ارتباط جهانبانی با فرزندان مسئولین

گروه اجتماعی الف،   3980604074

قاضی مسعودی مقام خطاب به متهم جهانبانی گفت: شما به فرزندان مسئولان وجوه غیرقانونی می‌دادید و آنها را به شرکت‌های خود می‌بردید تا در آینده از آنها سوءاستفاده کنید؛ این چه نوع وارداتی است؟

ارتباط جهانبانی با فرزندان مسئولین

به گزارش مهر، قاضی مسعودی‌مقام در دومین جلسه رسیدگی به اتهامات گروه جهانبانی در پرونده مرتبط با فساد در بانک سرمایه گفت: بانک مرکزی در تاریخ ۹۸/۶/۳ پاسخ استعلامی را در رابطه با پرونده داده و اعلام کرده که از سال ۹۲ تا ۹۴ متهم جهانبانی ۴۸۹ فقره برای ۶ شرکت دریافت کرده است که ۱۱۹ فقره آن معلق است و مابقی از شرکت‌ها جابه جا می‌شده است.

وی خطاب به متهم جهانبانی گفت: این به این معناست که اموال شما در بین شرکت‌هایتان جابه‌جا می‌شده است و رقم ناچیزی از تسهیلات، صرف تولید شده است. اینکه شما مدعی واردات هستید، قابل تأمل است و باید نسبت به بازه زمانی مربوط به بانک سرمایه و نه قبل از آن را توضیح دهید.

قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده اظهار داشت: پاسخ بانک مرکزی نشان می‌دهد که آن چیزی که شما گرفته‌اید، صرف واردات نشده است. شما که انقدر واردات داشتید، باید تسویه هم می‌کردید. سؤال اینجاست که پول واردات گوشت‌ها چه شد؟

متهم جهانبانی خطاب به قاضی پرونده گفت: کارشناسی که در پرونده اظهارنظر کرده، ۱۳۹۰ میلیارد تومان واردات را مطرح کرده است. تقاضا دارم کارشناسی دقیق انجام شود.

قاضی مسعودی‌ مقام خطاب به متهم تصریح کرد: برای همین بوده که با یک لشکر به بانک سرمایه می‌رفتید و ۵ نفری سعی می‌کردید آقای بخشایش (مدیرعامل اسبق بانک سرمایه) را مجاب کنید. شما اگر واردکننده بودید، باید مسیر قانونی را طی می‌کردید نه اینکه ساختمان بخرید و پروژه بردارید. مگر شما ساختمان‌ساز هستید؟

وی ادامه داد: شما به فرزندان مسئولان وجوه غیرقانونی می‌دادید. فرزندان مسئولان را به شرکت‌های خود می‌بردید تا بعداً از آنها سوءاستفاده کنید. این چه نوع وارداتی است؟ شما ۴۸۹ فقره فقط در دو سال آن هم مرتبط با یک بانک داشتید؛ در این رابطه ۶۰۱ میلیارد تومان هم تسهیلات گرفتید. این چه نوع وارداتی است؟

قاضی مسعودی‌مقام به دیگر فعالیت‌های متهم اشاره کرد و گفت: شما ظرف پنج دقیقه برای متهمان وثیقه جور می‌کردید و از اول دفاعیات خود، آیه و حدیث می‌خوانید! همسر شما ظرف کمتر از ۱۰ دقیقه برای همه متهمان وثیقه آورد. اینها را چطور تفسیر می‌کنید؟

متهم جهانبانی خطاب به قاضی گفت: ۳۲ ماه است که مرا در زندان کردید.

قاضی در واکنش به این سخن متهم اظهار داشت: چرا در زندان هستید؟ وثیقه بیاورید؛ اموالتان را به نام دیگران می‌زنید و بعد آن را قایم می‌کنید!

متهم در واکنش به این سخنان قاضی گفت: هر چه به نام من و وابستگان من است را وکالت می‌دهم. من حتی  مهریه همسرم را در گروی بانک گذاشتم.

قاضی خطاب به متهم اظهار داشت: تمام این مسائل ردیابی می‌شود.

در ادامه متهم جهانبانی به بیان ادامه دفاعیات خود پرداخت و گفت: در رابطه با بانک مرکزی هیچ اعمال نفوذی نداشتیم، در کیفرخواست مطالبی گفته شد که در رابطه با آنها باید بگویم بخشی از آن مربوط به شرایط آن دوره و تحریم ها بود. قاضی مسعودی مقام در واکنش به این سخنان متهم گفت: هی می گویید تحریم ها و اخذ تسهیلات، اینها تکراری است همه می گویند تحریم را دور می زنند ولی در نهایت ملت را دور می زنند مطالبی که می گویید تاثیری برای دادگاه ندارد چرا که تکراری است جایی که به ضررتان است می گویید بعدا توضیح می دهید توضیحات تان تاثیری در وضعیت تان نمی کند. نمی خواهیم شما کالای اساسی وارد کنید. مردم چه کسی را باید ببینند تا شما این کار را نکنید.

قاضی مسعودی مقام ادامه داد: یک فردی هنرپیشه است گوشت وارد می کند شمایید گوشت وارد می کنید معلوم نیست شماها چه کاره اید فیلم می سازید گوشت وارد می کنید یک کدام تان هم تولیدکننده نیستید، همش هم می گویید واردات، واردات، واردات.

متهم در واکنش به سخنان قاضی گفت: بنای ورود ما به بانک سرمایه از اردیبهشت ۹۱ بود.

قاضی در واکنش به این سخنان متهم گفت: ما می دانیم شما با چه کسانی جلسه داشتید.

وی با بیان اینکه دفاعیات متهم تکراری است خطاب به وی گفت: شما پرونده را کامل نخواندید.

در ادامه متهم توضیح داد: یکی از شرکت های مطرح شده در پرونده شرکت ابرار است که کار واردات را انجام می داد.

قهرمانی نماینده دادستان در واکنش به این سخن متهم گفت: این چه شرکتی است که صوری بوده و برخی روستاییان مدیران عامل آن هستند.

متهم جهانبانی به دفاع از خود پرداخت و گفت: اگر ارز از کشور خارج می کردیم، اگر ارز گرفته و کالا وارد نمی کردیم آن موقع باید محاکمه می شدیم من هیچ تخلفی نکردم و در چارچوب قانون عمل کردم.

بانک مرکزی حد اعتباری را تعیین می کندو این یعنی هر شرکتی در هر لحظه می تواند اصل و سود را پرداخت کرده و تسهیلات بگیرد. من ۱۵ سال حسابرس بانک بودم. چه تخلفی کردم.

در ادامه علی محمدی نماینده کمیته وصول مطالبات بانک سرمایه به سخنان متهم واکنش نشان داد و گفت: بانک مرکزی در خصوص ذینفع واحد بخشنامه صادر کرده است. در حالی که کل سرمایه بانک در یک برهه ۴۰۰ میلیارد تومان بوده چطور آقای جهانبانی ۶۰۰ میلیارد وام می گیرد.

جهانبانی در ادامه خطاب به دادگاه گفت: مدیر بانک تخلف کرده است من تخلف نکرده ام که قاضی به این سخن متهم واکنش نشان داد و گفت: آنها محاکمه شدند.

وی خطاب به متهم گفت: دفاعیات شما تماما تکراری است در لایحه دفاعیات خود را حقوقی مطرح کرده و به دادگاه بدهید. برخی متهمان فکر می کنند ما متوجه نمی شویم ۱۰ بار از روی یک صفحه قرائت می کنند ما متوجه تمامی این مطالب هستیم.

مسعودی مقام افزود: شما می خواهید گوشت وارد کنید چطور شرکت هایتان به نام تان فاکتور می دهد که متهم پاسخ داد: شرکت اصلی ابرار بود که فاکتور ارائه می داد.

مسعودی مقام در واکنش به این سخنان متهم گفت: مطالبی که می گویید محکمه پسند نیست با فاکتورهای صوری بین خودتان معامله می کنید و به بانک ارائه می دهید این که نشد مدرک.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین