مکر «ماکرون»

محمدكاظم انبارلويي،   3980604103 ۳۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
مکر «ماکرون»


خداوند در  قرآن كساني را كه كارشان خرّاصي، خراطي، دروغ و فريب و نيرنگ است نفرين مي‌كند و در مورد ذاريات مي‌فرمايد: قتل الخراصون الذين هم في غَمرهٍ ساهون (ذاريات آيه 10 و 11) مرگ بر دروغ زنان و دروغ‌پردازان آنانكه در بي‌خبري و غفلت غرق‌اند .

خرّاص از خرص مي‌آيد به سخني گفته مي‌شود كه پايه علمي و منطقي ندارد و براساس گمان، تخمين و حدس گفته مي‌شود. غمره به آب فراواني گفته مي‌شود كه عمق آن پيدا نيست. مراد جهل  و ناداني عميقي است كه انسان را فرا مي‌گيرد و عمقي بر آن متصور نيست.

دشمن كارش دروغ‌سازي و شايعه‌پردازي است. دشمن دروغ را سفارش مي‌دهد. منافقين خط توليد آن را راه مي‌اندازند و افراد ساده لوح هم آن را مي‌پذيرند. آمريكا و غرب در مورد دانش و توان هسته‌اي ايران به اندازه كافي دروغ‌پردازي كرده‌اند و حالا‌حالاها هم دست‌بردار نيستند ما امروز گرفتار یک رئیس جمهور دروغگو و کذاب در آمریکا هستیم که رکرد دورغگویی را در جهان چندبار شکسته است. 

كشور نزديك 20 سال است گرفتار يك دروغ، فريب و نيرنگي است كه آمريكايي‌ها توليد كرده‌اند تا كشور را از پيشرفت‌‌هاي علمي در حوزه دانش و فناوري هسته‌اي محروم كنند. آنها دو دهه است كه دستگاه ديپلماسي كشور را سركار گذاشته‌اند و ميلياردها دلار هزينه روي گردن نظام گذاشته‌‌اند و كشور را گرفتار گردابي كرده‌اند كه هنوز در آن دست و پا مي‌زند. قرآن مي‌‌فرمايد مرگ بر اين جماعت. دروغ‌پرداز ملت ما هم به پيروي از قرآن مي‌گويد: مرگ بر آمريكا. اين وسط چرا دستگاه ديپلماسي نمي‌خواهد از اين دور بسته خارج ‌شود، براي نخبگان سياسي جامعه معلوم نيست.

برجام قرارداد بدي بود. به‌دليل اينكه شروط رهبري، مجلس و شورايعالي امنيت ملي رعايت نشد. برجام قرارداد مطلوبي نبود چون «نامتوازن»، «ناهمزمان» ، «برگشت‌ناپذير» ، «فاقد ضمانت اجرا» و «فاقد امكان مطالبه و خسارت» بود. برجام قرارداد مقبولي هم نبود چون به‌راحتي از همان روز اول از طرف غربي مورد قبول واقع نشد و نقض گرديد بدون اينكه ما در برابر اين نقض تضمين‌هاي لازم را بگيريم. امتيازات بزرگي به صورت نقد داديم و هيچ امتيازي نتوانستيم اخذ كنيم.

برجام يك قرارداد اجباري بود. آنها ما را مجبور كردند تمام امتيازات را يكجا و نقد پرداخت كنيم بي‌آنكه به قول و قرار خود مبني بر اين پرداخت عمل كنند.

با اين همه آنها به برجام عمل نكردند و فهرستي از مطالبات جديد را روي ميز گذاشته‌اند. در اين معركه ما چه راهي جز بازگشت به نقطه  صفر برايمان باقي‌مانده است. با آنكه هيچ اميدي در عمل به تعهدات برجامي نداريم. ديپلماسي كشور دلش را خوش كرده به «مكر» ماكرون، رئيس‌جمهور فرانسه. رفت و آمد به پاريس و رد و بدل پيغام و پسغام در اين وادي چه ثمري دارد.

بسته پيشنهادي ماكرون حاوي هيچ مطلبي كه متضمن اجراي تعهدات برجامي و حتي غير برجامي باشد نيست.

اين بيان ماكرون شرم‌آور و حيرت‌انگيز و در عين حال توهين به ملت ايران است كه گفته؛ به ترامپ پيشنهاد داده است كه به تهران اجازه دهد صادرات نفت خود را به صورت محدود و براي مدت زمان معيني ادامه دهد اما به شرط اينكه ايران نيز دست از غني‌سازي اورانيوم بيش از سقف تعيين شده در برجام بردارد. اكنون نشست گروه 7 در بيارتيز فرانسه در حال برگزاري است. اشرار عالم در اين نشست روي تقسيم سود خود از غارت جهاني در حال توافق و گفت‌وگو هستند. ضمناً يك نگاهي هم به ايران و برجام و مسائل في مابين در اين نشست دارند كه  اين نگاه را جناب ماكرون نمايندگي مي‌كند.

او چند روز پيش با ظريف ملاقات داشته و وزير خارجه ما هم مباحث خود را با رئيس جمهور فرانسه خوب و سازنده توصيف كرده است! واقعاً از مجموع مواضع فرانسه در طول مذاكرات هسته‌اي در سه دولت گذشته در جمهوري اسلامي ما چه چيزي را كشف مي‌كنيم؟ آيا واژه «خوب» و «سازنده» را مي‌توان بر سياست مكر، فريب، دروغ و نيرنگ فرانسوي‌ها بار كرد؟ چرا عوض اين سفرهاي بي‌نتيجه و گفتوگوهاي بي‌حاصل، كاهش تعهدات برجامي را به سمت صفر با سرعت طي نمي‌كنيم. برجام از نظرگاه طرف غربي مرده و باطل است و به هيچ يك از مفاد آن در باب تعهدات عمل نمي‌كنند. چرا دستگاه ديپلماسي ما خود را معطل آن كرده است؟

آمريكايي‌ها يك دروغ را مدام تكرار مي‌كنند و مي‌گويند ايران مي‌خواهد بمب اتمي بسازد و صدها تضمين در هزاران صفحه گفت‌وگو‌هاي تودرتوي ديپلماسي از ايران گرفته‌اند تا بمب نسازيم اما هنوز ما را رها نمي‌كنند و يك فهرست جديد هم به آن اضافه  كرده‌اند. خلع سلاح موشكي و خلع قدرت از نفوذ منطقه‌اي! معلوم نيست اگر اين را هم به آنها بدهيم فردا چه فهرستي از مطالبات را روي ميز خواهند گذاشت؟

به نظر من زدن پهپاد پيشرفته آنها، دادن يك علامت بزرگ به غرب بود كه بس كنيد و زياده‌خواهي را متوقف كنيد.... اجلاس گروه 7 يك‌زماني با عنوان گروه 8 برگزار مي‌شد. روس‌ها در اين نشست شركت مي‌كردند اما با اختلافات راهبردي كه با آمريكايي‌ها به‌ويژه پس از ضميمه شدن شبه‌جزيره كريمه به خاك روسيه پيدا كردند. روسيه را از گروه 8 اخراج كردند. آمريكايي‌ها به محض اينكه در دامي كه در خليج‌فارس براي خود پهن كرده‌اند  بيفتند معلوم نيست اثري از گروه 7 باقي بماند، چون هيچ دولت غربي جز آمريكا و انگليس حاضر نيست مرتكب اين حماقت بشود و در اين دام گرفتار آيد.

ديپلماسي كشور بايد ادبيات سياسي خود را تغيير دهد. گفتمان مقاومت، كارآمدي خود را تاكنون نشان داده است. ديپلماسي كشور بايد تمام گفتمان خود را روي مفهوم «مقاومت» متمركز كند و از گفت‌وگوهاي بي‌حاصل و بي‌ثمر با دستاورد تقريبا هيچ بپرهيزد. اگر آقاي ظريف نصف هزينه سفرهاي خود به آمريكا و اروپا براي وصله‌پينه كردن برجام، اختصاص سفر به پكن، مسكو و همسايه‌هاي اطراف ايران مي‌داد تحريم‌هاي آمريكا را بارها دور مي‌زديم و اثري از آن در اقتصاد ملي هم ديده نمي‌شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۶۵۷۰۸۱۲:۴۷:۴۰ ۱۳۹۸/۶/۴
یکی هم دنبال حل مشکل تحریم کشور شما ناراحتی نه ؟؟ مکر ؟
ناشناس۱۰۶۵۸۹۲۱۴:۱۷:۴۰ ۱۳۹۸/۶/۴
قرار هست کل غنی سازی که مثلا در برجام تایید شده است را بدهیم که به صورت محدود نفت بفروشیم. قابلیتی که در برجام از ابتدا برای ایران در نظر گرفته شده است. به نظر شما این ناراحتی ندارد؟
ناشناس۱۰۶۶۵۶۵۲۰:۲۹:۳۶ ۱۳۹۸/۶/۴
نه عزیزم مهم زندگی مردم ....
ناشناس۱۰۶۶۱۴۶۱۶:۰۶:۰۶ ۱۳۹۸/۶/۴
مکرون دستش انداخته دور کمر ترامپ گفته دادا ناراحت نباش چنان بزارمت تو بغل ظریف و حسن جون که فکرش را هم نکنی صبر کن کمی
ناشناس۱۰۶۶۲۱۱۱۶:۴۱:۰۲ ۱۳۹۸/۶/۴
اگر مشکل از راه مذاکره به این روش حل میشه پس چرا حل نشد!؟ یعنی اینقدر حافظه ضعیفی داری که برجام که هنوز دو سال ازش نگذشته یادت رفته!؟
ناشناس۱۰۶۶۲۱۳۱۶:۴۳:۲۳ ۱۳۹۸/۶/۴
رفع تحریم از کشور فقط یه راه داره و اون هم همون راه رفع توقیف نفتکش ایرانه! این کارها هم از دست آدمهای ظریف بر نمیاد احتیاج به مردان قوی داره!
ناشناس۱۰۶۶۵۵۰۲۰:۲۱:۵۹ ۱۳۹۸/۶/۴
به امید خدا و به کوری چشم بدخواهان مشکلات کشور با تدبیر رئیس جمهور محترم حل خواهد شد.
ناشناس۱۰۶۵۷۲۲۱۲:۵۲:۲۲ ۱۳۹۸/۶/۴
کاملا موافقم. سفر ظریف در این زمان و به این مکان، اصلا پیام خوبی ندارد.
ناشناس۱۰۶۶۱۱۹۱۵:۵۷:۱۳ ۱۳۹۸/۶/۴
برای همین دلار به کانال 10 هزار تومان وارد شد!
میثم۱۰۶۵۷۲۴۱۲:۵۲:۲۸ ۱۳۹۸/۶/۴
مصداق بارز آب در هاون کوبیدن خسته شدیم از دست این افراد تو رو خدا درست رای بدید مردم
ناشناس۱۰۶۵۹۱۳۱۴:۲۶:۰۹ ۱۳۹۸/۶/۴
باشه میگم به دار و دسته شما رای بدن مثل زمان احمدی نژاد گل و بلبل بشه !
ناشناس۱۰۶۶۶۰۶۲۱:۰۶:۴۶ ۱۳۹۸/۶/۴
نباید زود قضاوت کرد. مطمئنا این پایان ماجرا نیست و خاورمیانه آبستن وقایع مهمی است.
ناشناس۱۰۶۶۶۶۲۲۱:۴۸:۳۴ ۱۳۹۸/۶/۴
قول میدم شخصا به جلیلی رای بدم که عالی مداکره میکرد‌
ناشناس۱۰۶۵۷۲۷۱۲:۵۳:۳۷ ۱۳۹۸/۶/۴
اشتباه همه شما ان است که فکر میکنید اروپایی ها جدا از امریکا هستند واقعیت ان است که ما خودمان را فریب میدهیم و بعد میگیم مکرون ما را فریب داد
ناشناس۱۰۶۵۷۳۶۱۲:۵۷:۱۷ ۱۳۹۸/۶/۴
آقا پولا رو گرفتيد . از زير فصل 7 شوراي امنيت اومديد بيرون و تونستيد نفت بفروشيد و سلاح بخريد و به اسد كمك كنيد تا سقوط نكنه ديگه قرار بود برجام براتون چكار كنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۰۶۵۸۹۷۱۴:۱۹:۵۴ ۱۳۹۸/۶/۴
سلاح بخریم؟ کدوم سلاح؟
کریم ۲۱۰۶۵۹۱۲۱۴:۲۶:۰۴ ۱۳۹۸/۶/۴
دادا ش چی دادیم که اینا رو گرفتیم، اینارو غیرت و مقاومت گرفت نه تدبیر و امید
ناشناس۱۰۶۶۶۱۶۲۱:۱۵:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۴
پولها رو در ازای ازادی جیسون گرفتیم جهت اطلاع شما تمام تحریمها هم برقراره
ناشناس۱۰۶۵۷۴۲۱۳:۰۱:۳۳ ۱۳۹۸/۶/۴
پوست موز فرانسوی زیر پای روحانی و ظریف است باید مراقب باشند که با سر زمین نخورند.
ناشناس۱۰۶۶۵۵۵۲۰:۲۵:۳۷ ۱۳۹۸/۶/۴
کمر مردم زیر فشار تحریمها داره له میشه.
ناشناس۱۰۶۵۷۷۹۱۳:۱۵:۱۵ ۱۳۹۸/۶/۴
هر زمان به همفکران شما رای داده شد می توانید تفکرات و سلایق خود را دنبال کنید.
ناشناس۱۰۶۶۲۸۷۱۷:۱۷:۳۸ ۱۳۹۸/۶/۴
اینها اگر هم رای نیاورند آنقدر قدرت دارن که برنامه ها و طرج های منتخبین مردم را بهم بریزند
ناشناس۱۰۶۵۷۸۵۱۳:۱۷:۱۶ ۱۳۹۸/۶/۴
آقای انبارلویی سیاست خارجی جای تامین منافع ملی است نه پیگیری آرمان های شخصی !
ناشناس۱۰۶۵۷۹۲۱۳:۲۰:۲۳ ۱۳۹۸/۶/۴
همه بدن فقط ما خوبیم
ناشناس۱۰۶۶۲۰۵۱۶:۳۸:۴۸ ۱۳۹۸/۶/۴
اتفاقا همه خوبن فقط ما بدیم!!!!
ناشناس۱۰۶۵۸۱۷۱۳:۳۴:۵۳ ۱۳۹۸/۶/۴
بله بله منتظر تحلیل کامل و همه جانبه شما بودیم. واقعا سطح علمی و تجربی مطلب مثال زدنی بود.
ناشناس۱۰۶۵۸۲۰۱۳:۳۷:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۴
مکرون عمرو عاص زمان
ناشناس۱۰۶۵۸۲۳۱۳:۳۸:۳۷ ۱۳۹۸/۶/۴
چرا ما نباید عین مالزی.اندونزی باشیم.چرا ما این قدر خوبیم
ناشناس۱۰۶۵۸۹۸۱۴:۱۹:۵۵ ۱۳۹۸/۶/۴
مالزی پرچمش کپی پرچم آمریکاست و واحد کوچک تر پولش سنت هست. می دونی چرا؟ اصلا تا حالا 1 روز توی مالزی بودی تا ببینی سبک زندگی شون شبیه انگلیسی ها هست با نه؟ اصلا می دونی رسم الخطشون انگلیسی هست ؟ می دونی که ...
ناشناس۱۰۶۵۹۰۳۱۴:۲۱:۲۶ ۱۳۹۸/۶/۴
مالزی و اندونزی که سهله برای بزرگتر شدن باید کار و کار و کار کرد... هیچ کشوری دلش برای شما نمیسوزه... از این توهم بیاید بیرون
ناشناس۱۰۶۶۲۳۲۱۶:۵۱:۴۰ ۱۳۹۸/۶/۴
برای اینکه ما دنبال یه شبه ره صد ساله رفتن هستیم و با این روش صد سال دیگه هم به اندازه یه شب راه نرفتیم. نمونه خوبش هم برجام بود که فکر کردیم با یه قرارداد نصفه نیمه رابطه ما با همه دنیا خوب میشه و اقتصادمون سر و سامون میگیره. راه پیشرفت هر کشوری از مسیر تلاش میگذره و هیچ کس دلش برای ما نسوخته!
ناشناس۱۰۶۶۰۱۴۱۵:۰۸:۵۷ ۱۳۹۸/۶/۴
شما اگر دانا تر از رهبر هستي بسم الله همه اقدامات با تاييد رهبر انجام ميشه چرا داستان سرايي مي كنيد . وزير امور خارجه از شما كمتر مي فهمه ؟
ناشناس۱۰۶۶۳۱۹۱۷:۳۴:۱۶ ۱۳۹۸/۶/۴
هم غربی ها دارند به ما فریب و نیرنگ به کار می برند وهم دولت بنفش آگاهانه دیپلماسی با غربی ها را ول نمی کند چون می داند اگر دست از برجام بردارد برای این همه مشکلاتی که برای مردم درست کرده پاسخی ندارد ، برخی هم دارند مردم را فریب می دهند.
ناشناس۱۰۶۶۳۲۸۱۷:۳۹:۲۴ ۱۳۹۸/۶/۴
مذاکرات باید انجام شود به نفع مردم راه حل شما کره شمالی شدن ایران که اونم الان داره مذاکره میکنه
ناشناس۱۰۶۶۴۱۳۱۸:۳۰:۲۴ ۱۳۹۸/۶/۴
اصل منافع ملی ملت نه منافع دار و دسته شما
ناشناس۱۰۶۶۶۲۰۲۱:۱۷:۵۴ ۱۳۹۸/۶/۴
مکر مکرون آشکار است بر همه آقای روحانی ول کن نیست. چرا؟ نمیدانم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  23. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  24. یک سیلی برای تنبیه

  25. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

آخرین عناوین