مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مراسم روز پزشک و داروساز اعلام کرد: اصلاح رویه ها در حوزه پرونده الکترو‌نیک و نظام ارجاع با جدیت پیگیری می شود

گروه اجتماعی الف،   3980603101

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: اصلاح رویه‌ها در حوزه پرونده الکترونیک و نظام ارجاع از مهمترین مسائلی است که برای تحقق برنامه‌ها با جدیت پیگیری می‌شود.

اصلاح رویه ها در حوزه پرونده الکترو‌نیک و نظام ارجاع با جدیت پیگیری می شود


به گزارش  الف به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر مصطفی سالاری در مراسم بزرگداشت روز پزشک و دارو ساز و تقدیر از پزشکان و داروسازان نمونه سازمان تأمین اجتماعی که شنبه شب برگزار شد، اظهار داشت: پزشکان و داروسازان به صورت مستقیم و در زمان سختی و دردمندی به بیماران خدمت‌رسانی می‌کنند که داشتن چنین موقعیتی، افتخاری ارزشمند است.


مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با تبریک روز پزشک و روز داروساز و تأکید بر اهمیت فراوان خدمات جامعه پزشکی، گفت: نیمی از جمعیت کشور مخاطبان حوزه درمان سازمان تأمین اجتماعی هستند و خدمات درمانی از جمله خدماتی است که بیمه شدگان و جامعه تحت پوشش از ابتدا و در تمام دوران ارتباط با سازمان تأمین اجتماعی، از آن بهره‌مند هستند و به همین جهت خدمات درمانی معرفی کننده سازمان تأمین اجتماعی به جامعه است.


وی با بیان اینکه مهمترین کار سازمان تامین اجتماعی رفع مشکل پرداختهای بخش درمان است، گفت: ماهانه ۹۲۰۰ میلیارد تومان هزینه در این بخش داریم در حالیکه درآمدمان ۸۲۰۰ میلیارد تومان است و کسری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی را باید به روش های مختلف حل کنیم.وی افزود: علاوه بر وصول حق بیمه با دریافت مطالبات از دولت و مجموعه دیگری از این اقدامات، وضعیت بهبود خواهد یافت و می توان پرداختی ها را به روز کرد و اعتبار دفترچه های بیمه را ارتقا داد و خدمات مناسبتری به جامعه تحت پوشش تامین اجتماعی ارائه داد.


دکتر سالاری با بیان اینکه فضای همکاری با سایر ارگانهای ذیربط از جمله وزارت بهداشت آماده است، گفت: در این راستا پرونده الکترونیک و پیشگیری از هزینه های غیر ضروری با جدیت دنبال می شود و پزشکان در این حوزه می‌توانند نهایت همکاری را داشته باشند.مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه پزشکان مداوا کننده درد مردم هستند، افزود: امیدواریم مسیری را طی کنیم که تعهداتمان نسبت به جامعه پزشکی به خوبی ایفا شود.

 

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی: 8هزار پزشک از رشته های مختلف در مراکز تامین اجتماعی در حال خدمت هستنددکتر مهدی درخشان معاون درمان سازمان تامین اجتماعی نیز در ادامه این برنامه ضمن تبریک سالروز بزرگداشت حکیم ابن سینا و ذکریای رازی به عنوان روز پزشک و داروساز، گفت: رفتار و عملکرد و منش پزشکان با این دو حکیم فرزانه محک زده می‌شود.


وی با اشاره به خلاصه‌ای از اقدامات انجام شده در حوزه درمان تامین اجتماعی، گفت: ۳۸۲ مرکز درمانی با بیش از ۱۰ هزار تخت به بیمه شدگان خدمات درمانی ارائه می کند.وی افزود: طی سال گذشته ۱۴۳ میلیون مراجعه سرپایی داشته ایم و حدود ۹۷۸ هزار بستری در مراکز ملکی تامین اجتماعی انجام شده است.دکتر درخشان ادامه داد: حدود ۸۰۰۰ پزشک از رشته های مختلف در بیمارستانها و مراکز تامین اجتماعی مشغول خدمت هستند.


وی گفت: استقرار سیستم نسخه الکترونیک در بخش درمان مستقیم تکمیل شده است و به دنبال اتصال این سیستم در همه مراکز تامین اجتماعی هستیم تا امکان کنترل های لازم در همه ابعاد فراهم شود.


معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: در ۶ ماهه اول سال ۹۷ ، در ۷ گروه دارویی رقمی بالغ بر ۲۱۵ میلیارد ریال صرفه جویی انجام شده است. همچنین برای منطقی شدن مصرف آنتی بیوتیک های گرانقیمت برنامه ریزی خاصی انجام شده است.
وی با بیان اینکه ساماندهی اورژانس بیمارستانها در حال پیگیری است و عملکردهای پزشکان با توجه به معیارهای علمی انجام می‌شود، گفت: ابلاغ گایدلاینها و راهنماهای بالینی برای ۸۵ مورد انجام  شده و امکان لینک آن به HIS  کنترل های مختلف علمی قابل انجام است و صرفه جویی مالی خوبی خواهد داشت.


دکتر درخشان با اشاره به اینکه تولید کارنامه الکترونیک پزشکان از برنامه‌های درحال انجام است، گفت: خرید راهبردی اقلام پر مصرف پزشکی انجام شده است و صرفا در مصرف سرنگ، ۲۰ میلیارد ریال صرفه جویی در سال ۹۷ انجام شده است.


وی اضافه کرد: با تعویض دستگاه های رادیولوژی از آنالوگ به دیجیتال نیز ۸۰ میلیارد ریال صرفه جویی از محل حذف خرید فیلم رادیولوژی داشته ایم.معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: حضور و مشارکت پزشکان در تغییر رفتار با بیماران از مهمترین اولویتهای سازمان در سال ۹۸ است.
وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته طرح خوشرویی را در خراسان رضوی برگزار کردیم، گفت: این طرح مبتنی بر مشارکت همکاران است و پزشکانی که این طرح‌ رو اجرا می‌کنند، قابل تقدیر هستند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین