احتمال حضور ستاره سابق آرسنال، سیتی و رئال در ایران

گروه ورزشی الف،   3980524071

استوری ستاره سابق آرسنال، سیتی و رئال در اینستاگرام به خبری جذاب در فوتبال ایران تبدیل شد؛ امانوئل آدربایور در تراکتورسازی. او که دو فصل گذشته را در لیگ ترکیه توپ زده شاید در 35 سالگی به ایران بیاید. شاید ولخرجی‌های زنوزی، مالک باشگاه تبریزی نتیجه داده و آنها بالاخره بتوانند فاتح لیگ برتر شوند. تراکتورسازی فصل پیش هم به سراغ گزینه‌های گرانقیمت رفت و علاوه‌بر خرید چند ملی‌پوش، آنتونی استوکس، هری فورستر و یوگیتای ژاپنی را به خدمت گرفت تا بتواند مدعی قهرمانی باشد اما درنهایت حتی از کسب سهمیه لیگ قهرمانان نیز بازماند.

آنها در تابستان علاوه‌بر نام‌هایی چون مظاهری، خانزاده، شکاری و اسدی، یک مهاجم خارجی به نام مازولا را نیز به خدمت گرفته‌اند اما هنوز هم به دنبال خرید دو مهره هجومی غیرایرانی هستند. مصطفی دنیزلی، سرمربی جدید تراکتورسازی هنوز هم برای تقویت تیمش روی قول مدیران باشگاه حساب کرده و به همین دلیل صادقیان، مدیرعامل باشگاه، صبح دیروز راهی ترکیه شد تا مذاکراتی را برای خرید دو مهاجم خارجی انجام دهد. ساعاتی پس از حضور او در این کشور، استوری آدبایور یکی از گزینه‌های جدی تیم تبریزی را لو داد. البته هنوز باشگاه به صورت قطعی این شایعه را تایید یا تکذیب نکرده اما شاید این مهاجم 35 ساله را فصل بعد با پیراهن قرمز در تبریز ببینیم.

 از سقوط در فرانسه تا درخشش در لندن

آدبایور که در کشور آفریقایی توگو متولد شده بیشتر دوران نوجوانی خود را در این کشور گذرانده تا اینکه استعدادیاب‌های باشگاه متز فرانسه او را پسندیدند و با امضای قرارداد با این تیم راهی اروپا شد. پس از دو سال حضور در تیم‌های پایه متز درنهایت با درخششی که داشت توانست راهی تیم اصلی باشگاه شود و در سال 2001 نخستین قرارداد حرفه‌ای خود را امضا کرد. در پایان آن فصل متز به دسته دو سقوط کرد اما زدن 13 گل در 34 بازی برای این تیم در دسته پایین‌تر باعث شد تا موناکو برای خرید او پیشقدم شود.

آدبایور در همان فصل به همراه این تیم به فینال لیگ قهرمانان نیز راه یافت اما در فینالی که با شکست 3 بر صفر این تیم برابر پورتو مورینیو به پایان رسید، نیمکت‌نشین بود. بازی‌های خوب او در موناکو نظر مثبت آرسن ونگر، سرمربی آن زمان آرسنال را جلب کرد و او با انتقال سه میلیون پوندی راهی لندن شد. او چالشی جدید و دشوار را در لیگ برتر انگلیس تجربه می‌کرد اما این پدیده 22 ساله تنها 21 دقیقه بعد از قرار گرفتن در ترکیب آرسنال موفق شد نخستین گلش را به ثمر برساند. مهاجم توگویی آرسنال خیلی زود جایش را در ترکیب اصلی پیدا کرد و در سه سالی که پیراهن توپچی‌ها را به تن داشت با به ثمر رساندن 62 گل در 142 مسابقه، رکورد خوبی را از خود به جای گذاشت. یک سال بعد منچسترسیتی که با مالکان جدید خود به دنبال قدرت‌نمایی در فوتبال انگلیس بود و نخستین قدم‌های خود برای تبدیل شدن به قدرت نخست لیگ برتر را برمی‌داشت با قراردادی 25 میلیون پوندی او را به خدمت گرفت.

 شادی گل جنجالی

این انتقال، حواشی زیادی به دنبال داشت. آدبایور تمایل زیادی داشت تا راهی سیتی شود اما با وجود مخالفت ونگر و آرسنال درنهایت این جابه‌جایی قطعی شد. هواداران آرسنال اصلا از رفتار آدبایور در جدایی از تیم‌شان خوشحال نبودند و در جریان دیدار رفت دو تیم که در زمین سیتی برگزار می‌شد با شعارهای خود به‌شدت از وی انتقاد کردند. همین اتفاقات سبب شد تا پس از گلزنی برابر تیم سابقش، آدبایور تقریبا تمام طول زمین را دویده و برابر دیدگان هواداران آرسنال به شادی بپردازد و یکی از شادی‌ گل‌های تاریخی در فوتبال را رقم زد. دو سال بعد روبرتو مانچینی، سرمربی سیتی اعلام کرد که نیازی به مهاجم توگویی تیمش ندارد و در ژانویه 2011 با انتقالی قرضی به رئال رفت و 6 ماه حضور در فوتبال اسپانیا را تجربه کرد. در بازگشت به سیتی او از حضور در اردوی پیش‌فصل تیمش امتناع کرد و باشگاه هم او را این بار به تاتنهام قرض داد. درخشش او در نخستین فصل حضور در این تیم لندنی باعث شد تا خیلی زود قراردادش دائمی شود. چهار فصل حضورش در تاتنهام با 42گل همراه بود. درنهایت در سال 2016 از این تیم نیز جدا شد و به کریستال‌پالاس رفت اما در طول 6 ماه حضور در این تیم تنها یک‌بار موفق به گلزنی شد.

 حضور در لیگ ترکیه

او در ژانویه 2017 و در حالی که 6 ماه بدون تیم بود به باشاک‌شهیر ترکیه پیوست و در دو سال‌ونیم حضورش در این تیم 76 بازی انجام داد و 28 گل زد. درنهایت در تابستان امسال به‌عنوان بازیکن آزاد از این تیم جدا شد و حالا گفته می‌شود شاید راهی لیگ ایران شود.

 رقبای تراکتور

در حال حاضر این مهاجم سرشناس پیشنهادهایی از لچه ایتالیا و سه تیم ترکیه‌ای آنتالیا اسپور، ترابوزان‌اسپور و کایسری‌اسپور دارد و حتی گفته می‌شود کایسری‌اسپور حاضر است برای خرید او 1.5میلیون یورو هزینه کند. آدبایور در تیم ملی کشورش(توگو) نیز 87 بار به میدان رفته و با 32 گل زده، بهترین گلزن تاریخ این کشور به شمار می‌رود.

منبع: فرهیختگان

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  11. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  12. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  13. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  14. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  15. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  16. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  17. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  18. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  19. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  20. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  21. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  22. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  23. با انواع شیوه‌های اعدام در دنیا آشنا شوید

  24. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

  25. همکاری شریفی‌نیا با رهبری درارتباط با موسیقی و قرآن

آخرین عناوین