جزئیات بخشش محمدعلی نجفی توسط اولیای دم

گروه حوادث الف،   3980524051 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

اولیای‌ دم میترا استاد، همسر دوم محمدعلی نجفي، رضایت کتبی خود را نسبت به قصاص اعلام کردند و این رضایت‌نامه کتبی اولیای دم میترا استاد در آخرین ساعات اداری روز گذشته در پرونده ثبت شد.

جزئیات بخشش محمدعلی نجفی توسط اولیای دم

به گزارش شرق، این خبر به صورت غیررسمی از سوی نزدیکان هر دو خانواده شایع شده‌ بود با این حال هیچ منبع رسمی‌اي آن را تأیید نکرده بود تا اینکه مسعود استاد برادر میترا که رابطه نزدیکی با خواهرش داشت و از معدود اعضای خانواده بود که به خانه میترا و محمدعلی نجفی رفت‌وآمد می‌کرد، خبر اعلام رضایت را در صفحه اینستاگرامش منتشر كرد.

مسعود استاد با انتشار آیه‌ 134 سوره آل‌عمران در صفحه اینستاگرامش خبر داد پدر و مادر و خواهرزاده‌اش اعلام گذشت کرده‌اند. در متن منتشرشده در صفحه اینستاگرام مسعود استاد گفته شده با پادرمیانی بزرگان کرمانشاه و دو وکیلشان تصمیم به گذشت گرفتند.

در این متن آمده‌ است: از خون عزیزمان گذشتیم و خرسندیم که هیچ معامله‌ای با خون آن بزرگوار نکردیم و امیدواریم آقای محمدعلی نجفی در این چند صباح باقی‌مانده به دور از سیاست به تزكيه نفس بپردازد.

او همچنین تلویحا به شایعاتی درباره خودش نیز پاسخ داد و نوشت فرزند روستازاده‌ای به نام کاکابرار از دیار کرمانشاه است، بدون رانت در بهترین دانشگاه‌های ایران درس خوانده و در حال حاضر هم فقط استاد دانشگاه است و تدریس می‌کند.
اشاره مسعود استاد به گفته‌هایی درخصوص استخدام او با وساطت محمدعلی نجفی در شهرداری تهران است که او با این نوشته سمتش در شهرداری را تکذیب کرده ‌است.

گزارش خبرنگار ما حاکی است برگه کتبی گذشت اولیای‌ دم توسط مسعود افرازه وکیل‌مدافع اولیای ‌دم صبح دیروز به شعبه 9 دادگاه کیفری استان تهران برده شد اما به دلیل برخی نواقص ثبت نشد تا اینکه در آخرین ساعات اداری دیروز این نواقص برطرف و برگه اعلام گذشت قطعی در پرونده با دستور قضائی ثبت شد. همچنین گفته می‌شود یک نسخه از این برگه در اختیار حمیدرضا گودرزی وکیل‌مدافع متهم قرار گرفته ‌است.

میترا استاد هفتم خرداد ماه سال جاری در خانه‌اش در برج‌های دوبرال در خیابان خوردین سعادت‌آباد به ضرب گلوله کشته‌ شد. جسد میترا را زهرا و علیرضا دختر و داماد نجفی پیدا کردند و موضوع را به مأموران خبر دادند. چند ساعت بعد از این حادثه نجفی خود را به پلیس معرفی و اعتراف کرد با همسر دومش میترا استاد درگیر شده و بدون اراده به سمت او تیراندازی کرده‌ است. پرونده با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست برای رسیدگی به شعبه 9 دادگاه کیفری استان ارسال شد. نجفی در جلسه دفاعیاتش یک بار دیگر گفت که قصدی برای شلیک گلوله‌ها به سمت میترا نداشته و گلوله‌ها حین درگیری آنها و بدون اراده شلیک شده‌ است. او گفت: مدتی بود صحبت از طلاق بود. من به او گفتم همه حق و حقوقت را می‌دهم، از هم جدا شویم؛ راضی نمی‌شد. شب قبل از حادثه با هم جروبحث کرده ‌بودیم. صبح به حمام رفت، من اسلحه را برداشتم و به حمام رفتم؛ قصدم این بود که به او بگویم درگیری ما آن‌قدر جدی هست که اگر راضی به طلاق نشوی ممکن است کار به قتل برسد. سلاح را نشان دادم و گفتم آخر راهی که تو می‌روی، همین است. ترسید، به سمت من آمد و سعی کرد سلاح را از من بگیرد. گلاویز شدیم و تیرها شلیک شد. من قصدم شلیک نبود.

گودرزی وکیل‌مدافع نجفی نیز به شلیک‌های بی‌هدف در حمام اشاره کرد و گفت نحوه ورود گلوله به بدن مقتول نشان می‌دهد تیر کمانه کرده ‌است.

هرچند زخم بیضی‌شکل ایجادشده روی بدن مقتول مهم‌ترین گره این پرونده بود و کارشناس اسلحه‌ای که در دادگاه نیز حضور داشت تأیید کرد که چنین بریدگی‌اي ناشی از کمانه‌کردن یا ورود غیرمستقیم تیر است اما دادگاه این استدلال را قبول نکرد و رأی قصاص متهم به خاطر قتل عمد و همچنين دو سال حبس بابت نگهداری سلاح غیرمجاز را صادر کرد.

حمیدرضا گودرزی، وکیل نجفی، دیروز در واکنش به خبر گذشت اولیای‌دم در متنی کوتاه که برای روزنامه «شرق» ارسال کرد، نوشت: اينكه با عبور از كينه‌ها به سوي مهر قدم برداريم، بر بدي‌ها و تلخي‌ها چشم فروبنديم و به سوي آينده‌اي سرشار از ايثار و گذشت گام برداريم و فرزندانمان را بياموزيم كه بخشش بسيار والاتر و بالاتر از انتقام است كار آساني نيست. خانواده مهربان و صبور استاد با وجود تحمل رنج‌ها و دردهاي بي‌پايان با پذيرش صلح و دوستي خط بطلان بر كينه و خشم و انتقام كشيدند و مروج آموزه‌هاي ديني و تاريخي سرزمينمان شدند كه عفو بهتر از انتقام و گذشت برتر از مجازات است. خبر اعلام گذشت اوليای ‌دم و وراث قانوني مرحومه ميترا استاد را تأييد مي‌كنم. پدر و مادر مرحومه و فرزندش مهيار و ولي قهري وي روز گذشته با حضور در دفتر اسناد رسمي سند رضايت‌نامه قطعي را امضا كردند و بدين‌ترتيب در موضوع قتل عمد و ساير شكايات اعلام گذشت رسمي کردند.

دستيابي به رضايت در پرونده‌اي با اهميت اجتماعي دشواري‌ها و دست‌اندازهاي فراواني دارد كه با تشكيل جلسات گفت‌وگوي فشرده و مذاكرات جزء‌به‌جزء درباره‌ دغدغه‌ها و ابهامات خانواده داغديده استاد ميسر شد. بي‌ترديد ياري و عنايت خداوند متعال از يك سو و خيرخواهي و همراهي معتمدين دو خانواده كه دست ياري به سوي ما دراز كردند در تصميم خانواده مرحومه براي اعلام گذشت بسيار مؤثر بود. از خداوند متعال براي خانواده استاد صبر و شكيبايي و اجر جزيل خواستارم.

بنا بر این گزارش، نجفی بعد از انجام مراحل قانونی باید به دلیل جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه برود و حکم تازه‌ای درباره او صادر شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۵۰۴۲۵۱۱:۰۳:۵۷ ۱۳۹۸/۵/۲۴
نباید یک قاتل جانی در شهر ول بچرخد امیدورام زندان طولانی مدت براش درنظر بگیرن
ناشناس۱۰۵۰۷۱۴۱۳:۴۷:۱۰ ۱۳۹۸/۵/۲۴
جناب نجفی توبه کن.
ناشناس۱۰۵۰۸۹۵۱۷:۴۱:۴۵ ۱۳۹۸/۵/۲۴
خانواده استاد بسیار بزرگوارند که از خون گذشتن
عجب۱۰۵۰۹۳۱۱۸:۳۱:۳۷ ۱۳۹۸/۵/۲۴
عجب انسانهای بخیلی شدیم ما آقا یک نفر اصلا میخواد پول بگیره رضایت بده یا پول نگیره به دیگران چه ربطی داره یعنی دیگه به جایی رسوندیم که یک عده میگن باید از ما اجازه بگیره رضایت بده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین