رئیسی: کارگری که به دلیل مشکلات کارگری اعتراض می‌کند، باید مورد تقدیر قرار گیرد

گروه اجتماعی الف،   3980604091 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه اعتراضات کارگری کم نیست گفت: شنیدن اعتراض از زبان کسانی که مشکل دارند، وظیفه ماست. دغدغه کارگران قابل درک است و منتها گاهی کسی در پوشش مسائل کارگری، اهداف دیگری را دنبال میکند. ما این قبیل اقدامات را نباید به حساب کارگران بگذاریم. کارگری که واقعا به دلیل مشکلات کارگری اعتراض میکند، باید مورد تقدیر قرار گیرد و خود کارگران مقابل کسانی که فضای اعتراضات را آلوده می‌کنند، بایستند.

رئیسی: کارگری که به دلیل مشکلات کارگری اعتراض می‌کند، باید مورد تقدیر قرار گیرد

به گزارش الف به نقل از قوه قضاییه، سیدابراهیم رئیسی در دیدار نمایندگان کمیسیون اجتماعی و کمیسیون مشترک رسیدگی به لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری مجلس شورای اسلامی، همکاری و تعامل بین قوا را یک ضرورت اجتناب ناپذیر دانست و تصریح کرد: ما مجلس و دولت را در مبارزه با فساد کنار خود می بینیم و معتقدیم حساسیت در قوا برای مقابله با فساد باید مضاعف باشد زیرا هر گونه روابط ناسالم و فساد، برای توسعه یافتگی، امنیت سرمایه گذاری و کارآفرینی مضر است.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: ما معتقدیم شهدا در بهترین شرایط سنی در مسیر ایثار و فداکاری قدم برداشتند و بهترین معامله را کردند. آن ارواح بزرگ، امروز ناظر بر اعمال ما هستند و پسندیده نیست برخی افراد با سوداگری و سوءاستفاده خود، آبروی کشور و نظامی را که این خونهای مطهر برای قوام و دوام آن بر زمین ریخته شده، مورد خدشه قرار دهند. لذا هر دلسوز و دغدغه مندی باید امروز در این عرصه مدعی باشد و اجازه ندهد که این نظام پاک، آلوده شود.

رئیسی با بیان اینکه نباید اجازه داد امید مردم خوب، متدین و مخلص کشور، تبدیل به یاس شود، افزود: امروز دشمن بر طبل یاس و ناامیدی می کوبد و ما همگی ماموریت داریم به گونه ای عمل کنیم که یاس بر مردم عزیزمان عارض نشود.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از این دیدار به موضوع لایحه مدیریت خدمات کشوری اشاره و اظهار کرد: اولین گام در اجرای عدالت، قانون عادلانه است و قانونگذار عادل در کنار مجریان عادل و قضات عادل می‌توانند مزه شیرین عدالت را در کام مردم جاری کنند. بر همین اساس لازم است نظام پرداخت حقوق در کشور، عادلانه شود. ما قائل به یکسان‌سازی حقوق‌ها نیستیم اما اینکه حقوق افراد با مدارک تحصیلی، تجربه و توانمندی یکسان به این میزان متفاوت باشد، برای هیچکس قابل توجیه نیست. لذا عادلانه سازی پرداختها به عدالت در نظام اداری ما کمک می کند.

رئیسی در ادامه با اشاره به دشواری کار قضات، خاطرنشان کرد: قضات، امکان اینکه کار دوم انتخاب کنند ندارند و کارشان نیز بسیار سخت و دقیق است. دستور دین مبین اسلام نیز تامین معیشت قاضی است. در این راستا از مجلس محترم می خواهیم که واقعا در این جهت اقدام جدی کنند تا قضات شاغل و بازنشسته از لحاظ معیشت در تنگنا نباشند.

رئیس قوه قضاییه درباره شورای حل اختلاف نیز گفت: ما معتقدیم شورای حل اختلاف به معنای دقیق کلمه باید امر حل اختلاف را عهده دار باشد. در این شورا، افرادی به صورت داوطلبانه مشغول کار بوده اند که دیگر امکان فعالیت بدون دریافت حقوق برایشان وجود ندارد. لایحه ای در خصوص شوراهای حل اختلاف در مجلس مطرح است و اصلاحاتی نیز برای آن در نظر گرفته شده که همین روزها تقدیم خواهد شد تا مشکلات نیروی انسانی شورای حل اختلاف، رفع شود.

رئیسی درباره واحدهای تولیدی در کشور، با بیان اینکه ما معتقدیم به دلیل تخلف یک یا چند نفر، یک واحد تولیدی نباید فعالیتش متوقف یا تعطیل شود، به مشکلات کارگران و مساله خصوصی سازی در کشور اشاره کرد و افزود: هیچ کس با اصل خصوصی سازی مخالف نیست منتها شکل خصوصی سازی در کشور ما اشکالات ساختاری دارد. ما معتقدیم دولت باید به عنوان یک ناظر حامی، در جهت توانمندسازی واحدهایی که واگذار می شود عمل کند و خصوصی سازی به نحوی باشد که نهایتا به رونق تولید و حفظ حقوق کارگران بینجامد.

دغدغه کارگران قابل درک است و باید دستگاه های مسئول مشکلات را حل کنند

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه اعتراضات کارگری در کشور کم نیست و ما در حال رسیدگی به آنها هستیم، تصریح کرد: شنیدن اعتراض از زبان کسانی که مشکل دارند، وظیفه ماست. دغدغه کارگران قابل درک است و باید دستگاه های مسئول مشکلات را حل کنند منتها گاهی کسی در پوشش مسائل کارگری، اهداف دیگری را دنبال می کند که ما این قبیل اقدامات را نباید به حساب کارگران بگذاریم. کارگری که واقعا به دلیل مشکلات کارگری اعتراض می کند، باید مورد تقدیر قرار گیرد و خود کارگران باید مقابل کسانی که فضای اعتراضات کارگری را آلوده می‌کنند، بایستند.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ بهره مندی از اسناد رسمی تاکید کرد و گفت: امروز بسیاری از پرونده های قضایی محصول میدانداری اسناد عادی هستند و مشکلات زیادی از این طریق پدید آمده است.

رئیس قوه قضاییه همچنین در پاسخ به برخی درخواست‌ها، نسبت به برگزاری دیدار با نمایندگان زن مجلس اعلام آمادگی کرد و اطمینان داد که ﻻﯾﺤﻪ ﺗﺄﻣﯿﻦ اﻣﻨﯿﺖ زﻧﺎن در ﺑﺮاﺑﺮ ﺧﺸﻮﻧﺖ، حداکثر تا 15 شهریور آماده شود.

رئیسی از مجلس برای قانون اعاده اموال نامشروع قدردانی کرد و در خصوص دستورالعمل کرامت نیز اظهار کرد: این امر برای ما جنبه دفعی و لحظه ای ندارد و به صورت مستمر بر آن نظارت خواهیم داشت.

رئیس قوه قضاییه در پاسخ به سوال برخی نمایندگان درباره وضعیت جذب 6000 نیرو که در آزمون قوه قضاییه شرکت کرده اند نیز تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه در این زمینه مشکلاتی داشت که هفته جاری با رئیس محترم این سازمان و همچنین برخی عزیزان از سازمان امور اداری و استخدامی جلسه ای داشتیم و قرار شد مشکل این نیروها تا پایان سال جاری حل شود.

رئیسی درباره آمار سرقت در کشور نیز بر ضرورت بررسی و در عین حال برخورد با این موضوع تاکید کرد و بسیاری از سرقت ها را ناشی از مشکلات اقتصادی دانست.

براساس این گزارش، نمایندگان مجلس حاضر در این دیدار نیز به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

دیدگاه کاربران

سیدرضا۱۰۶۵۵۸۲۱۱:۵۶:۳۶ ۱۳۹۸/۶/۴
با سلام واحترام چه عجب یک نفر مشکلات کار گران را درک کرد. و آنرا به گردن این و آن نینداخت. مشکل اصلی کارگران بیکاری و عدم امنیت شغلی است. و بعدعدم پرداخت حقوق است. بطوریکه گاها تا 6 ماه حقوق معوق دارند. آنهم دراین شرایط سخت اقتصادی.
ناشناس۱۰۶۵۷۰۷۱۲:۴۷:۳۱ ۱۳۹۸/۶/۴
برای اثبات حرف کافیه اون کارگرایی که تا الان گرفتند رو آزاد کنند تا باور کنیم
ناشناس۱۰۶۵۶۶۰۱۲:۳۰:۲۶ ۱۳۹۸/۶/۴
نماینده ای که فساد کلان دارد چطور نباید الان در زندان باشد و اموالش ارزیابی شود ....
ناشناس۱۰۶۵۷۱۷۱۲:۵۱:۲۵ ۱۳۹۸/۶/۴
پس اين انتخابات كي تموم ميشه اخبار جديد بخونيم؟؟
ناشناس۱۰۶۵۷۶۲۱۳:۰۷:۴۷ ۱۳۹۸/۶/۴
منه کارگر که 6ماه حقوق نگرفتم اعتراض کنم اخراج میشم به جای اینکه کارگر اعتراض کنه قانون و سفت سخت کنید کارفرما جرات نکنه حق کارگرو ضایع کنه تازه چون هیچ قراردادی با من نداره بعد اخراج دارای هیچ حق و حقوقی نیستم آقای رییسی بفرمایند بنده چطوری اعتراض کنم
ناشناس۱۰۶۵۸۲۸۱۳:۴۳:۱۰ ۱۳۹۸/۶/۴
اگه به دلیل مشکلات کارگری اعتراض بشه و ربطش بدن به خارج و بیگانه و سرویس های جاسوس و غیره ... تکلیف چیه؟
ناشناس۱۰۶۵۸۴۳۱۳:۵۱:۰۴ ۱۳۹۸/۶/۴
پس لطف کنین کارگرهای هفت تپه که با اعتراف دروغ و بزور تو زندانن به جرم جاسوس کمونیست بودن رو ازاد کنین
ناشناس۱۰۶۵۸۵۸۱۴:۰۲:۰۸ ۱۳۹۸/۶/۴
آقای رئیسی اول پیگیر پرونده اسماعیل بخشی باشند...
ناشناس۱۰۶۵۹۸۷۱۴:۵۵:۴۶ ۱۳۹۸/۶/۴
آقای رئیسی اعتراض کردیم شدیم خس و خاشاک شدیم ضد انقلاب شدیم ارازل اوباش شدیم .. هزاران برچسب ..
ناشناس۱۰۶۶۶۲۹۲۱:۲۴:۱۵ ۱۳۹۸/۶/۴
آشوبگران سال 88 واقعا خس وخاشاک بودن چون الان اثری از اونها نیست
ناشناس۱۰۶۶۰۲۲۱۵:۱۲:۲۸ ۱۳۹۸/۶/۴
رئیسی بت شکن بت فساد بشکن
محمودی۱۰۶۶۰۹۳۱۵:۴۷:۲۵ ۱۳۹۸/۶/۴
حاج آقا مورد تقدیر قرار میگیره ..؟
رضا۱۰۶۶۱۱۶۱۵:۵۶:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۴
مردن بهتر از این زندگی که آدم برای پول کرایه خونه خرج خونش بره رو بزنه من کارگر فصلیم زندگی خیلی سخته شده
فرامرز۱۰۶۶۵۷۱۲۰:۳۴:۵۳ ۱۳۹۸/۶/۴
اگه عدل علی باشدقبول دزدگرفته بشه خوبه ولی کارگرحقوق ۲ملیون میگیره کفایت میکنه چطوری میشینن پایه حقوق روتعیین میکنن من اسم سایپا رو یدک میکشم ولی یکسری حقوق نجومی میگیرن من ۲م میگیرم میشه مگه داریم ..
قاراخانی۱۰۶۶۸۵۵۰۰:۱۷:۲۳ ۱۳۹۸/۶/۵
جناب رئیسی توی این مملکت دیگه کار نیست یعنی با این تورم و گرونی هیچ کارفرمایی نمیتونه کار کنه که کارگر بگیره که کارگر بخواد اعتراض کنه کارگرا فقط اعتراض شون بیکارشدنشونه همین
ناشناس۱۰۶۶۸۷۷۰۰:۳۲:۲۶ ۱۳۹۸/۶/۵
دولت .. باز مگه کم تو این هیر و بیر ۱۶ ماهه مردمو سرکار گذاشت و سود کرد و ارز ۳ هزاری را ۱۵ هزار خورد ملت داد مگه کم رو واردات و خودرو و ۶۰ تن طلا و حتی قسطای مسکن مهر سود کرد.و به دروغ میگه بودجه نیست چرا هیچ کس برا بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی اقدام نمیکنه مگه این تخلف نیست که بازنشستگان تو این جهنمی که دولت درست کرده کیسه گدایی دست گرفتند و با یک میلیون و نیم حقوق و ۳۰ سال زحمت چجوری زندگی کنند .به خدا همینها اگر جای شما بودن و شما در دولت متوجه میشدید برا تخریب از کاه کوه میساختن.مردم دارند از بدبختی زجر میکشند و این دولت میگه تازه امیدوار شده اند
ناشناس۱۰۶۶۹۰۴۰۰:۵۵:۰۶ ۱۳۹۸/۶/۵
تهش خود کرده را تدبیر نیست .ملتی که گول ی آدمای دروغگو را خوردند و تهش نتیجه شا دیدند و الانم ..پشیمانند ولی دولت که بی خیال و تازه میگه مردم به زندگی امیدوار شده اند.والا مردم موندند این .. منظورشون از مردم ..
علی۱۰۶۶۹۳۰۰۱:۳۱:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۵
با 240 ساعت کار ماهیانه و جمعه کاری وشب کاری و.. 2 میلیون میگیرم میخوام بچه دار نشم تا نسلم منقرض بشه و فقر ریشه کن بشه این کشور باشه مال اونا که وضعشون خوبه و 4 تا 4 تا بچه میارن و از کانالهای خاصی حمایت مالی میشند مارو که نه تنها حمایت نکردند ریشه مون رو سوزوندند باشد تا آن دنیا جوابگو باشند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین