رأی الیوم گزارش کرد؛ حسن نصرالله چه زمانی «دستور کار امت» را اعلام می‌کند؟

گروه جهان الف،   3980603076

یک نویسنده فلسطینی تصریح کرد در حال حاضر ائتلاف مقاومت که از جبهه‌های یکپارچه با هدف معینی برخوردار است نیاز به اعلام یک دستور کار همه جانبه دارد که احزاب عربی و اسلامی در هر کجای جهان را برای پیوستن به آن دعوت کند. پروژه امت نخستین پروژه‌ای است که منطقه پس از چندین دهه تجربه ضعف و تحقیر به خود خواهد دید. امروز لوله‌های تفنگ از جبهه‌های متعدد ائتلاف مقاومت در منطقه به سمت اسرائیل نشانه رفته است.

حسن نصرالله چه زمانی «دستور کار امت» را اعلام می‌کند؟

به گزارش فارس، «محور مقاومت، ارتباطات خود در جبهه‌های مختلف نبرد را که تاکنون برای دفاع از آن استفاده می‌کرد، برای مقابله با پروژه‌هایی به کار گرفته که ظاهرش درگیری داخلی محلی است اما حقیقتش یک هدف دارد و آن شکستن هر قدرتی در منطقه است که مقابل اسرائیل ایستاده است.  هدف این کشمکش‌های به ظاهر محلی، این است که اسرائیل تنها قدرت منسجم و مسلط در منطقه‌ای ضعیف و از هم پاشیده و درگیر اختلافات مذهبی و قومی باشد».

این مقدمه را «کمال خلف» تحلیلگر فلسطینی در یادداشتی برای روزنامه فرامنطقه‌ای «رای الیوم» با این عنوان آورده است که « چه وقت نصرالله دستور کار امت را اعلام می‌کند؟».

بر اساس این یادداشت، ائتلاف جبهه مقاومت همه محاسبات  اسرائیل را به هم زده و پروژه به زانو درآوردن منطقه را به پروژه جبهه‌های متعدد در برابر این رژیم اشغالگر مبدل کرده که از صنعا تا دمشق، بغداد، لبنان، تهران و فلسطین اشغالی کشیده شده است.

رای الیوم نوشت: ائتلاف مقاومت با ورود به نبرد سوریه آنجا را به گورستان پروژه تغییر نقشه منطقه مبدل کرد در حالی که اسرائیل گمان می‌کرد با موفقیت پروژه آن در سوریه حزب الله هم محاصره و توسط گروه‌های رادیکالی که با آن در بیروت و روستاهای جنوب لبنان و البقاع مبارزه می‌کنند سرکوب شود.

این روزنامه افزود: پروژه اسرائیل این بود که  همزمان پیامدهای سقوط نظام سوریه بر عرصه سیاسی لبنان تاثیر گذارد یعنی کودتایی در موازنه‌های داخلی ایجاد کند به گونه‌ای که احزاب لبنانی حمله خود رابه نیابت از اسرائیل علیه حزب الله به کار گیرند تا اسرائیل  زیر چتر حمایتی سیاسی در داخل لبنان، حزب الله را از بین برده و معادله لبنان را به هم بریزد.

به عقیده نویسنده، آمریکا و اسرائیل همچنین پس از نجات عراق از چنگ داعش درصدد باجگیری از این کشور برآمدند از همین رو خواهان تغییر ساختار نظام  و به انزوا بردن متحدان ایران از عرصه سیاسی عراق شدند. واشنگتن قبل از اعلام تشکیل ائتلاف بین المللی برای مبارزه با داعش در عراق شرط گذاشت که نوری المالکی از قدرت کنار برود و همچنین اعلام کرد که نبرد ضد داعش سال‌ها به طول خواهد انجامید و بدین طریق هر جبهه‌ای که اسرائیل را تهدید می‌کند از بین رفته و چهره منطقه کاملا عوض شود.

رای الیوم آورده است: اما ائتلاف جبهه مقاومت پروژه تغییر نقش سوریه را ناکام گذاشت و بلافاصله از طریق تشکیل نیروهای الحشدالشعبی برای سرکوب داعش مداخله کرد. یک پل هوایی و زمینی از تهران به بغداد برای انتقال سلاح و مهمات در مقابله با داعش و ازادسازی شهرهای عراق ایجاد گرد و همین امر واشنگتن را مجبور به پیوستن به الحشد الشعبی و مشارکت با آنها در مبارزه با داعش کرد تا طبق نتایج نبرد موازنه‌ها به نفع تهران و متحدانش دگرگون نشود.

خلف نوشت: امروز لوله‌های تفنگ از جبهه‌های متعدد ائتلاف مقاومت در منطقه به سمت اسرائیل نشانه رفته و اسرائیل با آگاهی از وخامت اوضاع به دنبال رویارویی پیش دستانه با این جبهه‌هاست که در حال افزایش قدرت و تجربیات خویش است از همین رو اسرائیل دایره خصومت خود ر از غزه به جنوب لبنان، سوریه و اخیرا عراق توسعه داد.

نویسنده تصریح کرد: ما در برابر یک جبهه عربی-اسلامی هستیم که در این منطقه شکل گرفته و دربرگیرنده گرایش‌های سیاسی، جریان‌های اسلامی اهل تسنن یعنی حماس و جهاد و جریان‌های شیعی و حتی گرایش‌های قومی مثل حزب البعث و حزب سوسیال ناسیونالیست سوریه و چپ گراها مثل جبهه خلق برای آزادی فلسطین است. این جبهه‌ها به هم پیوسته‌اند و هدف و مقصد خود را تعیین کرده‌اند و عاری از درماندگی ، ضعف و تسلیم شدن در برابر ایالات متحده و اسرائیل هستند.

خلف افزود: اما نیاز است این ائتلاف از «پروژه امت» خبر بدهد. دستور کاری که جریان‌ها و احزاب عربی و اسلامی را به خود جلب می‌کند. پروژه‌ای که  خود را به وضوح اعلام و تاکید می‌کند دروازه‌های آن به روی  نخبگان عرب و آزاده در جهان باز است.

به عقیده نویسنده این پروژه دیدگاه‌ها و جریان‌های مختلفی را در خود جای می‌دهد تا بدون حد و مرز و محدودیتی بال‌های آن را بر پهنه منطقه  بگسترانند. پروژه‌ای که سلاح را محکم به دست دارد و با مهارت و شجاعت آن را بکار می‌گیرد. پروژه‌ای که ترکیبی از هنر، فرهنگ، ادب، سیاست و تحقیق علمی و همکاری اجتماعی است.

رای الیوم نوشت: همان طور که به نظر می‌رسد، سخنگوی این ائتلاف نو ظهور دبیر کل حزب الله است، بنابراین ما معتقدیم که اعلام این پروژه مسئولیت وی است که یک رهبر پیروز، صادق و محکم است.

این روزنامه آورده است: پروژه امت نخستین پروژه‌ای است که منطقه پس از چندین دهه تجربه ضعف و تحقیر به خود خواهد دید. این نخستین پروژه پس از رؤیای پروژه الهام بخش ملی عربی است که توسط «جمال عبدالناصر»، رئیس جمهور فقید مصر اعلام و رهبری شد. پروژه‌ای که امیدواری را برای امت ایجاد کرد و بر اساس آن مردم رویاها و امیدها را بنا نهادند.

در پایان آمده است: حالا چه موقع ائتلاف مقاومت «پروژه  امت» را اعلام خواهد کرد؟ چه زمانی آقای نصرالله می‌ایستد که بگوید ما آغاز این دستور کار را به امت اعلام می‌کنیم و از مرحله دفاع با سلاح و جبهه‌های نبرد  به مرحله ایجاد یک دستور کار یکپارچه برای همه مردم منطقه منتقل می‌شویم که در آن مشارکت کرده و به آن دل می‌بندند. این پروژه موردتوجه نخبگان است و توسط روشنفکران به ملت‌های دنیا منتقل می‌شود تا هدف آن یعنی احیای امت و خلاص شدن از اشغال و وابستگی و بازی با سرنوشت و آینده ملت‌ها محقق شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  13. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  14. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

  15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین