کیفرخواست باند جهانبانی قرائت شد

گروه اجتماعی الف،   3980528076 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

کیفرخواست ۱۱ تن از متهمان بانک سرمایه معروف به باند محمدرضا جهانبانی قرائت شد.

کیفرخواست باند جهانبانی قرائت شد

به گزارش تسنیم، نخستین جلسه محاکمه محمدرضا جهانبانی از بدهکاران عمده و کلان بانک سرمایه و 10 تن از همدستان وی در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران اقتصادی با حضور متهمان، وکلای مدافع آنها و نماینده دادستان به صورت علنی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه قاضی اسدالله مسعودی مقام، محمدرضا جهانبانی، احمد یوسفی کوپایی، مالک خداشاهی، حمید فراهانی‌خواه، مهدی اللهیاری، ابوالحسن خداشاهی، سید مصطفی خداشاهی، امین خداشاهی، بهزاد خداشاهی، عمار صالحی و محمدرضا کریمی را متهمان این پرونده خواند و گفت: اتهام این افراد مشارکت و معاونت در اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق تحصیل مال نامشروع و میزان 604 میلیارد تومان از طریق جعل فاکتورها است.

در ادامه رسول قهرمانی نماینده دادستان با اجازه رئیس دادگاه برای قرائت کیفرخواست در جایگاه قرار گرفت و گفت: در این پرونده اتهامات جهانبانی دایر بر اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق تحصیل مال نامشروع جمعا به مبلغ604 میلیارد تومان به منظور صدور حکم تقدیم دادگاه می‌شود.

وی افزود: جهانبانی به همراه گروه زیرمجموعه خود طی سالهای 92 تا 94 با استفاده از شرکتهای بدون فعالیت و صدور فاکتورهای صوری دال بر فعالیت میان این شرکتها از بانک سرمایه تسهیلات کلان می‌گیرد و حسب تحقیقات، جهانبانی خود مدیرعامل شرکت تجارتی ابرار بوده و چندین نفر از دوستان و بستگان خود را به عنوان مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره سایر شرکتها گماشته است.

قهرمانی شرکتهای شکوه نور احسان، تجارت نفت البرز، افضل حکمت، سروش تجارت برین، جهان تجارت تیوا، و شکوه نوآوران آفتاب را شرکتهای زیرمجموعه جهانبانی اعلام کرد.

به گفته نماینده دادستان تسهیلات پس از دریافت توسط این شرکتها به حساب شرکت تجارت‌نور ابرار واریز می‌شده و مدیریت وجوه در اختیار جهانبانی بوده است.

نماینده دادستان افزود: شرکت تجارت نور احسان سه فقره تسهیلات  جمعا به مبلغ 118 میلیارد تومان، شرکت افضل حکمت یک مرحله تسهیلات به مبلغ 110 میلیارد تومان در قالب دو فقره قرارداد، شرکت تجارت برین دو مرحله تسهیلات جمعا به مبلغ 86 میلیارد تومان در قالب 17 فقره قرارداد، شرکت جهان تجارت تیوا دو مرحله تسهیلات جمعا به مبلغ 110 میلیارد تومان در قالب 22 فقره قرارداد، شرکت شکوه نوآوران آفتاب یک مرحله تسهیلات در قالب 16 فقره قرارداد جمعا به مبلغ 80 میلیارد تومان، شرکت تجارت نفت البرز 3 مرحله تسهیلات در قالب 20 فقره قرارداد جمعا به مبلغ 100 میلیارد تومان ا ز بانک سرمایه دریافت کردند که تمام این تسهیلات به دلیل عدم پرداخت در زمان سررسید و به رغم تمهیدات چند باره در حالت مشکوک‌الوصول قرار دارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۵۶۴۱۶۱۴:۳۶:۱۸ ۱۳۹۸/۵/۲۸
این مفسدان طبق حکم اسلام باید دستشان قطع شود زندان چاره اینکارنیست
ناشناس۱۰۵۶۴۲۳۱۴:۳۹:۰۸ ۱۳۹۸/۵/۲۸
اگر با این پول اختلاس شده کود هم میخریدندالان 10برابرشده بود باید حساب کنند دلار در آن زمان چقدر بوده والان چقدراست باید 20برابر رقم اختلاس رابرگردانند بامید آنروز
ناشناس۱۰۵۶۶۸۰۱۶:۵۴:۳۸ ۱۳۹۸/۵/۲۸
لطفا به فساد های کلان مدیران وقت بانک .. با برادران ریخته گران که منجر به خرید 48 درصد سهام بانک سرمایه توسط ریخته گران ها شد و شروع نفوذ فسادهای آنان از ضمانت نامه صوری بانک ..که به آنها داده شد مدیران وقت بانک ..را در همین دادگاه سرمایه محاکمه کنید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین