شماره‌ای برای شکایت از مدارس غیردولتی

گروه اجتماعی الف،   3980530062

سرپرست اداره کل مدارس و مراکز غیردولتی بابیان اینکه اگر مدرسه‌ای بخواهد به بهانه "آموزش الکترونیک" شهریه بیشتری دریافت کند، تخلف است، گفت: خانواده‌ها شکایات از مدارس غیردولتی را به سامانه تلفنی ۴۳۱۷ اعلام کنند.

به گزارش تسنیم، سعید صالح درباره آموزش‌های الکترونیک مدارس غیردولتی که با این عنوان به دنبال جذب دانش‌آموز هستند اما در عمل تفاوت چندانی با مدارس دولتی ندارند، اظهار کرد: شهریه مدارس براساس الگویی تعریف شده است همچنین شهریه تمام مدارس در سامانه http://mosharekatha.ir/ قابل رصد است و اگر خانواده‌ای بخواهد بداند شهریه مصوب مدرسه چقدر است باید وارد این سامانه شود.

وی افزود: شهریه براساس چند شاخص تعریف می‌شود اما هیچ شاخصی مبنی بر اینکه مدرسه الکترونیک است و آموزش الکترونیک ارائه می‌دهد تا براساس آن بتواند شهریه بالاتری دریافت کند، وجود ندارد.

سرپرست اداره کل مدارس و مراکز غیردولتی گفت: مدرسه غیردولتی برای پوشش هزینه‌ها، شهریه دریافت می‌کند و روش‌های مختلفی را می‌تواند برای آموزش به‌کار گیرد اما در الگوی شهریه این موضوع که مدرسه‌ای با برچسب آموزش الکترونیک بخواهد شهریه بالاتری دریافت کند، وجود ندارد.

صالح ادامه داد: اینکه مدرسه به خانواده بگوید آموزش الکترونیک دارد و با این کار بخواهد ثبت‌نام بیشتری داشته باشد کار خطایی نیست اما اگر بخواهد برای این نوع آموزش شهریه بیشتری دریافت کند، تخلف است.

وی با اشاره به اینکه ممکن است مواردی مشاهده شود و در بازرسی‌ها موارد را رصد و نسبت به تخلفات تذکر می‌دهیم، عنوان‌کرد: شورای نظارت منطقه و استان و شورای سیاستگذاری وزارتخانه راجع به تخلفات مدارس غیردولتی تصمیم‌گیری می‌کنند، اگر خانواده‌ها با تبلیغاتی مواجعه شدند و آنچه در مدرسه اجرا می‌شود با تبلیغات همسان نیست می‌توانند شکایات خود را در سامانه مشارکت‌ها ثبت‌کنند همچنین سامانه تلفنی سازمان مدارس غیردولتی امسال طراحی شده است و خانواده‌ها می‌توانند با شماره ۴۳۱۷ تماس گرفته و شکایات خود را اعلام کنند، ما هم قول می‌دهیم به شکایات در زمینه‌های مختلف رسیدگی و آنها را پیگیری کنیم.

سرپرست اداره کل مدارس و مراکز غیردولتی بیان‌کرد: زمان رسیدگی به شکایات با توجه به موضوع و شرایط متفاوت است البته ما با خانواده‌ها تماس می‌گیریم و نتیجه شکایات و پیگیری را به آنها اعلام خواهیم کرد و بسته به نوع تخلف همانطور که در قانون لحاظ شده ممکن است از تذکر تا لغو مجوز و عزل مدیر را شاهد باشیم، در شورایی که متشکل از اعضای مختلف از درون آموزش‌وپرورش و بیرون از این وزارتخانه هستند مستندات بررسی شده و متناسب با تخلف اقدام خواهد شد.

صالح با اشاره به اینکه در کنار حکم‌هایی که توسط شورای سیاست‌گذاری صادر می‌شود، بازگشت شهریه را هم داشتیم، افزود: در بیشتر موارد که شهریه اضافه دریافت می‌شود هر حکمی که داده شود بازگشت شهریه نیز وظیفه موسس مدرسه است که باید برای برگرداندن شهریه اضافه اقدام کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین