محسنی اژه‌ای: مردم از ‌ناهنجاری‌ها ناراحت‌اند

گروه اجتماعی الف،   3980527136 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اول قوه قضائیه با تأکید بر اینکه امروز مردم از وجود برخی ناهنجاری‌ها ناراحت هستند، گفت: دستگاه قضا با مفسدان برخورد قاطع، صریح، دقیق و بدون تبعیض خواهد داشت.

محسنی اژه‌ای: مردم از ‌ناهنجاری‌ها ناراحت‌اند

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم تودیع و معارفه رئیس‌کل دادگستری استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های مرکز آموزشی قوه قضائیه استان برگزار شد، ضمن تبریک دهه دوم ماه ذی‌الحجه اظهار داشت: امروز در جنگ روانی قرار داریم که دشمن راست و دروغ را به هم آمیخته است بنابراین باید در تشخیص حکم و رعایت تقوا کمال دقت را داشت، در این شرایط باید مراقبت ویژه نسبت به گوش، زبان و فکر خود داشته باشیم.

وی با اشاره به جایگاه ویژه شهر مقدس قم گفت: این شهر مرکز فقاهت و محل نشر حقایق اسلام ناب است، این شهر مکانی است که تا به امروز شعاع آن در دنیا در حال نفوذ است در نتیجه این محیط و همه بخش‌هایش باید برای سایر کشور الگو باشد.

محسنی‌اژه‌ای خاطرنشان کرد: انتظاری که از استان قم هست متفاوت از سایر استان‌هاست چراکه این شهر مرکز علم، فقاهت و مرکز نشر اسلام ناب است در نتیجه باید الگویی برای سایر استان‌ها باشد.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به دوران مدیریتی حجت‌الاسلام خلیلی در سمت ریاست دادگستری استان قم گفت: از طرف دستگاه قضایی به‌نوبه خود از این مدیر خدوم تشکر می‌کنم، زیرا در بحث‌های مختلف مدیریتی و خدماتی دارای توفیقات روزافزونی بودند که جای قدردانی و تشکر دارد اما هنوز نیاز به تلاش و هم‌افزایی بیشتری داریم.

وی به انتصاب حجت‌الاسلام مظفری به ریاست جدید دادگستری قم اشاره و عنوان کرد: بسیاری از مدیران ما تکلیف‌گرا هستند، حجت‌الاسلام مظفری توفیق خدمت در خراسان رضوی و کرمانشاه  را داشتند، این فرد مدارج را به‌صورت پله به پله طی کرده‌اند و باید از تجربیات ایشان در این استان استفاده کرد.

محسنی‌اژه‌ای تأکید کرد: تلاش، علمیت، دلسوزی و هم‌افزایی همکاران قوه قضاییه نیز نقش ویژه‌ای در دستیابی به توفیقات داشته است که باید مدنظر قرار گیرد.

معاون اول قوه قضائیه بیان کرد: مردم شهیدپرور ما به‌ویژه مردم قم حقیقتاً سزاوار خدمتگزاری هستند، نباید اگر کاری کردیم احساس کنیم که طلبکار مردم هستیم بلکه باید همیشه خود را خادم مردم بدانیم، باید مردم را عزیز و محترم شمرد و آن‌ها را ولی‌نعمت خود بدانیم، از طرف دیگر باید اختیاراتی که در جهت رفع گرفتاری‌های مردم داریم به‌کار بگیریم.

وی با تأکید بر اینکه امروز مردم از برخی ناامنی‌ها ولو کوچک در استان ناراحت هستند، افزود: باید همه مسئولان تلاش کنند با این رنجی که مردم از برخی ناهنجاری‌ها می‌برند با تدبیر، حکمت و با قاطعیت با این ناهنجاری‌‌ها برخورد شود، مردم یادشان نمی‌رود شهدایی را که به‌روی دوش خود حمل کردند، اما عده‌ای به‌دنبال به قهقرا بردن این جامعه هستند و نباید از آن غفلت کرد.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: روند رسیدگی به برخی پرونده‌ها در استان طولانی شده است باید با تلاش و تدبیر مسئولان قوه قضائیه فکری برای تسریع در روند رسیدگی به این پرونده‌ها کرد.

معاون اول قوه قضائیه با تأکید بر برخورد قاطع، صریح، دقیق و بدون تبعیض دستگاه قضا با مفسدین اعم از فساد اخلاقی و مواد مخدر تصریح کرد: به وضعیت قضات و کارمندان هم باید رسیدگی شود تا این توقع به‌حق مردم را عملی کنند، اگر قاضی ما عزیز شمرده نشود و اولین شرایط بدون تبعیض را برای قاضی فراهم نکنیم چگونه انتظار رسیدگی دقیق به پرونده‌ها را داریم.

وی با تأکید بر کمتر شدن حجم کار قضات گفت: برای اینکه مقداری حجم کار را کم کنیم ناچاریم ورودی‌ها را کم کنیم، باید تا آنجایی که ممکن است تلاش کنیم مسائل به قوه قضائیه کشیده نشود، باید طوری برنامه‌ریزی کرد که ورودی به دستگاه قضاییه کمتر شود، مواردی که می‌توان با صلح و سازش انجام داد باید به‌گونه‌ای رفتار شود که حجم پرونده‌ها کاهش یافته و به صلح بینجامد.

محسنی اژه‌ای در پایان با تأکید بر استفاده از ظرفیت همه مسئولان، علما و مردم در کم کردن حجم پرونده‌های قضایی ابراز کرد: باید تمام تلاش خود را کرد تا اختلافات به صلح و سازش ختم شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۵۴۶۸۸۱۶:۱۹:۱۰ ۱۳۹۸/۵/۲۷
آخرش که چی . آیا بهبودی در وضع موجود حاصل خواهد شد؟ ..
ناشناس۱۰۵۴۷۰۲۱۶:۳۱:۵۱ ۱۳۹۸/۵/۲۷
آقای اژه ای: .. دختر و پسر های جوان در پارکها .. شما می بینید یا وقت ندارید ببینید یا گزارش نمی دهند به شما؟ شرم آور شده در پارکها.
ناشناس۱۰۵۴۸۷۱۱۷:۴۱:۳۱ ۱۳۹۸/۵/۲۷
بالاخره شما هم متوجه شديد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین