حساسیت عجیب پزشکان به دستگاه کارتخوان/علت این حجم از مقاومت چیست؟

گروه اقتصادی الف،   3980601050 ۴۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

حجم بالای فرار مالیاتی صاحبان حرف پزشکی و مقاومت‌ها و حساسیت‌های عجیب این صنف به نصب دستگاه کارتخوان که ناشی از تعارض منافع جامعه پزشکی با منافع مردم است، هر روز ابعاد تازه‌ای پیدا می کند.

حساسیت عجیب پزشکان به دستگاه کارتخوان/علت این حجم از مقاومت چیست؟

به گزارش مهر، مطابق با آنچه که مسئولان عنوان کرده اند، حجم فرار مالیاتی در اقتصاد ایران به ۴۰ هزار میلیارد تومان می رسد؛ در این بین صاحبان حرف پزشکی که اتفاقا شغل پردرآمدی هم دارند، میانگین ۶.۵ تا ۷ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی را ثبت کرده اند.

حجم بالای فرار مالیاتی پزشکان در نهایت مسئولان را بر آن داشت که در خلل تصویب بودجه ۹۸، بندی را به الزام نصب پایانه فروشگاهی در مطب ها برای جلوگیری از فرار مالیاتی این قشر اختصاص دهند که بر این اساس بند الحاقی تبصره ۶ بودجه ۹۸ صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران یا سازمان نظام دامپزشکی ایران صادر می‌شود، را ملزم به نصب پایانه فروشگاهی در مطب ها کرده است.

تمدید دو باره زمان ثبت نام پزشکان

در این راستا، مطابق با آنچه که سازمان امور مالیاتی اعلام کرد، همه صاحبان مشاغل یاد شده مکلف شدند که حداکثر تا ۲۳ مرداد ماه امسال برای ثبت درخواست تخصیص شماره شناسه پایانه فروشگاهی (کارت‌خوان) اقدام کنند و حتی این هشدار داده شد که در صورت عدم استفاده از از کارتخوان بانکی، مشاغل پزشکی مشمول جریمه خواهند شد.

در این بین، سازمان امور مالیاتی بیستم مرداد ماه اعلام کرد که به دلیل نبود زیرساخت های لازم، مهلت پزشکان تا ۳۱ مرداد ماه تمدید شد؛ با این حال این زمان دوباره تمدید و اعلام شد که مهلت ثبت نام پزشکان در سامانه سازمان امور مالیاتی با توجه به مشکلات فنی موجود تا پانزدهم شهریور تمدید می شود. این در حالی است که متولیان سازمان امور مالیاتی پیش بینی کرده بودند که از ابتدای مهر ماه، صاحبان مشاغل پزشکی به پایانه های فروشگاهی و کارت خوان ها مجهز خواهند شد.

نقدی که بر این عدم برنامه ریزی دقیق برای ثبت نام پزشکان وجود دارد این است که اگر قرار باشد روند اجرای قانون به شکل موجود باشد، قطعا راه های فرار زیادی نیز از آن وجود خواهد داشت؛ به عنوان نمونه قطع عمدی اینترنت پایانه ها و الزام مراجعه کننده به پرداخت نقدی به بهانه عدم اتصال به شبکه، می تواند یکی از این راه ها باشد. 

وضعیت مالیات ستانی از پزشکان

نگرانی ها از احتمال شانه خالی کردن پزشکان از پرداخت مالیات ابتدا از اینجا نشات می گیرد که در این مدتی که اعلام شد صاحبان این حرف باید پایانه فروشگاهی در مطب هایشان نصب کنند، شاهد شکل‌گیری موج انتقاد و اعتراض از سوی انجمن و مراکز مختلف و حتی سازمان نظام پزشکی بودیم.

تا جایی که این سازمان در قالب یک نامه رسمی اعلام کرد که پزشکان نحوه کار با دستگاه کارتخوان را بلد نیستند و قبل از هر گونه اقدام، باید شیوه کار با این دستگاه به پزشکان آموزش داده شود!

مساله ای که مطرح می شود این است که اگر پزشکان قصد پرداخت مالیات حقه را دارند و تمایلی به فرار مالیاتی ندارند علت این میزان هجمه و انتقاد از نصب دستگاه کارتخوان  باتوسل به بهانه‌های مختلف، چیست؟

از سویی دیگر بررسی آمار رسمی از میزان پرداخت مالیات که از سوی مسئولان سازمان امور مالیاتی اعلام شده بود نشان می دهد که صاحبان این حرف تنها در حدود ۲۰۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت می کنند؛ در حالی که مطابق با گفته امیرآبادی عضو کمیسیون تلفیق مجلس مجموع درآمد پزشکان متخصص (با در نظر گرفتن حداقل نرخ) در سال ۱۷ هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان، پزشکان عمومی سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و دندان پزشکان ۸ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان است که با این حساب،  جمع مالیات حقه آن‌ها ۷۲۰۰ میلیارد تومان است. اما جامعه پزشکی در حال حاضر فقط ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان مالیات می پردازد که به معنای آن است که پزشکان بیش از ۹۷ درصد فرار مالیاتی دارند.

علت حساسیت سازمان نظام پزشکی برای نصب دستگاه کارتخوان چیست؟

نظام بهرامی کمیل جامعه شناس در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه چند سال است که مردم نسبت به عدم نصب دستگاه کارتخوان در مطب‌ها و مراکز پزشکی حساس شده‌اند، اظهار داشت: این وضعیت باعث شده بیماران برای پرداخت وجه خدمات دچار زحمت بیشتری شوند.

وی افزود: از سویی دیگر این پرسش مطرح است که چرا بسیاری از پزشکان که در سایر تکنولوژی‌ها پیشتاز هستند در برابر این تکنولوژی مقاومت می‌کند و همچنان دریافت پول نقد را که از عوامل مهم انتقال بیماری‌هاست ترجیح می‌دهند؟

بهرامی کمیل ادامه داد: همچنین موضوع نصب کارتخوان با پیوند خوردن به بحث پرداخت مالیات و افزایش امکان فرار مالیاتی ابعاد جدیدی به خود گرفته است.

وی تصریح کرد: پرسش این است که اگر نصب دستگاه کارتخوان ربطی به مالیات ندارد، پس چرا سازمان نظام پزشکی بر روی این موضوع این اندازه حساسیت دارد و با اجباری شدن نصب کارتخوان مخالف است؟

این جامعه‌شناس افزود: پزشکان که اولویت خود را سلامت و رفاه بیماران اعلام می‌کنند و خود را از اقشاری می‌دانند که بیشترین و شفاف‌ترین مالیات‌ها را می‌دهند، پس چرا در عمل سالهاست با نصب اجباری کارتخوان مخالفت می‌کنند؟ مگر اینکه بگوییم نصب کارتخوان فضای زیاد می‌گیرد یا بگوییم در مقایسه با پول، احتمال انتقال بیماری در مراکز پزشکی را افزایش می‌دهد؟!

بهرامی کمیل گفت: همانطور که مشاهده می‌شود در موضوع نصب کارتخوان در مطب پزشکان بحث تعارض منافع پزشکان با مردم به خوبی قابل مشاهده است.

وزارت بهداشت باید از حق مردم دفاع کند

وی افزود: درحالی که رییس و معاونین سازمان نظام پزشکی کشور نصب کارتخوان را ضروری نمی‌دانند و حداکثر آن را به انتخاب پزشکان موکول می‌کنند؛ در یک نظرسنجی تلویزیونی ۹۲ درصد از مردم به اجباری شدن نصب کارتخوان در مطب‌ها و مراکز درمانی رای دادند. در این برنامه که در تاریخ 97/6/2  بطور زنده از تلویزیون  پخش شد حاجی دلیگانی(نماینده مجلس) و بوذرجمهری(کارشناس نظام سلامت) به عنوان موافق نصب اجباری کارتخوان و جهانگیری(معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی) و قربانی(نماینده مجلس) به عنوان مخالف نصب اجباری کارتخوان دلایل خود را گفتند و مردم در نهایت با رای بسیار بالا خواستار نصب اجباری کارتخوان شدند.

بهرامی کمیل ادامه داد: به نظر می‌رسد در این وضعیت و به دلیل وجود تعارض منافع بین جامعه پزشکی و مردم، باید وزارت بهداشت و یا نهادهای دیگر به منظور دفاع از منافع بیماران به این موضوع ورود پیدا کنند. البته در مورد وزارت بهداشت تا زمانی که وزیر و معاونین این وزارتخانه تقریبا همگی از بین پزشکان باشند موضوع حل تعارض منافع از طریق این وزارتخانه هم کماکان شائبه تضییع حقوق مردم را به دنبال خواهد داشت.

اصل عدم تعارض منافع در حوزه پزشکی، چه زمانی رعایت خواهد شد؟

وی اظهار داشت: در پنج سال گذشته پزشکان و سازمان نظام پزشکی در برابر درخواست مردم و مسئولان برای نصب کارتخوان در اماکن کسب خود شدیدا مخالفت کردند و مدام از این گفتند که بیش از ۹۵ درصد پزشکان مالیاتهای خود را به موقع و دقیق می‌دهند و... اما؛ مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی از سازمان امور مالیاتی انتقاد کرده که چرا میزان مالیات پزشکان را ۷۰۰ میلیارد تومان در سال تخمین زده است، در حالی که مقدار واقعی مالیات پزشکان حداقل حدود ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در سال تخمین زده می‌شود.

بهرامی کمیل با اشاره به الزام قانونی نصب کارتخوان در مطب‌ها و مقاومت صاحبان حرف پزشکی در برابر این موضوع، گفت: این پرسش در ذهن مردم همچنان باقی می‌ماند که پزشکانی که موضوعی به این سادگی را این چنین پیچیده کرده‌ و رفاه حال مردم را در چند سال گذشته نادیده انگاشته‌اند در سایر مسائل پیچیده که منافع بیشتری دارند چه کار می‌کنند؟

وی افزود: چه زمانی قرار است اصل عدم تعارض منافع در حوزه پزشکی رعایت شود و دست سازمان نظام پزشکی؛ کمیسیون بهداشت مجلس و وزارت بهداشت که همگی توسط پزشکان اداره می‌شود از تصمیم‌گیری یکجانبه در این حوزه کوتاه شود؟

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۶۰۸۱۸۱۱:۳۴:۲۶ ۱۳۹۸/۶/۱
چون همه چی لو میره
شهاب۱۰۶۰۸۲۰۱۱:۳۵:۰۹ ۱۳۹۸/۶/۱
از امكانات دانشگاهي اين كشور استفاده كني درس بخواني ،از امكانات رفاهي اين كشور استفاده مطب بزني ،،از امنيت و آرامش اين كشور استفاده مريض مداوا و ويزيت كني آنوقت نخواهي درصدي از درآمد ميلياردي خودت رو بابت اين حق پرداخت كني ،،،،برخی پزشكان تمام زندگيتان شما به هر دين و وجدان و آييني كه اعتقاد داريد حرام اندر ...البته در مورد وجدان شما نميشه قضاوت كرد
محمد۱۰۶۰۸۲۹۱۱:۴۷:۱۷ ۱۳۹۸/۶/۱
برخی پزشکان درامدی که از مردم ایران کسب میکنند در کشورهای خارجی هزینه میکنند حتی تفریحشون هم در خارج هست .و این یعنی ....
علیرضا۱۰۶۰۸۳۲۱۱:۵۲:۱۷ ۱۳۹۸/۶/۱
تاسف آور است که لااقل در روز پزشک دست از حمله به پزشکان برنمیدارند. پزشکان مخالف شفافیت نیستند. اعتراضشان به این دلیل است که چرا فقط آنها باید شفاف سازی کنند. کسانیکه از راه دلالی و اختلاس و کارهای خلاف دیگر پولهای کلان‌بدست می آورند چرا مالیات نمیدهند. نهادهایی در کشور هستند که سالها پول بیت المال را می بلعند و هیچکس از آنها نمی پرسد خروجی کار شما چیست. .. قراردادن پزشکان در برابر مردم قطعا به ضرر مردم تمام خواهد شد. مسوولین و نمایندگان این مساله را سالهای بعد درک خواهند کرد. نکته آخر در مورد مقدار مالیات پزشکان. یک کوته فکر بر اساس تعداد پزشکان و درآمد تخمینی آنها مالیات را حساب کرده بدون توجه به اینکه تعداد زیادی از پزشکان در بخش دولتی هستند. تعدادی طبابت نمیکنند. تعدادی فوت کرده اند تعدادی مهاجرت کرده اند .
ناشناس۱۰۶۱۶۱۱۰۰:۳۸:۱۴ ۱۳۹۸/۶/۲
پزشکی که خود را در رديف دلال قرار دهد برای .. خوبه.
ناشناس۱۰۶۰۸۵۶۱۲:۱۱:۳۴ ۱۳۹۸/۶/۱
من پزشكم وكارت خوان دارم بنظر من فقط سازمان نظام پزشكي باعث اين هجمه شده و باعث تشديدش ميشود چون اصل دراامدها را خود كار گزارانش دارند براي من جالب است كه نامه ميزند كه اموزش نياز است خودش رامسخره كرده فقط سالانه حق عضويت ميگيرد و…يكم از اصناف ديگر ياد بگيرد اسامي همه پزشكان موجود است به ماليات بدهد مگر ايرادي است فقط مردم را در مقابل هم ميگذارد مثالي ميزنم بيماران عموما جهت بستري از پزشك مربوطه تخفيف ميخواهند ولي نميدانند كه پولي كه پرداخت ميكنند به بيمارستان است كه در صورت حساب حتي وقتي حق درمان پزشك را ميزنند ١٠٠%را ميزنند ول پرداختي واقعي درصدي از ان ميباشد كه زمان پرداختشم با بيمه هاست ول هيچ گاه سازمان به بيمارستان اعلام نميكند سهم واقعي را چرا نميزني و در انتها لازم است بگويم در هر صنفي خوب بد وجود داردو بايد قبول كرد كفه ترازو خوب پزشكان مشهود است
ناشناس۱۰۶۰۸۶۰۱۲:۱۲:۱۱ ۱۳۹۸/۶/۱
مقاومت کدومه داداش!! اینا فقط نیاز به اموزش استفاده از کارت خوان دارند و بس!!!!
ناشناس۱۰۶۰۸۷۴۱۲:۱۹:۰۰ ۱۳۹۸/۶/۱
واضحه که علتش فقط افزایش مال و ثروته. یکی از اقوام ما تازه تخصص چشم گرفته، یه بار دیدمش گفتم کار و بار چطوره گفت اصلا خوب نیست. گفتم چطور؟! گفت الان توی طرح برجی 25 م درمیارم که اصلا کفاف هزینه هام رو نمیده! اینا دیگه توقعشون خیلی رفته بالا.
ناشناس۱۰۶۰۸۷۶۱۲:۲۱:۳۲ ۱۳۹۸/۶/۱
پول است عزیز برادر نه جان است که آسان بشود داد!!البته بی عرضه بودن مسئولان و شاید هم ذینفع بودن حضرات بی تاثیر نیست!!!
ناشناس۱۰۶۰۸۸۵۱۲:۲۹:۲۳ ۱۳۹۸/۶/۱
هاهاها وضع مملکت رو ببین
ملت۱۰۶۰۸۸۹۱۲:۳۱:۳۳ ۱۳۹۸/۶/۱
ایران بهشت پزشکان هست فقط به خاطر فرار مالیاتی، ایناهرجای دنیا برن کارکنن یاباید ۶۰ درصدمالیات بدن یا پرستار بشن .. چراباید کارمند بیچاره با ۲ میلیون حقوق اول مالیات حقوقش روبردارن ولی اینا با ماهیانه ۲۰۰ میلیون درآمد از مالیات فرار کنن این کجاش کشور .. هست که این همه بی عدالتی وجود داره والا در کشورهای بلاد کفر عدالت بیشتره!!!! سر نصب کارت خوان آبروی خودشون رو بردن که باادعای نخبگی ، عرضه نصب کارتخوان وثبت نام درسامانه رو ندارن مردم به این حرکات میخندن!!
ناشناس۱۰۶۰۸۹۸۱۲:۳۷:۴۳ ۱۳۹۸/۶/۱
چه سوال ساده ای؟ واقعا نمی دانید چرا کارت خوان در مطب ها نصب نمی کنند!!! تنها دلیل فرار مالیاتی است و بس.
ناشناس۱۰۶۰۹۳۴۱۳:۰۸:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۱
کلاهبرداران و سودجویانی در لباس پزشک جیب بیماران را به اسم نجات جانشون خالی میکنن بیمارانی که از زندگی ساقط میشن
ناشناس۱۰۶۰۹۴۴۱۳:۱۲:۱۷ ۱۳۹۸/۶/۱
علت این است که اراده جدی برای برقراری حاکمیت قانون در کشور وجود ندارد.پزشک ایرانی در دانشگاه رایگان وبا استفاده از امکانات بیت المال درس میخواند وبعد از فارغ اتحصیلی راه ثروت اندوزی را درپیش میگیرد وتابع هیچ مقام ودستگاهی نیست.آیا نمیشود هنگام پذیرش دانشجوی پزشکی از او تعهد نامه سفت وسخت گرفت تادر استخدام دولت به مردمی که ولی نعمتش هستند خدمت کند؟؟؟؟؟؟
ایلامی۱۰۶۰۹۴۸۱۳:۱۴:۰۰ ۱۳۹۸/۶/۱
هر پزشک متخصصی که احساس میکنه به پول بیشتر نیاز داره بیاد ایلام. اینجا پزشک متخصص بی نام و نشان ماهی 100 میلیون تومن درآمدشه. با سند حرف میزنم.
علي۱۰۶۰۹۵۵۱۳:۱۷:۰۶ ۱۳۹۸/۶/۱
متاسفانه اين قشر بالاترين سطح تحصيلات هم دارند!!
ناشناس۱۰۶۰۹۶۴۱۳:۲۱:۱۳ ۱۳۹۸/۶/۱
فقط زورشون به حقوق بگیران بدبخت میرسه
ناشناس۱۰۶۰۹۶۹۱۳:۲۳:۱۳ ۱۳۹۸/۶/۱
وقتی قشری از جامعه خود را جدا از دیگران می پندارند چنین واکنشهایی طبیعی است . راستی گزارش پزشکی آقای کیارستمی چی شد ؟
ناشناس۱۰۶۰۹۷۰۱۳:۲۳:۱۵ ۱۳۹۸/۶/۱
كارت خوان براي پزشكان مانند مار است وپونه
اسفندیاری۱۰۶۰۹۸۱۱۳:۲۸:۵۲ ۱۳۹۸/۶/۱
لطفا این مورد پزشکان را خیلی جدی پیگیری کنید . ممنون
ناشناس۱۰۶۰۹۸۹۱۳:۳۵:۱۰ ۱۳۹۸/۶/۱
احتمالا این بندگان خدا نحوه‌ استفاده از کارتخوان را بلد نیستند. باید آموزش لازم را برای استفاده از این تکنولوژی جدید به آنها داد.
سمیه۱۰۶۱۰۰۴۱۳:۴۳:۳۴ ۱۳۹۸/۶/۱
نمیخوان درآمد 100 میلیونی شون بشه 80 میلیون. بله اینطوریاست.
ناشناس۱۰۶۱۰۱۲۱۳:۵۳:۰۵ ۱۳۹۸/۶/۱
ظاهرا به اندازه دستفروشان که از کارتخوان استفاده می کنند پزشکان متخصص بلد نیستند .!!! مشکل فقط اینست !!
ناشناس۱۰۶۱۰۱۶۱۳:۵۵:۲۰ ۱۳۹۸/۶/۱
باید بفهمند مالیات طلب مردم از آنان است طلب دولت نیست.
ناشناس۱۰۶۱۰۳۶۱۴:۱۴:۱۷ ۱۳۹۸/۶/۱
تنها کشوری هستیم که درآمد پزشکان هیچ سقفی ندارد. تو تمام کشورهای پیشرفته درامد پزشک ها سقف دارد و مالیات هم می دهند.
ناشناس۱۰۶۱۰۵۹۱۴:۴۸:۲۵ ۱۳۹۸/۶/۱
دولت ما زير با هيچ زوري نميرود مكر اينكه زورش خيلي پر زور باشد
ناشناس۱۰۶۱۰۶۹۱۴:۵۸:۵۹ ۱۳۹۸/۶/۱
اینکه در روز پزشک چنین مقالات مکرر می نویسد غرض ورزی سایت را می رساند و بس
ناشناس۱۰۶۱۳۷۰۱۹:۳۶:۲۳ ۱۳۹۸/۶/۱
یادمان هست در خصوص سریال در حاشیه چه به مهران مدیری کردند همین پزشکان فرار مالیاتی تنها گوشه ای از مشکلات نظام پزشکی و درمانی کشور ماست
ناشناس۱۰۶۱۰۷۲۱۵:۰۴:۴۰ ۱۳۹۸/۶/۱
موج تخریب پزشکان از سوی شما حتی در روز پزشک موجب حیرت است.....
ناشناس۱۰۶۱۰۷۵۱۵:۱۱:۵۶ ۱۳۹۸/۶/۱
در این مورد کمی از غرب یاد بگیرید. شما که بی حجابی و حیوان دوستی را خیلی راحت از آنها یاد گرفتید...
ناشناس۱۰۶۱۰۹۰۱۵:۲۳:۱۶ ۱۳۹۸/۶/۱
باید مثل کشورهای پیشرفته در ایران هم یک سازمان مستقل برای نظارت بر کار پزشکان تشکیل بشه که علاوه بر پزشکان، وکیل و قاضی و افراد دیگه هم در راسش باشند و از حقوق بیماران دفاع کنه و نظارت جدی بر کار پزشکان داشته باشه. الان وظیفه نظارت رو عمدتا گذاشتن بر عهده سازمان نظام پزشکی که در واقع سازمان صنفی پزشکانه و مدیرتش بر عهده پزشکانه و طبیعتا بیشتر دنبال منافع پزشکانه تا بیماران.
ناشناس۱۰۶۱۰۹۵۱۵:۲۶:۴۳ ۱۳۹۸/۶/۱
دولت اول بیاد هزینه کرد مالیات را شفاف برای ما بگه بعد ما مالیات میدیم. وگرنه چرا مالیات بدیم که بعضی از، افراد و سازمانها باهاش خوشگذرونی کنن?
ناشناس۱۰۶۱۴۳۵۲۰:۳۷:۴۵ ۱۳۹۸/۶/۱
خودت را با خدمتگزاران مردم مقایسه کن نه بامفسدها و عیاش ها آقای دکتر !
ناشناس۱۰۶۱۱۱۲۱۵:۴۰:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۱
فقط یه نماینده پیدا نمیشه این وزیر پزشکان را استیضاح کند؟!!!
ناشناس۱۰۶۱۱۱۳۱۵:۴۱:۱۶ ۱۳۹۸/۶/۱
حداقل یک پیغام"روز پزشک مبارک" میذاشتید،،،الف جان .. لطفا اعتماد بین پزشک و بیماران از بین نبرید،با این بی اعتمادی ،بیماران به پزشکهای متفاوت مراجعه میکنند و افزایش هزینه،، تحت هر شرایطی ،بیمار مجبور به مراجعه به همین پزشکان(زیاده خواه به قول شما )هستند کمی منصف باشید
ناشناس۱۰۶۱۱۲۲۱۵:۴۵:۳۸ ۱۳۹۸/۶/۱
با سلام در مقابل کاسبان سلامتی کوتاه نیایید .
ناشناس۱۰۶۱۱۲۶۱۵:۴۹:۵۱ ۱۳۹۸/۶/۱
فرار از ماليات.
ناشناس۱۰۶۱۱۲۷۱۵:۵۱:۲۱ ۱۳۹۸/۶/۱
اغلب پزشکان به پزشکی به عنوان یک کاسبی نگاه میکنند نه یک حرفه.
ناشناس۱۰۶۱۱۴۷۱۶:۰۴:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۱
این سوال پاسخ بدیهی و روشنی دارد با کارت خوان گرچه عرصه بر پزشکان تنگ میشود، ولی مشکل اصلی حل نمی شود. می توانند به مراجعان بگویند، نقدی بدهید 50 هزار ویزیت میشود و اگر کارت بکشید 55 هزار میشود. براحتی فرار می کنند
Javad Najafi۱۰۶۱۱۶۰۱۶:۲۸:۲۳ ۱۳۹۸/۶/۱
این جماعت فقط حرف زور ..، همون طور که خودشون به مردم بدبخت و بیچاره زور میگن. هیچ وقت نمیتونم اون روزی که یک پزشک بسیار معروف شیراز منو وادار کرد که از مطبش برم بیرون و دنبال پول نقد باشم واسه ویزیت بچه ام. هنوز هم که یادم میفته کله ام داغ میکنه و به این سیستم ناکارآمد و بی توجه فکر میکنم. مگه میشه ، مگه داریم این همه زور و قل چماغی یک جماعت که اتفاقا بهترین امکانات همین کشور رو استفاده کردن و به نون و نوایی رسیدن. این یک آزمون واقعی ش.. هستش که بتونن .. این جماعت رو وادار کنن.. که بیشتر از این خون مردم رو تو شیشه نکن.
ناشناس۱۰۶۱۱۶۱۱۶:۲۹:۰۹ ۱۳۹۸/۶/۱
هیچ کس حریف مافیای پزشکی در ایران نمیشود.
ناشناس۱۰۶۱۲۰۷۱۷:۰۹:۱۱ ۱۳۹۸/۶/۱
۶۰۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی توسط پزشکان بسیار غیر اخلاقی و شرم آور و در شرایط نامساعد کنونی واقعاً به چالش کشیدن قدرت و استحکام دولت است. توجه کنید که با این پول در طول یک سال چه کارها که نمی توان کرد. برچیدن تمام مدارس کپری ، تامین وسایل سرمایشی و گرمایشی استاندارد برای کل مدارس کشور ، جمع آوری کل کودکان خیابانی و بد سرپرست و بی سرپرست ، تکمیل پروژه های ورزشی نیمه کاره ووو باید به حال نظام مالیاتی کشور تاسف خورد که توان برخورد با چنین افرادی را ندارد. مگر کسی که از امکانات کشور استفاده کرده و درآمد هنگفت دارد و با گستاخی و قلدری مالیات نمی دهد چه فرقی با یک مفسد اقتصادی دارد؟
ناشناس۱۰۶۱۳۰۸۱۸:۴۰:۳۸ ۱۳۹۸/۶/۱
مسئله حساسیت نیست مسئله پررویی سیستم و دولت و مردم هست
ناشناس۱۰۶۱۴۲۳۲۰:۲۷:۲۶ ۱۳۹۸/۶/۱
عروس یک خانواده ایرانی که امریکایی بوده سالها پس از ازدواج به همراه شوهر ایرانی به ایران آمدند وقتی فامیل شوهرش به هدایایی می دادند این عروس امریکایی اصرار که قیمت آنرا بگویند تا مالیات آنرا محاسبه تا در برگشت به امریکا پرداخت کند. بعد پزشک ایرانی بادرآمد آن چنانی اش از مردم این آب و خاک از پرداخت حق مالیات مردم در می رود. !
ناشناس۱۰۶۱۵۲۶۲۲:۵۱:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۱
سلام در روز هر حرفه ای حداقل اون روز رو تبریک میگن ولی جالبه که اینجا .. توهین میبینیم هررشته ای افرادخوب و بد داره علت چیه که با وجود اینکه خیلی ها بارها با کمک پزشکان سلامتی شون رو بدست آوردند ولی کسی تشکر نمیکنه.
ناشناس۱۰۶۱۵۹۶۰۰:۲۱:۰۷ ۱۳۹۸/۶/۲
مگه مفتی درمان کردید که تشکر هم بکنند . کلی بابتش پول گرفتی جناب دکتررررررررررر
جحمید۱۰۶۱۵۸۱۲۳:۵۴:۴۷ ۱۳۹۸/۶/۱
۱.فرار مالیاتی در همه اقشار وجود داره و ایجاد حساسیت روی یک شغل اهداف دیگری داره ۲. مقایسه درآمد پزشک با کارمندان قیاس اشتباهی هست، میتوانید با یک آرایشگر خانم مقایسه کنید ۳.مقدس دونستن پزشکان یک روش برای حمله به آنهاست، پزشکی هم یک بیزینس خدماتیست مسلما برای کسب درآمد است ۴. پزشکان هم با برخورد بالا به پایین در ایجاد این تنش با جامعه مقصر هستند ۵.هرچه ریسک یک شغل بالاتر بره درآمدش هم به همون قیاس بالا میره پس نمیشه پراکد تعمیر موتور ماشین رو با جراحی قلب مقایسه کرد ۶. فرهنگ فرار از مالیات و قانون در ایران ریشه دیرینه داره و منحصر به پزشکان نیست ۷. پرشکان مرتب ترین پرونده های مالیاتی رو دارن و معمولا زودتر از همه تسویه میکنند ۷.آنچه به عنوام زورگویی پزشکان یاد میشه به علت اصرار مردم برای انتخاب سلیقه ای یک پزشک خاص هست وگرنه اگر از سیستم درمانی اقدام کنن مشکلشون حل میشه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. و ناگهان اخلاق!

  4. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  5. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  6. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  7. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  8. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  9. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  12. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  13. دبی؛ چند روز پس از سیل

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  16. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  17. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

  18. فریب نخوریم! 

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین