احتمال همکاری بورس تهران و وین

گروه اقتصادی الف،   3980528083

امروز چهارمین شرکت در سال ۱۳۹۸ در بورس تهران عرضه اولیه می‌شود، علاوه بر این امروز سفیر اتریش در ایران به همراه هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش از بورس تهران بازدید و اظهار امیدواری کردند که بورس تهران و وین بتوانند با هم همکاری داشته باشند.

به گزارش ایسنا، امروز (دوشنبه) تالار حافظ روز پر رفت و آمدی را تجربه کرد؛ به طوری که در ابتدای ساعات معاملاتی سفیر اتریش در ایران به همراه هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش از بورس تهران بازدید کردند و زنگ آغاز معاملات را به صدا درآوردند؛ علاوه بر این قرار است ۲۰ درصد از سهام شرکت غلتک‌سازان به عنوان چهارمین عرضه اولیه بورس تهران در سال ۱۳۹۸ امروز انجام شود.

پدرام سلطانی - رئیس اتاق مشترک بازرگانی  ایران و اتریش -  که امروز در تالار حافظ حضور داشت، درباره دیدار سفیر و هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران و اتریش از بورس تهران، گفت: هماهنگی‌هایی انجام شد که سفیر اتریش به همراه هیات مدیره اتاق مشترک ایران و اتریش از بورس اوراق بهادار تهران دیداری داشته باشند. عملا این دیدار می‌تواند زمینه‌ای برای همکاری بین بورس ایران و اتریش باشد.

وی ادامه داد: قصد داریم برای همکاری‌های دوجانبه، هماهنگی‌های لازم را در ایران انجام دهیم و در سفری که در مهر ماه هیات اقتصادی ایران به وین اعزام می‌کنیم برای همکاری متقابل بورس تهران و بورس وین مسئولان شرکت بورس در اتریش حضور یابند و مذاکراتی بین دو طرف صورت بگیرد.

سلطانی مبنی بر اینکه این همکاری در راستای سرمایه‌گذاری است یا همکاری‌های فنی، گفت: در ابتدا می‌توانیم انتظار داشته باشیم همکاری‌های فنی بین دو بورس تهران و وین اتفاق بیفتد. همچنین  در ادامه تبادل اطلاعات و تجارب و همکاری‌های نهادی بین دو بورس رخ دهد و در آینده که تنگناهای ناشی از تحریم برداشته شود این تفاهم می تواند زمینه‌ساز ورود سرمایه‌گذاران اتریشی به بورس ایران باشد.

بورس تهران و وین می‌توانند با هم همکاری داشته باشند

او در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه با توجه به شناختی که از طرف اتریشی دارید چقدر مطمئن هستید که این دیدار به همکاری های مشترک عملی بینجامد؟ بیان کرد: سابقه رابطه ایران و اتریش طولانی است و عموما هم در روابط دو کشور حسن اعتماد دو جانبه وجود دارد و اتریش از معدود کشورهای اروپایی است که در تمام این سال ها با ایران روابط خوبی داشته است و اگر بخواهیم کشور اروپایی را مثال بزنیم که در طی این سال ها کمترین مشکل و کمترین اختلال در روابط را با ایران داشته می توانیم اتریش را مثال بزنیم به همین لحاظ استعداد این طور همکاری ها قطعا وجود دارد و دولت و بخش خصوصی اتریش هم از سالیان دور این ارتباط را با ما داشته اند و ما به این موضوع خوشبین هستیم که اگر موانع و تنگناها برطرف شود زمینه توسعه همکاری ها به سرعت ایجاد شود.

اشتفان شُلتس - سفیر اتریش در ایران - نیز در پاسخ به اینکه هدف شما از دیدار از بورس اوراق بهادار تهران چیست؟ گفت: با توجه به پیام مقام معظم رهبری درباره حمایت از بخش خصوصی و اینکه یکی از راه‌های توسعه اقتصاد حمایت از شرکت های کوچک و متوسط در بورس است، خواستیم که ملاقاتی با مسئولان بورس ایران داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا به این منجر می شود که اتریشی‌ها در طراحی بهتر هسته معاملات به ایران از نظر علمی کمک کنند؟ اظهار کرد: این بستگی به نظرات طرف ایرانی دارد ما امکانات را در این مورد به ایران معرفی می کنیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین