سخنان نصرالله معادلات تل‌آویو را به هم زد؟

گروه جهان الف،   3980605038 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

صهیونیست‌ها که مدت ها خود را برای حمله‌ای چند جانبه به مقاومت آماده می‌کردند به ناگاه حمله به نوار غزه را آخرین گزینه ذکر کرده و از حمله خودداری کردند.

سخنان نصرالله معادلات تل‌آویو را به هم زد؟

بررسی وقایع و شرایط موجود در فلسطین

در پی ادعای صهیونیست ها مبنی بر شلیک چهار موشک به سمت شهرک های اطراف نوار غزه، ارتش رژیم صهیونیستی سامانه دفاع موشکی، موسوم به گنبد آهنین را در تمام سرزمین های اشغالی از شمال تا جنوب مستقر کرد. این در حالی بود که ارتش رژیم صهیونیستی طی بیانیه ای از شلیک سه موشک از نوار غزه خبر داد و مدعی شد سامانه دفاع موشکیِ گنبد آهنین دو موشک را هدف قرار داده است. بنیامین نتانیاهو با رقیب انتخاباتی خود، بنی گانتس که رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی بود جلسه ای برای بررسی اوضاع امنیتی تشکیل داد.

موضع گیری نرم کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی

در پی اعلام این اخبار، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی جلسه فوق العاده تشکیل داد. این جلسه صبح دوشنبه تشکیل شد و چهار ساعت به طول انجامید. با آنکه از جزئیات این جلسه چیزی در رسانه ها منعکس نشد، اما دو وزیر رژیم صهیونیستی طی اظهاراتی به بخشی از موضوعات مطرح شده در این جلسه اشاره کردند.

یوآوف گالانت، طی اظهاراتی گفت: اسرائیل همه گزینه های ممکن را پیش از ورود به حمله نظامی همه جانبه به غزه به کار خواهد گرفت با این تأکید که جنگ گزینه آخر خواهد بود. حماس خواستار تشدید اوضاع نیست اما طرف های دیگری هستند که با آتش بازی می کنند. ما نباید دست به تهور بزنیم بلکه باید پیش از هر عملیاتی زمان و شرایط مناسب را بررسی کنیم. او در مورد جبهه شمالی گفت: اسرائیل باید تهدیدات سوریه، لبنان و ایران را جدی بگیرد و نباید اجازه دهد ایران در سوریه حضور داشته باشد.

عمیر اوحانا، وزیر دادگستری نیز با اشاره به اینکه دولت، اوضاع جبهه غزه را با دقت و جدیت و با در نظر گرفتن شرایط مدیریت می کند، گفت: دولت اسرائیل راه حل جادویی برای توقف شلیک موشک از نوار غزه ندارد. او گفت بعید است اسرائیل در موقعیت کنونی به مقابله نظامی با حماس روی آورد.

از سوی دیگر یووال اشتاینیس، وزیر نیرو و امور استراتژیک حملات رژیم صهیونیستی در جبهه های مختلف را بخش بیرونی کوه یخی تعبیر کرد که زمانی که لازم باشد گسترش خواهد یافت. او مدعی شد سیاست پاسخ گویی اسرائیل به حملات تغییر نکرده است. او تهدید کرد اگر شلیک موشک ها متوقف نشود پاسخ رژیم صهیونیستی شدید خواهد بود و هرگاه لازم باشد عملیاتی نظامی گسترده و همه جانبه ای انجام خواهد شد.

سفر هیئت حماس به مصر

عصر روز دوشنبه هیئتی از حماس به مصر رفت تا با مقامات دستگاه امنیتی مصر دیدار کند. رسانه های فلسطینی اعلام کردند، جنبش جهاد اسلامی نیز به زودی به این هیئت خواهد پیوست. رسانه های رژیم صهیونیستی مدعی شدند این رژیم از طریق مصر، پیام تهدیدی را در خصوص شلیک موشک از نوار غزه به سرزمین های اشغالی به حماس فرستاده است در حالی که رسانه های فلسطینی از سفر عادی هیئت حماس برای بررسی چند پرونده مختلف در مصر خبر دادند.

تحلیل دیدگاه دولت نتانیاهو

بررسی اظهارات سه نفر از وزیران کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی نشان می دهد صهیونیست ها در مقطع کنونی به دنبال تشدید اوضاع در نوار غزه نیستند چرا که به هیچ وجه قصد ندارند به نوار غزه حمله کنند. حال سؤال اینجا است که چرا صهیونیست ها که تا هفته گذشته از حمله حتمی به نوار غزه خبر می دادند و یگان های نظامی آنها طی ماه های گذشته مانورهای مختلفی را اطراف نوار غزه برگزار کرده بود و خود را برای یک جنگ آماده می کرد حالا رسماً اعلام می کند قصد تشدید اوضاع و حمله به غزه را ندارد و جنگ آخرین گزینه خواهد بود. به این نکات باید حملات اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه، لبنان و عراق را بیفزاییم که همگی نشان از آمادگی آنها برای جنگی همه جانبه را نشان می دهد.

کلام نافذ سید حسن نصرالله

تمام معادلات رژیم صهیونیستی زمانی بر هم ریخت که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنانی که در سالروز پیروزی جنگ 33 روزه ارائه کرد رژیم صهیونیستی را با جدیت تهدید کرد. سید حسن نصرالله به سه نکته مهم اشاره کرد: اول، اینکه از این پس هر تجاوز هوایی با سرنگونی پرنده آن همراه خواهد بود. دوم، هر ضربه ای به اعضای مقاومت در هر کجا که باشد در لبنان پاسخ داده خواهد شد. سوم، آنکه موشک های مقاومت می تواند تمامی سرزمین های اشغالی از مرزهای لبنان و فلسطین در شمال تا ایلات در جنوب را در دایره شلیک خود دارد و هیچ نقطه ای از برد موشک های مقاومت خارج نیست.

این اظهارات از زبانی کسی که در ادبیات خود صهیونیست ها به صداقت مشهور است و گفته های او به «وعده صادق» تعبیر می شود جدی ترین تهدیدی است که می تواند علیه صهیونیست ها اعلام شود.

جمع بندی

صهیونیست ها براساس شواهد اولیه در حال آماده شدن برای حمله ای چند جانبه علیه مقاومت در چند نقطه بودند که یکی از این جبهه های نوار غزه بود حال با تهدیدات جدی سید حسن نصرالله  آنها خود را در آستانه یک درگیری جدی با مقاومت لبنان می بینند. نکته دوم که از عقب نشینی صهیونیست ها در حمله به نوار غزه قابل برداشت است این است که بخشی از طرح های رژیم صهیونیستی مربوط به جنوب لبنان و سوریه و بخشی از آن مربوط به حمله به نوار غزه بوده است. حال با تهدید سیدحسن نصرالله آنها طرح های خود را با خطری جدی روبرو می بینند که به شدت اهداف آنها را به خطر می اندازد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های دیروز

    پربحث‌های هفته

    1. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    2. روسفیدی «هنیه»

    3. فرار رو به جلوی نتانیاهو در واکنش به پاسخ ایران/ «بی بی»: حملات ایران را دفع‌کردیم

    4. موج نخست موشک‌های بالستیک ایران به اراضی اشغالی شلیک شد

    5. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    6. پایان جلسۀ شورای امنیت بدون صدور قطعنامه

    7. سفیر ایران به وزارت خارجه فرانسه دعوت شد

    8. مشاهده پهپاد شلیک شده به سمت رژیم صهیونیستی در کرمانشاه

    9. واکنش انگلیس به حمله پهپادی ایران علیه رژیم صهیونیستی

    10. آمریکا عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد  

    11. نتايج عمليات وعده صادق

    12. وزیر خارجه اردن: مسوولیت جلوگیری از افزایش تنش در منطقه برعهده اسرائیل است

    13. نیویورک‌تایمز: اسرائیل گزینه حمله تلافی‌جویانه به ایران را کنار گذاشته است

    14. اولین واکنش کاخ سفید به حمله هوایی ایران علیه رژیم صهیونیستی

    15. تماس تلفنی کامرون با امیرعبداللهیان؛ تاکید بر کاهش تنش‌ها

    16. فرانسه به حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل واکنش نشان داد

    آخرین عناوین