روزنامه سنگاپوری: ترامپ بحران مصرف مواد مخدر را به مساله تجاری با چین گره زده است

گروه جهان الف،   3980528191

یک روزنامه منطقه‌ای در شرق آسیا از اقدام رییس جمهور آمریکا در گره زدن بحران سوء مصرف مواد مخدر به مساله تجاری با چین خبر داده است.

به گزارش مهر به نقل از رادیو ملی چین، روزنامه استریتز تایمز (The Straits Times) چاپ سنگاپور چندی پیش با انتشار مقاله ای تحت عنوان «ارتباط شگفت آور تعرفه گمرکی، مواد مخدر و تریاک» اعلام کرد: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بحران سوء مصرف مواد افیونی در آمریکا را به مساله تجاری این کشور با چین مرتبط ساخته که غیر قابل درک است.

در این مقاله آمده است: وقتی همۀ جهانیان بر این باور بودند که آخرین مذاکرات تجاری چین و آمریکا به پیشرفت می رسید، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد که از یکم سپتامبر تعرفه گمرکی 300 میلیارد دلار کالای چینی را افزایش می دهد. وی همچنین یکی از علل افزایش تعرفه گمرکی علیه کالاهای چین را عدم جلوگیری چین از ورود فنتانیل به آمریکا اعلام کرد. این ادعا در حقیقت ربط دادن بحران سوء مصرف مواد مخدر در آمریکا به منازعات تجاری با چین است که بسیار حیرت انگیز است. اگر این اقدام تنها نوعی از تاکتیکهای آمریکا در مذاکرات باشد هم با توجه به اتفاقات گذشته، به نتیجه نخواهد رسید. دولت چین وقتی کسی با تفنگ به او را نشانه گرفته و تهدید می کند، مذاکره نخواهد کرد.

در این مقاله آمده است: نسبت دادن مسؤولیت بحران سوء استفادۀ مواد مخدر در آمریکا به چین پوچ و بی معناست. چین در خصوص مساله فنتانیل کارهای کافی انجام داده است و اتهامات آمریکا در این باره بی دلیل است.

روزنامه سنگاپوری با بیان آنکه مشکلات موجود آمریکا در مساله فنتانیل مسخره کردن تاریخ است، نوشت: در قرن 19، به غیر انگلیس، شرکتهای آمریکا نیز از جنگ تریاک علیه چین سود کلانی به دست می آوردند. استفن پلات تاریخ‌دان معروف آمریکایی در کتاب خود با عنوان «غروب امپراطوری» (Imperial Twilight) دربارۀ جنگ تریاک علیه چین نوشت: یک شرکت تجاری آمریکایی به نام راسل (Russell) یک پنجم فروش تریاک به چین را در اختیار داشت. همچنین الیاس هاسکت دربی و جان جاکوب آستور در تجارت تریاک با چین سود بسیاری به دست آوردند و به نخستین میلیونرهای آمریکا تبدیل شدند. امروزه که کمتر از 200 سال از جنگ تریاک سپری شده، آمریکا مسؤولیت مساله سوء استفاده از مواد مخدر خود را که شرکتهای داروسازی و پزشکان خودش ایجاد کرده اند، به چین نسبت می دهد. آیا این عوضِ جبران آمریکاست؟

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین