ماجرای فیلم سگ‌کُشی با اسید چه بود؟

گروه اجتماعی الف،   3980528131 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن سگ های بلاصاحب را با سرنگ اسیدی کشتند. مسؤولان شهری تاکید دارند که این فیلم برای گذشته است و کشتن سگ ها ولگرد با سرنگ قانونی است.

ماجرای فیلم سگ‌کُشی با اسید چه بود؟

به گزارش فارس، مرکز نگهداری و عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب در اواخر سال 94 در کنار مرکز آرادکوه (دفن زباله) در جنوب تهران ساخته شد.

این مرکز 3 هکتاری با هزینه‌ای بالغ بر 3 میلیارد تومان راه‌اندازی شد.مدیریت شهری سگ‌های بلاصاحب را در تهران جمع‌آوری و به این مرکز منتقل می‌کرد.

سگ های در ابتدای ورود به آراد کوه استریل می شوند

در ابتدا ورود به مرکز سگ‌ها را استریل و حمام می‌کنند و سپس آنها وارد حوضچه مواد  ضدعفونی شده  و توسط دامپزشکان معاینه و بعد به آنها کیت‌های آزمایشگاهی زده تا ببینند بیماری انگل، هاری، بیماری های عفونی، پوستی و ... دارند یا خیر. سپس آنها را وارد قرنطینه کرده تا جواب آزمایش‌ها حاضر شود.

اصولا جواب آزمایش سه روز بعد آماده می‌شد و سگ‌ها جداسازی می‌شدند. سگ‌های حامله، نر،‌ ماده‌، توله‌سگ‌ها و سگ‌های بیمار را از هم جدا کرده و هر کدام در مکانی متفاوت قرار می‌گرفتند.

هزینه 350 هزار تومانی عقیم سازی سگ‌ها 

اگر سگ‌های نر یا ماده مشکلی نداشته باشند آنها را  عقیم‌سازی کرده و هزینه هر عقیم‌سازی برای شهرداری تهران حدود 350 هزار تومان بود و اسناد این اقدام در شهرداری وجود دارد.

سگ‌هایی که دارای بیماری حاد، عفونی و واگیردار بودند، به صورت یوتانزی(لغت Euthanasia از دو جزء یونانی «Eu» به معنی خوب و «Thanatos» به معنی مرگ گرفته شده است) مرگ بدون درد آنها را از بین می‌بردند. ابتدا آنها را بیهوش کرده و سپس می‌کشند و لاشه آنها را داخل لاشه‌سوز می‌انداختند.

عقیم سازی سگ ها باردار بعد از تولد فرزندان 

سگ‌های سالم که باردار بودند را نگه می‌داشتند تا فرزندان آنها متولد شوند و سپس آنها را عقیم‌سازی می‌کردند. سگ‌های نر نیز عقیم‌سازی شده را هم نگهداری می‌کردند تا NGO‌ها و حامیان سگ بیایند آنها را از مراکز تحویل بگیرند.

پختن غذا برای سگ‌ها در آراد کوه 

در این مرکز عقیم‌سازی آشپزخانه‌ای وجود داشت که برای سگ‌ها سیب‌زمینی، هویج، گوشت، پای مرغ درست می‌کردند و در دوره نقاهت به سگ‌ها می‌دادند و همچنین  واکسن و شست‌وشوی هفتگی سگ‌ها انجام می‌شد.

معمولا 45 روز تا 3 ماه سگ‌ها را در مراکز عقیم‌سازی نگهداری می‌کنند و بعد از اینکه کاملا سلامت خود را به دست می‌آوردند آنها را در شهر رها می کنند.

مدت‌ها از این مرکز خبری نبود تا اینکه چند روزی است در فضای مجازی خبری مبنی بر معدوم کردن سگ‌ها توسط سرنگ‌های اسیدی دست به دست می شود.

مدیران شهری به این امرابتدا  واکنش نشان ندادند و در نهایت غلام محمدی رئیس مرکز ارتباطات شهرداری اعلام کرد که این تصاویر مربوط به سال 96 است.

با توجه به اینکه این تصاویر مربوط به سال 96 است اما محمدی تأکید کرد که پیمانکار و مدیر حوزه کنترل حیوانات شهری را عزل کرده‌اند.

 پورمحمدی مدیر حوزه کنترل حیوانات شهری  سال هاست که در  این مرکز مسئولیت داشته است و گفته می‌شود که وی یک ماه پیش سکته کرده و از کار کناره‌گیری کرد اما دوباره چند هفته پیش  منصوب شد.

در خصوص این اتفاق تماس‌هایی با حمیدرضا تحصیلی مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل داشتیم ولی وی در بستر بیماری است. اما مهدی هوشیار معاون هماهنگی امور مناطق شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران گفت: من در آن دوره مسئولیتی نداشتم در حال حاضر هم مدیرعامل در بستر بیماری است و برخی مواقع بنده پاسخ می‌دهم.

نگهبان اخراجی این فیلم را گرفته است 

وی در پاسخ به این پرسش که بر اساس چه معیارهایی اعلام می‌شود این فیلم متعلق به سال 96 است،‌گفت: یک نگهبان آنجا داشتیم که از این عملیات فیلمبرداری کرده است و البته یکسری تخلفات هم داشت که وی را بیرون کردند.

وی ادامه داد: این کارها را خودشان کردند ببینید چقدر آزادانه فیلم می‌گرفتند.

در همه جای دنیا سگ ها را با سرنگ می‌کشند
 
وی در پاسخ به این پرسش که با سرنگ اسیدی در حال معدوم کردن سگ‌ها بوده‌اند،‌گفت: سرنگ اسیدی نیست اما در همه جای دنیا با سرنگ سگ‌ها را می‌کشند و به آن مرگ با ترحم می‌گویند و این کار قانونی است.

البته در آمریکا سگ ها را در داخل بشکه گاز خفه می کنند

معاون هماهنگی امور مناطق شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران ادامه داد:‌البته بحث معدوم کردن سگ‌ها توسط گاز هم وجود دارد یک بشکه 220 لیتری که سگ را داخل آن می‌اندازند  و خفه می‌کنند که البته از معدوم کردن سگ‌ها توسط سرنگ بدتر است لبته این کار در آمریکا انجام می‌شود.

پاسخ آقای معاون در خصوص اینکه این فیلم برای 2 سال پیش است

وی دوباره در پاسخ به این پرسش که بر چه اساس شما بگویید این فیلم برای چند سال پیش است؟ گفت: محیط و رنگ‌آمیزی عوض شده است البته من الان نمی‌توانم دقیق بگویم چون در آن زمان مسئولیت نداشتم.

رنگ لباس کارگرها تغییر کرده است 

البته پورمحمدی مدیر حوزه کنترل حیوانات شهری گفت: این فیلم برای دو سال پیش است و رنگ لباس کارگرها و رنگ‌آمیزی محیط و جداول تغییر کرده است.

برخی مسئولین شهری معتقد هستند که انتشار این کار یک بازی رسانه‌ای در فضای مجازی است و می‌خواهند مدیریت شهری را به حاشیه بکشانند و نگذارند مسئولان فعلی کار خود را به درستی انجام دهند.

ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در این باره به خبرنگار فارس گفت: متأسفانه یک فضایی در حوزه رسانه‌ای در فضای مجازی حاکم شده است و به دنبال این هستند که شهرداری و شورا را به سمت و سویی بکشانند که از کار اصلی خود باز بماند و بحث سگ‌ها یکی از این موارد است.

ظرافت رئیس ساماندهی مشاغل برای جمع آوری سگ های ولگرد

وی با بیان اینکه رئیس شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران با ظرافت برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد تلاش می‌کرده است،‌گفت: در این زمینه انجمن حمایت از حیوانات نیز همراهی کرده است.

خداکرمی با تأکید بر این موضوع که این فیلم مربوط به گذشته است،‌گفت:‌ این کارها وقت و انرژی ما را تلف می‌کند.

ما پرسیدیم گفتند این فیلم برای قبل است

وی در پاسخ به این پرسش بر اساس چه معیاری می‌گویید این فیلم برای قبل بوده است، گفت:‌پرسیده‌ایم به ما گفته‌اند برای حال نیست. باید کسی که فیلم را منتشر کرده مستند بگوید. درست است که موضوع حیوانات هم جز اولویت‌های ما است اما موضوعات مهمتری وجوددارد که باید شهروندان آن را از ما مطالبه کنند.

وی به موضوع سگ‌ها اشاره کرد و گفت:‌باور کنید ظلم به مأموران خدوم شهرداری تهران است که در حوزه حیوانات ولگرد کار می‌کنند اگر واقعاً منتشرکننده اولیه فیلم صادقانه بگوید که این فیلم برای چه زمان و مکانی بوده ما با خاطیان برخورد می‌کنیم حتی اگر شهروندان می‌بینند در جایی حق مردم و یا حق حیوانات ضایع می‌شود حتما با مستندات گزارش دهند و ما موضوع را بررسی می‌کنیم.

وی در پایان تأکید کرد: ما نمی‌دانیم این فیلم برای چه زمان و چه مکانی بوده است.

بر اساس این گزارش، هنوز مشخص نیست فیلمی که در فضای مجازی مبنی بر کشتن سگ ها منتشر شده است برای چه زمانی است و مسوولان شهری هم پاسخ قانع کننده ای در این زمینه نمی دهند اما آنها معتقدند که کشتن سگ با سرنگ در تمام دنیا قانونی است و رخ می دهد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین