پاسخ آملی لاریجانی به ادعاها و اتهامات اخیر/ از هیچ متخلف و فاسدی حمایت نکرده و نخواهم کرد/هیچگاه نگفته ام نجف می روم

گروه سیاسی الف،   3980527142 ۷۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

آیت الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه ای خطاب به آیت الله محمد یزدی ضمن واکنش به سخنان منتشر شده از وی به برخی ادعاهای مطرح شده در رسانه‌ها پاسخ داد.

پاسخ آملی لاریجانی به ادعاها و اتهامات اخیر/ از هیچ متخلف و فاسدی حمایت نکرده و نخواهم کرد/هیچگاه نگفته ام نجف می روم

به گزارش الف متن نامه رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به شرح زیر است:

 

بسم ا... الرحمن الرحیم

حضرت آیت ا... آقای حاج شیخ محمد یزدی

سلام علیکم


چندی است که نمایشی در کشور بر اساس سناریوهای از پیش طراحی شده، علیه اینجانب براه افتاده است.
بنا نداشتم با توجه به گرفتاری های مختلف مردم و کشور ، نسبت به این حرکات ، پاسخی دهم .ولکن اکنون احساس می کنم بازی های صدا و سیما و برخی نهاد های دیگر به نقطه ای رسیده است که سکوت در مقابل آن جایز نیست و البته در موقع مناسب به تفصیل در مورد ابعاد آن صحبت خواهم کرد. متاسفانه اخیراً جنابعالی مطالبی مطرح کرده اید که علاوه بر خلاف واقع بودن و موهن بودن ، ریشه در همان امور دارد.قبلاً هم مکرر در جلسات شورای نگهبان یا مجالس دیگر ، مطالبی از این دست بیان کرده اید که بنا به مصالحی در مقابل آن سکوت کرده ام. اما اکنون می بینم این سکوت ها نه فقط اسباب تنبه حضرتعالی نشده ، بلکه پیش تر هم رفته اید و مطالب خلاف واقع و توهین ها ی دیگری هم بر آن افزوده اید . 


مطالبی از جلسه روز یکشنبه شما با مسئولان مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه ، پخش شده است که در وهله اول باور نمی کردم شما چنین سخنانی گفته باشید و لذا از طرق مختلف پی گیری کردم تا صحت انتساب مطالب برایم محرز گردد. همه بر اصل صدور این مطالب از جنابعالی تاکید کردند ، منتها امر غریب تر آنکه گفتند مطالب موهن بسیار دیگری هم بوده که بعد از چند بار ویرایش ، حاصلش همان شده که منتشر شده است . جناب آقای یزدی ، چرا به این وضعیت افتاده اید ؟ در یک پاراگراف که از شما نقل کرده اند ، خوبست که چند تا خلاف واقع گفته باشید و چند تا توهین؟ !


گفته اید : "فلانی می گوید اگر این کار را نکنید نجف می روم ! خوب بروید . آیا با رفتن شما قم به هم می خورد؟ شما در قم بودنتان هم خیلی موّثر نبود ، چه رسد که نجف بروید . رئیس دفتری که 10 سال ، جای مهمی را اداره کرده دستگیر می شود، بعد اعتراض می کنید که چرا گرفتید ؟! به اسم مدرسه علمیه ، کاخ ساختید! آیا ارث پدرت بود، از کجا آوردی ساختی ؟" 


اولاً بنده هیچگاه نگفته ام که اگر فلانی را دستگیر کنید نجف می روم . این دروغی است که عده ای شایع کرده اند و دفتر بنده هم رسماً آنرا تکذیب کرده است ، حال شما چه انگیزه ای دارید که این دروغ را تکرار می کنید؟ 
بنده هیچ گاه از هیچ فرد متخلف یا فاسدی حمایت نکرده و نخواهم کرد . اگر معاون اجرایی حوزه ریاست مرتکب جرم یا فسادی شده ، تعقیب و رسیدگی عادلانه به جرم او، طبق قاعده و وظیفه دستگاه قضایی است و مسلم است که بنده هم قائل به استثناء در این جهت نیستم. 


ثانیاً به نحو توهین آمیزی گفته اید : " شما در قم بودنتان هم خیلی موثر نبود چه رسد که نجف بروید".


جناب یزدی ، بنده طلبه ای بیش نیستم و هیچگاه ادعا نکرده ام که وجودم چه در قم و چه در هر جای دیگری ،" خیلی موثر "است. گرچه شخصیت هایی همچون مقام معظم رهبری و برخی مراجع بزرگوار ، بارها و بارها در مورد این فقیرکلماتی بکار برده اند که از نقل آنها استحیا می کنم ، چون خود را لایق آنها نمی دانم . تاثیر بنده همین است که هست: سالیانی برای عده ای در حوزه و دانشگاه تدریس کرده ام ، آثاری را هم پدید آورده ام . میزان تاثیر آن هم در حد خود ، یک امر واقعی است ، نه با خواست بنده بیشتر می شود و نه با توهین و تحقیر شما کمتر. اما شما در عرصه تحقیق و پژوهش های علمی چه کرده اید؟ 


آیا جز با صدای بلند و داد و قال ، به مسئولین و بزرگان توهین کردن و افترا زدن و تحقیر کردن ، کار دیگری هم کرده اید ؟ شما با آیت ا... شبیری حفظه الله ، چه کرده اید : با مرجعی که آیتی است در علم و تقوی و اخلاق و متانت و مروت و انصاف و بزرگواری. آخر چرا به خودتان اجازه می دهید به همه توهین کنید . هیچ بررسی کرده اید که علماء و فضلاء در قم ، به آثار شما و به گفته های شما چگونه نگاه می کنند؟ ! چقدر آنها را جدی می گیرند؟ کافی است کسی نیم نگاهی به مکتوبات شما ذیل " کتاب القضاء " مرحوم سید صاحب عروه ، بیندازد تا میزان اثر شما در حوزه معلوم شودو معلوم شود حد تحصیلات جنابعالی و استفراغ وسعتان درباب استنباط احکام. متاسفانه ظاهراً حتی توجه نکرده اید که " کتاب القضاء"سید (برخلاف جلد اول عروه) کتاب استدلالی است ، چقدر آنرا تخریب کرده اید . ایکاش شما صرفاً آنرا ترجمه می کردید که اقلاً خواننده بداند با سخنان چه کسی روبروست. 


از کسی که در جلسه شما حضور داشته نقل شده است که جنابعالی برخوردتان در شورای نگهبان با بنده را هم مطرح کرده ، گفته اید آنجا هم حق با شما بوده است و شما را مجبور کرده اند که از من عذرخواهی کنید : من بنا نداشتم راجع به وضعیت شما در شورای نگهبان چیزی در علن بگویم،اما سخنان شما مرا ملزم می کند . آقای یزدی بخدا سوگند در همین مورد هم خلاف می گویید. در شورای نگهبان ، سخنان غیر دقیق ، غیر مستدل و حتی نامربوط شما برای اعضاء روشن است . اگر سکوت می کنند و چیزی نمی گویند ، حرمت پیرمردی شما را پاس می دارند. 


شما در آن جلسه کذایی شورا ، بدون اینکه بدانید مساله چیست ، به خیال آنکه هنوز بحث در مساله قبلی است که راجع به آن رای گیری شده و به تصور اینکه بنده بعد از رای گیری مجدداً بر حرف خودم اصرار می کنم ، مثل همیشه شروع کردید به داد و قال کردن و توهین کردن و همه هاج و واج مانده بودند که شما چه می گویید . آیت ا... مدرسی وآقای دکتر کدخدایی به شما تذکر دادند که آقا آن مساله گذشته است و فعلاً بحث بر سر چیز دیگری است . این را هم ظاهراً متوجه نشدید و به توهین کردن های خودتان ادامه دادید و خطاب به آقای جنتی گفتید که رئیس باید جلسه را اداره کند و آیین نامه جلسات رعایت شود . 


جناب یزدی ، بنده که طبق نوبت و درمساله جدید بحث می کردم . شما در چه عوالمی بودید؟! البته اینگونه مشکلات از ناحیه جنابعالی در شورای نگهبان کم نیست . ما از شما فهم کلمات محقق نائینی و محقق عراقی و محقق اصفهانی را نمی خواهیم که انتظارش بی مورد است! اما دقت در همین عبارت های فارسی قوانین مصوب مجلس و دقت در بررسی خلاف قانون و یا خلاف شرع بودن آنها انتظار به حقی است که متاسفانه گاه این هم مفقود است . چه کنیم ، أشکو بثّی و حزنی الی الله . 


ثالثاً گفته اید " رئیس دفتری که 10 سال ، جای مهمی را اداره کرده و دستگیر می شود ، بعد اعتراض می کند که چرا گرفتید".در همین یک جمله دو خلاف واقع گفته اید : اولاً شخصی که دستگیر شده رئیس دفتر اینجانب نبوده ، رئیس دفتر بنده ، آقای خلفی بود که در سلامت نفس و تقوا و فضل ، در میان خاص و عام در قوه قضاییه مشهور بوده و هست . آن آقا که اشاره کرده اید مسئول یکی از ده ها زیرمجموعه حوزه ریاست ، بعنوان معاونت اجرایی حوزه ریاست بود. وی در واقع یکی از معاونت های آقای خلفی بود و نه رئیس دفتر بنده . 


ثانیاً اینجانب هیچگاه اعتراض نکرده ام که چرا گرفته اید ، دستگاه قضایی خود باید بگوید .سخن بر سر فضا سازی های رسانه ای است . همه این فضا سازی ها نشان از آن دارد که یک پروژه بزرگتری در پس این القائات نهفته است و آن تخریب اینجانب و شاید هم تخریب های دیگر. مساله همین است. و الا بنده سینه ام خزانه الاسرار اتهامات مجموعه ای از معاونان ، قائم مقامان و آقازاده های مسئولان و شخصیت هاست و ظاهراً امروز هم هزینه ایستادگی در رسیدگی به آنها را می پردازم . اما نکته این است که آیا کسانی که امروز برای شفافیت و مبارزه با فساد سینه چاک می کنند و ماه ها برای دستگیری فردی که نه معاون بنده بوده و نه رئیس دفتر بنده ، بلکه مدیر یکی از اجزاء حوزه ریاست تحت اشراف شخصیتی سالم ، فاضل و شریف چون آقای خلفی بوده ، فضا سازی کرده اند ، آیا همین کار را برای آقای شریفی قائم مقام شهردار اسبق تهران و آقای سیف معاون اقتصادی اطلاعات سپاه و ... کرده اند و فساد آنها را به آقای قالیباف و آقای طائب و دیگران سرایت داده اند؟!وا اسفا از این ظلم و بی عدالتی و بی مروتی . 


برای اینکه بنده را تخریب کنند ، اول در فضای مجازی تا توانستند شأن آن متهم را بالا بردند: نه فقط در رسانه های ضد انقلاب ، بلکه در همین رسانه های رسمی داخلی از صدا و سیما گرفته تا خبرگزاری های رسمی . خبرگزاری مهر در این رابطه نوشته بود: "یک مقام ارشد قضایی بازداشت شد" .آخر چرا این دروغ های شاخدار را می پراکنید ؟ اصلاً این آقا مقام قضایی بود تا ارشد باشد ؟ ! در همین رسانه ملی ، برخی خبرنگاران در این باره طوری سخن گفتند که گویی نقش بی بدیلی در مدیریت دستگاه قضایی داشته است. 


و همه اینها دروغی بود فوق دروغ . مدیریت دستگاه قضایی در دست مسئولان عالی قضایی بود: یکی نیست از این خبر گزاری ها و صدا و سیما بپرسد این آقا در تصمیمات کدام مسئول قضایی موثر بوده است ؟ 


آقای محسنی ، آقای خلفی ، آقای منتظری، آقای کریمی ، آقای ذوالقدر ، آقای امینی ، آقای تویسرکانی و .... اصلاً این مقامات دستگاه قضایی به وی اعتنایی می کردند ؟ مدیریت کلی اینجانب بر دستگاه قضایی از ناحیه همین مدیران ارشد و روسای دادگستری ها بوده است. بگویید در کدام مورد بنده توصیه خاصی نسبت به این فرد کرده ام . پس پرده همه این قضایا جز همان پروژه برخی نهاد ها با کمک برخی دیگر نیست که انشاء ا... شرح مفصل آن را در مقام دیگری بیان خواهم کرد. 
رابعاً گفته اید " به اسم مدرسه علمیه ، کاخ ساختند ! آیا ارث پدرت بود ، از کجا آوردی ساختی"واقعاً اینگونه ادبیات تا بحال در حوزه های علمیه در این سطوح سابقه داشته است؟ 


بنده در همین ساختمان جامعه مدرسین برای نمایندگان طلاب و فضلاء به طور مبسوط مسأله ساختمان مدرسه علمیه ولی عصر را توضیح داده ام و شما حتماً اجمال آن را شنیده اید . یکبار هم که در منزل خودتان حضوری توضیح داده بودم ، ولی گویی بنای شما بر این است که بر مطالب خلاف واقع تان اصرار بورزید و با اینکه برای شما مساله را توضیح داده ام و حجت را تمام کرده ام ، باز همان خلاف واقع ها را تکرار می کنید. خلاصه آنچه را گفته ام ، برای آگاهی عموم عرض می کنم : 


1- استناد دادن ساختمان مدرسه به این جانب خلاف واقع است . مدرسه علمیه ولی عصر وقف است . واقف آن هم مرحوم والد ما ، آیت ا... العظمی میرزا هاشم آملی قد سره بود (که انشاء ا... نمی فرمایید مگر ارث پدرش بود!) متولی این وقف هم امروز ، بنده نیستم . فقط بجهت اینکه امور مدرسه زمین نماند، وکالتی به بنده داده اند. زمانی که مدیر مدرسه وضعیت نابسامان ساختمان قبلی مدرسه را مطرح کردند ، بنده به جهت اشتغال در قوه قضاییه به ایشان گفتم که اینجانب در ساخت مدرسه هیچ دخالتی نمی کنم و این از باب مصالح مختلفی بود که بنای بر رعایت آنها داشتم از جمله همین حرف و حدیث ها که جنابعالی گاه و بی گاه بیان می کنید . ایشان بعد از مدتی گفت یکی از آشنایان ما که مساجد و ساختمان های مشابهی ساخته است ، حاضر است ساختمان مدرسه را بعهده بگیرد و بانیانی هم برای اینکار بیابد . بنده هم گفتم به شرط آنکه هیچ ارتباطی به اینجانب پیدا نکند ، مانعی ندارد. 


حالا جناب آقای یزدی بفرمایید استناد ساخت این مدرسه به بنده چیست ؟ می فرمایید " از کجا آوردی ساختی " آقای عزیز اول استناد ساخت مدرسه به بنده را ثابت کن ، بعد بپرس از کجا آوردی. 


ثانیاً مساجد و مدارس علمیه همیشه بانیانی دارد که مساعدت می کنند، چه اتفاق خاصی در این مورد افتاده است که آنهمه مدارس علمیه از پاسخگویی به این سوال مستثنی هستند و این مدرسه باید پاسخگو باشد . 


2- با لحنی بی ادبانه گفته اید " آیا ارث پدرت بود"، می گویم نخیر ارث پدرم نبود ! مگر اینهمه مدارس دیگر در قم و سطح کشور ساخته می شود ارث پدرشان است؟ مگر همین ساختمان هایی که حضرتعالی از آنها استفاده می کنید ، از ارث پدرتان ساخته شده است ؟ آخر این چه فهمی است و چه استدلالی ؟!


3- گفته اید " به اسم مدرسه علمیه ، کاخ ساخته اند" . آخر چرا خلاف می گویید: شما یکبار هم که داخل آنرا ملاحظه نکرده اید، چرا نشر اکاذیب می کنید . اگر مقصودتان ظاهر آن است، همین ساختمان هایی که شما از آن استفاده می کردید هم همینطور بود : ساختمان مرکز تحقیقات دبیرخانه خبرگان که با لطایف الحیل از دست مسئولین آن وقت درآوردید و به عنوان نائب رئیس مجلس خبرگان محل کار خود قرار دادید ، در همین قد و قواره و وزن بود ، نفرمودید کاخ ساخته اند ، بلکه با اشتیاق تمام به آن ساختمان نقل مکان فرمود. 


4- مدتی در قم غائله برپا کرده بودند خصوصاً برخی از نمایندگان قم که این ساختمان برخلاف قوانین و ضوابط و با دخالت رئیس قوه ساخته شده است ، که البته همه اش کذب بود . اینجانب کمترین توصیه ای برای نحوه ساخت آن نداشتم ، و بعد از تحقیق کاملی که شرحش را در همان جلسه پیش گفته ، ارائه کرده ام، روشن شد ساختمان مدرسه بر اساس قوانین و ضوابط جاری ساخته شده و هیچ تخلفی صورت نگرفته . شهردار سابق هم به تفصیل این نکته را تبیین کرده است و اینکه پروانه ساختمان و مجوزهای صادره بر اساس مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری بوده است . 


نکته آخری که بدان اشاره می کنم اینکه جنابعالی در سخنانی در هفته پیشتر هم باز به رئیس سابق قوه قضاییه و نحوه کارش پرداخته بودید ، گویی روزتان به شب نمی رسد اگر تعریضی ، توهینی و افترایی نداشته باشید . گفته بودید با آمدن آقای رئیسی قوه قضائیه بحمد الله از رکود خارج شد و دیگر مردم امیدوارند که پروند ها پنج سال طول نکشد. اینکه رئیس جدید قوه قضاییه بتواند گامی برای ارتقاء دستگاه قضایی بردارد ، خواست همه ما است . 


قوه قضاییه ملک شخصی کسی نیست . رکن نظام است و همه باید به ایشان کمک کنند تا بتواند پیشرفتی برای دستگاه قضایی به ارمغان بیاورد . این روشن است . اما تعریض شما به اینکه قوه قضاییه در رکود بود ، کذب است . دستگاهی که در سال 97 قریب هفده میلیون پرونده رسیدگی کرده ، در رکود بوده ؟ 


طبق آمار مرکز آمار و فناوری اطلاعات ، در طول سالهای متمادی حضور بنده در دستگاه قضایی ، هرسال میزان خروجی پرونده ها یا بیش از ورودی بوده و یا چیزی در حدود آن . با این حساب دستگاه قضایی در رکود بوده است؟ آقای یزدی شما و انصافتان :از خلاف گفتن هاتان برگردید.


در طول این ده سال قریب شش هزار قاضی جذب دستگاه قضایی شده و در نتیجه عدد قضات به بیش از یازده هزار نفر رسیده ، در حالی که کل آنها قبلاً قریب هفت هزار نفر بودند . این رکود است ! در طول این ده سال تشکیلات دستگاه قضایی تحولات بسیاری پیدا کرده ، از جمله تاسیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات که موجب تحولات قابل توجهی شده است ، همینطور تحولات اساسی در سازمان ثبت که رئیس سابق آن آقای تویسرکانی با شجاعت به پیش برده بود . همینطور در معاونت منابع انسانی و معاونت راهبردی و دیوانعالی کشور . تحولات اساسی در ساختار نظارتی قوه قضاییه و تحولات بسیار دیگر که اینجا مجال ذکرش نیست . 


به اعتراف رئیس دادگستری وقت تهران که اکنون سخنگوی قوه است ، در طول این ده سال ، بیش از صد سال عدلیه ، امکانات برای دادگاه ها و دادسرا ها فراهم گردیده است . اینهم رکود است ؟ ! جناب آقای یزدی ، با شعار دستگاه قضایی از رکود خارج نمی شود و با تبلیغات سوء ، تحولات چشمگیر سابق، رکود محسوب نمی شود . باید دید شاخص ها چگونه تغییر کرده اند . حضرتعالی چه تحقیق مستقلی انجام داده اید که محرز شده است در ظرف همین چهار پنج ماه اکنون نرخ رشد تعداد پرونده های رسیدگی شده ، بیشتر شده و یا نرخ رشد تعداد قاضی جذب شده ، بیشتر شده و ... 


همین دادگاه های مفاسد اقتصادی که برگزاری آنها موجب خوشحالی مردم و تقدیر آنها شده است ، کارهای اصلی اش که همان تحقیقات و رسیدگی های دادسرایی آنها است ، عمدتاً در زمان این حقیر انجام شده است.
پس برگردید از آن قضاوتهای ناصواب و ناعادلانه تان . 


جناب آقای یزدی مشکل اصلی جنابعالی این است که فکر می کنید قیم حوزه های علمیه هستید و می خواهید به همه امر و نهی کنید . متاسفانه شما خودتان را در جایگاهی می بینید که نه تنها مرجع تعیین کنید ، بلکه به مراجع بزرگواری که شاید شاگرد آنها هم محسوب نمی شوید ، امرو نهی کنید و این با رویه های حسنه ای که در حوزه علمیه برقرار بود ، هیچ تناسبی ندارد .

فاعتبرو یا اولی الابصار. والحمد لله رب العالمین .

 

صادق لاریجانی
26/5/98

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۵۴۷۰۵۱۶:۳۴:۵۸ ۱۳۹۸/۵/۲۷
عالی بود اقای لاریجانی.
ناشناس۱۰۵۴۷۸۰۱۷:۰۲:۳۱ ۱۳۹۸/۵/۲۷
ماجرای حکم جلب برای 2 مجری صدا و سیما به جرم انتقاد چیه؟؟؟ آقای حیدری رو میخواستید بازداشت کنید؟!
ناشناس۱۰۵۴۷۸۹۱۷:۰۶:۳۵ ۱۳۹۸/۵/۲۷
عالی بود آقای یزدی
ناشناس۱۰۵۴۹۱۲۱۸:۰۰:۲۲ ۱۳۹۸/۵/۲۷
به من ربطی نداره ها ولی به نظر بنده سپردن مسئولیت 2 قوه ( از 3 قوه ) به دست 2 عضو یک خانواده تحت هیچ شرایطی به صلاح و مصلحت کشور نبود و نیست و نخواهد بود
ناشناس۱۰۵۵۰۹۲۱۹:۳۷:۱۵ ۱۳۹۸/۵/۲۷
مرحوم آیت الله شاهرودی وقتی قوه قضاییه را از آیت الله یزدی تحویل گرفت،چندی بعد گفت : " یک ویرانه به من تحویل دادند" تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.
کمال۱۰۵۵۳۷۲۲۳:۳۹:۴۵ ۱۳۹۸/۵/۲۷
حمایت از طبری بخاطر چی تا کجا؟
ناشناس۱۰۵۴۸۹۹۱۷:۵۳:۲۲ ۱۳۹۸/۵/۲۷
ببینیم طبری خودش چی میگه توی دادگاه
ناشناس۱۰۵۵۱۹۶۲۱:۰۶:۰۶ ۱۳۹۸/۵/۲۷
طبری احتمال قریب به یقین وثیقه میذاره و میره کانادا
ناشناس۱۰۵۵۲۲۱۲۱:۲۲:۵۴ ۱۳۹۸/۵/۲۷
نره کانادا خوبه !
ناشناس۱۰۵۴۹۴۴۱۸:۱۴:۵۱ ۱۳۹۸/۵/۲۷
این که چیزی نیست ببین زاکانی چه نامه ای نوشته به رئیسی درباره ی طبری که چندی قبل آملی لاریجانی ازش دفاع جانانه ای کرد ولی اکنون میگه من طبری را تبرئه نکردم!
TG۱۰۵۴۹۶۱۱۸:۲۰:۰۳ ۱۳۹۸/۵/۲۷
آفرین به آقای یزدی که در مسیر حقگویی حرکت کرده است.
ناشناس۱۰۵۵۲۹۸۲۲:۱۹:۵۹ ۱۳۹۸/۵/۲۷
حقگویی است ولی دیر است
ناشناس۱۰۵۵۰۶۰۱۹:۱۱:۵۷ ۱۳۹۸/۵/۲۷
پاسخ مستدلی به یزدی داد واقعا جای ناسف است که شورای نگهبان با این مباحث اداره میشود
ناشناس۱۰۵۵۱۱۴۱۹:۴۸:۵۴ ۱۳۹۸/۵/۲۷
آمار وحشتناک فساد اقتصادی در زمان آقای لاریجانی هیچ جای دفاعی برای او باقی نگذاشته.
ناشناس۱۰۵۵۱۲۴۱۹:۵۸:۵۴ ۱۳۹۸/۵/۲۷
آقای لاریجانی مردم ده سال است دیدن و حس کردن و برخورد کردن با تمام وجود مدیریت و عملکرد شما را.
ناشناس۱۰۵۵۲۳۳۲۱:۳۲:۲۶ ۱۳۹۸/۵/۲۷
حق را بپذیر هر چند برایت تلخ باشد
ناشناس۱۰۵۴۷۱۷۱۶:۴۰:۰۴ ۱۳۹۸/۵/۲۷
آقای لاریجانی شما که اینقدر خوبید چرا به جای یک پاراگراف اقای یزدی چند صفحه توهین نامه نوشتید؟
ناشناس۱۰۵۴۹۲۷۱۸:۰۶:۵۳ ۱۳۹۸/۵/۲۷
ای کاش آیات عظام حضرات شاهرودی و اردبیلی نیز حضور داشتند
ناشناس۱۰۵۵۰۶۵۱۹:۱۶:۴۷ ۱۳۹۸/۵/۲۷
کدوم توهین؟ از کی تا حالا اظهار حقایق توهین شده؟
ناشناس۱۰۵۵۰۷۳۱۹:۲۱:۲۴ ۱۳۹۸/۵/۲۷
ای لاریجانی قهرمان در خدمت ایران بمان.
ناشناس۱۰۵۵۲۰۰۲۱:۰۸:۵۸ ۱۳۹۸/۵/۲۷
عشق به یزدی عشق به همه خوبی هاست
ناشناس۱۰۵۵۰۷۷۱۹:۲۵:۵۷ ۱۳۹۸/۵/۲۷
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با رای مستقیم مردم تعیین شود
ناشناس۱۰۵۵۲۰۱۲۱:۱۰:۳۹ ۱۳۹۸/۵/۲۷
حضرت آیت الله حاج صادق آملی لاریجانی حفظهم الله ، استعفاء نمایند
مهران۱۰۵۵۴۷۶۰۱:۲۹:۵۹ ۱۳۹۸/۵/۲۸
تا یکی مثل حسن روحانی بشود رییس مجمع خخخخ
امیرعلی۱۰۵۴۷۲۲۱۶:۴۲:۳۳ ۱۳۹۸/۵/۲۷
اقای رییسی من ب عنوان شهروند از شما میخام ب وضعیت بیمارستان ها و درمان این مردم بدبخت رسیدگی کنی اگه اینکارو کردی نشون میده طلای نابی
ناشناس۱۰۵۵۲۰۵۲۱:۱۳:۱۸ ۱۳۹۸/۵/۲۷
این نونی رو که شیخ حسن گذاشت توی کاسه پزشکان مراکز دولتی ( کارانه ) و به ماهی 80 - 90 میلیون هم میرسه ، قطع و ریشه کن
بیچاره۱۰۵۴۷۲۶۱۶:۴۳:۴۲ ۱۳۹۸/۵/۲۷
اوه اوه! برید کنار و در دعوا دخالت نکنید.
ناشناس۱۰۵۴۷۳۵۱۶:۴۷:۰۶ ۱۳۹۸/۵/۲۷
با اینکه شخصا با برادران لاریجانی مشکل دارم، اما با توجه به سوابق آقای یزدی، این نامه بسیار کوبنده بود.
ناشناس۱۰۵۴۷۴۴۱۶:۴۹:۱۲ ۱۳۹۸/۵/۲۷
ایران چرا اینجوری شده ؟
ناشناس۱۰۵۴۸۶۰۱۷:۳۷:۳۵ ۱۳۹۸/۵/۲۷
وقتی به مسئولیت به چشم یه لقمه چرب دیده شود این میشود
ناشناس۱۰۵۴۷۵۵۱۶:۵۳:۴۴ ۱۳۹۸/۵/۲۷
من هرچند حضرت آیت الله یزدی را قبول دارم ومی دانم دلسوز نظام واسلام است واگر حرفی می زند از سر دلسوزی است نه غرض ورزی است اما به عنوان یک فرد بسیار کوچک توصیه ای به ایشان دارم که تحت تاثیر اطرافیانش قرار نگیرند وبدون تحقیق مطالبی را بر علیه بزرگان نظام نگویند ، متاسفانه برخی از اطرافیان نفوذی خوب بلد هستند کارشان را انجام بدهند مگر آیت الله منتظری را چه کسی خراب کرد؟
ناشناس۱۰۵۵۳۲۹۲۲:۴۳:۰۱ ۱۳۹۸/۵/۲۷
ایت الله منتظری رو قاطی هرچیزی نکن لطفا
ناشناس۱۰۵۵۳۵۷۲۳:۱۶:۴۵ ۱۳۹۸/۵/۲۷
شما احتمالا علاوه بر علاقه ای که به یزدی دارید شیفته اخلاق لا یجانی هم هستید
ناشناس۱۰۵۴۷۶۶۱۶:۵۷:۰۸ ۱۳۹۸/۵/۲۷
کاش این دعواها به میان مردم کشیده نمیشد
ناشناس۱۰۵۴۸۷۹۱۷:۴۵:۳۰ ۱۳۹۸/۵/۲۷
مردم ولی نعمت انقلابن دانستن حق مسلم مردم است
ناشناس۱۰۵۵۲۲۷۲۱:۲۶:۳۷ ۱۳۹۸/۵/۲۷
شناختن طبری حق مسلم ماست
ناشناس۱۰۵۴۸۹۰۱۷:۴۸:۲۴ ۱۳۹۸/۵/۲۷
مردم غریبه نیستن
میثم۱۰۵۴۸۹۵۱۷:۴۹:۴۷ ۱۳۹۸/۵/۲۷
فکر نمیکنی تا حالا این همه بدبختی و فساد که داریم واسه نامحرم دانستن ملته؟؟؟؟
ناشناس۱۰۵۴۹۸۸۱۸:۳۱:۰۴ ۱۳۹۸/۵/۲۷
لابد مردم نا محرم هستند!؟!
ناشناس۱۰۵۴۹۹۴۱۸:۳۳:۰۷ ۱۳۹۸/۵/۲۷
پس لابد فقط باید پراید 50 میلیونی و مرغ 17000 تومنی و برنج 25000 تومنی و تورم 150 درصدی بین مردم کشیده شود ؟ اینجوری خوبه ؟!
ناشناس۱۰۵۵۱۰۶۱۹:۴۵:۵۵ ۱۳۹۸/۵/۲۷
ما جز همین دعواها و سرگرم شدن با اونا مگه دلخوشی دیگه ای داریم ؟
ناشناس۱۰۵۵۱۵۰۲۰:۲۱:۱۴ ۱۳۹۸/۵/۲۷
اتفاقاً کشده شدن چنین بحثهایی در رسانه ها حقایق بسیاری را روشن می کند. مگر مردم ایران نامحرم هستند که این مسایل برایشان گفته نشود؟
ناشناس۱۰۵۴۷۷۸۱۷:۰۰:۴۲ ۱۳۹۸/۵/۲۷
بنده، عملکرد آقای یزدی را بسیار زشت می دانم. اینطور صحبت کردن درباره کسی که حدود 10 سال رییس یک قوه بوده است، خیلی زشت است. اگر اشکالی در کار آقای لاریجانی بوده است، چرا آقای یزدی تا الان سکوت کرده بودند؟ اصلا چرا این مسائل باید به طور علنی مطرح شود؟ خود آقای یزدی در زمان ریاست قوه قضاییه چه دستاوردی داشته اند؟
ناشناس۱۰۵۴۷۹۲۱۷:۰۸:۴۹ ۱۳۹۸/۵/۲۷
به نظرم بهتر بود آقای لاریجانی متین تر به آقای یزدی پاسخ میدادند. هر چند معتقدم آقای یزدی هم اشتباه بزرگی کرد و بدون اطلاع به آقای لاریجانی تاخت . وگرنه همه میدانند بحث نامه ایشان به رهبری و رفتن از کشور از اساس دروغ بود . و اقای یزدی نباید بر پایه یک دروغ وی را مورد حمله قرار می داد
ناشناس۱۰۵۴۸۱۱۱۷:۱۴:۵۷ ۱۳۹۸/۵/۲۷
اقای یزدی قبل از اینکه دیگران را به نقد بکشد بهتر از خود پاسخگوی دوران ریاستش بر قوه قضاییه باشد
ناشناس۱۰۵۵۰۳۱۱۸:۵۲:۵۰ ۱۳۹۸/۵/۲۷
اگر از من بپرسید ، به عملکرد هیچکدام از این دو نفر نمره قبولی نمیدهم حالا دیگه خودتون میدونید
ناشناس۱۰۵۴۸۲۳۱۷:۱۸:۳۷ ۱۳۹۸/۵/۲۷
من نميدونم اينها در حوزه ها كه محل مقدس و رشد معرفتي و اخلاقيه چرا اينطوري رقيب هم ميشن و حدود علمي همديگه رو لگد مال ميكنن و رقابت دارن ... واقعا متاسفم
ناشناس۱۰۵۴۸۴۳۱۷:۲۶:۴۷ ۱۳۹۸/۵/۲۷
آقای یزدی باید کم کم بازنشسته شوند. بعضی مسوولیتها نیاز به تحمل و دور اندیشی دارد
ناشناس۱۰۵۴۸۴۶۱۷:۲۸:۲۷ ۱۳۹۸/۵/۲۷
طبری در کجای اين ادعا قرار دارد؟
ناشناس۱۰۵۴۸۴۹۱۷:۳۰:۳۲ ۱۳۹۸/۵/۲۷
عجب مملکتی داریما مسئولین تا سمت دارن خوبند و مبرا ولی بعد معلوم میشه ....
ناشناس۱۰۵۴۸۵۹۱۷:۳۷:۰۵ ۱۳۹۸/۵/۲۷
تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل ,متاسفانه.
ناشناس۱۰۵۴۸۸۴۱۷:۴۶:۳۱ ۱۳۹۸/۵/۲۷
جای آیت الله شاهرودی خیلی خالیه
ناشناس۱۰۵۴۹۳۱۱۸:۰۹:۳۱ ۱۳۹۸/۵/۲۷
جدال لفظی حضرات قاضی القضات
داش اصغر۱۰۵۴۹۵۳۱۸:۱۷:۵۹ ۱۳۹۸/۵/۲۷
آقاجون صلوات برفست قضیه تموم شه بره پی کارش
ناشناس۱۰۵۵۶۳۵۰۸:۲۶:۳۶ ۱۳۹۸/۵/۲۸
اتفاقا خیلی جاها که باید مشکل را حل می کردند بجای حل مشکل صلوات فرستادن و بیخیال شدن که به این روز افتادیم!
ناشناس۱۰۵۴۹۶۲۱۸:۲۰:۱۷ ۱۳۹۸/۵/۲۷
ریاست قوه قضائیه به حداکثر 2 دوره 2 ساله تقلیل یابد
ناشناس۱۰۵۴۹۷۸۱۸:۲۵:۳۷ ۱۳۹۸/۵/۲۷
وضعیت نامه نگاری بزرگان کشور آیینه تمام نمایی از وضعیت امروز ماست
شیفته دریافت حقایق۱۰۵۵۰۲۲۱۸:۴۸:۰۹ ۱۳۹۸/۵/۲۷
منتظر پاسخ آیت الله یزدی میمانیم .
مهرداد۱۰۵۵۰۵۷۱۹:۰۸:۵۹ ۱۳۹۸/۵/۲۷
ای کاش اقای لاریجانی اینقدر که خودشو دوست داره ، مردم مظلوم ایرانو هم دوست میداشت سایپا ۱۹ ماه تمام ماشین ساندرو پیش فروش شده را تحت عنوان تحریم به من نداده دو خط توهین بهش شده ، بیست خط با شدیدترین لحن پاسخ داده کاش برای حق ما هم همین طوری تلاش میکرد متاسفم
ناشناس۱۰۵۵۱۲۹۲۰:۰۴:۴۸ ۱۳۹۸/۵/۲۷
نامه خیلی تندی بود
ناشناس۱۰۵۵۲۱۳۲۱:۱۷:۰۲ ۱۳۹۸/۵/۲۷
یه سری میگن چرا اقای یزدی قبلا این حرفارو نزده . با لحن تند این نامه به نظرم واقعا قبلا نمیشده از اقای لاریجانی انتقاد کرد
ناشناس۱۰۵۵۲۱۶۲۱:۱۸:۳۴ ۱۳۹۸/۵/۲۷
اینکه عملکرد فعلی قوه قضاییه بهتراز گذشته است بر هیچکس پوشیده نیست و اقای یزدی حرف درستی زدن
ناشناس۱۰۵۵۲۳۰۲۱:۳۰:۵۶ ۱۳۹۸/۵/۲۷
چرا آقای یزدی به خودشون اجازه میدن به مراجع فشار وارد کنند
ناشناس۱۰۵۵۲۶۲۲۱:۵۸:۴۵ ۱۳۹۸/۵/۲۷
آقایان یزدی و لاریجانی تشریف ببرید دادگاه آنجا به اتهامها و تهمتهایی که بهم زده اید اقامه دعوا کنید تا قاضی قضاوت کند.
ناشناس۱۰۵۵۳۱۴۲۲:۲۹:۳۵ ۱۳۹۸/۵/۲۷
اگر اقاي رييسي نمي امد معلوم نبود فساد تا كجا ادامه داشت..فرصت سوزي كرديم..
کارشناس۱۰۵۵۳۷۱۲۳:۳۹:۰۲ ۱۳۹۸/۵/۲۷
ای وای ای وای .......قاضی القضات
ناشناس۱۰۵۵۴۱۹۰۰:۲۱:۱۷ ۱۳۹۸/۵/۲۸
نکته جالب ماجرا این هست که اقایان هرکدام دودوره رییس قوه قضاییه بودند.وحالا این طور برای هم ....
ناشناس۱۰۵۵۴۲۲۰۰:۲۶:۳۲ ۱۳۹۸/۵/۲۸
اینهمه دعوا برای خدمت به مردم .و این مردم هم قدر این مسئولین رو نمی دانند از دست این مردم که خواب از چشم این خدمتگزاران بردند.
ناشناس۱۰۵۵۴۳۵۰۰:۳۳:۳۳ ۱۳۹۸/۵/۲۸
اقای لاریجانی همین الف رو به اتهام نشر کامنتهای خوانندگان به پای محاکمه کشاند
ناشناس۱۰۵۵۴۳۸۰۰:۳۵:۴۷ ۱۳۹۸/۵/۲۸
دعوا به شیوه سلبریتی ها و فوتبالیست ها اونم توسط دو آیت الله
ناشناس۱۰۵۵۵۸۲۰۷:۵۰:۲۰ ۱۳۹۸/۵/۲۸
آقاي لاريجاني با اين جوابيه آقاي يزدي را نابود كرد .
ناشناس۱۰۵۵۸۳۵۱۰:۱۴:۳۴ ۱۳۹۸/۵/۲۸
هر دو خجالت بکشند.
ناشناس۱۰۶۳۵۲۱۱۰:۵۲:۴۷ ۱۳۹۸/۶/۳
سینه ام مخزن الاسرار فساد ........ اونوقت این یعنی چی؟؟؟ نباید به جای رازداری به عنوان رییس قوه قضاییه رسیدگی می کرد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

  25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

آخرین عناوین