دستگیری اعضای باند رمالی با 40 میلیارد کلاه‌برداری

گروه اجتماعی الف،   3980526174

فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری اعضای باند خانوادگی رمالی که تنها از یک نفر بالغ بر 40 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، در عملیات مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان شاهین شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی معصوم‌بیگی اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان تهرانی مبنی بر کلاه‌برداری یک خانواده ساکن در شهرستان شاهین‌شهر از طریق فال‌گیری و رمالی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: فرد شاکی در تحقیقات صورت گرفته عنوان کرد، حدود یک سال گذشته به وسیله یکی از دوستانش با خانواده‌ای که ادعای حل مشکلات افراد از طریق دعانویسی، فالگیری، رمالی و ارتباط با اجنه داشتند آشنا شده و در این مدت بالغ بر 32 میلیارد ریال وجه نقد به حساب آنان واریز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مال‌باخته علاوه بر این مقادیری طلاجات و زیورآلات به ارزش 8 میلیارد ریال را نیز به متهمان ارائه کرده بود، اما نه‌تنها مشکل وی حل‌نشده بلکه روز به‌روز بر مشکلاتش افزوده می‌شد.

معصوم‌بیگی تصریح کرد: نهایتاً اعضای این باند که شامل مادر به همراه 2 فرزند دختر و پسرش بود، پس از اقدامات علمی و پلیسی ویژه در مخفیگاه خود دستگیر و در مجموع به کلاه‌برداری 40 میلیارد ریالی از فرد شاکی اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان  با اشاره به کشف آلات و ادوات رمالی و فالگیری از منزل متهمان، گفت: اعضای این باند در اعترافات خود عنوان کردند که ادعای ارتباط آنان با اجنه از اساس دروغ بوده و فقط سعی می‌کردند به وسیله فال گرفتن، دعانویسی و مواردی که در کتاب‌های مربوط به رمالی بود، فرد شاکی را فریب داده و هر بار به بهانه‌های مختلف پول و طلاجات وی را دریافت می‌کردند.

وی بیان کرد: سرانجام متهمان پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شده و با حکم صادره روانه زندان شدند.

معصوم‌بیگی، با هشدار به شهروندان در خصوص این‌گونه کلاه‌برداری‌ها، اظهار داشت: ادعای حل مشکلات و گره‌های زندگی افراد از طریق رمالی و فالگیری دروغی بیش نیست چرا که اگر حرف این افراد درست بود اول مشکلات خود را حل می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: افراد فالگیر و رمال برای جلب اعتماد طعمه‌های خود با شگردها خاصی اطلاعات زندگی آن‌ها را به دست آورده و سپس طوری وانمود می‌کنند که فالی که آنان می‌گیرند همه درست از آب در می‌آید و به این طریق زمینه سؤاستفاده و بهره‌کشی از طعمه‌هایشان را فراهم می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، گفت: به مردم عزیز توصیه می‌کنیم به جای مراجعه به این‌گونه افراد شیاد و کلاه‌بردار سعی کنند حل مشکلات خود را با توکل بر خدا و همچنین انجام مشاوره با افراد متخصص و کار بلد و از راه‌های قانونی پیگیری کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین