حذف صفر از پول ملی چقدر زمان می‌بر‌د؟

گروه اقتصادی الف،   3980602093 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک مدیر بانکی به بیان توضیحاتی درباره زمان اجرایی شدن سیاست حذف ۴ صفر و تغییر نام واحد پول ملی پرداخت.

حذف صفر از پول ملی چقدر زمان می‌بر‌د؟

به گزارش تسنیم، حجت‌اله صیدی در جمع خبرنگاران در خصوص زمان لازم برای اجرای سیاست تغییر واحد و حذف 4  صفر از پول ملی، ابا تأکید براینکه این طرح دارای دو جنبه ذهنی و عملیاتی است، اظهار داشت: جنبه ذهنی این عملیات بین 6 تا 7 ماه و حتی یک سال زمان نیاز دارد تا ذهن مردم به واحد جدید پول ملی یعنی  پارسه عادت کند ضمن اینکه در دنیا نیز اتحادیه اروپا این تجربه را داشته و مقداری زمان برده تا به لحاظ ذهنی، مردم خود را با واحد یورو تطبیق دهند.

وی  ضمن اشاره به اینکه در ایران تطبیق واحد جدید پول ملی با محاسبات عامه مردم، سریعتر انجام خواهد شد چرا که واحد تومان از قدیم مورد استفاده بوده است، تصریح کرد: اما معادل جدیدی که واحد پول خرد کشور دارد و با عنوان پارسه شناخته می‌شود، ممکن است اندکی زمانبر باشد تا در محاسبات مردم مورد استفاده قرار گیرد. ضمن اینکه به لحاظ فیزیکی نیز 6 ماه زمان لازم است تا عملیات تغییر واحد پول ملی اتفاق بیفتد.

صیدی با تأکید براینکه بانک‌ها، دولت و مؤسسات اقتصادی در کنار مردم باید کمک کنند تا این کار هر چه سریعتر انجام گیرد، از آمادگی کامل نظام بانکی برای اجرایی شدن این طرح خبر داد و گفت:  برخی کالاها گردش بالایی دارند که ممکن است قیمت‌گذاری آنها دچار مشکل شود؛ اما به هر حال ذهن همه مردم در طول تاریخ به دنبال رُند کردن است و به مدت زمان مشخصی نیاز دارد.

مدیرعامل بانک صادرات درباره واگذاری اموال مازاد این بانک، افزود: از ابتدای سال گذشته 880 میلیارد تومان از اموال مازاد بانک تحت مدیریت به فروش رفته و 1817 رقبه نیز باقی‌مانده که کل مبلغ آن 2000 میلیارد تومان است؛ ضمن اینکه 634 رقبه اموال آماده فروش و 1350 میلیارد تومان ارزش اموال قابل فروش است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه بانک ها در 6 ماه نخست امسال چه اقداماتی برای رونق تولید انجام داده اند؟ گفت: در این بانک بالغ بر 1200 میلیارد تومان تخصیص وجه به بخش تولید کشور صورت گرفته است؛ طبق آماری که از خودروسازی‌ها، صنایع فولادی، پتروشیمی و صنایع غذایی به دست آمده، این صنایع توانسته‌اند از طرح «طراوت» به عنوان رونق تولید ملی استفاده نمایند ضمن اینکه زنجیره تأمین‌کننده دارو نیز با اعتبار اسنادی ریالی و ارزی، از این موضوع بهره‌مند شده‌اند.

صیدی با بیان اینکه بدهی معوقه بانک صادرات به بانک مرکزی صفر است، تصریح کرد: خط اعتباری از بانک مرکزی بابت تسهیلات تکلیفی و حمایت از سپرده‌گذاران مؤسسه ثامن اخذ شده بود که در سال 97 بخش اعظمی از آن پوشش داده شده و اقساط مرتبط آن پرداخت شده است پس در این حوزه نیز ریالی معوقه به بانک مرکزی نداریم. وی همچنین در خصوص حضور این بانک در بازار متشکل ارزی، گفت: این موضوع در حال پیگیری است و این بانک نیز به بازار متشکل ارزی خواهد پیوست.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۶۲۴۶۰۱۵:۳۴:۳۹ ۱۳۹۸/۶/۲
اینها اخرین ترکش خود به این ملت با حذف 4 صفر خواهند زد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین