داورزنی: تاج باید درباره ساکت پاسخ‌گو باشد

گروه ورزشی الف،   3980527104

معاون وزیر ورزش درباره بازنشسته بودن ساکت و استعفای انصاری فرد و شمسایی گفت: بازنشسته ها در ارکان فدراسیون و سمت های ریاست، دبیری و خزانه داری نمی توانند پست بگیرند. اینکه می تواند بازنشسته با فدراسیون همکاری کند، منع قانونی ندارد. فدراسیون فوتبال هم حتما باید نه تنها درباره ساکت بلکه درباره دیگر افراد بازنشسته پاسخگو باشد و تاج هم قطعا پاسخ خواهد داد. 

داورزنی: تاج باید درباره ساکت پاسخ‌گو باشد

به گزارش فارس، محمدرضا داورزنی معاون حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش در نشست خبری گفت: در ابتدا هفته دولت را تبریک می گویم. سال ۹۸ سال بسیار مهمی برای ورزش کشور است، سال قبل از المپیک که رشته های ورزشی با وجود کمبود منابع تلاش می کنند خود را برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ آماده کنند. قیمت تمام شده فعالیت های برون مرزی چند برابر شده حتی در برگزاری مسابقات رسمی، سال ۹۸ فدراسیون ها باید در مدیریت منابع تلاش کنند.

وی افزود: در برخی از رشته ها باید امتیازات جمع شود تا سهمیه به دست آید به همین دلیل اگر ورزشکار در یک رویداد شرکت نکند، امتیاز کم می شود به همین دلیل فدراسیون مجبور است در همه رویدادها حضور داشته باشند. در برخی از رشته ها مسابقات جهانی داریم که سهمیه توزیع می شود و در برخی رشته ها نیز در قاره ای سهمیه به کشورها داده می شود. مثلا والیبال در رویداد بین المللی شرکت داشت و شانس دیگری هم در مسابقات قاره ای دارد. 

*باید در فدراسیون المپیکی ثبات برقرار شود

معاون حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش با اشاره به برگزاری انتخابات فدراسیون ها، عنوان کرد: برخی از رشته ها دوره ۴ ساله به پایان می رسد و باید سرپرست بگذاریم. برای رشته های المپیکی به ویژه لازم است ثبات را برقرار کنیم. در دوومیدانی دوره ۴ ساله ریاست شهریور به پایان می رسد و تا پایان شهریور سرپرست معرفی می کنیم. در والیبال هم ثبت نام شروع می شود و فرآیند بررسی صلاحیت را خواهیم داشت.

*برای واگذاری سرخابی‌ها به مجلس نامه زده‌ایم

وی درباره واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی، عنوان کرد: سازمان خصوصی سازی فرآیند واگذاری را شروع کرده، اطلاعات لازم را از وزارت و باشگاه ها گرفته اما در این بین نمایندگان مجلس بحثی را مطرح کردند که با آنچه قبلا صحبت شده بود، متفاوت بود. دوستان در بورس، وزارت جلسه داشتند با توجه به نوع واگذاری در فرابورس و واگذاری در ۲ بلوک مشکلاتی ایجاد می شود. چند جلسه در مجلس صورت گرفت تا هر دو باشگاه واگذار شود.

داورزنی در ادامه با اشاره به اینکه امکان کمک به باشگاه های سرخابی نیست، خاطرنشان کرد: اصرار وزارت این است دو باشگاه واگذار شوند. وظیفه دولت باشگاه داری نیست و اصرار وزارت واگذاری است. نامه ای از سوی وزارت ورزش و اقتصاد دارایی به ریاست مجلس فرستادیم. باید در مصوبه مجلس اصلاحاتی صورت بگیرد تا از طریق مزایده یا مذاکره کار دو باشگاه انجام شود. معاونت حقوقی به دنبال این است این پیشنهاد با همکاری اصل ۴۴ این موضوع به نتیجه برسد.

*وزیر ورزش باید درباره هیات مدیره سرخابی‌ها تصمیم گیری کند

وی در پاسخ به سوالی درباره حضور کارمندان وزارت در هیات مدیره سرخابی و بلاتکلیفی دو باشگاه، عنوان کرد: این موضوع به این معنا نیست که کارمندان وزارت نمی توانند عضو هیات مدیره باشند بلکه باید مامور شوند و دوشغله نباشند. تا زمانی که دو باشگاه دولتی هستند این موضوع باید اصلاح شود. وزیر ورزش باید در خصوص هیات مدیره تصمیم گیری کند.

*رشته های المپیکی در اولویت هستند

معاون حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش در ادامه صحبت هایش، با اشاره به تفاهمنامه مالی با فدراسیون اظهار داشت: از امروز با فدراسیون ها جلسه داریم تا تفاهمنامه مالی با آنها امضا شود. تلاش این است تا ۲ هفته آتی این کار انجام شود تا فدراسیون تکلیف خود را بدانند. رشته های المپیکی در اولویت هستند و وزارت حمایت خود را خواهد داشت.

معاون حرفه و قهرمانی وزارت ورزش درباره کمک به فدراسیون ها و مدیریت منابع گفت: ۱۵۰-۶۰ میلیارد به فدراسیون ها کمک شده است. کمک به هیات ها هم کمک به ورزش است که خیلی از استان ها میزبانی مسابقات بین المللی را هم داشته اند. ما حتی به استان ها برای استعدادیابی کمک کردیم. مجموعا تعهد وزارت با توجه به تفاهمنامه است و البته فدراسیون ها فقط به منابع دولتی اکتفا نکنند. فدراسیون هایی هستند که بیش از کمک وزارت خودشان درآمدزا هستند، مثل والیبال. کشتی هم همین طور هم از وزارت اعتبار می گیرد هم از اسپانسرها.

*رئیس مجمع استعفای سعادتمند را نپذیرفت

داورزنی در پاسخ به این سوال که رئیس هیات مدیره استقلال کیست و چه کسی جایگزین سعادتمند می شود و انتقادات علی پروین درباره اینکه واگذاری شعار است، عنوان کرد: شعار نیست و ما اصرار به واگذاری داریم. آقای سعادتمند بنا به دلایل شخصی استعفا کرد که مورد قبول نشد. اینکه چه تصمیمی گرفته شود به وزیر برمی گردد. موضوع واگذاری نه شعار است نه بحث تبلیغاتی. چون وزارت نباید تیمداری کند اما تلاش است مشکلی در روند اداره ۲ باشگاه پیش نیاید. این دو باشگاه موفق بوده اند و راهی یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان شده اند. پرسپولیس هم راهی فینال شده بود. دغدغه هواداران قابل احترام است. 

داورزنی درباره اینکه چرا استقلال هیات مدیره ندارد؟ گفت: رئیس مجمع استعفا را نپذیرفته و دغدغه شما ظرف چند روز آینده حل می شود.

*از قوطی مدیر درنیاوردیم!

وی درباره صحبت های پروین مبنی بر اینکه گفته از قوطی مدیر درآورده اید، تصریح کرد: ما مدیرعامل انتخاب نمی کنیم بلکه هیات مدیره انتخاب می کند که فکر نمی کنم از قوطی درآمده باشند، بلکه صاحب نظر هستند. هیات مدیره هم حساسیت خودش را دارد و وزارت تلاش کرده در این امور دخالت نکند تا به قول دوستان از قوطی مدیر در بیاورد.

*سازمان مالیاتی قول داده روند اجرایی مالیات‌ها متوقف شود

معاون وزیر ورزش درباره اینکه گفته شده باشگاه استقلال و پرسپولیس به خاطر بدهی واگذار نشده اند، یادآور شد: هم فدراسیون هم باشگاهها موظف هستند مالیات حقوق را پرداخت کنند اما فعالیت های فرهنگی معاف از مالیات است. باشگاه ها موظف به پرداخت مالیات حقوق و تکلیفی هستند اما جرایم در باشگاه ها به خاطر عملکرد بوده است. باشگاههای ما هم سودآور نبوده اند. تلاش این است از طریق ظرفیت های قانونی مشکل را حل کنیم.

داورزنی درباره بدهی مالیاتی فدراسیون های ورزشی، خاطرنشان کرد: سازمان مالیاتی قول داده روند اجرایی متوقف شود تا بدهی مالیاتی را حل کنیم. وزیر محترم اقتصاد هم کمک کرده تا این مسئله فدراسیون ها حل شود.

*برای کسب سهمیه نگاه مبتنی بر واقعیت داریم

وی درباره تعداد سهمیه های پیش بینی شده، گفت: نگاه ستاد بازیها و فدراسیون ها مبتنی بر واقعیت است. با وجود همه محدودیت ها طبیعی است سعی می کنیم خللی به کسب سهمیه ها وارد نشود. تلاش این است نسبت به دوره قبل بیشتر سهمیه بگیریم. تعدادی از رشته ها هنوز برای کسب سهمیه زمان دارند. در ستاد مصوب شد از تیرماه امسال تا تیرماه سال بعد حقوق پرداخت شود.

*تاج باید درباره ساکت پاسخگو باشد

معاون وزیر ورزش درباره بازنشسته بودن ساکت و استعفای انصاری فرد و شمسایی گفت: بازنشسته ها در ارکان فدراسیون و سمت های ریاست، دبیری و خزانه داری نمی توانند پست بگیرند. اینکه می تواند بازنشسته با فدراسیون همکاری کند، منع قانونی ندارد. ساکت از مدیرانی بوده که سالها کار کرده و می توان از نیروهای بازنشسته به عنوان مشاور استفاده کرد. فدراسیون فوتبال هم حتما باید نه تنها درباره ساکت بلکه درباره دیگر افراد بازنشسته پاسخگو باشد و تاج هم قطعا پاسخ خواهد داد. 

*حضور در دستگاه های نظارتی همیشگی و طبیعی است

درباره معرفی برخی از روسای فدراسیون ها به دادگاه و خود شما هم گویا معرفی شده بودید، تصریح کرد: موضوع دستگاه های نظارتی همیشگی است. این موضوع جدید نیست و به دفعات مدیران اجرایی پاسخگوی عملکرد خود بوده اند. سازمان بازرسی وقتی عملکرد فدراسیون را بررسی می کند پرسش هایی می پرسد حالا یا قانع می شود و پرونده بسته می شود یا اینکه به مراجع قضایی سپرده می شود. گاهی اوقات تخلفات اداری با جرمی که اتفاق می افتد، متفاوت است.

وی درباره اینکه خود شما هم تایید می کنید که بررسی صورت گرفته، گفت: فدراسیون والیبال هم مورد بازرسی قرار گرفته و الان در مسیر خودش است. بنده هم مقطعی هم رئیس فدراسیون بودم و دو بار توضیحات خودم را ارائه کردم. 

داورزنی درباره حضور در انتخابات والیبال، عنوان کرد: من هنوز تصمیمی نگرفته ام.

*امروز و فردا درباره تنیس تصمیم گیری می شود

معاون وزیر ورزش درباره حضور دوتابعیتی ها و انتخابات تنیس گفت: زمانی یک نفر از کشوری درخواست تابعیت می کند که این دوتابعیتی است، زمانی مادر تابعه کشور دیگری است و فرزند می تواند تابعیت کشور دیگر را بگیرد. اختلاف نظری در این خصوص وجود دارد. امروز و فردا هم درباره تنیس هم تصمیم گیری می شود.

*تصمیمات سازمان خصوصی سازی قائم به شخص نیست

معاون حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید تغییراتی در راس سازمان خصوصی سازی رخ داده آیا این موضوع اختلالی ایجاد نمی کند، خاطرنشان کرد: تصمیمات قائم به شخص نیست و سازمان خصوصی سازی موظف است این کار را انجام دهد به همین دلیل در روند خصوصی سازی خللی ایجاد نمی شود.

*همه دنیا می بینند که با حجاب می توان مدال گرفت

داورزنی درباره اینکه شبکه اینترنشنال از دختران ایرانی بهره برداری سیاسی می کند، یادآور شد: بانوان در مسابقات مختلف شرکت می کنند. والیبال، هندبال، فوتسال، تکواندو و ... بانوان با رعایت پوشش و مسائل فرهنگی در مسابقات برون مرزی شرکت می کنند. ما الان در رشته های مختلف لژیونر داریم یا می بینیم تیم کبدی قهرمان آسیا شده که این باعث افتخار است. نظرم این است وقتی دختر تکواندو مدال المپیک می آورد و صدها کانال پخش می کند این افتخار است و همه دنیا می بینند می شود با حجاب مدال المپیک گرفت. بانوان ثابت کرده اند با همه قوانینی که هست می تواند توانایی خود را در دنیا نشان دهد.

*چمدانی که برای فوتبال بردم، به وزارت ارتباطی نداشت
داورزنی درباره اینکه ظاهرا همه صحبت هایی که درباره محدودیت مالی و مدیریت بودجه مطرح می شود برای سایر رشته‌هاست و این محدودیت فقط برای فوتبال نیست، شما با چمدان ۴۰۰ هزار یورو به تیم ملی فوتبال کمک می کنید و به نظر می رسد ریاضت اقتصادی برای منهای فوتبال است، تصریح کرد: از شما سوال می پرسم؛ فوتبال در دنیا به خاطر نفوذی که دارد رشته ای متفاوت است. هیجانی که فوتبال در جام ملت ها ایجاد کرد قابل مقایسه نیست اما فوتبال بنگاه اقتصادی خصوصی نیست و فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران است که با نظارت دولت فعالیت می کند. دولت دخالتی در تصمیم گیری فدراسیون ها ندارد اما نباید نقش این رشته را در هیجانات جامعه نادیده گرفت. این هیجانات مثبت بود و رهبری هم تشکر کردند.

وی افزود: بردی که فوتبال دارد و حضور قدرتمند این رشته در جام جهانی اثرات خوبی در جامعه داشت. موضوع مدیریت منابع متفاوت است. دریافتی که فدراسیون از فیفا داشت، بیشتر از پولی بود که دولت کمک کرد. ۴۰۰ هزار یورویی که بردم، به وزارت ارتباطی نداشت باید تاج می برد. چون پرواز من به تاخیر افتاد من چمدان را بردم. ۱۲ میلیارد سهم فدراسیون فوتبال بود عددی را هم دولت کمک کرد و ما پاداشی را از محل منابع وزارت به فوتبال ندادیم. سال گذشته بیش از ۸۰ میلیارد پاداش به قهرمانان دادیم و بی انصافی است بگوییم وزارت سهل انگاری کرده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین