وزیر کشور: اربعین موضوع برادری، صلح و رحمت بین ایران و عراق است

گروه سیاسی الف،   3980524077

عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: موضوع اربعین موضوع برادری و صلح و رحمت است که بین مردم ما و مردم عراق، بین مسئولان ما و مسئولان عراق به نحو احسن جاری است و این هماهنگی ها و همدلی ها، بر مبنای پروتکل‌های رسمی نیست، بلکه بر اساس عشق و اخلاق است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در افتتاحیه دومین همایش بین المللی فعالان اربعین حسینی که در کتابخانه مرکزی حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد مقدس برگزار شد، گفت: همه ما امروز توفیق داریم بعد از بیش از ۱۴ قرن دور هم جمع شویم و در مسیر زلال و شفاف حقیقت، یک خدمت جزئی انجام دهیم که اگر این خدمت از سر خلوص باشد جامعه از برکات آن بهره می شوند.

وی افزود: علیرغم مخالفت ها، بغض ها، کینه ها، جنگ ها و دشمنی های مداوم، دین اسلام در مسیر حق خود دل های مردم را سیراب می کند و چون منطبق با فطرت انسانی است در قلب انسان ها جای می گیرد.

وزیر کشور گفت: انسان ها به دنبال صلح و زندگی مسالمت آمیز هستند و در عین حال، مکاتبی که مدعی چنین موضوعاتی در جهان بودند الان با شکست مواجه شدند، و در نتیجه مادی گرایی نتوانسته به نیازهای جامعه بشری پاسخ دهد و تنها دین اسلام توانسته انسان ها را در این راه اغنا بخشد.

رحمانی فضلی تصریح کرد: البته دشمنان بشریت هم بیکار ننشسته اند؛ یک روز با جنگ، یک روز با تحریم، یک روز با القاعده، یک روز با داعش و نظائر آن، می خواهند چهره زلال رحمانی دین را خشن، ضد صلح و در قامت افرادی نا فرمان و قانون ناپذیر نشان دهند. ما البته قاطعانه می گوییم تمامی این جریانات وابسته به خود استکبار است و دقیقا با اهداف استکبار، شکل می گیرند و ماموریت هاشان انجام می شود.

وی ادامه داد: البته این حقایق برای جهان آشکار است؛ امروز چه کسی در دنیای اسلام و در سایر نقاط دنیا نمی داند که جریان داعش که یک جریان تکفیری است وابسته به چه کسی است؟ چه کسی است که تفاوت و تمایز آموزه های الهی و آموزه های شیطانی را تشخیص ندهد؟ در نتیجه هرچه این جلوه نمایی های آغشته به تزویر کناره رود، هرچند برای ما و ودنیای اسلام هزینه دارد ولی از آن طرف برای ما این قدرت را دارد که همه مردم در دنیا، سره را از ناسره را تشخیص می دهند و این برکات، همه از آثار اربعین و اعتقادات دینی ما است.

وزیر کشور تاکید کرد: مساله اربعین، مساله شیعه و اهل تسنن و فارس و عرب نیست، مساله اربعین، یک موضوع انسانی است که به همه انسان های آزادی خواه و انسان هایی که با ذات خود زندگی می کنند، برمیگردد و به همین دلیل هم این مراسم در بین مردم جاری می شود.

رحمانی فضلی یادآور شد: بیش از 10 میلیون انسان در یک موعد محدود در آرامش و امنیت و با اخوت و صفا در یک جا جمع می شوند و به یکدیگر در کمال آرامش کمک می کنند.

وزیر کشور افزود: چگونه می شود ایران بیش از 2 میلیون و 300 هزار زائر را با تامین همه امکانات و زیرساخت ها ظرف 20 روز به کشور دوست و همسایه (عراق) اعزام می کند؟ این صورت ظاهری مساله است! اما در باطن کار، همه مردم ما تلاش می کنند تا جریان اربعین سامان یابد شود و عملا بیش از 80 درصد کار از طرف مردم انجام می شود.

 رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: موضوع اربعین موضوع برادری و صلح و رحمت است که بین مردم ما و مردم عراق، بین مسئولان ما و مسئولان عراق به نحو احسن جاری است و این هماهنگی ها و همدلی ها، بر مبنای پروتکل های رسمی نیست، بلکه بر اساس عشق و اخلاق است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین