افتتاح ایستگاه میدان محمدیه و بسیج در خط ۷ مترو

گروه اجتماعی الف،   3980604160 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

صبح امروز آیین افتتاح و بهره برداری ۸.۵ کیلومتر از بخش شرقی خط ۷ متروی تهران و ورود ۴ رام قطار شهری تولید داخل به ناوگان حمل و نقل عمومی با حضور معاون رئیس جمهور و شهردار تهران برگزار شد.

افتتاح ایستگاه میدان محمدیه و بسیج در خط ۷ مترو

به گزارش صداوسیما، محسن پورسیدآقایی در مراسم افتتاح ایستگاه‌های بسیج و میدان محمدیه در خط ۷ مترو که امروز با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و پیروز حناچی شهردار تهران برگزار شد، گفت: در زمان تعطیلی خط ۷ در سال ۹۶ بحث‌های بسیاری مطرح شد، اما در آن زمان به صراحت بیان کردم هیچ دلیلی جز ناامنی و تکمیل نبودن خطوط برای این تصمیم وجود ندارد. قصد سیاسی را نباید در کار مردم دخالت داد و ما از این امر پرهیز میکنیم.

وی با بیان اینکه امروز راه اندازی خطوط مترو با ایمنی کامل و سرفاصله استاندارد قطار‌ها انجام می‌شود، ادامه داد: تا قبل از تعطیلی خط ۷ در سال ۹۶، دو هزار میلیارد تومان برای ایجاد آن هزینه شده بود، اما از روزی که مجبور به تعطیلی این خط شدیم تا به امروز هزار میلیارد تومان دیگر هزینه شده است. باید بپذیریم که در کشور درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی با ابرقدرت‌های اصلی جهان هستیم و در این شرایط توسعه مترو با تکیه بر توان داخلی صورت گرفت. 

آقای پورسیدآقایی تصریح کرد: اقدامات زیربنایی در اغلب کشور‌ها در دوران سخت اقتصادی تعطیل میشود تا کشور امور جاری خود را بگذراند، اما ما باتکیه بر توانایی‌های داخل کشور توانستیم اقدامات زیربنایی را هم ادامه دهیم. 

به گفته معاون شهردار تهران در زمان تعطیلی خط ۷، قطار‌ها با سرفاصله ۳۵ دقیقه افتتاح شد، اما امروز این سرفاصله ۱۲ دقیقه شده و اقدامات بسیاری برای راه اندازی مجدد آن صورت گرفته است.

آقای پورسیدآقایی با اشاره به اینکه فروردین امسال ۹ کیلومتر از خط ۶ افتتاح شد، تصریح کرد: قرار است هر ماه یک ایستگاه به ایستگاه‌های خط ۷ اضافه شود.

وی با قدردانی از مدیران دوره قبل شهرداری گفت: اگر آن هزینه‌ها نبود، امروز نمیتوانستیم شاهد بهره برداری از این خط باشیم و نباید تلاش‌های یکدیگر را تخریب کنیم.

معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید براینکه از این پس لازم است که تمرکز بیشتری روی ناوگان حمل و نقل عمومی داشته باشیم، افزود: درسال جاری برای توسعه مترو، هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت با موافقت وزارت کشور دریافت کردهایم، اما اوراق مشارکت هرسال را سال بعد می‌توان به منابع تبدیل کرد. اگر دستگاه‌های ذی ربط از جمله سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی کمک کنند که اوراق مشارکت سال ۹۸ را در همین سال به دست بیاوریم، کمک بسیاری به توسعه خطوط مترو خواهد بود.

به گفته معاون شهردار تهران در صورت تامین بودجه اوراق مشارکت سال ۹۸، رقم مذکور در کنار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان حاصل از فروش اوراق مشارکت در سال ۹۷، امکان سرمایه گذاری بیش از دو هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی در مترو را فراهم می‌کند. 

