چین

امسال در کنفرانس جهانی روبات‌ها در پکن، بیش از 700 روبات و ماشین‌آلات صنعتی با بیش از 21 کاربرد صنعتی به نمایش درآمد و تکنولوژی‌های روباتیک جدید در حوزه‌های مختلف ازجمله پزشکی، لجستیک هوشمند و همچنین روبات‌های چندپا، آتش‌نشان، اسباب بازی، روبات‌های شناگر، روبات‌های جراح و... به نمایش درآمدند.

یکی از شگفتی‌های بخش نمایشگاهی این کنفرانس، پرنده روباتیک هوشمند SmartBird بود که این روبات توسط کمپانی آلمانی Festo طراحی شده است. محققان برای ساخت این روبات درواقع از نحوه پرواز و همچنین آناتومی بدن مرغ دریایی الهام گرفته‌اند به همین دلیل هم بال‌های این پهپاد پرنده در زمان پرواز، درست مانند بال‌های مرغ دریایی حرکت می‌کند. به بیان دیگر این پهپاد پرنده دقیقاً بال زدن واقعی مرغ دریایی را تقلید می‌کند.

این پرنده هوشمند همچون یک پهپاد فوق‌العاده سبک است چرا که از جنس فیبر کربنی ساخته شده و می‌توان آن را نمونه مسلم مصرف بهینه انرژی دانست. SmartBirdهمچنین بسیار هوشمند است و واکنش‌هایی سریع دارد چرا که با بهترین آئرودینامیک ممکن ساخته شده است بنابراین می‌تواند اوج بگیرد، پرواز کند و با نیرویی مناسب به زمین بنشیند.

نیروی محرکه مورد نیاز برای بالا رفتن این پهپاد پرنده که دارای حدود 23وات انرژی است، تنها با بال زدن پرنده تأمین می‌شود. اگر بخواهیم به مصرف بهینه انرژی توسط این پرنده روباتیک اشاره کنیم باید گفت که این رقم، معادل یک دوم نیرویی است که برخی از لپ تاپ‌های فعلی موجود در بازار مصرف می‌کنند. SmartBird حدود 450 گرم وزن دارد و البته فاصله بین دو بال این روبات پرنده، به حدود 2 متر می‌رسد.

از شگفتی‌های این روبات پرنده این است که با توجه به مصرف کم انرژی، می‌تواند با کمک یک باتری قابل شارژ لیتیومی تا حدود 20دقیقه در هوا پرواز کند. توالی بال زدن این پرنده روباتیک و چرخش آن نیز تنها چند میلی ثانیه طول می‌کشد به همین دلیل هم شرایط مناسبی برای ایجاد جریان هوا در زیر بال‌های پرنده روباتیک ایجاد می‌کند که همگی این موارد سبب می‌شوند پرنده روباتیک با موفقیت پرواز کند.

پاسخ دندان شکن چین به امریکا

چین و امریکا در این کنفرانس نیز جنگ سرد خود را فراموش نکردند و محققان این کشور به فعالان عرصه روباتیک در امریکا پاسخی دندان شکن دادند. کمپانی روباتیک امریکایی بوستون پیش از این، دو روبات چهارپا(robo-dog) با نام‌های Big Dog و Spotساخته بود که حرکت آنها شبیه به سگ‌ها بود و حالا کمپانی چینی Unitree Robotics به این کمپانی نشان داد که می‌تواند قدرتمندتر ظاهر شود.

این کمپانی یک روبات مشابه روبات‌های امریکایی با نام Laikago یا Laika Dogعرضه کرد. این روبات 0.56 مترطول دارد و می‌توان آن را در یک چمدان جا داد، همچنین 22کیلوگرم وزن دارد و پس از شارژ کامل می‌تواند تا 2یا 3ساعت بدود بدون اینکه انرژی آن تمام شود.

دستکش‌های روباتیک توانبخشی نیز بخش دیگری از روبات‌های حاضر در این نمایشگاه در حوزه پزشکی بودند که توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را جلب کرد. از دیگر روبات‌های جالب توجه این رویداد می‌توان به UR5e اشاره کرد که می‌توان از آن در رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها بهترین بهره را گرفت چراکه انگشتانی کاملاً مشابه انسان دارد براحتی می‌تواند لیوان‌ها یا ظروف غذا را جابه جا کند و توانایی حمل و نقل 5کیلوگرم بار را نیز دارد.

Gree هم یک روبات موزیسین بود که با نواختن پیانو بازدیدکنندگان را سرگرم کرد. از دیگر شگفتی‌های کنفرانس جهانی روبات‌های چین می‌توان به روبات انسان نمای Ubtech و همچنین یک روبات خطاط اشاره کرد. یک روبات هوشمند با نام Chuangze smart robotهم که با صورتی بسیار جالب و عینک، در این کنفرانس مورد توجه قرار گرفت دارای یک صفحه نمایش است و اخبار مربوط به رئیس جمهوری چین را به نمایش درآورد.

سهم 8.6میلیاردی چین از بازار روباتیک جهان

علوم روباتیک امروزه در جهان جایگاه ویژه‌ای دارد و طبق گزارش صنعت روبات چین 2019 که در این کنفرانس منتشر شد، انتظار می‌رود ارزش بازار روبات‌های جهان در سال 2019 به حدود 29.41میلیارد دلار برسد که سهم چین از این بازار، 8.68 میلیارد دلار است.

همچنین در این گزارش آمده است پکن با بیش از 400 کمپانی مربوط به روبات‌ها، در سال 2018 حدود 10میلیارد یوآن معادل 1.4میلیارد دلار درآمدزایی داشته است و انتظار می‌رود که این رقم تا سال 2021 از مرز 12میلیارد یوآن بگذرد چرا که روبات‌ها دیگر نقش حمایتی برای صنایع دارند و در حال پیشرفت هستند.

در ادامه گزارشی که در پکن منتشر شد آمده است، صنعت روبات چین در 5سال گذشته، بیش از نرخ متوسط جهانی رشد داشته است و امسال به 8.68میلیارد دلار رسیده چرا که پکن از مراکز پژوهشی و تحقیقی R&D، سرویس‌های تکنولوژی مربوط به توسعه روبات‌ها استفاده زیادی می‌برد.

امروزه روبات‌ها در چین بازار پهناوری دارند و به یمن رشد انفجاری صنایع پیشرفته و تقاضای بالای مردم، کاربردهای روبات‌ها نیز دستخوش تغییر و تحول شده و همین موضوع زمینه ساز رشد بالای صنعت روباتیک در چین بویژه پکن شده است.

در پایتخت چین به‌دلیل تلاش برای سازماندهی بازی‌های المپیک زمستانی 2022 به روبات‌ها میدان بیشتری داده شده است تا بتواند در تأمین امنیت عمومی، کاربردهای صنعتی، زندگی روزمره مردم، آموزش، سلامت و... نقش پررنگ تری ایفا کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  13. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  14. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

  15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  12. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین