رونمایی از کتاب شرح نهج‌البلاغه اثر رهبر معظّم انقلاب/انس رهبر معظم انقلاب با نهج البلاغه از دوره جوانی

گروه اجتماعی الف،   3980604230

مسوول دفتر موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در قم گفت: رهبر معظم انقلاب از جوانی با نهج‌البلاغه مانوس بودند و سابقه این ارتباط به دهه 30 شمسی می‌رسد.

رونمایی از کتاب شرح نهج‌البلاغه اثر رهبر معظّم انقلاب/انس رهبر معظم انقلاب با نهج البلاغه از دوره جوانی

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید صلح میرزایی امشب در آیین رونمایی از سه جلد کتاب شرح نهج‌البلاغه اثر رهبر معظّم انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات مدرسه علمیه دارالشفاء با اشاره به ماموریت موسسه انقلاب اسلامی اظهار کرد: این موسسه وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای از سال 1381 آغاز به کار کرد و وظیفه اصلی آن جمع آوری اسناد مرتبط با رهبر معظم انقلاب، تدوین این آثار و نشر آثار ایشان است.

وی ادامه داد: خلاء نبود شعبه موسسه انقلاب اسلامی در قم احساس می‌شد و با توجه به ظرفیت وجود هزاران طلبه، مجموعه‌های پژوهشی، حضور طلبه‌های خارجی و نهادهای تبلیغی در این شهر، ایجاد شعبه موسسه انقلاب اسلامی در قم موجب گسترش ارتباطات دو سویه خواهد شد.

مسوول دفتر موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در قم افزود: ماموریت های این دفتر با عنایت بزرگان حوزه انجام می‌شود، 80 روز پیش دفتر موسسه در قم تاسیس شد و امیدوار هستیم که آینده روشنی پیش رو داشته باشد.

صلح میرزایی با اشاره به ارتباطات رهبر معظم انقلاب با با نهج‌البلاغه اظهار کرد: ایشان از جوانی با نهج‌البلاغه مانوس بودند و سابقه این ارتباط به دهه 30 شمسی می‌رسد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به جوانان بر انس گرفتن با نهج البلاغه تاکید دارند ادامه داد: بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص نهج البلاغه را می‌توان به چهار دسته تقسیم کرد که سه دسته از آن تبدیل به کتاب شد، ایشان در سال 1352 و سال 1353 تدریس و تفسیر نهج البلاغه برای دانشجویان و طلاب در شهر مشهد داشتند، ساواک به این جلسه درس حساسیت نشان داد و مقام معظم رهبری را دستگیر کرد، مباحث جلسه در یک جلد از شرح نهج البلاغه با عنوان منشور حکومت علوی، منتشر شده است.

مسوول دفتر موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در قم افزود: در سال 1359 در دوره ای که گروه های التقاطی به دنبال تحریف مفاهیم نهج‌البلاغه بودند، رهبر معظم انقلاب جلسات درسی در خصوص نهج‌البلاغه برای اعضای شاخه دانشجویی حزب جمهوری اسلامی برگزار کردند که مباحث این جلسات در قالب کتاب  نبوّت‌ها در نهج‌البلاغه منتشر شد.

صلح میرزایی با اشاره به کتاب راه روشن مدیران خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب از سال 1372 تا 1395 دیدارهایی با هیأت دولت در ماه مبارک رمضان داشتند و در این دیدارها به شرح بخش هایی از نهج‌البلاغه پرداختند و  مباحث دیدارها در کتاب راه روشن مدیران آمده است.

رونمایی از کتاب شرح نهج‌البلاغه اثر رهبر معظّم انقلاب اسلامی در قم

سه جلد کتاب شرح نهج‌البلاغه اثر آیت‌الله خامنه‌ای در قم رونمایی شد.

 آیین رونمایی از سه جلد کتاب شرح نهج‌البلاغه اثر رهبر معظّم انقلاب اسلامی آیت‌الله خامنه‌ای عصر امروز در سالن اجتماعات مدرسه علمیه دارالشفاء برگزار شد.

سخنران ویژه این مراسم آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه بود و شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری و آیت‌الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در آن حضور داشتند.  

سه جلد کتاب شرح نهج‌البلاغه اثر رهبر معظّم انقلاب اسلامی با عناوین نبوّت‌ها در نهج‌البلاغه(درس‌های سال ۱۳۵۹)، منشور حکومت علوی (درس‌های سال 1352 و 1353) و راه روشن مدیران (دیدارهای با هیأت دولت در ماه مبارک رمضان از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۹۵) است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  24. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

آخرین عناوین