آقای پورسیدآقایی با بیان اینکه باید علاوه برمترو به اتوبوسرانی نیز توجه شود، تصریح کرد: وضع امروز اتوبوسرانی، مناسب نیست و اتوبوس‌ها سنی بیش از ۱۰ سال دارد و باید اتوبوس‌های نوساز جایگزین شود. 

معاون شهردار تهران بیان کرد: در قالب طرح نوسازی که از جانب دولت پیشنهاد شده است، ۱۹هزار دستگاه اتوبوس برای شهر‌های کشور باید خریداری شود، اما از آنجایی که راهبری این طرح، ملی است سازمان‌های ذی ربط باید ورود پیدا کنند. 

آقای پورسیدآقایی یادآور شد: بعد از گذشت یک سال و نیم از بحث طرح نوسازی هنوز یک دستگاه اتوبوس در قالب این طرح تامین نشده است، درصورتی که رییس جمهور تأکید بسیاری بر اجرای آن دارد.
 
امام؛ مدیرعامل شرکت مترو / آمادگی برای افتتاح یک ایستگاه در هر ماه 

مدیرعامل شرکت راه آهن تهران و حومه (مترو) گفت: آمادگی داریم از مهر ماه تا پایان امسال هر ماه، یک ایستگاه را در خط 7 مترو وارد مدار بهره‌برداری کنیم.

علی امام با تاکید بر اینکه اولویت ما تکمیل خطوط ۶ و ۷ مترو است، افزود: بخش میانی و شمالی خط ۷ را در دو مرحله زمانی تیر و اسفند سال گذشته با ۸ ایستگاه افتتاح کردیم که تعداد این ایستگاهها با احتساب مجموعه ایستگاههای قابل بهره‌برداری در ماه‌های آینده به ۱۶ ایستگاه خواهد رسید، همچنین ۶ ایستگاه باقیمانده در برنامه سال ۹۹ است که در مجموع با تامین منابع مالی و تکمیل خط ۷ شاهد فعالیت ۲۲ ایستگاه با ۲۷ کیلومتر تونل در این خط خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) درباره خط ۶ متروی تهران با تاکید بر اینکه اولین افتتاح ما ایستگاه میدان امام حسین (ع) است، اضافه کرد: این ایستگاه با خط ۲ تقاطع دارد و نقطه پر ترددی در تهران محسوب میشود.

آقای امام با اشاره به اینکه ۹ کیلومتر جنوبی خط ۶ (حد فاصل دولت‌آباد تا میدان شهدا) ۱۸ فروردین امسال به بهره‌برداری رسید، گفت: مرحله بعدی افتتاح حد فاصل ایستگاه تربیت مدرس در منطقه ۲ تا ایستگاه ستاری در منطقه ۵ است.

وی در خصوص بودجه مورد نیاز برای تکمیل خطوط ۶ و ۷ گفت: در شرایط فعلی بودجه مورد نیاز ۷ هزار میلیارد تومان است که البته این رقم تا انتهای پروژه ثابت نیست چرا که قیمت‌ها و هزینه در حال تغییر است.

آقای امام ادامه داد: سال ۹۶ هزینه احداث یک کیلومتر خط مترو با همه وسایل، تجهیزات و ناوگان آن حدود ۲۵۰ میلیارد تومان بود که در حال حاضر از ۵۵۰ میلیارد تومان فراتر رفته است.

افتتاح ایستگاه میدان محمدیه و بسیج در خط ۷ مترو

صبح امروز آیین افتتاح و بهره برداری ۸.۵ کیلومتر از بخش شرقی خط ۷ متروی تهران و ورود ۴ رام قطار شهری تولید داخل به ناوگان حمل و نقل عمومی با حضور معاون رئیس جمهور و شهردار تهران برگزار شد.

در این مراسم، ایستگاه بسیج و سپس ایستگاه میدان محمدیه با حضور محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور، پیروز حناچی شهردار تهران، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران و محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به بهره برداری رسید.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۶۶۳۰۸۱۷:۲۸:۳۱ ۱۳۹۸/۶/۴
دستتان مريزاد. بسيار عالي
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. بازی با کلمات

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    آخرین عناوین